Tanja K. rejsen mod det endelige mål

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Tanja K. rejsen mod det endelige mål
Hej Alle i kære "maditaller" så har jeg valgt at starte en ny tråd med en mere tidløs overskrift...

Min gamle tråd hed minus 10 kg til den 1/1 2011

Jeg startede jo min rejse mod en sundere og slankere krop tilbage i September 2010 hvor jeg med en højde på 161 og en vægt på 96 kg lå i kategorien fedme...

Jeg er nu nået ned på en "kampvægt" der i dag hedder 78,7 den er svinget lidt op og ned de sidste 14 dage men uden det store vægttab... Min helt store bedrift som jeg så meget frem til var jo at komme under 80 kg og det var den fedeste fornemmelse at opnå det... jeg måtte hoppe af og på vægten flere gange for at sikre mig at den var god nok ;-)

Mit næste mål har jeg sat til 74,7 kg til den 1 Februar - jeg satser stort og håber på et vægttab på 1 kg om ugen... det kan være der er kommet lidt fut i forbrændingen her oven på julen, hvor jeg har været lidt mere skødesløs med hvad jeg har puttet i munden.

Til jer der ikke har fulgt mig vil jeg lige ridse min "fremgangsmåde" op.

Jeg har droppet hvedemel, sukker, hvid pasta, hvide ris og hvidt brød.

Disse har jeg erstattet med groft brød og grove grøntsager.

Jeg spiser 3 hovedmåltider om dagen + 2-3 mellemmåltider.

Jeg spiser hovedsageligt lyst kød som kylling, kalkun og fisk. meen oksekød kan jeg ikke undvære så det er også jævnligt på menuen.

Jeg dyrker Zumba 3 - 5 x om ugen derudover hjemme øvelser (styrketræning) og spinning.

Nogle uger er jeg dog mere aktiv end andre men så vidt muligt prøver jeg at presse minimum 1/2 times motion ind dagligt og gerne mere.

Lidt om mig - jeg er mor til 2 en dreng på snart 7 år og en pige på snart 12 år. jeg er lige blevet 31 i November. jeg bor sammen med faderen til mine børn - vi har været sammen i 14 år.

Vi har en dejlig rottweiler som jeg selvfølgelig også går ture med, så de dage hvor jeg ikke får motioneret er samvittigheden ikke så dårlig ;-)

Jeg er Århusianer men bor I det Nordjyske lige uden for Ålborg.

Jeg har styrketrænet i mange år og gået op i krop og motion, mad og helse med stor entusiasme og synes selv jeg har rimelig godt styr på det dér.

men da jeg for 4 år siden kørte galt og fik et hvirvelskred i nakken og pga mén måtte lukke min forretning (Entrepenørmaskin udl. Autoværksted og "Gør det selv butik") tog jeg gevaldigt på, men heldigvis var jeg til bryllup for ca 4 mdr siden hvor bruden havde lagt nogle billeder af mig ud på FB og det var de billeder der fik øjnene op og gav mig sparket til at tage fat i mig selv og komme af med alle de overflødige kg...

Jeg har ikke en endelig slut vægt men jeg fortsætter med mit vægttab indtil jeg har opnået en krop jeg føler mig tilpas i. og så er der bare vægtvedligeholdelse resten af livet.

Kommenter gerne min tråd - det er kun hyggeligt at der er nogle der har lyst til at stille spørgsmål, og give deres besyv med, når de har noget på hjertet.

Varme hilsner Tanja
14 år2. januar 2011 kl. 16:57
re: Tanja K. rejsen mod det endelige mål
Kære Tanja, tillykke med den nye tråd :-) Nu i 70'erne :-)

Vi er med garanti mange der hænger ved og vil nyde din "rejse" og vise ord.
Jeg er med, stadig ikke med egen tråd hehe - men hægter mig ved din og andres!!

Tænk du har efterladt tæt ved 20 kg i 2010, det er immervæk flot gået!!
Rigtig godt nytår.

Knus Trif
14 år2. januar 2011 kl. 17:28
Hej Tanja

Tillykke med din nye tråd - og dit nye mål... Jeg glæder mig til fortsat at følge dig mod dit endelige mål.
14 år2. januar 2011 kl. 17:35
Jeg følger gerne med her :-) Hepper på dig frem til dit næste mål!

Twixen
14 år2. januar 2011 kl. 17:50
hehe her er allerede rart at være.......
14 år2. januar 2011 kl. 18:38
Det er altså bare SÅ flot!!!
Har læst starten og slutningen af din anden tråd. Jeg følger nok med fra starten af denne her :)
14 år2. januar 2011 kl. 18:55
Tillykke med dit store vægttab. Jeg kan kun tage hatten af for dig, det er utrolig du har nået et så stort vagttab, når du samtiddig har haft smerter og sikkert også mange andre bivirkninger. Sikke sej du er. Jeg ønsker dig alt mulig vind i sejlene fortsat. Solveig34
14 år2. januar 2011 kl. 19:23
Hej I skønne mennesker - hvor det varmer at få alt den positive respons... Tusind tak for alle de pæne ord og roser...

Calsit - jeg kan kun give dig ret - smiler ;-D

Trif - godt vi har forladt 2010 og de kg der er røget af der - så er der en chance for at de ikke kommer tilbage ;-D

Jeg kan godt mærke at psyken lige skal omstille sig til "efter jul" den søde tand blev vækket en smule til live de sidste 14 dage af december - men det er ikke værre end at jeg kan skyde det fra mig - både igår aftes og nu - har tankerne kredset om et stykke god chokolade eller andet knas - som helt sikkert ikke gavner den gode stil - så jeg må lige stramme mig an, så jeg kan nå mit mål for denne måned. jeg har simpelthen valgt at lave nogle mindre delmål nu, fordi jeg ikke aner hvor meget jeg skal tabe mig for at nå ned på en sund fedt % iflg min højde skal jeg jo ned og veje 55 kg - men taber jeg 22 -23 kg men så er der ikke mere af mig tilbage, så jeg ser hvad der sker hen af vejen.

Nu er hverdagen truende tæt på ungerne er lige gået i seng og jeg sidder i stuen sammen med min kære mand som jeg lige om lidt vil kører henover med en trimmer og en saks - inden han kommer til at ligne en hulemand ;-)

Kan i have en dejlig aften derude

varme hilsner Tanja
14 år2. januar 2011 kl. 20:31
Godaften Tanja
Glæder mig til at følge din positive og lærerige tråd.
Ja den søde tand var lige lovligt langt fremme men den fik kun lidt...smiler så derfor velkommen til hverdagen til dig og alle I andre:-)
Knus kis
14 år2. januar 2011 kl. 21:30
Hej Kis Tusind tak for dit indlæg - Ja den søde tand må vi have kastet på porten - så ingen slinger i valsen det næste stykke tid. ;-D

Vægten sagde til morgen 78,3 ---> - 400 g siden igår og hidtil laveste vægt under mit forløb.

Jeg havde egentlig en forventning om at runde 77 til d 1 Januar men et par dage eller en uge fra eller til ud af resten af mit liv - gør nok ikke den store forskel... så jeg er kun glad for at det trods alt går den rigtige vej....

Jeg fik en sms fra en god bekendt igår aftes - hun bad om gode råd og motivation til vægttab så hende skal jeg ned og besøge i næste uge - hyggeligt ;-)

En af mine barndoms veninder som bor i den anden ende af landet har alerede tabt 5 kg siden jeg snakkede med hende om vægttab for 1 mdr siden - det er fantastisk at kunne give folk et kærligt spark i den rigtige retning og se at det virker....

kan i have en dejlig Mandag derude

Varme hilsner

Tanja K
14 år3. januar 2011 kl. 08:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...