Tanja K. rejsen mod det endelige mål

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Tanja K. rejsen mod det endelige mål
Hej Twixen - ja dem skal du prøve en dag - de kan også bruges som mellemåltid - max 30 % af energien kommer fra fedt (som anbefalet) de indeholder en god mængde protein og fibre fra havregrynene - så selvom der er en tsk rørsukker på - som skal tilsættes ved stegning og lidt sirup ovenpå så er de ikke så syndige at det gør noget og de vælter ikke dagens kcal budget... faktisk spiser jeg dem mindst en gang om ugen (og mit vægt tab er ikke udeblevet smiler... !)

Sætningen - fra fedt udeblev i ovenstående indlæg - så hermed en gentagelse, men med rettelse... det er bare mig i en nødeskal, når det går for hurtigt he he
14 år8. januar 2011 kl. 19:10
Hej Tanja

Uhm.... smiler.
Jeg vil helt sikkert prøve din lækre pandekage.

God weekend til dig og I andre herinde:-)

Knus kis
14 år8. januar 2011 kl. 20:04
Jeg har smagt de sorte ris, og det smager fint. De er lidt mere klistrede, men smager egentligt ikke anderledes end de hvide. Men jeg ved ikke, hvor man kan købe dem hvis man selv skal lave det.

Jeg vidste ikke, at man kan få sushi med brune ris, så det skal jeg da helt sikkert prøve næste gang. Det smager jo helt fantastisk.

Tror også jeg vil prøve de der pandekager en dag jeg bliver lidt lækker sulten.

Ristede mandler m. krydderier på er også en rigtig lækker snack :)
14 år8. januar 2011 kl. 22:56
Mmhhh ristede mandler med krydderier :-) Bare en tur på panden med lidt olie og noget krydderi?

14 år9. januar 2011 kl. 06:56
Twixen jeg fandt lige opskriften.

200 g. mandler (andre nødder kan også bruges)
1 spsk. olivenolie
1 tsk paprika
½ tsk cayennepeber
½ tsk salt

Rist nødderne regelmæssigt på en varm pande, mens du ryster regelmæssigt så de ikke brænder på. Kom herefter olie på, og rist nødderne til de har suget olien. Kom krydderierne på og ryst panden godt.

Men vil da tro, at det kun er fantasien der sætter grænser for, hvilke krydderier man kan bruge. Hvis man er mere til de søde kan man også lave det med honning og kanel.

Frosne vindruer er også en lækker snack. Og så har jeg fundet en opskrift på nogle havregrødschips jeg har ikke prøvet dem endnu, men det skal da helt sikkert prøves. Måske jeg skal i køkkenet i dag.

Det er bare havregrød, som bliver smurt ud i et tyndt lag på en plade og bages ved. 150 grader i 45 min. Når det er kølet af kan man brække dem i mindre stykker.

Sorry til Tanja for at bruge din blog på opskriftsdeling :)

God søndag.
14 år9. januar 2011 kl. 10:18
Hej Tanja, Sikke mange dejlige opskrifter der florere :-)
Men hvordan går det med knæet? kan du mærke nogen forbedring. ?

Håber det bedste..

Knus
Michael.
14 år9. januar 2011 kl. 14:39
Godaften derude og tak for indlæggene :D

Frandsen - du skal bare føle dig hjemme her i min tråd, det er kun hyggligt at der er lidt aktivitet og gode opskrifter er altid velkomne.

Michael knæet er i bedring - regner med at starte op med lidt cykling herhjemme i stativet om et par dage.. Zumba begynder jeg på når jeg føler at det er sikkert... der er jo ikke nogen grund til at pine det for meget endnu.. men det er helt klart i bedring men tusind tak for din medfølelse... smiler... !

Jeg har ikke været på vægten i dag og var det vist heller ikke igår (husker jo ikke så godt og gider ikke trave denne tråd efter for at tjekke det) - men selvom jeg har spist langt mindre her i min inaktive periode tør jeg næsten ikke stå ansigt til ansigt med de barske realiteter hvis jeg er begyndt at suge væske oll til mig pga "stilstand" i aktivitets nivauet...

Jeg var en tur i markeds hallen i Nibe i dag sammen med min datter og der var flere der kom hen og kommenterede min skikkelse... og spurgte hvad jeg havde gjort for at tabe mig - total optur :-) det er fedt at blive komplimenteret især når man kan mærke at folk oprigtig er glade på mine vegne og det oplevede jeg virkelig i dag... dejligt....
14 år9. januar 2011 kl. 19:29
Hej Tanja :-) forhåbentlig lader din krop være med at suge væske til sig.... Men gør den, så ved du hvad det er!!! Men aldrig fedt at være inaktiv- jeg ligger med influenza.... øv bøv, det er ikke sjovt!!!
SÅ jeg ved der venter hårde tider :-)

Hvor er det dejligt at du får så mange gode tilkendegivelser!! Det er bare så inspirerende.
'
Knus Trif
14 år9. januar 2011 kl. 20:11
Hej Kære Trif - tak for dit indlæg - jeg tog lige mod til mig og har været på vægten her TIL AFTEN vægten sagde 77,1 så i morgen tidlig skulle den gerne være hoppet ned på et civiliseret niveau.. smiler stort...

Jeg håber da snart du er frisk igen, det er aldrig så sjovt at ligge på langs pga influenza..

varme hilsner Tanja
14 år9. januar 2011 kl. 23:37
1/2Øj derude

Jeg kom ikke på vægten i morges - men efter gårsdagens aftenvejning er jeg ikke så nervøs - jeg vejer som regel 1/2 - 1 kg mindre om morgenen efter at have tømt blæren efter en lang nat smiler..

(sikke en masse snak om kropslige funktioner egentlig he he)

Alt andet lige kom vi for sent op i morges, så der var en smule stress på, men ungerne kom da i skole til tiden aligevel. Min kære mand er blevet ramt af noget virus, så han ligger og plejer sig selv under dynen...

Jeg har valgt at tage endnu en slapper i dag, men tror jeg vil ned i mit walk in closet og sortere noget af mit tøj - det er egentlig uhyggeligt så lidt tøj jeg har at gå i lige nu, godt jeg har en velfungerende vaskemaskine. :-)

Apropos små lette snack´s så har jeg lige en her..

En skive nøglehuls mærket groft toastbrød og en skive solsikke rugbrød en skive 30% ost og 2 skiver skinke. nogle løgringe, et par skiver tomat, evt lidt hvidløgs pulver og noget frisk basillikum. laves som en toast i et toast jern. spis en god grov råkost salat til... mums!
14 år10. januar 2011 kl. 11:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...