#62 af Anita1982 (slettet)
Tanja K. rejsen mod det endelige mål
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Anita1982 (slettet)
re: Tanja K. rejsen mod det endelige mål
Rigtig god weekend til dig og dine. :o)
Mht. sushi, så kan du vel udskifte de normale hvide ris med dine nye super duper sorte ris og derved opnå sundere sushi?
Mht. sushi, så kan du vel udskifte de normale hvide ris med dine nye super duper sorte ris og derved opnå sundere sushi?
14 år8. januar 2011 kl. 14:05
Tanjaknoth (slettet)
Hej Anita
Har du selv eksperimenteret med sorte ris i sushi ?
Tanken har været der, men jeg forestiller mig at sorte ris pga deres faste konsistens, ikke til at arbejde med, i sushi - de rigtige sushi ris tilsat risvinseddike og lidt sukker, klæber sammen som de skal, for at sushién ikke drysser fra hinanden, når man skærer " den tang omsvøbte rulle" i mundrette stykker.
Da ´jeg ikke er på kur, men "bare" har lagt stilen om, skal der da også være plads til en gang sushi med hvide sushi ris i ny og næ. smiler... man skal ikke glemme at forkæle sig selv og sushi med frisk fisk, tang og hvad der eller kan kommes i, indeholder trods alt nogle sunde næringsstoffer, trods det at de hvide ris måske bidrager knap så meget til sundhedskontoen... men da jeg er vandt til at spise ris og pasta til 75 % af mine måltider og nu har skippet det næsten fuldstændigt til fordel for grove grøntsager så går det nok endda - måske jeg skulle overveje at lave det inden længe.
Det kunne også være værd at overveje at blande sorte ris i sushi risene - det skulle kunne lade sig gøre.
Tusind tak for det gode råd :-)
Knus Tanja
Har du selv eksperimenteret med sorte ris i sushi ?
Tanken har været der, men jeg forestiller mig at sorte ris pga deres faste konsistens, ikke til at arbejde med, i sushi - de rigtige sushi ris tilsat risvinseddike og lidt sukker, klæber sammen som de skal, for at sushién ikke drysser fra hinanden, når man skærer " den tang omsvøbte rulle" i mundrette stykker.
Da ´jeg ikke er på kur, men "bare" har lagt stilen om, skal der da også være plads til en gang sushi med hvide sushi ris i ny og næ. smiler... man skal ikke glemme at forkæle sig selv og sushi med frisk fisk, tang og hvad der eller kan kommes i, indeholder trods alt nogle sunde næringsstoffer, trods det at de hvide ris måske bidrager knap så meget til sundhedskontoen... men da jeg er vandt til at spise ris og pasta til 75 % af mine måltider og nu har skippet det næsten fuldstændigt til fordel for grove grøntsager så går det nok endda - måske jeg skulle overveje at lave det inden længe.
Det kunne også være værd at overveje at blande sorte ris i sushi risene - det skulle kunne lade sig gøre.
Tusind tak for det gode råd :-)
Knus Tanja
14 år8. januar 2011 kl. 15:55
Tanjaknoth (slettet)
ps god weekend til dig også <3
14 år8. januar 2011 kl. 15:55
Trif
Lyder som en lækker "pandekage" du der fik lavet!!!
Jeg fik hos en veninde en dag, rugbrødsstave der var bagt i ovnen (så de knasede) og så avokadomos med hvidløg/spidskommen/chili NUM!!! Det var altså godt!!!
Her på sjælland er der sushi restauranter hvor de bruger de nye sorte ris, jeg har ikke prøvet det endnu - men er på listen over hvad jeg gerne vil snart!!
Rigtig god lørdag aften til alle.
Knus Trif
Jeg fik hos en veninde en dag, rugbrødsstave der var bagt i ovnen (så de knasede) og så avokadomos med hvidløg/spidskommen/chili NUM!!! Det var altså godt!!!
Her på sjælland er der sushi restauranter hvor de bruger de nye sorte ris, jeg har ikke prøvet det endnu - men er på listen over hvad jeg gerne vil snart!!
Rigtig god lørdag aften til alle.
Knus Trif
14 år8. januar 2011 kl. 16:58
PigeKbh (slettet)
Jeg er helt tosset med sushi! Jeg prøver at begrænse mit forbrug, men det er en let løsning de dage, hvor jeg lige har brug for en hurtig løsning.
Når jeg bestiller det udefra, så bestiller jeg altid med brune ris. Og de har samme konsistens som de hvide sushiris og klæber fint sammen.
Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvor man kan købe disse brune sushiris, så jeg har desværre ikke erfaring med selv at lave det med de brune ris.
Måske burde jeg spørge i sushibutikken næste gang jeg henter take away...
God weekend - og god bedring med knæet. Jeg håber ikke, det er noget alvorligt.
Når jeg bestiller det udefra, så bestiller jeg altid med brune ris. Og de har samme konsistens som de hvide sushiris og klæber fint sammen.
Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvor man kan købe disse brune sushiris, så jeg har desværre ikke erfaring med selv at lave det med de brune ris.
Måske burde jeg spørge i sushibutikken næste gang jeg henter take away...
God weekend - og god bedring med knæet. Jeg håber ikke, det er noget alvorligt.
14 år8. januar 2011 kl. 17:11
Anita1982 (slettet)
Nej, har ikke selv forøgt mig med at lave sushi af sorte ris. Faktisk har jeg endnu ikke smagt de sorte ris, da jeg ikke helt har fundet ud ud af endnu om jeg kan tåle dem (har PCO, så hurtige og "semi-hurtige" kulhydrater er ikke gode for mig) Som Trif skriver, er nogle sushisteder begyndt at lave sushi med sorte ris, så tror bestemt godt det kan lade sig gøre. :o)
14 år8. januar 2011 kl. 17:19
Tanjaknoth (slettet)
Hej Trif - jep de er gode og de er skam blevet lavet mange gange... mumenum... !
Pigekbh - tak for din omsorg - men tror knæet er ved at komme sig, det smerter ikke så voldsomt mere og der er en tydelig forbedring, så jeg tror bare det fik lyst til at gøre opmærksom på sig selv, fordi jeg er lidt hård ved det... smiler...
Anita i har da alle sammen fat i noget hvad angår de brune og sorte ris - det må jeg altså prøve en dag :-)
Stort knus til jer herfra...
Pigekbh - tak for din omsorg - men tror knæet er ved at komme sig, det smerter ikke så voldsomt mere og der er en tydelig forbedring, så jeg tror bare det fik lyst til at gøre opmærksom på sig selv, fordi jeg er lidt hård ved det... smiler...
Anita i har da alle sammen fat i noget hvad angår de brune og sorte ris - det må jeg altså prøve en dag :-)
Stort knus til jer herfra...
14 år8. januar 2011 kl. 17:30
twixen (slettet)
Så sidder man her kl. aftensmadtid og bliver lækkersulten af jeres forslag til snacks - og ikke mindst de der pandekager :-) Tak for ideerne.
Godt at knæet så småt er sig selv igen :-) Så skal der snart shakes some booty i det lille hjem igen ;-)
Godt at knæet så småt er sig selv igen :-) Så skal der snart shakes some booty i det lille hjem igen ;-)
14 år8. januar 2011 kl. 18:31
Tanjaknoth (slettet)
Hej Twixen - ja dem skal du prøve en dag - de kan også bruges som mellemåltid - ca 30 % af energien (som anbefalet) de indeholder en god mængde protein og fibre fra havregrynene - så selvom der er en tsk rørsukker på - som skal tilsættes ved stegning og lidt sirup ovenpå så er de ikke så syndige at det gør noget og de vælter ikke dagens kcal budget... faktisk spiser jeg dem mindst en gang om ugen (og mit vægt tab er ikke udeblevet smiler... !)
14 år8. januar 2011 kl. 19:07
Har først lige opdaget dit indlæg nu, tak for tippet - wasabi (kinesisk peberrod) er virkelig stærk men super godt - det er også godt til hjemmelavet sushi... som jeg pga det store indhold af ris ikke har spist længe... men måske jeg skulle lave det en dag og så nyde den smule jeg vil tillade mig at spise...
Knus Tanja