Tanja K. rejsen mod det endelige mål
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+kis (slettet)
re: Tanja K. rejsen mod det endelige mål
Kæreste Tanja
Jeg forstår det er rigtig svært for dig og din familie.
Jeg tilslutter mig Aniaras fine indlæg .
Jeg håber det bedste for dig.
Mange knus fra kis
13 år29. januar 2011 kl. 11:03
Tanjaknoth (slettet)
Hej Aniara
Tusind tak for dit indlæg
Hans intelligens fejler bestemt ikke noget, det siger de også, koncetrationen fejler heller ikke noget når han skal lave noget, han synes er spændende - men er det kedeligt, er han forstyrrende og genere undervisningen, det er ikke andet end et par dage siden at jeg blev kaldt over på skolen for at hente ham fordi han forstyrrede undervisningen og ikke ville hører efter, jeg var ikke klar over at de så ham som værende et problem varn og sådan ser jeg ham heller ikke.
Det var først igår da jeg var til mode med skolelederen og psykologen at jeg fik den her bombe i hovedet...
jeg tager en dag af gangen og så må vi finde ud af hvor han så skal hen og hvad der så skal ske..
Tak Kis for din bemærkning også.
PS jeg begynder ikke at ryge pga det her, selvom jeg har haft lyst for at dulme nerverne... men smøgerne kan jo hverken gøre fra eller til, så dem holder jeg mig fra.. smiler..
Tusind tak for dit indlæg
Hans intelligens fejler bestemt ikke noget, det siger de også, koncetrationen fejler heller ikke noget når han skal lave noget, han synes er spændende - men er det kedeligt, er han forstyrrende og genere undervisningen, det er ikke andet end et par dage siden at jeg blev kaldt over på skolen for at hente ham fordi han forstyrrede undervisningen og ikke ville hører efter, jeg var ikke klar over at de så ham som værende et problem varn og sådan ser jeg ham heller ikke.
Det var først igår da jeg var til mode med skolelederen og psykologen at jeg fik den her bombe i hovedet...
jeg tager en dag af gangen og så må vi finde ud af hvor han så skal hen og hvad der så skal ske..
Tak Kis for din bemærkning også.
PS jeg begynder ikke at ryge pga det her, selvom jeg har haft lyst for at dulme nerverne... men smøgerne kan jo hverken gøre fra eller til, så dem holder jeg mig fra.. smiler..
13 år29. januar 2011 kl. 16:34
aniara (slettet)
Det lyder godt Tanja. Godt han har jer. Det skal nok blive godt når i finder den rigtige løsning til ham.
13 år29. januar 2011 kl. 19:28
Store_Michael (slettet)
Hej Tanja,
Hvor er det en trist omgang du må stå igennem.. Vi har selv måtte flytte barn fra en skole til en anden, vi var heldige at det hele blev 100 gange bedre. Omstændighederne var slet ikke de samme, og jeg foregiver ikke at forstå hvor svært det må være at blive mistænkt som forældre på den måde...
Er ked og trist over at det skal kæmpe med sådan en omgang...
Jeg kan ikke hjælpe, - slet ikke hvor fra jeg er nu. Men kan sige at jeg tænker på jer, og håber det bedste for dig og din familie..
Kæmpe Knus
Michael..
Hvor er det en trist omgang du må stå igennem.. Vi har selv måtte flytte barn fra en skole til en anden, vi var heldige at det hele blev 100 gange bedre. Omstændighederne var slet ikke de samme, og jeg foregiver ikke at forstå hvor svært det må være at blive mistænkt som forældre på den måde...
Er ked og trist over at det skal kæmpe med sådan en omgang...
Jeg kan ikke hjælpe, - slet ikke hvor fra jeg er nu. Men kan sige at jeg tænker på jer, og håber det bedste for dig og din familie..
Kæmpe Knus
Michael..
13 år30. januar 2011 kl. 06:02
PigeKbh (slettet)
Hej Tanja.
Jeg håber, du er i stand til at holde modet oppe. Jeg har ikke selv børn, men det er ikke svært at forestille sig, hvor frygteligt det må være at blive mistænkt for den slags. Jeg håber det hele løser sig for jer, så i hurtigst muligt kan komme tilbage til en normal hverdag, og jeg håber I finder et sted, hvor jeres søn trives. Jeg ønsker jer det bedste!
Jeg håber, du er i stand til at holde modet oppe. Jeg har ikke selv børn, men det er ikke svært at forestille sig, hvor frygteligt det må være at blive mistænkt for den slags. Jeg håber det hele løser sig for jer, så i hurtigst muligt kan komme tilbage til en normal hverdag, og jeg håber I finder et sted, hvor jeres søn trives. Jeg ønsker jer det bedste!
13 år30. januar 2011 kl. 09:05
Tanjaknoth (slettet)
Tak til jer... Nu har jeg sovet på det hele og tingene ser mere lyse ud.. Jeg er kun interesseret i at min søn skal være et sted hvor han trives.. Antydningerne om at han kan være udsat for en form for krænkelse, vil jeg ikke tage på mig, jeg ved at han ikke har været passet af andre end hans faster på 20 år og hans farmor og det er han kun blevet meget få gange i hans liv og jeg ved at de ikke i deres vildeste fantasi skulle kunne finde på sådan noget.. deres far som jeg stoler 1000 % på er sjælent alene med dem, da han næsten aldrig er hjemme og ham ville jeg aldrig mistænke for noget i den retning.... og jeg ved da heldigvis hvilken mor jeg selv er, så der er ikke noget at frygte.
Herhjemme er min søn en glad og harmonisk dreng og jeg var ikke klar over at han havde problemer af nogen art, men hvis de mener at min søn kræver en form for hjælp, så vil jeg tage imod den så han kan komme til at trives..
Kan i have en dejlig dag derude...
Knus
Herhjemme er min søn en glad og harmonisk dreng og jeg var ikke klar over at han havde problemer af nogen art, men hvis de mener at min søn kræver en form for hjælp, så vil jeg tage imod den så han kan komme til at trives..
Kan i have en dejlig dag derude...
Knus
13 år30. januar 2011 kl. 11:00
bruger slettet
Kære Tanja...
Jeg er stolt af dig! :o)
Stolt over dit vægttab, dit rygestop, dit positive livssyn, og evne til at tackle de kriser, der nu måtte dukke op i dit liv... Og selvfølgelig, får du også løst denne!
Jeg er overrasket over, at en privatskole ikke kan magte en 6 årig der keder sig, når tingene ikke interesserer ham.
De burde da have ressurcerne til at få ham stimuleret og aktiveret, så han lige nøjagtigt ikke keder sig!
Jeg kom på privatskole i 7. kl. på en kristen friskole, efter mange års mobning på 2 kommunale skoler, og det var det bedste der kunne ske, de havde en sund logik, der hed "Vær mod andre, som du ønsker de er mod dig", og slog lynhurtigt ned på mobning, så det var nærmest ikke eksisterende... Og så havde de ressurcerne til at tackle MIG (Havde store problemer med temperament og stædighed, og blev meget aggressiv, når noget gik mig imod!)
Jeg er også typen, der fordyber mig 100 %, hvis tingene interesserer mig, men hvis det keder mig, bliver jeg urolig og taber fokus...
Som jeg læser det, er det præcis den samme måde din søn reagerer....
Oveni, bliver jeg virkelig vred over den måde de tolker hans "Få fingrene ud af mine bukser" udtalelse på!
Drengen er 6 år!!!! De laver nogen gange nogle mærkelige udtalelser i den alder... ;o)
Syntes de går voldsomt frem, og inddrager kommunen med det samme, de kunne i det mindste vurdere om I er en "risikofamilie" (hvilket jeg BESTEMT IKKE tror!)
og indkalde til en samtale, for at få tingene på plads!
Jeg er pt. ikke ikke så aktiv herinde, men følger med på sidelinjen...
Mit overskud er stadig lig nul, og jeg tog desværre 4.3 kg på, på 9 dage, tabte 1.7 på 3 dage, og tog 2 kg på igen, nu har jeg igen tabt 2.5 kg, og nu vil jeg gerne prøve at stabilisere vægttabet, inden jeg melder mig på banen igen...
Men jeg følger med ved I andre, er begyndt at taste mad og vægt igen, så det skal nok gå... ;o)
Tanja... Jeg ønsker dig og din familie held og lykke med at finde et sted, der kan rumme din søn, og give ham det stimuli han har brug for, så han kan få nogle gode skoleår...
Og at I bliver "frikendt" for mistanken, om at der foregår noget der ikke må foregå!
Knus Sascha... ;o)
Jeg er stolt af dig! :o)
Stolt over dit vægttab, dit rygestop, dit positive livssyn, og evne til at tackle de kriser, der nu måtte dukke op i dit liv... Og selvfølgelig, får du også løst denne!
Jeg er overrasket over, at en privatskole ikke kan magte en 6 årig der keder sig, når tingene ikke interesserer ham.
De burde da have ressurcerne til at få ham stimuleret og aktiveret, så han lige nøjagtigt ikke keder sig!
Jeg kom på privatskole i 7. kl. på en kristen friskole, efter mange års mobning på 2 kommunale skoler, og det var det bedste der kunne ske, de havde en sund logik, der hed "Vær mod andre, som du ønsker de er mod dig", og slog lynhurtigt ned på mobning, så det var nærmest ikke eksisterende... Og så havde de ressurcerne til at tackle MIG (Havde store problemer med temperament og stædighed, og blev meget aggressiv, når noget gik mig imod!)
Jeg er også typen, der fordyber mig 100 %, hvis tingene interesserer mig, men hvis det keder mig, bliver jeg urolig og taber fokus...
Som jeg læser det, er det præcis den samme måde din søn reagerer....
Oveni, bliver jeg virkelig vred over den måde de tolker hans "Få fingrene ud af mine bukser" udtalelse på!
Drengen er 6 år!!!! De laver nogen gange nogle mærkelige udtalelser i den alder... ;o)
Syntes de går voldsomt frem, og inddrager kommunen med det samme, de kunne i det mindste vurdere om I er en "risikofamilie" (hvilket jeg BESTEMT IKKE tror!)
og indkalde til en samtale, for at få tingene på plads!
Jeg er pt. ikke ikke så aktiv herinde, men følger med på sidelinjen...
Mit overskud er stadig lig nul, og jeg tog desværre 4.3 kg på, på 9 dage, tabte 1.7 på 3 dage, og tog 2 kg på igen, nu har jeg igen tabt 2.5 kg, og nu vil jeg gerne prøve at stabilisere vægttabet, inden jeg melder mig på banen igen...
Men jeg følger med ved I andre, er begyndt at taste mad og vægt igen, så det skal nok gå... ;o)
Tanja... Jeg ønsker dig og din familie held og lykke med at finde et sted, der kan rumme din søn, og give ham det stimuli han har brug for, så han kan få nogle gode skoleår...
Og at I bliver "frikendt" for mistanken, om at der foregår noget der ikke må foregå!
Knus Sascha... ;o)
13 år30. januar 2011 kl. 11:46
Tanjaknoth (slettet)
Kære sascha tusind tak for din søde besked.. det er godt at vide at du stadig er på banen..
Varme hilsner
Tanja
Varme hilsner
Tanja
13 år30. januar 2011 kl. 21:35
bruger slettet
Hej Tanja
Jeg føler med dig, det er altid svært når livet er hårdt ved ens børn. De er jo det bedste vi har og vi ønsker dem jo alt det bedste her i livet. Jeg håber virkelig at alt løser sig til det bedste med din søn.
Jeg føler med dig, det er altid svært når livet er hårdt ved ens børn. De er jo det bedste vi har og vi ønsker dem jo alt det bedste her i livet. Jeg håber virkelig at alt løser sig til det bedste med din søn.
13 år30. januar 2011 kl. 21:49
Puha hvor er det svært når det er vores børns der kommer i klemme. Tænk på, at en privatskole ikke er så tolerant som en kommuneskole, fordi de skal tage et større hensyn til at de andre forældre kan risiskere at trække deres børn(og penge) ud af skolen. Når det så er sagt så håber jeg da, at i har haft en løbende dialog med skolen om jeres søn og hvordan skolen oplever ham.
skulle han ske, at have problemer med koncentrationen, så prøv at se det her som en mulighed for at finde ud af hvorfor han har det, så de voksne der er omkring ham kan yde den mest hensigtsmæssige hjælp til ham og til jer i fremtiden. Det kan være han har nogle andre behov i forbindelse med læring, end flertallet. nogle behov som måske ikke kan tilgodeses på den skole, men muligh´vis på en anden. det kan være han har brug for hjælp til koncentrationen i form af afskærmning eller musik i ørerne eller andet. det kan også være hanhar særlige forudsætninger (velbegavet) og simpelthen keder sig. alt i lat drejer det sig om at give ham de bedste muligheder og det får han ikke hvor han er nu.
håber det er ok jeg lige gav min mening til kende da det er noget jeg kender en lille smule til i kraft af mit arbejde. jeg håber virkelig i finder en god løsning og sender hermed en masse gode tanker i din retning. og da jeg kan læse du næsten lige er holdt med at ryge så ved jeg også fra egen erfaring, at det er nu det bliver rigtig svært at holde fast i rygestoppet, men tænk på at hvis du starter med at ryge for at trøste dig selv i den her situation, så står du ikke længere med et problem, men med 2. nemlig din søns situation samt forfra igen med rygestoppet.
held og lykke med det hele herfra
karina