Tanja K. rejsen mod det endelige mål

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Tanja K. rejsen mod det endelige mål
kære Calcit <3 jeg skulle lige være med på hvad det var for en angst du lige snakkede om, smiler.. det er ikke altid jeg lige husker, hvad jeg selv har skrevet, men så er det jo godt man lige kan gå tilbage og kigge.. eller få en nærmere forklaring..

jeg har været "lungepatient" i flere år - (astma og kronisk bronkitis fra jeg var 10 år - begyndte at ryge da jeg var 9 år) jeg har haft lungebetændelse flere gange årligt siden jeg var 16 år gammel og er jo blevet behandlet for det hver gang og de sidste par år har jeg været til kontrol hver 6 mdr fordi jeg har fået obstruktive forandringer (KOL). så ja jeg er blevet undersøgt mange gange.. det der sorte jeg hoster op, har jeg dog ikke fået undersøgt, jeg går ud fra at det er noget tjære værk som har lagt og hygget sig nede i mine lunger i lang tid, men som nu bliver udskildt fordi lungerne ikke får tildelt deres daglige dosis skidt og skab... smiler...

Ja Angsten er allesteds nærværende og meget konkret når man har lungebetændelse - det er skrækkeligt.. men i perioderne imellem, har jeg haft tendens til at glemme/fortrænge det lidt - lige indtil næste gang - det må være grunden til at jeg er fortsat med at ryge i alle de år... godt jeg er sluppet ud af "mit misbrug"

Heldigvis har jeg i alle de år med luftvejsproblemer holdt mig aktiv og motioneret - (derved har jeg dannet flere røde blodlegemer, som har kunne transportere ilten, rundt i kroppen, så de der lider af astma ell. har ingen undskyldning for at sidde på deres flade.. kom op af hullet og vær aktiv, det styrker lungerne.. smiler.. )

kære Kis - Tusind tak for skulderklappet <3

Varme hilsner

Tanja
13 år27. januar 2011 kl. 10:48
enig Tanja.

Jeg fik også astma pludseligt samtidigt med det lave stofskifte........healing har fjernet det..........så dejligt at slippe for noget...........
13 år27. januar 2011 kl. 11:57
76,2 jow jow det går den rigtige vej... så lige nu vejer jeg 700g mere end jeg gjorde dagen inden jeg stoppede med at ryge, men den pludselige vægtøgning jeg fik, har jeg snart fået gjort kål på, det er virkelig positivt.. jeg har følt mig mere sulten oven på rygestoppet, men har holdt mig til at spise groft og grønt og så har jeg drukket mere vand end jeg plejer, hvilket er godt fordi jeg plejer at være rigtig dårlig til at huske det..

Nu har jeg købt endnu en bog - Bitz din sundhed.. en rigtig anbefalelsesværdig bog med masser af gode opskrifter og som faktisk går efter de principper hvad angår kost, som jeg selv er tilhænger af, men den kommer med ny Inspiration og lækre opskrifter. det er Christian Bitz som er ernæringsekspert i Go,morgen danmark, der er forfatter til bogen. Jeg købte den i Netto til 69 kr.

Kan i Have en dejlig dag derude.

Varme hilsner

Tanja
13 år28. januar 2011 kl. 08:25
Hej Tanja

Jeg opfatter der at mærke sult som positivt ( hvis det vel at mærke ikke er pga af for lidt mad) .
Det ved jeg det ikke er hos dig.
Det er ikke så tit jeg mærker sult men når det sker føler jeg en lethed i maven.(afslappet)...smiler

God weekend til dig;-)

Knus kis
13 år28. januar 2011 kl. 09:09
Hej Kis - kan du uddybe det lidt nærmere, altså hvorfor du ser sultfornemmelse som noget positivt ?

Jeg er egentlig ikke uenig med dig, efter jeg har lagt kosten om og har vænnet mig til at spise små mængder 5 - 6 gange om dagen, fortæller min krop mig hvornår jeg trænger til at få noget igen, hvilket er positivt.. for da jeg øgede min vægt, glemte jeg at lytte til min krop, jeg sultede den hele dagen, til om aftenen, hvor jeg spiste for meget, fordi jeg først mærkede at jeg var mæt - når jeg vikelig var mæt... :-( sådan er det heligvis ikke længere :-)

Knus Tanja
13 år28. januar 2011 kl. 09:30
hej Tanja;-)

Hvorfor jeg opfatter sultfornemmelse som positiv kan jeg nemmest forklare enkelt:
Jeg spiser for at leve
negativt er at leve for at spise.
Børn kan måske nemmere sige det ligeud
når madpakken ikke er spist? "Jeg var ikke sulten "og så når de kommer hjem fra skole "nøj hvor er jeg sulten"
Jeg tænker videre på det Tanja... men jeg håber du kan følge mig ?

Det var lige lidt om mine tanker om sult.

Knus kis
13 år28. januar 2011 kl. 10:42
Tak Kis fordi du ville dele dine tanker... Du har jo ret i det du skriver.. god weekend

knus Tanja
13 år28. januar 2011 kl. 11:37
Stort Tillykke Tanja.. :o) Så er alle spor af røgen væk.. altså på vægten.. går nok lige et par år inden vore lunger tilbage til normal.. er det ikke små 10 år de siger..
Men jeg kan i hvertfald intet mærke til røgen mere, og har kun været røgen kvit siden November. :-)

Så du er tilbage på sporet - mod det endelige mål ;o)
Flot gået.. endnu engang..

Stort Knus
Michael.
13 år29. januar 2011 kl. 02:43
Det er altså SUPER flot Tanja at du holder ved!!
Ja både du og Michael er sgu et par seje mennesker, sådan vægttab og rygestop....
Hatten af for jer!!!

Knus Trif
13 år29. januar 2011 kl. 09:11
75,9 det går den rigtige vej... tak til jer for jeres skulderklap og kommentare...

Jeg står midt i en uforventet krise lige pt.. så jeg er måske ikke så nærværende i en periode, men jeg forlader jer ikke..

Rygestop og vægttab fortsætter uændret men
Jeg må sige at jeg lige nu, skal bruge alle kræfter for at holde humøret oppe...

Kort fortalt - har den privat skole som Mine børn går på, pludselig meddelt, at de ikke vil have min søn, som går i børnehaveklasse hos dem, til at gå hos dem mere.

De har begrundet det med, at han ikke altid vil være med til det de skal lave og indimellem er urolig og forstyrrende. - han er 6 år-

Igår da han gik hen og satte sig et stykke væk fra de andre til morgensamling og hans lærer gik hen for at løfte ham hen til de andre, fordi han ikke selv ville gå derhen, havde han sagt til hende at hun skulle få fingrene ud af hans bukser og det har de tolket som om at der er noget galt, derfor meddelte de igår at de er nød til at indberette os til de sociale myndigheder og at de ikke har ressourser til at have Rasmus på skolen.

Så nu skal vi igennem alverdens undersøgelser osv.. jeg ved at vi gør hvad vi kan for at vores børn trives og jeg har ikke dårlig samvittighed over den måde jeg opdrager mine børn på, men det er ved at æde mig op at nogle kan stille spørgsmåls tegn ved det... jeg har ikke sovet hele natten, jeg har tænkt og tænkt..

Jeg skal lige hive op i mig selv for ikke bare at hoppe ned i et hul i jorden og skrige over, at ligegyldig hvor meget lort jeg skal igennem, så kommer der bare endnu mere af slagsen.. er det virkelig sådan livet skal være.... ??? Jeg synes jeg tager alt det der kommer med oprejst pande, men det er altså svært at bevare den positive indstilling - Ja undskyld at jeg hælder galde og tårer ud over min tråd.. :-( men humøret er godtnok temmelig begrænset... håber i får en dejlig dag derude..

Bliv ikke nervøs hvis jeg ikke er helt så aktiv herinde som jeg plejer at være... jeg skal nok komme stærk tilbage når bølgerne lige har lagt sig og vi kommer tilbage til en normal dagligdag..

Knus Tanja
13 år29. januar 2011 kl. 10:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...