Tanja K. rejsen mod det endelige mål

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Tanja K. rejsen mod det endelige mål
tænk på den omstilling der sker i dig.......du har tabt dig meget og er nu stoppet med at ryge. Du har røget en stor procentdel af dit liv, siden før du var udvokset.....ro på nu......se lidt længere frem....1 mdr. 2 mdr...3 mdr.....målet er at være slank og røgfri.............ikke at falde tilbage til smøgerne, vel ?
Du skal lade dig være i den omstillingsproces hvor du nu er moden til at lægge fortiden bag dig. Bliv ikke forvirret nu Tanja, det er en kamp mellem det mentale og det fysiske, Ro på nu! knus fra Calcit ( hvor vægten er groet fast ggggr)
13 år25. januar 2011 kl. 12:05
Hej Tanja

Som de andre skriver sker der en stor udrensning i din krop. Din krop tænker "hvad har hun gang i" den ved ikke at det er noget godt på længere sigt. Så den kæmper imod.
Men det er dig der bestemmer og jeg VED du kan klare det. Tanja du er SÅ sej;-)

Knus fra kis
13 år25. januar 2011 kl. 16:48
Hej Tanja, Hold da op, hvor der sker meget på din "tråd" - har lige haft lidt travlt i et par dage - og vupti er der alenlange indlæg...
Du efterlyser om der er nogen der ved noget om træthed og rygestop : det er en meget kendt ting i en kortere overgang - rigtig mange sover mere og er træt lige efter rygestoppet: tænk på hvor meget energi du bruger på at kvitte røgen, selv om du måske ikke er helt klar over hvor meget du tænker på det, er det rigtig meget! DET GÅR OVER!!.. Det med de 1 1/2 kg er træls, men det må for Guds skyld ikke få dig til at tabe troen. Det er heller ikke unormalt. Det man kommer sig , kommer oftest lige efter man er stoppet - og med din indsats og fokus skal det nok gå. Lov mig at du , om en måned, når du ser på vægten - og overvejer at starte med smøgerne igen, sætter dig ned og skriver ned om fordele og ulemper ved rygning - for dig, dit helbred og dine omgivelser -- husk det med slaveriet også - og så venter 4 uger mere, hvor du tænker det grundigt igennem. Det ville være SÅ ærgerligt!
Du har nu været røgfri i 6 dage - det værste er overstået (det topper ved 3-4 dagen og den fysiske afhængighed er væk efter 3-4 uger... du kan glæde dig over flere ting:
¤ kulilten i dit blod er væk - det giver bedre kondition
¤ dit blodtryk er normaliseret
¤ du har nedsat risikoen for blodpropper i hjerne og hjerte
¤ din smags og lugtesans er blevet bedre
blodgennemstrømningen i hænder og fødder er bedret - hvilket fører til mere varme der
Det er vejen frem for dig - dine lunger har lidt nok ;O)
kh og de bedste rygklap
A
13 år25. januar 2011 kl. 19:38
Hej Alle i skønne mennesker som hjælper mig med at holde fokus - jeg er kommet til det punkt hvor jeg faktisk ved at jeg ikke begynder at ryge igen, det er ikke det værd - den angst jeg oplever, når jeg har lungebetændelse og ikke tør sove fordi jeg er sikker på jeg ikke overlever... og de søvnløse nætter hvor jeg render frem og tilbage og hoster så jeg bliver øm i hele kroppen, det vil jeg ikke byde mig selv mere..

vægten sagde 76, 5 til morgen altså 1 kg mere end den laveste vægt og minus 400 gr siden igår... så nu ser det ikke så uhyggeligt ud.. jeg fortsætter med at fokusere på kost og motion og skulle vægttabet blive lidt sløvt i en periode så er det bare sådan det er-... smiler... jeg har gjort op med mig selv - pga de beskeder i har skrevet... at jeg har et helt liv at blive sund og slank i - - og det liv bliver bare knap så langt og knap så godt hvis jeg fortsætter med at ryge..

Kan i have en dejlig dag derude..

Nu vil jeg kaste mig ud i en omgang power yoga - det kan virkelig anbefales. (jeg har en trænings dvd med det)

Knus Tanja
13 år26. januar 2011 kl. 13:20
Hej Tanja

Jeg synes simpelthen det er så flot det du gør!

Her sidder man selv og pylrer over 5-6 kg og så ser man dig der har kæmpet med en del mere og så oven i vælger du at stoppe med at ryge..Flot!..Jeg har godt nok aldrig røget, kun sådan nogen enkelte 'prøvesmagninger' til fester ol. Og jeg må sige at jeg da allerede efter en halv cigaret følte mig afhængig og det krævede rigtig meget af mig ikke at begynde rigtigt..Så jeg kan vel gange mine egne trængsler med 100 for at de skal ligne dine.

Kan kun bukke og skrabe for dig og håbe at du vil dele ud af nogen guldkorn så vi andre også vil blive lige så stærke som dig :D

God dag til dig :)
13 år26. januar 2011 kl. 14:13
Hej Scwicky Tusind tak for skulderklappet...

Jeg tror nu alle besider den styrke der skal til for at opnå det man virkelig ønsker sig... her er et eks - hvis man virkelig ønsker sig 100.000 kr for at ens barn kan få en livsvigtig operation, så bestiger man gerne et bjerg for at hente pengene oppe på toppen, hvis der ikke var andre muligheder.

Ønsker man sig brændende et længere liv, så går man gerne igennem en periode med omstillinger i livet også selvom man skal give afkald (på noget tryghed) i form af fødevare som ikke er gode for kroppen, men som vi føler er gode for sjælen (hvilket det jo ikke er) for en sund sjæl hænger sammen med en sund krop..

Når jeg virkelig trænger til en smøg - hvilket jeg gør i 20 sekunder af gangen - så fokusere jeg på mit mål - at komme derhen, hvor rygetrangen er forsvundet og min krop belønner mig med et bedre helbred, flere penge, bedre smags og lugtesans, og tanken om at rygere udvikler rynker 3x så hurtigt som ikke rygere - giver en gulerod i form af at aldringen af min hud bliver normal.. så hvis man fokusere på det gode, ved målstregen, kan man godt overkomme at man har lidt kvaler og lider nogle afsavn...

Det samme med vægttab - når flødekagen står og lokker - fokuser på målet - er den virkelig det værd.. eller planlæg en dag hvor det er tilladt at synde en smule - selvfølgelig skal der være plads til det også.

Ovenstående er nogle tanker jeg gør mig for at hjælpe mig selv med at nå mine mål og føre mine ønsker ud i livet..

Og så skal man ikke tænke negativt, man skal tænke på det man gerne vil og ikke på, det man ikke vil.. eks - jeg vil gerne se godt ud og være slank - i stedet for at sige jeg vil ikke være fed og utrænet.. drop at fokuser på det uvæsentlige men på det væsentlige..

jeg kan da også komme ud i noget slinger, da jeg opdagede at jeg havde taget lidt på var jeg i et øjebliks svaghed ved at droppe rygestop projectet, fordi jeg lige skulle blive enig med mig selv om hvad der er vigtigst - det vigtigste er selvfølgelig at holde mig rask, så jeg har et langt og godt liv, som jeg så kan bruge på at "gøre noget godt for mig selv" så jeg kan være der endnu mere for dem jeg holder af.

varme hilsner

Tanja
13 år26. januar 2011 kl. 16:07
Godt Tanja.......godt du er her igen.....var ved at få lidt sved på panden....................
Din angst er velbegrundet....lyt til de signaler. Men angst er en dræbende følgesvend. Brug den konstruktivt. Lyt til de signaler .........Du er så ung og har en dejlig familie............hvad er der at betænke sig på...........Har du været hos lægen med det. ?.....................Du fortjener det bedste ;-)......................knus og kram fra Calcit.....
13 år26. januar 2011 kl. 16:09
Hej calcit - jeg får en følelse af at du "snakker mellem linierne.. min mail er luchow979@msn.com

Hvis du skulle få lyst til at smide en mail.

knus Tanja
13 år26. januar 2011 kl. 17:16
Hej Tanja

Ja når vi kan se og føle vores svaghed kan det blive vores styrke når vi tør bekæmpe den om det så er smøger el mad!!

Godt gået Tanja...smiler

Knus kis
13 år26. januar 2011 kl. 21:10
Tidlig godmorgen....

Mente bare at hvis du spytter noget sort op er det da vigtigt at få det tjekket hos lægen/ hospital.........og lungebetændelse er ret voldsomt at opleve det ved jeg ......Det jeg skrev at angsten er velbegrundet ,mener jeg med symptomerne, de er jo virkelige. Men jeg har måske misforstået noget så du er blevet undersøgt?

Calcit
13 år27. januar 2011 kl. 05:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...