Tanja K. rejsen mod det endelige mål

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Tanja K. rejsen mod det endelige mål
tanja . har du blødning fra lungerne?? er det undersøgt??
13 år21. januar 2011 kl. 18:55
Hej dygtig - det er sket nogle gange at jeg hoster blod op... jeg har jo tit lungebetændelse (ca 4 x årligt siden jeg var 16 år gl.) og har været til halvårlig kontrol for at få følge min lungefunktion.. da den er nedsat pga obstruktive forandringer som jeg har fået af gentagne infektioner i lungerne... Så blodet er ikke farligt men det kan ske, at der kommer små bristninger i lungevævet (føles som at blive stukket med en syl) og så kommer der en smule blod med når man hoster... håber det bliver bedre når jeg nu er blevet X - ryger. smiler..

13 år21. januar 2011 kl. 19:15
FLot Tanja.. Hold ud.. det er det hele værd.

Tror ikke du skal frygte en vægt forøgelse.. Du har jo helt styr på kosten.. Var jo en af grundene til at jeg startede på madital.. Var jo nettop fordi jeg lod fristelserne tage over efter rygestoppet at det gik helt galt..
Men det har Du og alle I andre hjulpet til ikke sker for mig igen... Stor Tak...

Håber familien klare sig gennem din første uge ;-)
Kan jo godt komme til at vrisse lidt ind i mellem... Håber så bare de siger: ""ja ja mor, vi kan godt høre smøgerne råbe også""

Stort Knus,
Michael.
13 år21. januar 2011 kl. 19:39
godt Tanja, at du bliver fulgt , for det er iKKE normalt at spytte blod
MAn må sige at du har rigtig gode grunde til at stoppe med at ryge - også hvis det skulle koste et par kilo en overgang. Mange bliver lidt mere sultne i en periode - nictin påvirker også blodsukkeret - sådan at det stiger når man ryger - og derfor er mindre sulten, end man ellers ville være. når man så ikke ryger mere, falder blodsukkeret - med sult ( ofte efter søde ting) tilfølge. Det regulerer man bedst, ved at sørge for at holde blodsukkeret stabilt.. som du allerede har gjort under dit vægttab: spis ofte, groft og grønt - samt at dyrke motion, for det hjælper både på sukkertrang og stabiliserer blodsukkeret ( og øger forbrændingen) - hmmm - der ER faktisk ikke meget skidt at sige om motion ;O)
kh
A
13 år21. januar 2011 kl. 20:28
nictin= nicotin ;s
13 år21. januar 2011 kl. 20:30
Hej Tanja;-)

Godt gået af dig...smiler

God weekend

Knus kis
13 år22. januar 2011 kl. 09:19
Hej med jer tak fordi i bakker mig op.. ! det betyder virkelig meget for mig.

Jeg var ikke på vægten til morgen - spændende - jeg har virkelig lyst til at bevise over for mig selv at jeg kan tabe mig og undvære smøger på samme tid.. min store frygt har altid været at jeg tog på hvis jeg stoppede med at ryge og derfor har jeg udsat mig selv for alverdens pinsler fordi jeg troede at det ikkke var muligt at holde op med at ryge... men nu tror jeg på at hvis man gør en aktiv indsats for at tage ansvar for sig selv, sit liv, sin vægt osv så skal det hele nok blive som man ønsker det..

kan i have en dejlig weekend

knus Tanja
13 år22. januar 2011 kl. 14:02
Godmorgen Tanja, Selvfølgelig bakker vi dig op...
Nu har du jo trukket alle os andre gennem de svære tider.. :o)

Jeg er ikke i tvivl om at al din bekymring er fuldstændig ubegrundet. Du skal nok klare det - måske ikke met et smil hver dag.. Men det skal nok lykkeds..

God weekend,
Knus
Michael..
13 år22. januar 2011 kl. 14:20
Kære Tanja
Du er bare mega SEJ!!!! Og selvfølgelig klarer du det!!! Sådan at kvitte smøger er jo intet imod, hvad du ellers har klaret!!!!!!!!!!!!!

Vi hepper på dig og er klar til opbakning.

Knus Trif -ikke ryger og aner derfor intet om hvor svært det er hehe.
13 år22. januar 2011 kl. 16:11
Jeg er helt enig med de andre - du er ret sej!

Først og fremmest med dit vægttab, syntes du klarer det helt vildt flot. Men at du så også lige syntes at du skal smide dine smøger oveni, det er fandme sejt.

Jeg er selv ryger og bruger samme undskyldning som du har brugt om at "når jeg har tabt mig...", men jeg kan nu godt mærke at jeg ikke lige nu skal stoppe, skal lige finde motivationen helt. Men god ide med den der bog, den har jeg hørt meget godt om.

Jeg er med på at dette er en vægttabstråd, men du må da gerne engang imellem give en update om hvordan det går. Men kun hvis du gider ;-)

Nu kalder du tråden "mod dit endelige mål" Hvad er det endelige mål?

God søndag

13 år23. januar 2011 kl. 09:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...