Er gået i gang med stort vægttab.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Er gået i gang med stort vægttab.
Hej Stina

Jeg har læst din historie, og jeg fik afkræftet en fordom, jeg havde. At du med din størrelse er så fysisk aktiv uden problemer! Det er ikke en fordom, jeg egentlig har tænkt over, at jeg har haft, men da du skrev om dine aktiviteter, og at du laver alle de her ting uden problemer. Det er sgu fedt :-) Mon din tid med eliteidræt har noget at gøre med dette?

Ang. dit spørgsmål om kalorieindtag. Jeg synes, det er lidt svært at svare på. Vi kender din højde og din vægt, men jeg mangler konkret information om din aktivitetsniveau, og også information om, hvor meget du gerne vil tabe dig om ugen.

Har du tjekket maditals funktioner ud? Jeg mener, at man kan beregne sit energitag + forbrug i forhold til vægttab. Hvad siger I andre?
14 år31. december 2010 kl. 21:35
Hej Twixen.

Jamen, det var da dejligt :-)

Jeg ved ikke om det har noget at gøre med mit tidligere "sportsliv", det kan da godt være.

Men det er i hvert fald super dejligt, at kunne røre sig samtidigt med et vægttab, det gør det lidt nemmere. Selvfølgelig kan jeg ikke løbe en længere distance og lign, men almindelig motion, det klarer jeg snildt :D

Har en krudtugle af en stor hund, som skal have meget motion. Det får han. Går lange ture med ham hver dag. Og kan sagtens lege og løbe lidt med ham. Det må være god motion, indtil jeg får mod på at tage i fitnesscenter.

I går havde jeg ellers en kæmpe krise. Ikke madmæssigt, at jeg havde lyst til at spise, men læste noget på internettet, som bar gjorde mig så ulykkelig!

Fandt en side omkring overspisningen, som bare ramte plet, omkring alt hvad jeg føler. Men der stod "desværre" også noget om, at slankning og "overfokusering" på mad, kalorier osv var en del af spiseforstyrrelsen. Det slog mig helt ud, for blev straks angst, for at det så alligevel ikke kan lykkes for mig?

Jeg er meget afklaret med, at jeg har en masse problemer, som jeg skal have hjælp til! Det er bare så hulens svært at få den. Der er ikke noget tilbud til mig i det offentlige, jeg bliver afvist hver gang, pga af jeg er for "svært et tilfælde". Rigshospitalet, som jeg har gået på, henviser mig til det eneste offentlige behandlingssted (der hvor jeg har fået afslag 2 gange), da de ikke mener de kan hjælpe mig. Behandlingsstedet henviser mig tilbage til rigshospitalet? WHAT?

Jeg har gået hos et utal af privatpraktiserende psykologer og psykiatere, men intet har haft en positiv virkning. Min læge river sig i håret, når jeg kommer på besøg, da han efterhånden ikke aner, hvad han skal stille op. Kommunen ved heller ikke, hvad de skal gøre. I så mange år har mine forældre og jeg selv kørt det hele, uden om det offentlige. Selv betalt hver en krone, men nu trænger vi bare til hjælp, kan det virkelig være rigtigt at der ikke er nogle tilbud?

Har selv fundet et behandlingssted, men det er ikke godkendt af sygesikringen og det koster spidsen af en jetjæger.

Det kan sommetider være så frustrerende.

Men nu kører jeg på selv, og så må jeg finde hjælpen hen ad vejen. Og denne gang skal det være sidste gang, jeg taber mig. Har før både haft vægttab på 20, 30 og 40 kg ad gangen.

Jeg har ingen venner, ingen kæreste og har i den grad ikke noget socialt liv. ØV..
Førhen når jeg har tabt mig, har det hele været bedre, jeg har haft noget social omgang. Men har altid taget på igen.

Nå, men det var vist nok frustrationer, der kom ud der.

14 år1. januar 2011 kl. 14:47
Det gør mig ondt at læse om dit manglende sociale liv. Som jeg læser det, kæder du det sammen med din vægt. At de gange du har tabt dig, så indgår du i sociale relationer, men når du så har taget på, så isolerer du dig. Er det rigtigt forstået? Jeg kan ikke sige så meget andet end at herinde, tror jeg, at der er mange (inkl. mig selv), som gerne lægge øre til dine frustrationer (din egen beskrivelse), dine sejre, ja dine glæder og sorger :-) Jeg hænger tit ud på jubii debatten, hvor der ofte er tråde som handler om, at folk søger venner. Det er ikke så nemt at finde venner i en voksenalder, men mit indtryk er, at der sidder mange som dig bag skærmene og savner et socialt liv.

Der er noget ged med manglende behandlingstilbud :-( Må jeg spørge, hvad det er for et tilbud, du selv har fundet, som koster en bondegård?

Du skriver også noget om en artikel, som slog dig ud! Kan du ikke linke til den? Jeg er blevet nysgerrig efter, hvad der står i den :-)

Sender dig en krammer for det tror jeg, at du kunne bruge nu :-)
14 år1. januar 2011 kl. 14:56
Hej Twixen..

Siden hedder overspisning.dk

Det kører stadig på skinner her hos mig, madmæssigt. Måske lidt for meget. Må holde fast i mig selv om, at jeg ikke må gå fuldstændig over i den anden grøft. Der skal være plads til at synde (med måde) en gang i mellem. Fx som i aften, hvor vi skal holde fødselsdag herhjemme. Det ville være rart at kunne spise et stykke kage, og så er det dét! Men jeg tør ikke, for er bange for at gå "amok", hvis jeg først tager lidt.

Menuen står på lasagne, og har fået lov at lave to udgaver. En helt almindelig og så en lettere en med fuldkornsplader, kyllingekød og en lettere sauce i stedet.

Rent vægtmæssigt synes jeg godt nok det har stået stille. Jeg har ikke rigtig tabt mig, jo 100 gram på en uge. Og det kan jeg ærlig talt ikke forstå. Jeg har ikke spist noget som helst usundt. Vejer ALT min mad og skriver ned. Regner selv kalorier ud, så jeg er sikker på, ikke at få for meget. Og jeg har ligget på max 1700 kalorier om dagen. Har aftalt med mig selv, at jeg maks spiser 1900 om dagen. Det var den mængde som diætisten på Ubberup regnede ud for mig. Men jeg har endnu ikke spist så mange klaorier endnu, kan bedst lide at holde mig lidt under.

Motion får jeg rigeligt af. Går lange ture med hunden.

Jeg vejer mig på tirsdag igen, så er det en uge siden sidst. Så håber jeg på lidt mere fremgang.'

Nå jo, så har jeg meldt mig ind i fitness DK. Puha, det var grænseoverskridende, at gå derop. Min søster var med og meldte sig også ind. Så det er meningen at vi skal træne sammen. Har planer om at tage derop på søndag, så må vi se om jeg tør.. ;-)
14 år7. januar 2011 kl. 11:13
Hej Stingo

Faldt lige over din tråd og ville sende dig en hilsen.

Først og fremmest syntes jeg, at det er sejt gået at du er kommet igang.
Og rart at høre at du har en super opbakning fra din familie, den bliver guld værd.

Du er bestemt ikke den eneste der isolerer sig når vægten stiger, jeg har akkurat de samme tendenser og jeg er i perioder nok plaget af social angst.

Jeg ønsker dig virklig alt mulig held og lykke og jeg er 110% sikker på, at du en dag kan se tilbage på en lang og hård rejse, men en rejse som var det hele værd.

Kram Morten
14 år7. januar 2011 kl. 11:31
Det er så fedt, at du og din søster har meldt jer ind i fitness!!! Nu skal I holde hinanden fast i at komme der, selvom du skriver, at det er grænseoverskridende. Der hvor jeg træner kommer der alle mulige forskellige størrelser, og det er altså cool at se, synes jeg :-)
At din vægt står stille pt., må du ikke lade dig slå ud af. Måske skal kroppen lige finde ud af, at den er i gang med at tabe sig :-) Bare bliv ved med det du gør, du holder dig jo til dine kalorier, måske skal du overveje at skrue op til 1900 kj i stedet for 1700 (fordi du godt kan lide at ligge lidt under). Fut på med nogle sunde fedtstoffer og se, om det ikke rykker noget.
14 år7. januar 2011 kl. 11:36
Mange tak for jeres søde ord.. :D

Så er det i morgen at jeg forhåbentlig får begivet mig ned i motionscenter. Håber at jeg kan nå det, men har også lige en hel stald med kaniner, som skal have rene senge.. hehe..

Lige nu er jeg i dyb krise. Gider ikke mere, har bare lyst til at spise. Min hjerne tænker kun på pizza, burgere, biksemad og chips. Øv, altså.
14 år8. januar 2011 kl. 21:13
En foreslog her på siderne en god bog jeg husker desværrer ikke hvem det var. Har netop lånt den på biblioteket. Den hedder " Slank dig let", af Maria Steenberger og Camilla Holst. Handler om at bryde tankemønsteret idet alt handler om reflektion....

Du får alt for mange kalorier det er nemlig også et pift at det ikke går for langsomt.....at vægten i perioder står stille er helt normalt og det er der man skal stå fast.....men alm biksemad er der næppe plads til. det er fint at have en søster til at følge bare ikke at i er for fastlåste i tankerne. Det er din hjerne der skal bestemme! ikke kroppen som har lyst til at æde.Har den prøvet andet?

14 år9. januar 2011 kl. 10:21
I dag sagde vægten 139,7 kg! Yes.. :D

Det vil sige et vægttab på 5,1 kg siden jeg oprettede første indlæg. Og 12,3 kg i alt..

Jeg har også været i motionscenter hele to gange, og skal derned igen i dag.. Det er faktisk ret fedt.

Lige en lille happy opdatering fra mig.. :D
13 år15. januar 2011 kl. 09:45
Tillykke med det du har tabt dig indtil videre og kæmpe tillykke med at være kommet i gang nede i træningscenteret, det er virkelig flot :)
13 år23. januar 2011 kl. 21:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...