20 kilo af!!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: 20 kilo af!!
Altså, først og fremmest: jeg har fundet en metode der virker for mig, hvor intet andet rigtig har virket før.
Jeg har gået hos en psykolog for at komme ud af min spiseforstyrrelse, jeg har gået i psykoterapi. Det har hjulpet mig i forhold til min selvaccept, og jeg har arbejdet meget med mig selv og gør det fortsat. Det der for alvor har rykket noget for mig i forhold til min sukkerafhængighed er min sukkercoach.

Husk på at man skal finde sin egen vej og gøre det der føles rigtig for en selv. Hvad der virker for mig, virker ikke nødvendigvis for alle andre. Jeg ønsker blodt at dele ud af min erfaring.

Den coach jeg går hos er uddannet ergoterapeut, HNLP-practitoner, HNLP-coach.

H står for holistisk
NLP står for Neuro Lingvistisk Programmering.

Neuro er vores oplevelser, der bliver behandlet, filtreret og bearbejdet i vort nervesystem (hjernen) gennem vore sanser.
Lingvistisk er den sproglige og udtryksmæssige del af den måde, vi opfatter verden på. Vores oplevelser bliver kodet, ordnet og behandlet via sanserne for at give mening, og repræsenteres derefter i sindet via billeder, lyde, kropsfornemmelser, lugte, smag, ord og ordenes sammensætning.
Programmering er den måde, vi bruger vores oplevelser - som er bearbejdet, ordnet og behandlet i vores nervesystem via sanser og sprog - til at kommunikere med os selv og andre.

NLP er psykologiske og pædagogiske værktøjer, der sætter os i stand til at finde og bruge de ressourcer, som vi er i besiddelse af, men ikke bruger. De fleste af vore ressourcer og strategier er ubevidste. NLP er et værktøj til forandring, personlig udvikling, kommunikation og indsigt i menneskets subjektive sindsprocesser.

NLP giver mulighed for at forstå og udvide vores måde at tænke på og dermed opleve på. Vi oplever hver især hverdagens situationer forskelligt. Gennem NLP lærer du at forstå dig selv og andre mennesker bedre. Du får mulighed for at ændre din måde at opfatte tingene på. NLP giver dig mulighed for at anskue situationer fra flere synsvinkler, og det bliver lettere at nå dine mål.

14 år22. december 2010 kl. 09:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...