Mål: 60 kilo

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Mål: 60 kilo
haha :O) Jo - selvfølgelig tager man hovedet under vand, når man tager et tag i brystsvømning. Men man skal holde vejret længere, når man svømmer crawl. Så må du øve dig i crawl eller ryg-crawl? Alternativt kan man lave "delfin"-ben, når man svømmer brystsvømning. Det er ikke så korrekt stilmæssigt men giver stadig go træning og er mere skånsomt for hofter og knæ :O)
14 år13. december 2010 kl. 22:15
Aha, jamen det giver god mening med crawl og vejrtrækning! Jeg har aldrig kunnet det, så jeg tror lige jeg skal have en guide til at forklare mig hvordan man gør, for jeg synes bare jeg synker når jeg prøver :D

Men jeg elsker at svømme, jeg elsker den stilhed der er under vandet og den lethed man kan bevæge sig med. Jeg svømmede altså lidt igen i dag. Jeg tror lidt er ok, måske er det bare kombineret med alt det løb jeg har påduttet min krop på det sidste. Så i stedet cyklede jeg 20 km på én af kondicyklerne i centeret hvor jeg svømmer - det bliver man også svedsom af :)

Øv der er mange madvarer herovre som jeg kommer til at savne! Og også nogle som jeg ikke gør - fx "turduchen", som er en høne stoppet ind i en and stoppet ind i en kalkun!!!! Er det ikke vulgært?! :D

Men varer som fedtfri (HELT fedtfri) yogurt, ost, hytteost...fuldkorns-tortillachips (med masser af hørfrø), grøntsagschips som smager vidunderligt. Måske kan man efterhånden godt få de ting derhjemme, det må jeg i hvert fald på jagt efter!
14 år14. december 2010 kl. 06:07
Æv. Min krop har åbenbart bestemt sig for at den lille vægtøgning var permanent. 67,2. Det giver ikke nogen mening for mig at man skulle kunne tage næsten 2 kilo på på to dage...men siden jeg har været ude at drikke alkohol, og nok kommer til det igen...og også er stresset over de sidste ting som skal nås inden hjemrejse. Ja, så har vægttabet svære kår. Jeg føler mig lidt led og ked af at ikke at være blevet på de 65,XX - det føltes smaddergodt, så længe det varede!

Men det er som om at så snart jeg ser et positivt resultat, så kommer jeg til at give lidt "slip" på kosten.

Nå, men på den positive side vil jeg dele en vidunderlig, juleagtig og hyggelig opskrift med jer som egentlig var en dessert jeg fik til thanksgiving, men som er ufattelig lækker, sund og tilfredsstillende. Da jeg fik den var den med kanelsukker og flødeis, men nu har jeg lige prøvet den modificerede udgave, og den er lige så god!

1 grønt æble
Kanel
Fedtfattig eller fedtfri vanilleis
Lidt pecan- eller valnødder

Skær kernehuset ud af æblet fra toppen, men lad bunden blive i og skrællen på. Fyld kanel i hullet hvor kærnehuset var, gerne rigeligt. Bag æblet i ovnen på mellem temperatur (jeg bagte med fahrenheit-grader, så jeg kan ikke helt sige hvad det tilsvarende ville være) indtil æblet er blødt udenpå når du prikker på det.

Put is og nødder ned i kærnehus-hullet når du tager æblet ud, så det ligger og smelter lidt. Servér gerne med ekstra is og nødder ved siden af.

Næsten uden tilsat fedt og sukker, og det smager uoverskueligt godt! Efter min mening er det bedst hvis æblet stadig er liiiige lidt hårdt indeni, så det skal spises med kniv og gaffel. Men det er sikkert en smagssag.
14 år14. december 2010 kl. 23:17
Hej Nanna, Så kom jeg først :o)
Er hjemme, har været under kniven og glæder mig nu til julen med familien... Håber du får en behagelig rejse hjem.. Er sikker på at du nok skal komme efter den vægt igen.. Men husk nu lige at nyde de sidste dage der ovre... :o)

Knus
michael.
14 år16. december 2010 kl. 07:36
Glædelig Jul Nanna.. Håber du er kommet hjem til trygge omgivelser :o) Håber du får en god jul herjemme..

Stort Knus
Michael
14 år24. december 2010 kl. 09:30
Mange tak Michael! :)

Jo, jeg er såmænd kommet hjem i trygge omgivelser - 62 timer tog hjemrejsen, et par dage med travl julegaveshopping (og tøjshopping, for min bagage kom selvfølgelig først et par dage efter jeg gjorde) og nu fejrer jeg hjemkomsten med en slem forkølelse!

Det har ikke været lutter lagkage, som min mor plejede at sige da jeg var lille.

Forsinkede og aflyste fly over hele Europa, men det har I sikkert hørt allerede. Min kæreste fik dermed en usandsynlig træt og ikke særlig smækker kæreste hjem fra USA :P Han ligger selv og er gnaven med mellemørebetændelse lige nu. Tingene er jo sjældent så smukke som man i sit stille sind godt kan gå og fantasere sig til :)

Jeg har ikke passet på kosten i juledagene, og jeg har heller ikke økonomi til at spise andet end det der bliver serveret lige nu. Jeg er hjemløs og leder efter lejlighed - men jeg har ikke penge til et indskud lige nu, så det bliver noget spændende hvad der bliver af lille mig! Jeg er nu ikke alt for nervøs, tingene plejer jo at løse sig før eller siden, og jeg føler ærlig talt at jeg har udstået så meget på de sidste par måneder at jeg ikke er lige sådan at slå ud!

Det er lidt irriterende at være forkølet må jeg sige, for der er stadig mange ting som skal ordnes post-hjemkomst og det er svært at have plads til dem i hovedet for alt det snot! :)

Mest af alt er jeg bare lykkelig for at være hjemme. Og jeg glæder mig meget til at komme i Fitness World igen!

Glædelig jul til alle!
14 år26. december 2010 kl. 19:08
Det var ikke megen glæde der kunne udtrykkes på mine vegne over for eksempel hjemkomst. Jeg synes ærlig talt ikke jeg har oplevet megen støtte eller kommentar eller noget som helst fra dette forum - såeh, nu kan I såmænd sejle jeres egen sø.

Jeg håber I er stolte over jeres "uuuuh og iiiiih vi hjælper hinanden og bakker hinanden SÅÅÅH godt op!!!" - det gælder åbenbart ikke for alle.

Jeg gider i hvert fald ikke spilde min tid med at blogge her længere.
14 år3. januar 2011 kl. 12:16
Hej Nanna, Jeg er ked af jeg/vi slet ikke har forstået hvor slemt du havde det. Jeg gik og troede at du var logeret hos familie, og nød julen som vi andre. Håber så inderligt du har fundet både husly og arbjde.

Beklager at have skuffet..

De varmeste hilsner
Michael.
14 år4. januar 2011 kl. 22:15
Hej Nanna, tror ikke det er nogens mening at såre dig eller "glemme" dig...
Jeg er først nu ved at komme igennem alle indlæg og har i julen kun læst/svaret på dem der lige var øverst...
Synes ikke tiden har været til så meget her (desværre), men på den anden siden tager det også tid at jule med famillie og spise spise spise....
Håber du er ok!!
14 år5. januar 2011 kl. 12:04
Hej Nanna!

Tror i lighed med de andre, at der er mange der har holdt lidt pause i den hektiske juletid og omkring nytår. Har ihvertfald ikke selv været på i en periode.

For mit vedkommende har jeg oplevet stor opbakning og hjælp herinde.

Jeg håber du giver det en chance til - Jeg havde aldrig formået at tabe mig så stabilt, hvis det ikke havde været for den støtte jeg får herinde.

Lovely
(med tråden 60kg - juleaften)
14 år6. januar 2011 kl. 07:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...