Mål: 60 kilo

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mål: 60 kilo
Nu prøver jeg også det der med at logge... Jeg elsker at følge med i alle I andres sorger og glæder, og jeg har lige fundet ud af at med hensyn til løbetræning hjælper det mig meget at have en oversigt over hvordan det skrider fremad.

Første mål: 65 kilo til 17. december.

Jeg vejer lige nu 71,03, så det er et meget ambitiøst mål på kun en måned, men det er fordi den dato har stor betydning for mig - jeg bor lige nu i San Diego og er på udvekslingsstudie, og den 17. december skal jeg endelig hjem til Danmark og min søde kæreste.

Og jeg kunne jo rigtig godt tænke mig at være en smuk og slank kæreste når han ser mig igen... :)

Det er hårdt at få plads til motionen i de her dage fordi jeg har ekstremt travlt med skolen, men ellers løbetræner jeg når jeg kan komme afsted med det. Og bruger de almindelige maskiner i fitnesscenteret.

Metode (jeg er godt klar over, at det her ikke er det sundeste, men det er effektivt):

Max 600 kalorier om dagen.
Når jeg motionerer må jeg spise de forbrændte kalorier. Det motiverer mig også til at motionere dagligt.

Min helt store faldgrube er, at jeg spiser når jeg er stresset. Så et ekstra delmål er at komme igennem én aften med stress uden at ty til overspisning af nogen art.

Jeg ER klar over at jeg burde have mange flere kalorier dagligt - og jeg er også klar over hvorfor. Men det får jeg så også på de dage hvor jeg kan tage mig sammen til at være aktiv - det må være fair nok :)

Ready - set - GO!
14 år17. november 2010 kl. 23:37
re: Mål: 60 kilo
Hej Nanna... Jeg kan godt forstå at du gerne vil tabe dig hurtigt... men hvis du får meget under ca 1200 kcal om dagen risikere dels at din forbrænding falder så du taber dig langsommere, dels at du får så lidt næring at kroppen begynder at tærer på dine muskler i stedet for dine fedt depoter.. hvilket giver et kedeligt slasket resultat og du vil komme til at føle dit energi underskud så det ender med at du bliver irritabel, træt og dårlig tilpas -kroppen begynder at skrige efter hurtige kcal.. hvilket gør dig mere modtagelig over for fristelser og så starter en ond cirkel. når du så har tabt dig de kg du ønsker og begynder at spise igen, suger kroppen til sig og du får mere fedt på kroppen end du havde før, fordi du har reduceret din muskelmasse, som egentlig skal hjælpe dig med at forbrænde de kcal du indtager...

Jeg skriver dette fordi jeg synes det er synd at din "utålmodighed" vil komme til at give dig endnu flere problemer med vægten på sigt...

Jeg vil råde dig til minimum at indtage 1000 kcal dagligt og gerne 1200.. og så have overskud til at træne.. du vil kunne nå at stramme op og tabe 4 - 6 kg måske mere på den mdr hvis du er ihærdig, spiser sundt og varieret. 4 - 6 små måltider om dagen og skærer ris pasta og kartofler væk og erstatter dem med grøntsager.. husk at få rigeligt med protein i form af kød æg mejeriprodukter fisk oll.

Hvis du gør det vil din kæreste kunne se at du ser glad, frisk og sund ud når du kommer hjem, hvor du kan fortsætte de sunde vaner.. han bliver helt sikkert glad for at se dig uanset om du vejer et par kg mere eller mindre... Der er jo ikke noget ved at komme hjem og ligne en drænet karklud... jeg håber ikke du tager mit indlæg ilde op men håber jeg kan nå ind til dig så du kan se meningen med det..

varme hilsner Tanja

med tråden - minus 10 kg til den 1/1 2011
14 år18. november 2010 kl. 00:30
Som sagt; jeg VED godt hvorfor man ikke bør få så få kalorier. Det ændrer ikke rigtig på min beslutning lige nu, desværre...Nu giver jeg det et forsøg og så må jeg jo ændre strategi hvis det ikke virker!

Men tak for input :)
14 år18. november 2010 kl. 01:17
- Og i øvrigt, hvis jeg forbrænder 5-600 kalorier med motion så må jeg jo godt indtage 10-1200 kalorier og så er det jo det samme i sidste ende!
14 år18. november 2010 kl. 01:21
Hay Nanna.
Jeg ved godt hvordan du har det. :) Jeg har boet i Asieni 1,5 år nu, og skal hjem til DK igen og bo, i slutningen af jan.måned. Der VIL jeg veje hva jeg vejede da jeg tog herud. :o) Det er en god motivation.
Jeg ligger selv omkring de 1000kcal pt. (Men uden motion da jeg fik fjernet mandler for lidt over 2 uger siden, og stadig har ondt i halsen. Jeg har i denne uge tabt 1,2 kg uden motion ved at indtage omkring 1000kcal om dagen. Der har endda været plads til lidt is en gang i mellem(Lille portion 50-80g god is).
Jeg er 25 år, 164 høj og vejer 63,2kg. Du kan jo evt se på min dagbog for inspiration til mad. Jeg har en del gode opskrifter hvis du er interesseret i god men meget sund aftensmad.
Græskar suppe m kylling
Ærte suppe med rejer
Grøn lasagne med få pasta plader, men meget skøn spinat, tomat og svampe.
Jeg har gjort det sådan, at jeg stadig har kunne gå ud og spise med venner, for der er en del man skal sige på gensyn eller farvel til, når hjemrejse datoen nærmer sig. Men jeg har spist mindre portioner. Istedet for 10 stk sushi, spiser jeg nu 5-6 stykker. Sådanne små valg kan hjælpe dig til, at det ikke er for surt.
Og et alm glas hvidvin er 150 kcal (cirka) Ikke så slemt når man er ude med veninderne synes jeg. Men så dropper jeg desserten. Det skal ikke være for surt at være social når man er ude i den store verden :o)
Jeg glæder mig til at følge dig. :o) Jeg hepper på dig, og mad mig endelig vide hvis du mangler inspiration til mad. :o)
14 år18. november 2010 kl. 01:54
Hej Katja: det var da opmuntrende at høre fra nogen som er lidt i den samme situation - bortset fra at du har været væk hjemmefra meget længere end jeg! Jeg vil meget meget gerne kigge på dine opskrifter, er de tilgængelige herinde?
Og du har så evigt ret i det der med "afskeds-processen", det involverer bare at man skal ud at spise en masse gange og der er gerne alkhohol involveret. Det vil jeg nødig undvære, så derfor sætter jeg mig ikke nogle mål for præcis HVAD jeg skal spise, men mere hvor mange kalorier - så er der nemlig også plads til en burger en gang i mellem. Glæder du dig ikke helt vildt til at komme hjem??? :)

Vægten i dag siger 69,76.

Det var usandsynlig hurtigt jeg fik sagt farvel til 7'erne - forhåbentlig for evigt! Jeg vil inderligt gøre mig bedste for, at der aldrig mere skal stå et 7-tal først på min vægt... Det vil sige, det kommer der jo næppe til fordi jeg har en vægt der vejer mig i lb herovre... ;) Men stadig, jeg drister mig til at tage endeligt afsked med 7!

I går var jeg en kende mindre stresset fordi jeg fik afleveret et filmprojekt som lå og nagede min tankevirksomhed. I dag er projektet at få færdiggjort 5 plakater som jeg skal fremvise til en konference i morgen, så de SKAL være færdige... Og så en hjemmeside som skal være færdig til lørdag. Hvis jeg kan komme igennem i dag uden at overspise vil mit første mål være nået; at komme igennem én dag med stress uden at ty til mad som trøst.

Og det åndssvage er, at jeg sidder virkelig her og nyder at have tom mave og glæder mig til at arbejde, i stedet for at føle mig oppustet og desperat som jeg normalt gør efter en stress-overspisning. Dét her er jo meget rarere! Jeg krydser fingre for at huske denne gode fornemmelse.

Ingen tid til motion før konferencen og hjemmesiden er overstået...så det må vel blive på søndag engang? :)
14 år18. november 2010 kl. 16:13
Hay Nanna.

Mit mål er nu, at jeg vil veje det samme, eller mindere, end det jeg gjorde da jeg rejste ud.
Jeg glæder mig meget til at komme hjem til DK igen. :o) Vi skal holde jul i Australien i år, da vi har noget familie der, og det nok bliver en af de sidste gange í meget lang tid, at vi har råd til at tage til Perth. Så jul bliver anderledes i år.Meget varm og langt væk fra de vante traditioner. Men det skal nok blive en dejlig jul, selvom den er anderledes. :o) Men jo, jeg glæder mig til at være hjemme i DK igen :o)

De opskrifter er nogle jeg har fra en kogebog og græskar suppen har jeg selv fuldet på. Men jeg kunne scanne dem ind og maile til dem?! Er der nogle særige opskrifter du mangler? Jeg har næsten det hele?! :o) Jeg har nogle sukkerfri banan muffins- Altså snack
Banan pandekage (morgenmad)
og diverse aftensmads opskrifter. Suppe, grøn lasagne.

Velkommen i 60érne :o)
14 år19. november 2010 kl. 01:15
Katja: Jeg har med vilje planlagt det så jeg ville være hjemme til jul! Jeg kan ikke bære at være væk fra min familie når det er jul - og jeg synes det er svært at finde julestemning når solen skinner og det er 23 grader udenfor :) Australien er helt sikkert det næste sted i verden jeg gerne vil se!

Min mail er nanna_inie@hotmail.com, og jeg vil RIGTIG gerne have opskrifter - græskarsuppe, grønsagslasagne og sukkerfri muffins lyder fantastisk!

Også hvis du har nogle rigtig gode opskrifter med fisk - det har jeg nemlig svært ved at være kreativ med...?

Og så til en statusrapport; dagen i dag har gået lige som den skulle, jeg blev færdig med mit projekt til tiden og nåede diverse andre ærinder, plus fik skrevet det første julekort!
Jeg er gået i gang med at sende et hold pakker og breve til dem derhjemme, og i den forbindelse har jeg købt en ordentlig portion usunde sager - slik og kagemix og den slags, og det er bare FARLIGT for mig at have liggende!!! I en stressrus kan jeg meget hurtigt komme til at tømme adskillige poser slik mens jeg sidder og er led og ked af mig selv og ikke ved hvorfor jeg fortsætter.

Det har jeg brug for at skrive ned, med det håb at jeg holder mig helt og aldeles fra poserne!!! De er til familie og venner, ikke til mig. Og så er det i øvrigt det ulækreste, amerikanske snask af værste skuffe - det er jo for at de derhjemme skal prøve det :) Blandt andet har jeg fundet en dåse "skumfidus-creme" til at putte på kager - hvor klamt er dét ikke??? :D Jeg elsker hvordan Amerika har de mest uoverskueligt ulækre ting, og hvordan de er så skamløse i deres påfund.

Nå, men mit mål er at holde mig fra slikket indtil i morgen. Jeg er ved godt mod og glæder mig til jeg får tid til at komme ud at løbe igen :)
14 år19. november 2010 kl. 04:01
Vægten i dag har lige sagt 68,49 kilo. Det går selvfølgelig alt for hurtigt til at være fedttab, men det ser alligevel smukt ud :) Jeg er sulten, men ikke på nogen uoverskuelig måde lige nu.

3,5 kilo skulle være meget overkommeligt på en måned, selvom jeg selvfølgelig burde tage hensyn til, at så snart jeg får tid til at løbe igen, ryger der nok et par væskekilo på. Forhåbentlig kun ét, jeg vil meget nødig se mere til tallet 70.

Slikket og alle de klamme sager ligger der endnu! Men det tæller ikke helt fordi min computer nægtede at køre Dreamweaver, så jeg kunne ikke arbejde på mit projekt, hvilket er én af de svage stunder for mig - når jeg sidder foran computeren og føler mig magtesløs over hvor langsomt tingene går.

Det vil sige, at jeg skal forsøge at finde en arbejdscomputer på universitetet i dag - hvilket måske er en god ting, for så sidder jeg jo ikke herhjemme og bliver fristet.

I San Diego kan man godt have undervisning om lørdagen, så jeg har en dag til før jeg har weekend - og min weekend består kun af søndag :(
Men rigtig god weekend til alle andre!
14 år19. november 2010 kl. 13:38
67,31 kilo.
Det er længe siden, jeg har vejet så lidt.

Det kommer nok til at vende lidt, da jeg er inviteret til tidligt thanksgiving-dinner i aften, og jeg synes det ville være dumt ikke at smage på maden. Men målet må være at SMAGE på tingene og ikke spise sig mæt. Hvis man først begynder at overspise i traditionel amerikansk mad, så kan man være sikker på at vægten stiger proportionelt!

Når jeg kommer hjem fra skole, burde der være tid til at få klemt en tur i fitnesscentret ind, så det satser jeg på. 500 kalorier på romaskine og crosstrainer. Det er nemlig på tide at få klemt flere kalorier ind, og det kan jeg så gøre hvis jeg motionerer tilsvarende mere. Slikket til familie og venner ligger her stadig!

Og så var jeg i øvrigt til konference i går hvor de havde en utrolig lækker snack-buffet og gratis drikkevarer (!!!), kiks og ost og frugt og grøntsager og salsa og alt muligt spændende - og jeg holdt mig fra det hele. Sejr!

Mål for i dag:
-500 kalorier i fitnesscentret.
SMAGE på maden, ikke spise mig mæt.

Så må vi se hvordan det går med alkohol...
14 år20. november 2010 kl. 16:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...