Mål: 60 kilo

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Mål: 60 kilo
Du må være enhver mands "yndlings-gave-giver"..
For er der noget vi kan li' så er det biler, piger og værktøj.. he he.. her skrevet i fuldstændig vilkårlig rækkefølge naturligvis..
Er selv inkarneret Lé Mans fan... så slemt at jeg sidder med kameraterne klistret til skærmen i løbets fulde 24 timer... med 3 x laptops og whiteboard til strategier og andre taktiske informationer... Det er fuldstændig sygt for udeforstående... Men vi elsker det...

Ak ja.. Det er én dag om året, det prøver jeg at være hjemme til... Formel 1 derimod - ja det kan jeg ikke følge lige så intens på grund af arbejde.. Her må jeg nøjes med resultaterne i nyhederne..

Håber I får jer en rigtig god tur.. Uforglemmelig er jeg sikker på den bliver.. Håber så bare det bliver for noget godt :o)

Træningen.. ja... Uha hvor det lyder som forsvarets svar på FUT.. altså Fysisk Udmattelse og Tortur..
Bryder mig slet ikke om det... Men igen er det jo fordi jeg er så ufattelig motorisk udfordret... Mavebøjninger kan jeg klare i nærmest en uendelighed, hvorimod blot en enkelt pæn armbøjning kan få mig til at eksplodere i en blanding af udmattelse og raseri over at være sådan et skvat..
Tror simpelthen ikke det er fordi jeg er en svækling, for skal der tages ved med noget praktisk, jamen så er der dårlig grænser for hvad jeg kan flytte.. Men én sølle armbøjning... forstår simpelthen ikke det kan være så svært..
Har prøvet mange hundrede gange, men kan godt indrømme at det aldrig nogensinde er lykkeds mig at tage en eneste rigtig armbøjning.. Ej heller som 18 årig hvor vægten var under de 100, og overarmene bugnede.. Er en af de få ting som jeg virkelig ønsker at lære.. Er simpelthen så ydmygende at være den eneste på denne jord som ikke kan finde ud af at strække sine arme ud..
Synes vist lige der gik Hr. brok røv i det der... Det må du altså undskylde... (flow smiley)

Men måske når jeg har tabt mig en 40-50 kg.. *S*
Så kan det være.. Indtil da må jeg bare nøjes med mindre mad...

Amsterdam skulle vi gerne ramme om 10 dage..
Med mindre ham der ejer den last vi har med, bestemmer sig for at det skal et helt andet sted hen. Det sker en gang i mellem... Er aldrig rigtig til at vide sig sikker med sådan noget.. Derfor kan man heller ikke planlægge hvornår man skal hjem og sådan.. Det kan sagtens ende med at man kommer et par uger senere hjem end planlagt, fordi en kunde nu ombestemmer sig :-)

Kan du nu sove godt..
Her hos mig er det nemlig køjetid nu..

Tak for hjælpen...
Jeg skal nok prøve med det træning der.....
Selvom jeg ikke kan li' det... ;-)

Michael.

14 år27. november 2010 kl. 03:48
Årh hvor er du sød! :) Jeg glæder mig også helt sindssygt til at give ham dem, jeg håber han bliver så glad! Formel 1 er en interesse jeg har overtaget lidt fra ham, sådan i forsøget på at engagere mig i det han kan lide! Og det har godt nok været en prøvelse at følge med fra udlandet - og jeg er endda stationært lokaliseret! Nogle gange har jeg ringet op til min kæreste på Skype og så har han vendt sit webcam mod sit store fjernsyn så jeg har kunnet se det gennem Skype ;)

Jeg kan heller ikke tage en eneste armbøjning! Eller løfte mig selv en eneste gang i armene...på én eller anden måde er det bare ikke muskler jeg kan finde ud af at aktivere! I øvrigt er armbøjninger jo meget afhængig af brystmusklerne, så du kan måske starte med at træne dem? Og jeg er tager så tre gange 8 "pigearmbøjninger" (hvor man hviler på knæene i stedet for fødderne) fordi jeg også er flov over at jeg ikke kan finde ud af at tage en eneste :)

Hvis du ikke kan lide træning, så synes jeg ærlig talt det er synd at spilde energi på. Det er jo ikke meningen at det skal være frygtelig surt at blive sund. Måske hvis du sætter dine forventninger lidt ned; fx vent med at motionere til du er kommet under 116 eller hvad dit første delmål var... Min erfaring er, at det er nemmere at motivere sig når man slet ikke kan vente med at "få lov" til at tabe sig endnu mere. Så kræver det selvfølgelig at du er endnu mere påpasselig med kalorierne, men det er jo ikke umuligt :)

Sov godt!
14 år27. november 2010 kl. 04:40
67,22 kilo trods en MEGET stram dag i går - dog uden motion, mine lægmuskler græder stadig efter den der 10K i torsdags :)

Det er jeg ærlig talt en lille smulle skuffet over....Når man tager på på et enkelt måltid plejer det at være ret hurtigt (i hvert fald for mig) at tabe det igen, og jeg føler mig både sulten og let som en fjer.. Også mest fordi jeg brugte 5 dage på at komme fra 67,31 til 66,22, det håber jeg ikke bliver nødvendigt igen :/

Nu forstår jeg virkelig bitterheden i at skulle "tabe de samme kilo igen". Men i det mindste sprang jeg under kurven igen, og 2,2 kilo lyder ikke så slemt at skulle tabe på 3 uger. Så jeg må jo bare overleve endnu en strammedag og håbe inderligt på 66,xx i morgen...for så er der ikke langt til 65,xx! :O

God weekend til alle jer der har det - når man afslutter et semester er der ikke tid til den slags :)
14 år27. november 2010 kl. 16:57
Hej Nanna,

Det var ikke rare tal.. Det forstår jeg..
Er nu sikker på det nok skal komme igen.. Det skal jeg jo sige :o)
Er ked du sådan skal lide for de sidste kilo..

har selv måtte sige farvel til vægten nu.. Får ingen brugbare tal af den før d. 8-9 Dec. ak..
Mandag er det dog tid til mål... så håber jeg der er lidt motivation at dele ud af der..

Ha en rigtig god aften..

Knus
Michael..
14 år27. november 2010 kl. 21:37
IGEN 67,22 kilo. Hvilket er helt ufattelig skuffende fordi det eneste jeg spiste i går var morgenmad (havregryn, et par abrikoser, hørfrø og light soyamælk) og salat af hvidkål, gulerod, soyabønner og kylling... 613 kalorier. Og så er det alligevel fysisk muligt for min krop at BEHOLDE den samme vægt??? Jaja, det er sikkert fordi den er gået i sulte-mode og forsøger at beholde hvad den kan. Men det giver altså ikke meget mening at den pludselig går i sulte-mode EFTER jeg har spist en stor thanksgiving middag.

Lige nu er det godt nok anstrengende og nedslående at skulle bevæge mig ned i fitnesscentret. Jeg føler mig stor og tyk og lasket når jeg ser mig i spejlet, og det burde jeg ikke. Jeg håber virkelig på nedgang i vægten i morgen, for det er virkelig svært at bevare motivationen når man ikke bliver lønnet for at modstå sin lækkersult - for hvor HAR jeg været lækkersulten i går...!

Nå, men målet i dag må være:

INGEN light-sodavand (noget siger mig at det er dér det går galt)
10K på løbebåndet

Håber I andre har en bedre og mere succesfuld søndag :/
14 år28. november 2010 kl. 16:00
Hej Nanna

Jeg vælger at lade være med at kommenterer på dit kalorieindtag, for du er vidst udemærket selv klar over at den er gal.

Men jeg tror nogle gange vi skal passe på med at fokuserer så meget på det der står på vægten. Tænk istedet over hvor lækker og opstrammet du bliver af al den træning du ligger for dagen.

Og jeg er helt sikker på at du ikke hverken tyk eller slasket, men ofte er vi vores egen værste fjende, kender det alt for godt til mig selv.

Som Tanja sagde til mig igår, så fokuser på det positive istedet for det negative. Du har trods alt tabt dig næsten 4 kg på kort tid.
14 år28. november 2010 kl. 17:29
Hej mopsie, mange tak for opmuntrende ord :) Den er jo ikke som sådan "gal" med kalorieindtaget - altså hvis man ikke tabte sig af at få meget få kalorier over en længere periode, så ville en gastric bypass for eksempel ikke virke! Det er bare en stor hurdle at skulle over på de dage hvor jeg ikke får motioneret - for SÅ er det kun 600 kalorier. Men jeg motionerer jo de fleste dage og så får jeg altså 11-1200 ligesom jer andre!

Nå det så har sagt, så har du ret i at jeg må fokusere på det positive: du har ret i at jeg har tabt det værste på meget kort tid, jeg ligger stadig liiige under min kurve, jeg skal snart hjem til min søde kæreste og I DAG FULDENDTE JEG MIN FØRSTE 10K!!! Jeg kunne godt have løbet hele vejen, men jeg blev afbrudt af løbebåndet som automatisk ville køle ned efter 60 minutter :) Ikke desto mindre: at kunne løbe 10 kilometer i træk er noget jeg har drømt om i flere år... Det er helt surrealistisk at jeg faktisk kan nu, og kun ved at løbetræne i et par måneder! Det var et spørgsmål om et rigtig godt råd til teknik, og så har det bare kørt siden :)

Så det kan jeg godt sætte pris på. En times løb har i øvrigt forbrændt over 700 kalorier ifølge Nike+iPod, hvilket vil sige at jeg kan spise 1300 kalorier - så jeg sulter altså ikke :) Hvis jeg så bare kan få fuldendt mine to udestående skoleprojekter, så ville min dag være tæt på perfekt...
14 år28. november 2010 kl. 19:09
Så må jeg vist hellere opdatere lidt igen. Det er en skidt vane at gemme sig lidt når det går dårligt, fordi man helst vil fortælle successhistorier. Men det kan jo ikke nytte noget, så nu kommer der en ikke så success-agtig beretning.

Det er gået noget op og ned de sidste par dage - mest op, men igen lidt ned (måske er det så derfor jeg pludselig godt kan overskue at skrive lidt?). Jeg blev utrolig demotiveret af stilstanden på vægten, og midt i min stress fik jeg faktisk en ædeflips-aften. Og det er IKKE godt når man forsøger at tabe sig så hurtigt som jeg gør, så er der ikke meget plads til slinger i valsen. Men det tror jeg nu alligevel er meget godt for mig, for ellers kommer jeg til at lade stå til og tænke "ork, jeg har en hel måned til at tabe to kilo mere, så kan jeg vist godt spise is bare i aften...".

Jeg har fundet ind på tv2 Sputnik (som i øvrigt er en hæslig service i forhold til at virke når man skal bruge det, men lad nu det ligge), og set alle programmerne fra både Livet er Fedt og Merethes mave! Jeg har ikke noget fjernsyn, så jeg følger ikke med i sådan noget normalt - hvilket nok er godt nok - men jeg er ked af at se hvor deprimerende det er for overvægtige at være dem. Og hvor svært, for ikke at sige umuligt, det er for dem at slippe af med overvægten. Jeg kan ikke helt finde ud af om det gør mig mindre eller mere motiveret? Men i hvert fald får det mig til at sætte mere pris på min egen -forholdsvis- unge krop og det at jeg aldrig har vejet 3-cifret... Og at jeg guddskelov ikke har en vane med at købe bage og slik når jeg handler. Forstå mig ret; hvis det er der så spiser jeg det, men måske netop derfor køber jeg det stort set aldrig selv.

Nå, efter en lille tur op i 68, har jeg nu fundet mig til rette på 67,59. Eller JEG har sådan set ikke, men vægten havde. Så der skal VIRKELIG noget indsats til de sidste par uger... Det skal der også nok blive plads til, så snart jeg er færdig med skole og har mere tid til at gå ture og den slags. Det glæder jeg mig til.

Kan I nu have en vidunderlig, tilsneet 1. december derhjemme?? :)
14 år1. december 2010 kl. 18:29
Øøøøøv mit vægttab har ikke haft gode vilkår på det sidste. Jeg er blevet sparket ud af mit værelse fordi min landlord stjal penge fra mig - så gik jeg til politiet og fik ham anholdt, og det var han ikke begejstret for...lang historie kort, så er jeg hjemløs lige nu, men har fået luftmadras-plads hos én af mine professorer fra universitetet faktisk, som forbarmede sig over mig.

Oven i at skulle pakke alle mine ting og flytte dem i løbet af meget kort tid, så har der været lidt af et problem med min bil herovre på det sidste, så jeg tog til mekanikeren i går for at få et olieskift, og igen i dag for at få et bremse check. $900+ skulle de havde for at fikse det umiddelbart værste!!! Og det skal lige siges at jeg gav $1300 for bilen da jeg købte den, og sandsynligvis max kan få $1500 for den - HVIS jeg da overhovedet kan sælge den. Elendige gamle læs lort! Undskyld mit sprog :)

USA behandler mig ikke så godt lige for tiden. Der har virkelig været meget modgang under mit ophold. Men ikke nok til at jeg har mistet humøret, underligt nok...Men der er selvfølgelig også kun 14 dage til jeg er hjemme i Danmark igen!!! Og jeg er færdig med skolen nu, der er kun lidt undervisning i dag og næste lørdag til et Dreamweaver-kursus jeg tager.

Jeg håber jeg kan nå at få stress-niveauet lidt ned! Masser af fritid til at hike i de vidunderlige omgivelser skulle nok hjælpe lidt på det...og så vil jeg gerne ud og finde en indendørs pool også.

Jeg har ikke kunnet veje mig de sidste par dage på grund af alt for meget andet at tage sig til - og også lidt fordi jeg tvivler på at det vil være et positivt resultat :( Det er ikke nemt at få plads til det hele. Men det kender enhver som har prøvet at tabe sig jo til!
14 år4. december 2010 kl. 20:07
Detlyder jo helt vildt.. her sidder man med store problemer synes man selv.. altså problemer som, skal jeg vælge te eller kaffe, har jeg spist for meget, har jeg nu fået tastet det hele ind... Men nej... Det er jo ikke problemer...

Puha... bliver helt svedt ved tanken om hvad du må stå imod derovre... Men når det så er sagt.. Så synes jeg det er skide godt at du gik hele vejen, og fik ham anmeldt. Er jo ikke en lille amerikansk teenager vel.. Næ nej.. det er en dansk pige.. men ben i næsen...
Sådan... point til danske piger endnu en gang...

Håber du får noget godt ud af det.. Og finder en indendørs pool..

God weekend...
Michael.
14 år4. december 2010 kl. 21:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...