Mål: 60 kilo

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Mål: 60 kilo
Det gik faktisk rigtig godt! Jeg fik forbrændt de 500 kalorier og jeg formåede kun at smage et par enkelte bidder af alle retterne - selvom jeg måske fik lige lovlig meget af kagetingene...Hvilket egentlig er mærkeligt, for jeg er faktisk ikke vildt meget kagefan - og amerikanske kager er ekstremt fede og søde, hvilket slet ikke er min stil! Dog var der en nøddetærte med chokolade og is til som var helt uoverskueligt god :)

Jeg har også fået lige 100-200 kalorier mere i dag end jeg har forbrændt (baseret på en MEGET sjussende beregning, jeg aner jo ikke hvad der var i maden...). Men jeg er stadig stolt bare fordi jeg bestemt ikke overspiste, og jeg drak overhovedet ikke!!! Jeg havde en stor flaske cola light med, som også holdt mig ret mæt.

Alt i alt en rimelig succesfuld oplevelse, så håber jeg bare på at vægten ikke er steget alt for meget i morgen. Og selv hvis den er, så er det vel egentlig okay fordi maden lige skal have lov at passere gennem systemet så at sige...
14 år21. november 2010 kl. 08:46
Hay Nanna.

Væskekilo ved løb?! Jeg havde godt overvejet om mine nye 600g på vægten skyldes 4km løb 2 dage i træk efter 16 dage uden motion pga. en operation. Mon det kan være??
Tillykke med vægttabet.
14 år21. november 2010 kl. 09:05
Jeg er sikker på, at kroppen holder lidt ekstra på vand og næring når den bliver presset! Jeg tror det var Knud (kbla) som engang skrev noget lidt mere videnskabeligt om det fænomen som jeg synes gav god mening, så det kan sagtens være. Jeg havde også tid til at løbe for første gang i en uge i går, og det var faktisk ret vidunderligt, og så føles min krop liiiige lidt mere "strammet op" i dag! :) Faktisk så meget, at jeg overvejer at starte dagen med lidt yoga/callanetics! :D (På grund af tidsforskellen er klokken 8 om morgenen her, og jeg er lige vågnet).

Og jeg var noget spændt på at hoppe på vægten her til morgen, efter mit kage"orgie" i går.....67.04 kilo!!!!!!!! Det er simpelthen så fantastisk, det vil sige et vægttab på knap 300 gram selvom jeg ikke led afsavn overhovedet i går. Nu glæder jeg mig jo kun til at vende tilbage til den sunde livsstil og se om den støtte nedstigning fortsætter!

Hav en fantastisk søndag!
14 år21. november 2010 kl. 17:20
Hej Nanna,
ja, synes blot jeg ville sige godmorgen også.. her fra USA's østkyst... Sjovt vi er flere "herinde", som er "herovre"..

Lidt ligegyldig information.. men pudsigt..

Fortsæt det gode arbejde, vi læser alle sammen med :-)

God søndag..
14 år21. november 2010 kl. 17:34
Det må være de ødelagte muskel fibre som omringes af vand efter træning.! ?! Jeg har forsøgt at læse lidt på det. :o)
Hvor er det flot nanna. :o) Stadig et minus 300g. Tillykke. :o)
14 år22. november 2010 kl. 01:08
Katja: jeg tror du har ret, det er ét eller andet med muskler og vand og blod :) Tak skal du have - jeg var selv svært overrasket over dét vægttab, specielt fordi når man taber sig så hurtigt som jeg gør, fordi jeg får for få kalorier, så plejer kroppen at suge til sig så snart den kan!

I morges sagde vægten 66.68. Det er jo helt surrealistisk: næsten 4,3 kg på 6 dage... Meeeen i går var en noget afvigende dag, fordi jeg ikke kunne få andet at spise end morgenmad. Den gut jeg lejer værelse af bor selv i huset, og på grund af nogle grove uoverensstemmelser og skænderier forsøger jeg at undgå ham så meget som muligt - og i går var han simpelthen nede i stuen hele dagen (frem for inde på sit eget værelse). Stuen og køkkenet hænger sammen, og i min konfliktskyhed kunne jeg så simpelthen ikke komme til at lave mad! Er det ikke fjollet?? Men jeg forsøger at forberede mig mentalt på lidt vægtstigning eller stilstand snart. Jeg var nede i fitnesscentret i morges og løb hele 500 kalorier væk - det er mange, skulle jeg hilse at sige! Så der kan nok også risikere at hænge lidt vand ved eller hvad det nu er. Jeg er begyndt at forsøge med et glas fedtfattigt soya-kakaomælk lige efter træning for at få noget protein hurtigt, og så håber jeg at mine muskler vil begynde at restituere lidt hurtigere. Som det er lige nu kan jeg kun holde ud at træne hver anden dag, og jeg ville jo gerne kunne lidt mere, så jeg kan få lov at spise lidt flere kalorier :)

I San Diego har butikkerne åbent om søndagen, så jeg var på søndagsshopping! Hele TO fantastisk smukke frakker fik jeg købt, halvlange, sorte og elegante - og sikke en talje man får i sådan nogle...! Og for første gang i mit liv har jeg forsøgt mig med tre uldsweatre - nu da jeg er en lille smule lettere ligner jeg ikke helt så meget en matrone i sådan en portion uld :) Kæmpe success-oplevelse - og tøjet er billigt i USA! Helt præcist fik jeg faktisk to jakker, 3 uldsweatre, 4 bluser, et par bukser og en hue for $225, ca. 1100 kroner. Smukt!

Jeg er i super humør i disse dage, jeg ville ønske jeg kunne dele lidt ud af det :)
14 år22. november 2010 kl. 19:30
Oh oooooh......Jeg sidder og har for første gang siden jeg satte mig målet 60 kilo, lyst til at spise slik... Jeg har heldigvis fået sendt alt det slik jeg købte til familien - blandt andet en æske Ferrero Rochér til min mor som jeg ikke rørte!!! Hvilket jeg er pavestolt over, for chokolade er min akilleshæl. Nå, men det hjalp voldsomt da jeg lige fik lidt overblik over de skoleopgaver som skulle være færdige. Nu er jeg imidlertid i gang med en ny uge, og jeg ved at grunden til at jeg får lyst til at spise slik er, at jeg er stresset over at jeg ikke har noget klar til i morgen hvor jeg BURDE have et igangværende filmprojekt at vise... Men jeg har ikke lavet noget på det, og jeg har ingen fantastiske idéer.

Det gode ved hele situationen er, at det tilsyneladende ikke er min motivation som svigter, men nærmere mine forventninger til mig selv som presser - og så vil jeg gerne trøste mig med mad og slik. Jeg er heldigvis stopmæt fra aftensmaden, så mad er ikke så fristende...

Men den der pose Haribo Grammofonplader som min søde kæreste har sendt til mig, den ligger og frister...jeg elsker sød lakrids!

Så nu forsøger jeg at skrive et lille indlæg her og håber at det skaber lidt klarhed over situationen - og endnu bedre - at jeg kan modstå fristelsen. Mon jeg bare burde smide posen ud? Jeg bryder mig virkelig ikke om at smide mad/slik ud, og slet ikke når nogen nu har været så sød at give mig det i gave. Alle herinde må vist kende til folks lidt misforståede gavmildhed/venlighed når man er på kur - de prøver at gøre noget sødt for én og så er det mest af alt til besvær desværre :)

Jeg forsøger inderligt at holde hovedet højt og modstå til i morgen!
14 år23. november 2010 kl. 04:58
Jeg modstod sliktrangen! På den negative side så fik jeg heller ikke nogen idé til mit projekt... Men jeg modstod slikket! Jeg tog alle poserne med lakrids, lagde dem ned i en kasse og tapede denne sammen med en masse tape, så jeg ikke bare lige sådan kan række ud efter det :)

Vægten i dag siger 66,68, så det er det samme som i går. Jeg føler mig lidt tung, så ingen opgang er helt sikkert positivt. Og jeg ligger stadig et godt stykke under min kurve! Jeg synes det er begyndt at blive lidt koldt i San Diego, men så tænker jeg på at det er ingenting i forhold til hvor koldt I må have det i lille Danmark! Og når jeg taber mig, så fryser jeg altid helt forfærdeligt. Måske jeg skal have fat i en skidragt og insistere på at det er okay at bruge sådan én som overtøj?? :)
14 år23. november 2010 kl. 17:03
Første stilstand i vægten, 3. dag på 66,68. Men Jeg er stadig top-hamrende lykkelig for at den ikke er steget det mindste, det var jo temmelig hurtigt jeg fik sagt farvel til både 70, 69, 68 og 67. Alt under 67 er jeg simpelthen så lykkelig for. Og så har jeg i øvrigt fået lidt tid til at træne igen, hvilket har resulteret i at jeg faktisk synes min krop ser ret godt ud lige i øjeblikket :) Jeg kan helt sikkert godt se forskel - det er som om man kan se antydningen af nogle muskler efter jeg lige er kommet af med det alleryderste fedtlag. Og det kan jo kun blive bedre og smukkere fra nu af :D

Primære bekymring er, at det er thanksgiving i morgen, og så skal jeg igennem endnu en thanksgiving dinner med masser af fed mad og fokus på kød og stivelse... Jeg tvivler på at det går lige så godt som sidste gang - jeg er lidt overbevist om at min krop er i sulte-mode lige nu, og vil holde godt fast i de kalorier som kommer forbi :/

Så planen må være at spise en meget lille morgenmad og gemme kalorierne...Mere cola light til at fylde mavesækken og lækkersulten, og så en lang tur i fitnesscentret..... Jeg må vel hellere sætte nogle mere konkrete mål:

- Ingen alkohol
- Kun smage på retterne, ikke spise mig stopmæt
- Forbrænde mindst 600 kalorier i fitnesscentret

Og så en inderlig bøn om at vægten i det mindste ikke stiger...
14 år25. november 2010 kl. 00:32
Hej Nanna,
Ja det er slet ikke til at forstå hvor lidt kalorier du har at gøre med, nede i den vægt skala.. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor sulten du må gå rundt og føle dig..

Herovre på øst kysten er de også alle gået i "Thanksgiving mode" - alt er gået i stå.. :-)
Men så er her til gengæld så fredeligt..

Jeg krydser fingre for din store prøvelse i aften...
Måske en lille salat til frokost.. af fint snittet hvid/rødkål med lidt appelsin tern og en lille håndfuld rosiner og nødder...
Det er der ikke meget krudt i, men det fylder så dejligt..

Håber det hele spiller an...
Glæder mig til at høre om dagen derpå..

Hold dig munter derovre..
Michael..
14 år25. november 2010 kl. 01:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...