Au revoir 30kg

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Au revoir 30kg
Så blev det torsdag og min officielle vejedag.
Da jeg vejede mig i søndags sagde vægten 96,4, idag torsdag sagde den 96,8 kg! ØV....
Jeg ved godt at hvis jeg ligger det sammen for de 2 uger jeg har været igang giver det et total på 3,5 kg, men kunne den så ikke bare have holdt sig på 96,4? Åbenbart ikke...
Det betyder jo så bare at jeg må få arbejdet noget motion ind allerede nu istedet for i næste uge, som var den oprindelige plan. Men det bliver nok ikke lige idag... Ikke en dårlig undskyldning, men min hovedpine fra igår er fulgt med mig til idag og taget til i styrke. Jeg har sovet 11 timer i nat, hvilket er meget ulig mig. Normalvis sover jeg ca 6-7 timer og så er jeg pling vågen. Er udpræget A-menneske, som elsker at stå op før fanden får sko på og bare sidde, mutters alene og nyde kaffen og MAC'en. Om det kan være de par dage uden vand ved jeg ikke, men fik drukket rigelig vand igår så syntes da det burde have en effekt... (Det har det så også, bare i den anden ende...griner...). Nu vil jeg i hvert fald henslænge mig på sofaen i mørke og se om ikke det kunne hjælpe lidt.

Må I alle have en fantastisk og slankende dag.
Knus Pia
14 år18. november 2010 kl. 10:17
Jeg vil bare sige at hvis du går fra "usund" mad til at spise sund mad fra den ene dag til den anden, så er det desværre meget normalt at få dundrende hovedpine... Jeg tror det er fordi kroppen udrenser, og det skulle gerne være gået over efter et par uger. Jeg har selv lidt af det samme hver gang jeg har fået skubbet mig selv i gang med at spise overvejende sundt.

Du skal ikke være ked af den lille bitte sølle vægtøgning, det kan meget vel bare være væske som har bundet sig i kroppen - det skal nok forsvinde igen :)
14 år18. november 2010 kl. 16:22
Så blev det morgen igen og balancen er genoprettet. Stod op 6.20, så nu føler jeg mig som mig selv igen. Vægten sagde 96,9,altså et plus på 100g., men det kan sagtens være væskeophobning efter en hel dag i sofaens navn.

Idag skal jeg til noget julefrokost halløj, så det bliver nok lidt en prøvelse. Heldigvis ved jeg at der bliver lagt vægt på en masse dejlig fisk, så mon ikke det går med en smule omtanke. Hvad angår drikkevarer opsnusede jeg i en af de andre tråde at, hvis man drikker vodka med danskvand og en skive lime holder min sig på ca 50kcal pr genstand. Jeg har så ingen intentioner om at drikke mig i hegnet, men en lille drink eller 3 skal der nok glide ned.

En dag på sofaen giver iøvrigt plads til en masse tanker... Jeg kom sådan til at tænke på alle de gange hvor jeg har tænkt "Nu må jeg vist hellere komme igang og få tabt nogle kilo", for derefter at hente kagen i køkkenet og mentalt planlægge hvordan og hvorledes. Det blev aldrig rigtig til noget... Skridtet fra ord til handling var simpelthen for lang. Jeg har skrevet lange lister over hvad jeg måtte spise og hvornår. Hvor meget motion og hvornår. Lagt planer om hvordan jeg skulle ramme den eller den vagt... Altid en meget urealistisk målsætning, som måske er forklaringen på at jeg ikke kom igang eller faldt fra ila et par dage.
Nu sidder jeg så her. De to første uger af mit nye liv er overstået og gået godt. Jeg trives med min beslutning denne gang. Om det er fordi jeg ikke satte mig ned og planlagde og bare gik igang med det samme, eller om det er fordi jeg fandt denne side er svært at sige. Måske kombinationen! Uanset vil jeg sige tak for støtten, både den beviste i form at svar og tilkendegivelser i min tråd, men også de ubevidste, som støtter mig når jeg kan genkende mine tanker i jeres tråd.

Idag er jeg taknemlig for livet. Taknemlig for at have fundet ligesindede og taknemlig for at jeg har taget de første spæde skridt til et sundere og bedre liv.

Slankende tanker, Pia
14 år19. november 2010 kl. 07:33
Hurra... Dagens tal sagde 96,3 kg.
Det lader til at der er kommet gang i det igen, dejligt!

Det er nu ellers ikke fordi weekenden indtil videre har været særlig sund. Altså jeg har ikke lagt i sprit mens jeg kastede pepperoni pizza med ekstra os i ansigtet, men der er bare kommet lidt flere kalorier i kroppen end til dagligt. Måske var det det som der skulle til...griner..
Ellers byder søndagen ikke på de mest ophidsende events. Jeg skal have styr på lidt vasketøj og have lavet en madplan for den kommende uge, så mon ikke man kan snige en lille gåtur ind i mit ellers "hårdt pakkede" program.

Når jeg kigger på vægten og den fortæller mig at der er tabt 4 kg, kan jeg godt blive en smule forundret. Man kan jo endnu ikke se det på min krop som sådan og der går jo nok lige nogle kilo endnu førend man kan.

Dagens store mission bliver at finde et målebånd, så jeg kan glæde mig over tabte cm når vægtnålen står stille, eller bare griner af mig.

Glade søndags hilsener til alle..
Pia
14 år21. november 2010 kl. 09:40
Hej Pia :)

Dejligt for dig at der er gang i vægttabet igen Og jeg vil bare sige go-for-it mht målebåndet. Det er i hvert fald topmotiverende her på matriklen :)

Held og lykke med dit vægttab
Hls1974
14 år21. november 2010 kl. 09:51
God Søndag..
Tillykke, med det nye og bedre liv...
Jeg er selv igang med samme projekt.. har været igang i en uge.. Så er stafig blot en novice i det her..

Men lige for at hjælpe dig med målebåndet...
Når du nu rodermandens værksted igennem og kun finder en tommestok.. så fortvivl ikke.
Sæt tommestokken fast på en åben dør med en lille skruetvinge, (uden at lave mærker) og så brug en stump tøresnor eller lign.. snoren holder du bare op mod tommestokken, når du har målet.. :-)

Men nu kan selvfølgelig også smutte i Stof2000 eller noget.. måske en undskyldning for at komme i storcentret... :-)

Held og lykke med projektet...

mvh
Michael
14 år21. november 2010 kl. 11:58
Hej Store Michael
Jeg var selv nået frem til brug af alm snor og tommestok, men tak for tippet (jeg var nået frem til det efter læsning af din super tråd). Men... Jeg må på det kraftigste pointere at på denne matrikel er værkstedet mit! Jeg elsker værktøj, især elektrisk. Mit dyrebareste eje er en Dewalt boremaskine som jeg fik af min mand i fødselsdagsgave. I 1 års bryllupsgave fik jeg så Dewalt bor-sæt. Den mand er fantastisk og forstår mig bedre end andre. Jeg er hans håndværker Prinsesse...griner...

Jeg må iøvrigt sige at jeg synes det er så stærkt gået, at du allerede nu har fået indarbejdet så meget motion. Du er forbilledlig og jeg glæder mig til at høre hvad vægten siger når du rammer havn igen...

@his1974. Jeg har aldrig prøvet at måle mig, så når jeg er kommet mig over chokket med høje cm tal er jeg sikker på jeg får stor glæde af det.

Knus Pia
14 år21. november 2010 kl. 21:44
Håndværker Prinsesse... Det lyder som en hver mands drøm :-) og dog.... hvad skulle vi så lave...
Fik selv en batteri-maskine i "morgengave" efter brylluppet. Konen havde skam selv købt den også... Batteri-maskinen måtte desværre lade livet her i sommers... men den har også gjort det godt gennem 12 år... Nu er den erstattet af den store kuffert fra Dewalt med 18V XRP serien... mums... Desværre er den store bore-maskine der alt for stor og tung til små opgaverne, så Konen gav mig en lille sød 14,4 V Li blå BOSCH maskine... den er bare sød... Har selvfølgelig også den tøsede 3,6V skruemaskine.. men det er bare til stikkontakter og andre småting....

Hov.. det er jo helt forkert det her....
Undskyld.. værktøj har jo ikke noget med hverken vægttab eller kalorier at gøre.... .

ELSKER VÆRKTØJ......

kan du sove godt...
skal nok afholde mig fra flere udbrud, er jo fuldstændig useriøst...
14 år22. november 2010 kl. 00:28
Du skal på ingen måde undskylde værktøjs udbrud... I love it!
Og der er nu noget ved en batteridreven boremaskine, som virker i alle ender og kanter, der kan gøre mig helt varm om hjertet.
Manden opgave hjemme hos os hedder kryb og gnavere. Ligeså drenget som jeg kan være, lige så hysterisk bliver jeg over at se en gnaver i mit hjem. Jeg er ikke bare bange for rotter, men hysterisk bange. Heldigvis har vi ikke rotter, men hver gang en af kattene slæber en gnaver med hjem hyler jeg op om rotter og deres evne til at angribe mennesker....
14 år22. november 2010 kl. 16:46
Jeg har været alt for lang tid væk...
Imponerende nok har jeg ikke taget på trods mit mentale fravær fra livstilsændringerne. Halvanden uge hvor jeg har spist som vinden blæste og det der lige var. Det viser lige pludselig en hvor meget de gamle vaner sidder på rygraden, når man ikke har fokus på alt det nye. Jeg var sidst på vægten mandag i sidste uge hvor den sagde 96,3 kg og den sagde præcis det samme idag. Hurra!
Flere dage har jeg spist som en hest, mens andre dage har budt på 1 måltid om dagen. Rigtig usundt og kan godt mærke at energi niveauet har lidt under den manglende struktur. Men der er jo ikke noget der er så skidt, så det ikke er godt for noget... Nu er jeg tilbage på sporet og stadig motiveret.
Det har nu ikke været fordi motivationen svigtede, men sneen ramte Danmark og når man sidder i Falck betyder det sindsyge arbejdsdage, med nemme og hurtige løsninger. Jeg tror jeg har drukket flere Pepsi max de sidste 10 dage end jeg gjorde måneden før.

Jeg blev sgu helt ked af det da jeg opdagede at jeg havde sluppet mine nye vaner uden at tænke over det... Havde en tro på at min vilje ville tvinge de nye vaner igennem, men nu ved jeg at det er vigtigt at holde fuld fokus indtil jeg kan det udenad.

Summasumarum er at jeg siden d 4/11 har tabt 4 kg. Og det er sgu FEDT:-)
14 år1. december 2010 kl. 15:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...