Au revoir 30kg

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Au revoir 30kg
Hej Derude
Jeg er en ung kvinde på 31 år, med lift for meget på sidebenene. Ok, ALT for meget. Præcis 30 kg skal jeg have af min unge krop.
Torsdag d 4/11 hoppede jeg på vægten. 100,3 kg. Med mine 173cm skulle der ikke meget hovedregning til for at opdage den var helt gal. Jeg brugte den første time herefter på at tænke igennem hvad der dog var gået galt. Sprang selvfølgelig også på vægten 6 gange mere, bare for at være sikker på at den nu også mente det.
Mit store problem er at jeg overspiser og spiser alt for hurtigt. Derudover havde jeg fået en grim vane med at fylde mig med chips, slik eller chokolade om aftenen, som selvfølgelig foregik i sofaen. Dårlig kombination!
Jeg startede med det samme. Skar portioner ned og undgik søde sager. På præcis en uge tabte jeg 3,1kg. Hvor er det vildt... Men samtidig også virkeligt trist. Har jeg virkelig proppet mig med mad i en sådan grad, at jeg ved at spise som et normalt slank menneske kan tabe 3 kg på en uge? Puh.. stof til eftertanke.

Jeg vil bruge siden her til at lufte mine tanker og holde fokus på målet. Mit slanke motto er "Det er ikke hvad du spiser, men mængden du spiser".
For mig virker Nupo, WW, DDV og alle de andre ikke. Jeg bliver ked af det bare ved tanken om ikke at få bestemte fødevaregrupper. Jeg spiser varieret i alle fødevaregrupper, det tror jeg på er det sundeste (for mig).

Nå, men dagens vægt siger 96,4 kg. Altså, indtil videre et tab på 3,9kg. Motivationen er stadig i top.

Håber I alle får en god og slankende dag.
Pia
14 år16. november 2010 kl. 10:41
re: Au revoir 30kg
Hej Pia
Tillykke med at du har taget en beslutning som jeg håber du finder viljestyrke til at holde fast i - især når trækket bliver hårdt, langsomt og træls, for du taber nok ikke så meget hver uge, men en god start kan ingen tager fra dig *S*
Det er godt at du er opmærksom på uvanerne - og erkender dem, ellers har du ikke mulighed for at ændre på det. Du skriver selv om de slanketyper som ikke virker for dig men at du har bestemte fødevaregrupper som du helst ikke vil undvære. Kontakt din læge eller få en henvisning til en diatist, som kan hjælpe dig med at få lagt en bred kostplan på netop de fødevarer som DU bryder dig om ect. og som kan justeres hen ad vejen. Jeg har selv en veninde som har besøgt en diatist jævnligt de sidste 2 år og hun er gået fra ca. 115 kg til pt. 79 kg .. og kravler stadig nedad, samtidig med at der er plads til både cola - begrænset slik og kage i hendes madplan, som er bygget og justeret til netop hende. Jeg overvejer selv det samme men mangler lige at tage mig sammen til at kontakte en diatist, for jeg starter typisk for hårdt ud med fine resultater men efter 5-7 uger stagnere det og så bliver det bare surt og jeg glider ud af sporet - tager på igen - lever med det nogle måneder og SÅ skal den have igen .. yo-yo. :-( ... Hvad med motion - dyrker du det? Det behøver jo ikke være sveddryppende i et fitnesscenter, men måske en ½ times rask gåtur hver dag, som også tæller pænt i regnskabet hvis du normalvis ikke plejer at bevæge dig så meget.
Jeg vejer selv pt. 97,4 på 172 cm. - drømmevægten hedder noget i retning af 68-72 kg så der er lidt vej at gå endnu, men jeg deler det op i små 5 kg enheder så det ikke er så uoverskueligt. Pt. klarer jeg mig fint med nupo til frokost - af og til om morgenen og så ellers alm. mad om aftenen. Hvad er alm. mad så? For mig er det grøntsager og gerne fisk (rejer - laks) - eller kyllingfilet eller i den stil. Jeg bruger siden hertil nogle gange at forudtaste hvad jeg regner med at ville spise og kan på den måde se om det er okay. F.eks. planlægger jeg at ville have 100 g flutes til mine rejer men HOV - det er jo vildt som de trækker i regnskabet - så undværer jeg det og tager istedet en tomat eller et halvt æg osv. Du har ret i at det handler om at spise mad man godt kan lide, men omvendt - så skal man heller ikke være blind for at det som de fleste af os syntes smager bedst også er det vi oftest bliver tykke af - om end ikke andet fordi vi spiser en ekstra portion fordi "det smager godt". Det hjælper bl.a. også mig at fylde min tallerken op inden jeg sætter mig til bords og så er det min mad ... jeg skal ikke have mere fra gryden eller fadene selvom det frister rigtig meget.
Held og lykke med det
14 år16. november 2010 kl. 11:37
Tillykke med din beslutning! Det er allerede 20 procent af vejen at realisere at man skal gøre noget ved sin livsstil!
Den bedste metode til vægttab er den man selv vælger! Så længe den er sundhedsmæssig forsvarlig! :)
Du skal nok nå dit mål! Glæder mig til at følge dig!
14 år16. november 2010 kl. 11:38
Kære Pia,
6 gange op og ned på vægten, jamen det er da motion så det vil noget, nu skal du bare gøre det til musik ;o) Tillykke med de første 3,9 kg. Det må være dejligt opmuntrende for dig. Jeg elsker at læse om folks 'nedture' herinde og glæder mig til også at følge dig.
14 år16. november 2010 kl. 12:14
Kære Pia

Stort tillykke med din beslutning om at tabe dig... og tillykke med de alerede tabte kg.. rigtig godt gået..

Jeg kan trøste dig med at "almindelige slanke mennesker" skal spise endnu mindre end en overvægtig for at tabe sig, for jo mere krop man har, jo mere energi skal man også bruge, derfor er det også lettere at tabe sig ved at spise en "normal" mængde mad... fordi kroppen får for lidt energi og dermed tærer på egne depoter... når du kommer tættere på dit mål, vil du opdage at vægttabet ikke går helt så hurtigt og det er fordi kroppen er blevet mindre og har et mindre behov for kcal...

ønsker dig alt mulig held med dit project.. det skal nok lykkes med den rette indstilling og vilje til at få den krop du ønsker dig...

venlig hilsen

Tanja (min tråd hedder minus 10 kg til den 1/1 2011)
14 år16. november 2010 kl. 12:44
Tak for velkomsten til jer alle.
@Ulla Umiddelbart overvejer jeg ikke en diatist, men forsøger mig frem med min sunde fornuft. Til dels tror jeg vi alle godt ved hvad der skal til, men har svært ved at komme igang og sidenhen leve efter det. Jeg har faktisk et medlemsskab til et motionscenter, som jeg påtænker at bruge snarest...griner... Jeg vil bare gerne lige vænne mig til mit nye liv inden jeg propper mere på. Hvad angår min første uges vægttab, var jeg selv dybt rystet... Havde et håb/forventning om 1/2 til 1 kg i ugen, så forventningerne er nede i et leje, hvor der også er plads til lidt udsving. Jeg glæder mig til at høre rigtig meget om din vej til målet. Jeg re overbevist om at vi begge nok skal få opfyldt vores drøm om et varigt vægttab.
@Jegkanogjegvil. Du har fuldstændig ret. Det handler om at finde den måde/vej som passer til en selv. Hvis jeg tvang mig selv til en livstilsændring/kur som jeg ikke magtede, ville jeg langsomt men sikkert begynde at sabotere mig selv. Held og lykke til dig også.
@Briped. Jeg elsker din tråd. Dejlig sarkastisk, men stadig hudløst ærligt...
@Tanjaknoth. Din tråd gav mig lyst til at starte min egen. Jeg blev/bliver simpelthen så inspireret af din energi og tilgang til livet. Glæder mig til at følge din fortsatte færd.

However.. Jeg kan nu virkeligt begynde at mærke de positive bivirkninger ved min nye livsstil. Føler mig total overskudsagtig... Er igang med at male, samtidig med at jeg da lige bager nogle sunde madboller. Ordner tøjvask og skal også lige svinge en støvsuger, alt imens jeg er nødt til at tjekke madital for nye spændende updates.

14 år16. november 2010 kl. 13:25
Det glæder mig at jeg har været med til at inspirere dig...

God fornøjelse med alle dine hyggelige gøremål..

kan du have en god aften

varme hilsner

Tanja
14 år16. november 2010 kl. 14:29
Jeg har lært noget nyt idag!
Når man ændrer sine kostvaner til det sundere, skal man huske at drikke rigeligt vand. ØV, hvor har jeg ondt i maven... Det slog mig igår aftes da jeg begyndte at få en særdeles oppustet fornemmelse, at jeg henover de sidste 2 døgn havde formået at (og hold nu fast) drikke 1 helt glas vand. FLOT!
Resultatet er at jeg idag kun har fået 1 kop kaffe, men 2 glas vand i skrivende stund.
Ellers synes jeg stadig det går godt. Imorgen er min officielle vejedag, så er spændt på om der er et lille positivt resultat. Ovenpå 1. uges fantastiske resultat, forventer jeg ikke det store.

Når folk siger de spiser som en fugl, tror I så de mener det? Jeg mener... En fugl spiser jo li'som 1/3 af sin egen vægt dagligt!

Henter sgu et glas vand mere, inden jeg læser alle de spændende up-dates i jeres andres tråde.

(Hvis alt det ovenstående virkede som total vollapyk må I bære over med mig. Det er bare koffeinmangel)
14 år17. november 2010 kl. 09:47
Tillykke med din beslutning om at nu kan det være nok! Den tog jeg selv for 1,5 uge siden og har allerede tabt over 4kg!
Jeg skal ikke tabe så meget som du, men kender alt til at spise chips, slik osv i sofaen hver aften.

Glæder mig til at følge din vægt nedad.

Jeanette/ Tråd 10 kg af/10kg på
14 år17. november 2010 kl. 12:50
Så er det meste af dagen gået. Jeg har fri om 2 timer, hvor jeg bare skal direkte hjem i seng. Det meste af dagen har jeg haft den ondeste hovedpine, som i hvert fald ikke skyldes væskemangel. Har husket mig selv på at drikke vand så mange gange idag, så jeg vil skyde på at der er røget 2 l ned. Hurra for mig...

Ellers er dagen forløbet roligt. Synes at jeg har været ramt af sult idag, som hver gang er blevet stillet med sunde produkter. Har bare sådan en lyst til at smovse i pizza og hvidløgsbrød... Føles næsten sådan helt tømmermændsagtigt.

Nu er der ikke længe til at jeg kender resultatet af uge 2:-)
14 år17. november 2010 kl. 20:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...