#62 af kbla (slettet)
Ny start...
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+kbla (slettet)
re: Ny start...
Hej Tanja.
Vil bare lige tilføje til dit udemærkede svar om restitution af muskler, at der sker det at der strømmer ekstra blod til musklerne og dermed også vand. Og blodet og vandet kan sagtens veje 1 kg tilsammen. Når musklerne så er restitueret vil blodet og vandet trække sig tilbage og dermed også det ekstra kilo.
Der sker også det at hjertet bliver kraftigere når man dyrker motion. Hjertet er jo også en muskel. Musklerne bliver også lidt størrere og har derfor brug for mere blod og så er det jo smart at hjertet er blevet lidt kraftigere og dermed kan pumpe mere blod rundt. Så det lidt kraftigere hjerte og de lidt kraftigere muskler vejer også. Og derfor kan nogen godt opleve en lille vægtøgning i starten af et vægttab med motion. Men det mest smarte er at muskler er supereffektive til at forbrænde glykiogen (kulhydrater omdannes til glykogen) og fedt. Så en øgelse af muskelmassen vil være en stor fordel på den lidt længere bane under et vægttab. Muskler er også ret vilde med protein. Så derfor er mit råd at spise lidt protein lige umiddelbart efter træning. Derved går genopbygningen af musklerne langt hurtigere og dermed mindskes den tid hvori man har ømme muskler.
Et sidste tip fra min side er at indtage fiskeolier. Gerne helt op til 12 gram om dagen ved hård træning. Ved let træning et par gram. Fiskeolien er lissom med til at smøre ledene. Steg derfor også meget gerne i koldpresset jomfru olivenolie, der som den eneste olie kan tåle de høje stegetemperaturer. Alle de andre kan ikke og kan derved fremkalde kræft. Lurpark smør, den ægte smør er også god at stege i.
vh knud
Vil bare lige tilføje til dit udemærkede svar om restitution af muskler, at der sker det at der strømmer ekstra blod til musklerne og dermed også vand. Og blodet og vandet kan sagtens veje 1 kg tilsammen. Når musklerne så er restitueret vil blodet og vandet trække sig tilbage og dermed også det ekstra kilo.
Der sker også det at hjertet bliver kraftigere når man dyrker motion. Hjertet er jo også en muskel. Musklerne bliver også lidt størrere og har derfor brug for mere blod og så er det jo smart at hjertet er blevet lidt kraftigere og dermed kan pumpe mere blod rundt. Så det lidt kraftigere hjerte og de lidt kraftigere muskler vejer også. Og derfor kan nogen godt opleve en lille vægtøgning i starten af et vægttab med motion. Men det mest smarte er at muskler er supereffektive til at forbrænde glykiogen (kulhydrater omdannes til glykogen) og fedt. Så en øgelse af muskelmassen vil være en stor fordel på den lidt længere bane under et vægttab. Muskler er også ret vilde med protein. Så derfor er mit råd at spise lidt protein lige umiddelbart efter træning. Derved går genopbygningen af musklerne langt hurtigere og dermed mindskes den tid hvori man har ømme muskler.
Et sidste tip fra min side er at indtage fiskeolier. Gerne helt op til 12 gram om dagen ved hård træning. Ved let træning et par gram. Fiskeolien er lissom med til at smøre ledene. Steg derfor også meget gerne i koldpresset jomfru olivenolie, der som den eneste olie kan tåle de høje stegetemperaturer. Alle de andre kan ikke og kan derved fremkalde kræft. Lurpark smør, den ægte smør er også god at stege i.
vh knud
14 år12. november 2010 kl. 16:11
bruger slettet
Hej Tanja...
Det ved jeg godt... :o)
Derfor ser mit træningsprogram også sådan her ud...
Mandag/onsdag/torsdag:
40 min på Crosstrainer, 1/2 time med øvelser på Gymball og fællesaktiviteter med holdkammerater...
Tirsdag/torsdag:
20 min Crosstrainer, 1/2 time med øvelser på Gymball, og styrketræning på maskiner, til programmet er kørt igennem...
Lørdag/søndag:
Lange hundelufteture og cykelture...
Og så er planen, når jeg får skrabt sammen til en Wii, at den skal puttes ind i weekenden også!
Så jeg syntes egentligt selv at det ser fornuftigt ud... Og det ville da være mærkeligt, hvis ikke det skal give en vægtøgning at ligge stille i 5 dage, og spise uregelmæssigt, for det er jo bare blevet puttet ind, når jeg er vågen... Har levet af suppe og rugbrød med kyllingefilet...
Det ved jeg godt... :o)
Derfor ser mit træningsprogram også sådan her ud...
Mandag/onsdag/torsdag:
40 min på Crosstrainer, 1/2 time med øvelser på Gymball og fællesaktiviteter med holdkammerater...
Tirsdag/torsdag:
20 min Crosstrainer, 1/2 time med øvelser på Gymball, og styrketræning på maskiner, til programmet er kørt igennem...
Lørdag/søndag:
Lange hundelufteture og cykelture...
Og så er planen, når jeg får skrabt sammen til en Wii, at den skal puttes ind i weekenden også!
Så jeg syntes egentligt selv at det ser fornuftigt ud... Og det ville da være mærkeligt, hvis ikke det skal give en vægtøgning at ligge stille i 5 dage, og spise uregelmæssigt, for det er jo bare blevet puttet ind, når jeg er vågen... Har levet af suppe og rugbrød med kyllingefilet...
14 år12. november 2010 kl. 16:29
Lovely
Hej Sascha - stakkels dig - har også været syg denne uge. Det er SÅ frustrereende, når man nu lige er igang med det her projekt - og så kan man ikke give den gas. ØV.
Men nu er vi jo begge tilbage i storform - så vi giver den en skalle! Var jo selv til zumba for første gang i en uge igår. Det var FEDT.
Knus
Lovely
Men nu er vi jo begge tilbage i storform - så vi giver den en skalle! Var jo selv til zumba for første gang i en uge igår. Det var FEDT.
Knus
Lovely
14 år12. november 2010 kl. 17:13
bruger slettet
Glæder mig godtnok også bare til at komme ordentlig i sving igen... :o)
Gik en tur med hunden til aften, godt pakket ind i regntøj, Og det var meget bedre end igår, var ikke nær så øm bagefter...
(Tak og lov for at man har naboer med store unger, der gerne vil tjene lidt på at lufte hund... ;o) )
Har en lille mistanke om at min krop er ved at gøre sig klar til den der "kvindesag", det passer nemlig med at det er ca en måned siden sidst... Men der er bare ingen garanti for at den dukker op, kan have alle symptomer, og så sker der ikke en skid alligevel, før 3 mdr. senere... :o/
Men har fået nogle småbumser i ansigtet, og de plejer gerne at være det første tegn... :o(
Gik en tur med hunden til aften, godt pakket ind i regntøj, Og det var meget bedre end igår, var ikke nær så øm bagefter...
(Tak og lov for at man har naboer med store unger, der gerne vil tjene lidt på at lufte hund... ;o) )
Har en lille mistanke om at min krop er ved at gøre sig klar til den der "kvindesag", det passer nemlig med at det er ca en måned siden sidst... Men der er bare ingen garanti for at den dukker op, kan have alle symptomer, og så sker der ikke en skid alligevel, før 3 mdr. senere... :o/
Men har fået nogle småbumser i ansigtet, og de plejer gerne at være det første tegn... :o(
14 år13. november 2010 kl. 00:55
bruger slettet
Har ikke vejet mig... Tør ikke! Syntes jeg kan se i mit ansigt, at jeg har taget på... Men jeg har overhovedet heller ikke hverken tastet mad eller motioneret hele den her uge... Så jeg er spændt på vægten i morgen... :o(
Mine mens symptomer, er nu udover bumser, også blevet til ømme bryster, og spændt underliv... SÅ BLØD DOG FOR POKKER!!! Det er så frustrerende at der så ikke sker noget...
Glæder mig til i morgen, og normale tilstande igen... ;o)
Ordentlig mad (ved godt at det er man selv herre over, men man orker det ikke, når man har det skidt!) og regelmæssig motion!!
Mine mens symptomer, er nu udover bumser, også blevet til ømme bryster, og spændt underliv... SÅ BLØD DOG FOR POKKER!!! Det er så frustrerende at der så ikke sker noget...
Glæder mig til i morgen, og normale tilstande igen... ;o)
Ordentlig mad (ved godt at det er man selv herre over, men man orker det ikke, når man har det skidt!) og regelmæssig motion!!
14 år14. november 2010 kl. 19:34
bruger slettet
Har en rigtig møgdag... Sov alt for længe, og nåede ikke at veje mig... Kom for sent til træning, og var bare slet ikke social, så istedet for at deltage i fællesaktiviteterne, gik jeg selv i træningslokalet, var ikke voldsomt aktiv, men gik alligevel 40 min i rask tempo på løbebåndet, cyklede derud og hjem, så det er da mere, end jeg har lavet hele den sidste uge... ;o)
14 år15. november 2010 kl. 12:55
bruger slettet
Skod!!! Igår havde jeg en vægt på 100.8 kg, og idag vågnede jeg op til menstruation og en vægt på 101.6... Det er jeg bare sur over!! ;o(
14 år17. november 2010 kl. 08:32
Tanjaknoth (slettet)
Hej Sascha... jamen som du skrev inde ved mig... stigningen forsvinder igen efter perioden... så se frem til det og glæd dig over at din krop fungere som den skal :o) efter jeg begyndte at tage på for 4 år siden, gik der også helt kage i mine menstuationer... enten kom de ikke i flere mdr, eller også kom de for hyppigt.. de sidste 2 gange er de kommet med et mere normalt interval - jeg vil gå laaaangt uden om vægten de næste dage, det er bare så demotiverende at tallene på vægten stiger den periode om måneden, - der har mændende en fordel.. håber du får en skøn dag trods alt..
knus Tanja
knus Tanja
14 år17. november 2010 kl. 08:45
bruger slettet
Weheee... Der kom hul igennem, så vægten faldt fra 101.8 igår til 100.5 idag... :o)
14 år18. november 2010 kl. 08:21
nåh.. men det jeg vil fortælle dig er at hvis du er øm dagen efter en træning - skal du restituere og enten slappe af eller træne nogle andre dele af kroppen, for når du træner river du små muskelfibre over og dagen efter er du øm fordi der sker en genopbygning af musklerne som gør dem stærkere, men træner du videre i samme tempo, giver du ikke dine muskler ro til at genopbygge sig og blive stærkere og så nedryder du dem i stedet for... håber du snart er på benene igen.. stort knus og mange tanker herfra..
ps det kg skal du nok komme af med inden du får set dig om og jeg vil æde min gamle hat på at det ikke er fedt der har sat sig...