Ny start...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Ny start...
Jeg starter på ny... Syntes "Kæresten er røget" tråden, gjorde mig lidt "deprimeret", den motiverede mig ihvertfald ikke længere, blev sgu så sur på mig selv, når jeg regnede sammen hvad jeg tabte og tog PÅ!!

Der var stilstand på vægten idag, så den standsede på 101,5 kg igen, men jeg hyggede også gevaldigt hos en veninde igår aftes, og min kloak, står stadig lidt på klem, så der røg vist en del mere ned, end planlagt! Men... Det stopper NU!!!!

Status idag, er at jeg har handlet ind til de næste 14 dages menu, som jeg også har fået lavet en skriftlig plan over!
Oveni, har jeg lavet en dagsplan, hvor jeg har skrevet, hvad mine måltider skal bestå af, også for de næste 14 dage..

JEG VIL AF MED DEN SKIDE OVERVÆGT
JEG VIL VÆRE MOR
JEG VIL HAVE ET GODT LIV
JEG VIL, JEG VIL, JEG VIL!!!!!!!!

I morgen fredag, starter jeg i motionscenter, 3 timer om dagen, hver dag, hvor jeg skal cykle ud, det er en lilletur på omkring 3 km, så jeg klæder om hjemmefra, og så bruger jeg cykelturen, som opvarmning...
Glæder mig sgu helt til at komme igang!

Det er gennem kommunen, jeg skal igang, men jeg har selv bedt om at komme netop derud, der er nemlig både diætist, fysioterapeut, og motions"eksperter" tilknyttet, så jeg har alle forudsætninger for at det skal lykkedes nu...
14 år28. oktober 2010 kl. 22:07
re: Ny start...
SÅDAN ! med den indstilling er du er et stort skridt videre mod dit nye liv som slank.. det skal nok lykkedes for dig, tro på dig selv...

Jeg synes du skal holde op med at betegne din mave som en kloak... du skal behandle dig selv med respekt og lære at holde af dig selv.. se din krop som dit hjem til din sjæl... behandel den ordentligt. DIn krop er ikke en skraldespand eller en kloak hvor man hælder dårlige ting ned i... din mave skal fyldes op med lækkert, nærende sund mad... som vil gøre dig godt og som vil give dig den krop som du har fortjent...

Jeg ved godt det lyder lidt langt ude.. men håber du på en eller andet måde kan bruge det til noget..

mange hilsner Tanja

14 år29. oktober 2010 kl. 00:06
Tillykke med at du løsriver dig fra den gamle - negative tråd og har bevæget dig over i et nyt og positivt liv.

Jeg vil give Tanja ret - vis respekt for din krop. Forkæl den - ikke bare med god mad - men sørg for at gøre en masse gode ting for dig selv. Dejlige bade, fodbade - smør dig ind i lækre cremer, husk make-up - hvis du er til det. Klæd den pænt (og NYD at tøjet bare alt for hurtigt bliver alt for stort!!)

Jeg tror det er afgørende at man behandler sig selv og sin krop med respekt - på den måde får man jo lyst til at gøre en indsats for den.

Lav en aftale med dig selv - du siger fra nu af kun pæne ting om din krop. Bruger positivt ladede ord.

Glæder mig til - stadigvæk - at følge din færd mod idealvægten.

Varme tanker

Lovely
14 år29. oktober 2010 kl. 07:38
Tak Tanja og Lovely... :o)

Jeg forstår godt hvad I mener, men de eneste tidspunkter jeg kalder den kloakken, er når jeg har fyldt den med "lort"!

Jeg er som sådan godt tilfreds med mit udseende, synes selv at jeg har et kønt ansigt, pæne ben, generelt okay skruet sammen, kraftigt bygget, men med en kæmpe æble form (122 cm), har faktisk ikke noget fedt ret mange andre steder end på mave (og ryggen) og det gør det ikke bedre at min mave har været skåret op,fra lige under brystbenet til bikinikanten hele 5 gange...

En af de "Sejeste" instruktører i mit gamle motionscenter, sagde engang til mig, at jeg kunne træne min mave fra nu af, og til jeg blev 90 år, den ville ALDRIG blive normal, med mindre jeg fik syet mine mavemuskler sammen...

Har egentlig ikke de bedste odds, for at blive slank, med mindre jeg dyrker unaturligt meget motion, for kostråddene til mig, som har tyndtarmsstomi, er:

-Spis mere fedtholdigt, og færre fibre end normalt anbefalet.

-Spis færre grøntsager en normalt anbefalet.

-Spis lyst brød fremfor rugbrød.

-Undgå kerneholdigt brød.

-Undgå grove grøntsager, som kål, broccoli, blomkål, gulerødder osv.

-Spis mange små måltider.

Og ekstra vigtigt...

-Drik rigeligt.

-Salt maden ekstra, for tyktarmen er der ikke til at absorbere salte, som kroppen har brug for...

Og det er det eneste man kan gøre for at undgå fiberpropper (forstoppelse)

Jeg startede dagen med en kampvægt på 101,8 (plus 300 g), så der var afregningen for ædegildet hos veninden i forgårs...

Og nu vil jeg tage i træingscenteret, og se om jeg kan blive lidt klogere...

God dag... ;o)
14 år29. oktober 2010 kl. 08:25
Jeg kan godt se at de kostråd du skal følge ikke lige går hånd i hånd med de råd man skal bruge for at få et hurtigt vægttab... men lidt har også ret, det gælder vel i bund og grund at uanset hvad du spiser, så skal du bare indtage færre kcal end du forbrænder... for så begynder kroppen jo at tage af sine egne depoter... hvis du så kombinere med konditions træning og noget muskelopbyggende træning af de større muskelgrupper - jo større muskelmasse du har des mere forbrænder du også når du er i hvile... jeg siger ikke du skal forsøge at komme til at ligne en kvindelig udgave af arnold schwartzenigger - det behøver man langt fra.. desuden hjælper det kvindelige kønshormon os til at bevare en feminin figur selvom vi pukler derudaf.. men jeg synes også du skal prøve at rådføre dig med dem ude på din nye "skole" de må kende til din problemstilling...

håber du får en dejlig dag
14 år29. oktober 2010 kl. 08:46
Held og lykke med det hele. Du lyder bare så inspirerende.
Jeg kan godt se at dine kostråd er noget anderledes end de normale, men med din kampgejst skal det nok gå.
14 år29. oktober 2010 kl. 09:30
Kære Sascha,

Kan godt se, at du har nogle ekstra udfordringer at kæmpe med. Det gør det jo ihvertfald endnu mere cool at du er supermotiveret!!

Du må da være kandidat til en maveplastik på det offentliges regning, hvis du ellers har lyst?

Jeg går jo til zumba, hvilket er godt for navnlig de skrå mavemuskler. Har fuldstændig ændret facon (lider også af kronisk æblefacon, med masser af fedt på maven, og ellers ret slanke ben og sådan) Men nu har jeg smidt hele 20 cm i taljen (måtte måle igen og igen - troede simpelthen det var løgn).

Havde også en fysioterapeut der på et tidspunkt sagde til mig, at min eneste vej til en fladere mave var maveoperation. Jeg får nok aldrig en flad fit mave - men har nu et taljemål, der ligger højt i normalområdet! Og det er egentlig ok med mig. Det er jo også lidt af prisen jeg betaler for 3 graviditeter med kæmpe vægtstigning og alt for meget fostervand.

Bare så du kan se, at der - måske - er en slags håb for en normal talje. Jeg har fuldstændig droppet sit-ups og andre "maveøvelser" forlader mig fuldstændig på zumbaens opstrammende effekt - det er så MIN løsning - håber også du finder DIN løsning.

Har iøvrigt et tip til at huske at drikke rigeligt (hvis du har brug for det) hver morgen drikker jeg ½ l vand sammen med morgenmaden.

Når jeg kommer på arbejder fylder jeg 3 halvliters flasker med vand. Så drikker jeg en før formiddagskaffepausen - 1 mellem kaffepause og frokost og 1 om eftermiddagen. Det er blevet en fast rutine - det fungerer superfint.

Med alt det du har været igennem må du jo være bom-stærk, så mon ikke du snart fremstår som smækre-lækre-sascha;o))

Knus

Lovely
14 år29. oktober 2010 kl. 10:12
Hjemvendt fra træning..
CHOK....!!!
Syntes egentlig, at min form er okay, går altid i meget rask tempo, og cykler også hurtigt, men til trods for det, er det godt nok overraskende, så meget jeg pustede og svedte efter 20 minutters boldspil.
Er godt brugt i mine ben, og er lidt øm i min lænd, tror det er fordi der er blevet brugt nogle muskler, jeg har glemt jeg havde... ;o)

Nu skal jeg ud og lufte hunden, den skal jo ikke snydes... Men så kan jeg jo også lige cykle ned forbi cykelhandleren, og få pumpet lidt ekstra luft i mine dæk... Og handle de småting jeg glemte at købe igår...

-Tanja... Det er lige nøjagtigt kondition og muskelopbyggende, jeg skal arbejde med, plus noget fedtforbrænding... Og så vil jeg jo også komme til deltage i holdaktiviteterne, såsom forskellige boldspil, badminton, boksetræning, hockey osv...

Jeg har også PCOS, så mine kvindelige hormoner, bliver lidt undertrykt af de mandlige, men det retter sig heldigvis, jo mere jeg taber mig, for de hormoner sidder i fedtet...
Jeg skal snakke med diætisten og fysioterapeuten i næste uge, og det glæder jeg mig faktisk til, har selv lavet en plan, der passer mig, men jeg vil gerne have diætisten til at gå mængderne igennem...

-Giota... Tak... :o)

-Lovely... Jo, jeg har en operation der venter, skal "bare" tabe mig, og holde vægttabet stabilt over en periode, og jeg takker helt bestemt også ja...

Mit maveproblem er, at tarme normalt ligger og putter i bughulen, men mine ligger nærmest klistret fast, til den hinde der er under muskler, fedtlag og hud, og da mine muskler er skåret over, buler det voldsomt... Men når jeg ligger ned, er den faktisk okay flad (eller også buler den bare til siden, det kan jeg jo ikke se... Ha ha... )

Vil også supergerne starte til Zumba, men der er sgu venteliste alle steder :o( Så jeg tænker lidt, at jeg nok bare investerer i dvderne :o)

Med hensyn til væske, drikker jeg 3-3 1/2 l om dagen... Har en flaske der kan være 7 dl i, og den tømmer jeg mindst 4 gange om dagen plus det glas mælk, og de 1-2 cola zero jeg også drikker, så der er jeg ihvertfald dækket ind, og til trods for det, tisser jeg faktisk kun 2-3 gange om dagen!
Det ER meget jeg drikker, men nødvendigt, hvis jeg vil undgå forstoppelse... :o/

I skal alle 3 have tak for de søde ord, og gode råd! :o)
14 år29. oktober 2010 kl. 14:09
Pisse irreterende, at den logger en af, hvis man skriver på et indlæg for længe!
14 år29. oktober 2010 kl. 14:14
Hej Sascha'

Du kan rolig købe spillet det kræver nemlig ikke andet end den almindelige "fjernebetjening" til wii.. uden nunchuk... :-) du skal have et par sko du kan træne indendørs i - vil jeg anbefale og så kan det være en god ide med et liggeunderlag (for knæenes skyld når man skal ned på gulvet) og så kræver det et par bukser med lommer i da flernbetjeningen skal være i henholds vis venstre eller højre lomme under noget af træningen.
men jeg kan love dig det er sjovt og skønt at man ikke absolut skal hjemmefra for at træne...
14 år29. oktober 2010 kl. 15:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...