Godt på vej... men der er langt endnu!!!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Godt på vej... men der er langt endnu!!!
Bliver simpelthen nødtil at dele denne, med hvem der nu har lyst og som kommer forbi her.

Bandittøsen og jeg har lavet sunde havregrynskugler i en delightudgave.

De er super gode på trods af at jeg IKKE kan lide dadler.

Here goes:

Delightfulde havregrynskugler:

5 dl dadler uden sten
3 dl mandler
1 dl valnøddekerner
1 dl havregryn
Saft af ½ appelsin
1 vaniljestang
½ tsk kanel
½ tsk muskatnød
2-3 spsk kokosolie eller mandelolie
lidt kværnet peber

Kværn det hele i en foodprocessor til det er en samlet masse - kan godt være lidt besværlig, men det er det værd:o)

Så skal de bare trilles til små kugler og evt. rulles i kokos.

Vi lavede ½ delen uden kokosmel. Og de fungerer også super.

De smager ikke som mine normale havregrynskugler af mormors opskrift, men de er dælme gode på en hel anden måde på trods af at jeg ikke kan lide dadler. Datteren på 4 var også solgt :o)

Det er ikke sidste gang vi laver dem.
14 år8. december 2010 kl. 20:48
Hejsa, Det ser rigtig godt ud.... Dem tror jeg bestemt jeg kan lokkes til at prøve.. har vist ikke en food-process ting.. men har en blender... måske... nej.. går nok ikke er nok for sej for blenderen.. Må også snart ha' lavet den røremaskine... eller købt en ny... Men vil helst ha den gamle lavet.. Det er en KitchenAid jeg købte i USA, men til 110V, desværre kunne man ikke bare bruge den med en omformer som jeg troede.. er nemlig også forskel på Hertz'ene... øv... så den gik til... Skal have ny motor.. men modellen findes ikke i danmark.. så ingen motor... ak jeg arme mand... KitchenAid-service center danmark vil godt lave den óm til dansk støm... for 5000+ kr.... puha...

Ender nok med en ny Kenwood Major... Er bare slet ikke lige så flot... suk...

Nå, men var jo slet ikke køkkenmaskiner det her forum handler om :-)

Super at dig og trunten havde en god stund med kuglerne der... Glæder mig til at prøve dem... er sikker på de også vil gøre sig blandt mine to slikmunde der hjemme..

Michael.
14 år8. december 2010 kl. 21:08
Hey Michael

Kan nu godt anbefale Kenwood Mayor - selvom den ikke er ligeså flot som Kitchenaid'en men min står alligevel i et skab.

Faktisk lavede jeg havregrynskuglerne i en foodprocessor/minihakker og det virkede helt umuligt til at starte med men det gjorde ikke noget at noget af det var lidt større klumper end andet - tror måske godt man kan lave det med en stavblender/blender hvis man ikke tager for meget adgangen, men ja det er en meget sej "masse".

Men jeg vil næsten garantere at du vil gøre lykke derhjemme med disse ... :o)

Næste gang jeg laver dem tror jeg lige at jeg hakker det hele lidt groft med en kokkekniv ind jeg smider det i hakkeren.

Det lyder godt nok som en bekostelig affære at få lavet den der kitchenaid om til danske forhold - øv!

go' aften og go' vind...
14 år8. december 2010 kl. 21:37
Ak ja.. Det får man for at være en fedt-syl som lige skulle have sådan en KitchenAid maskine med hjem-- kostede under 500 USD.. dengang omkring 2700 dkk. Troede jo så bare lige jeg kunne have en transformer i skabet... men nej...

Det skal nu ikke hindre mig i at prøve opskriften... om så jeg skal hakke det hele i persille-hakkeren :o)

Michael..
14 år9. december 2010 kl. 11:20
Lyder rigtig lækkert med de kugler!!!!
Og Michael, go for it med persillehakkeren hehe. Det vil nok give muskler
(og ødelagt persillehakker hehe).
Kh Trif
14 år9. december 2010 kl. 11:25
Michael - jeg vil ligesom Trif sige Go for it og held og lykke med den persillehakker - det skal nok ikke være den billige plastik udgave :o)

Trif - de kan på det varmeste anbefales, så til dig også Go for it :o)

Er forresten nået over de 14 kg i dag Yeahhh

121,4 --> 107,3 = 14,1 kg
14 år9. december 2010 kl. 12:46
Jeg skal nok få fruen og baby til at smage på herlighederne når de er færdige.. :o)

Tillykke med de 14 kg...
Ja, jeg venter stadig på rolig vejr, så jeg kan prøve vægten... Er super fanatisk med kosten her de sidste dage.. der SKAL bare stå <120 kg....

Michael
14 år9. december 2010 kl. 14:30
Tillykke med det flotte vægttab :-)
14 år9. december 2010 kl. 14:39
Også stort tillykke med vægttabet!!! Rigtig flot!!!!
14 år9. december 2010 kl. 15:40
Tak alle 3 :o)
Jeg er super glad for de 14 kg men PuHa hvor er der lang vej endnu, men jeg kan mærke at det er okay at der er det. For når jeg tænker efter så mangler jeg ikke særlig meget i hverdagen eller weekenden for den sags skyld.

Michael - jeg krydser fingre for at vægten arter sig...
14 år10. december 2010 kl. 09:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...