#82 af Tanjaknoth (slettet)
Minus 10 kg til den 1/1 2011
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Tanjaknoth (slettet)
re: Minus 10 kg til den 1/1 2011
Hej pitabnu
Tak for dit indlæg (og rosen) og velkommen til madital...
For at tjekke vitamin osv i kroppen tager lægen en blodprøve og så skal du have en urin prøve med.. men det får du at vide når du bestiller en tid.
Held og lykke med dine mål for fremtiden
Varme hilsner
Tanja
Tak for dit indlæg (og rosen) og velkommen til madital...
For at tjekke vitamin osv i kroppen tager lægen en blodprøve og så skal du have en urin prøve med.. men det får du at vide når du bestiller en tid.
Held og lykke med dine mål for fremtiden
Varme hilsner
Tanja
14 år5. november 2010 kl. 13:30
Tanjaknoth (slettet)
Så har vi været til halloween party på skolen, det var simpelthen en kanon hyggelig fest og ungerne hyggede sig.. Der var jo blevet lavet et væld af alverdens spændende og lækre retter... jeg valgte det jeg mente var det sundeste men desværre kom den "gamle" Tanja op i mig og det endte med at jeg "for hyggens skyld" liiige var oppe og tage portion nummer 2... selvom jeg faktisk ikke var sulten mere... men i dag har jeg tastet min mad ind her og jeg havde 600 kcal til gode til aftenen og det tror jeg næppe jeg fik indtaget så jeg er ved godt mod og er ikke bange for hvad vægten siger i morgen, selvom der vil være gået 2 døgn siden jeg vejede mig sidst... (det er mærkelig at det kan blive en slags tryghed, det der med lige at stå på vægten for at tjekke om man nu også har gjort det godt nok.. )
Jeg ved fra tidligere at jeg trods mit feminine udseende er ret hurtig til at gaine muskelmasse når jeg begynder at træne og det kan godt gå ind og forvirre billedet lidt - ifølge vægten.. så jeg har mine mål fra tidligere her i tråden, taget med målebånd diverse steder på kroppen, så kan jeg altid tage nye mål hvis vægten skulle gå lidt i stå... og se om der er sket noget banebrydende der...
Håber alle får en herlig weekend, det er jeg sikker på at jeg får...
Jeg ved fra tidligere at jeg trods mit feminine udseende er ret hurtig til at gaine muskelmasse når jeg begynder at træne og det kan godt gå ind og forvirre billedet lidt - ifølge vægten.. så jeg har mine mål fra tidligere her i tråden, taget med målebånd diverse steder på kroppen, så kan jeg altid tage nye mål hvis vægten skulle gå lidt i stå... og se om der er sket noget banebrydende der...
Håber alle får en herlig weekend, det er jeg sikker på at jeg får...
14 år5. november 2010 kl. 22:00
Tanjaknoth (slettet)
Jeg kom ikke på vægten i morges - havde en slem hovedpine og så var det ikke lige det første der faldt mig ind :-( det sker tit at jeg har det sådan om morgenen, Jeg fik et hvirvelskred (scoliose) i nakken - da jeg kørte galt og ligger jeg forkert når jeg sover er den helt gal om morgenen.. men jeg er da kommet lidt til mig selv op af dagen og jeg har været en tur i skoven med min veninde og vores unger... vi gik 1,5 time og rendte op og ned af bakker og havde det sjovt..
igår aftes efter vi kom hjem - lavede jeg intensiv cardio træning og derefter styrketræning med vægte... også i 1,5 time... til sveden rendte af mig.. så jeg må sq have brændt de evt ekstra kcal af som jeg "muligvis" indtog igår til festen... der fulgte jo ikke ligefrem en vare dekleration med de lækre retter jeg smagte på :-)
håber i får en dejlig dag derude ;-)
igår aftes efter vi kom hjem - lavede jeg intensiv cardio træning og derefter styrketræning med vægte... også i 1,5 time... til sveden rendte af mig.. så jeg må sq have brændt de evt ekstra kcal af som jeg "muligvis" indtog igår til festen... der fulgte jo ikke ligefrem en vare dekleration med de lækre retter jeg smagte på :-)
håber i får en dejlig dag derude ;-)
14 år6. november 2010 kl. 14:33
Tanjaknoth (slettet)
Puha... jeg må da vist hellere passe lidt på de håndvægte...
på 9 dage er der sket en markant ændring
min underarm (på det "tykkeste sted") er vokset med 2,8 cm til 25,8 cm (der er ingen fedt der, men ret markerede muskler) - når jeg spænder... :-D
Min overarm er tilgengæld svundet ind med 2 cm - til 31 cm og der er stadig noget flæsk der skal forbrændes der...
mine håndled er ligeledes svundet ind med 0,5 cm.. men der er heller ikke et gram fedt mere at komme efter der.... de andre mål er der ikke sket noget banebrydende med så de kommer ind når der er sket lidt mere....
god aften til jer derude :-)
på 9 dage er der sket en markant ændring
min underarm (på det "tykkeste sted") er vokset med 2,8 cm til 25,8 cm (der er ingen fedt der, men ret markerede muskler) - når jeg spænder... :-D
Min overarm er tilgengæld svundet ind med 2 cm - til 31 cm og der er stadig noget flæsk der skal forbrændes der...
mine håndled er ligeledes svundet ind med 0,5 cm.. men der er heller ikke et gram fedt mere at komme efter der.... de andre mål er der ikke sket noget banebrydende med så de kommer ind når der er sket lidt mere....
god aften til jer derude :-)
14 år6. november 2010 kl. 22:24
Tanjaknoth (slettet)
Tør slet ikke gå på vægten - nu er det bare 3. dag i træk at jeg har forstoppelse, maven er bare gået helt i stå og er helt oppustet og øm.. jeg er 10 cm større om maven idag end jeg var igår :-/ det er bare slet ikke sjovt... jeg har spist masser af fiber grove grøntsager osv... som jeg plejer og synes også at jeg har drukket masser af vand, plejer normalt ikke at have problemer på den front... men håber da snart at der kommer hul igennem - he he tør næsten ikke spise i dag - har dog taget en lille skål tynd havregrød til morgen med lidt kokos olie og kanel i (uden sukker selvfølgelig) og drukket 2 kopper kaffe og et glas vand til... :-( men der er ikke sket en "skid" endnu...
Er der en der ligger inde med et godt råd er så smid lige et indlæg inden jeg får flere stræk mærker på maven, end jeg har i forvejen...
Håber i får en dejlig søndag..
kram herfra :-)
Er der en der ligger inde med et godt råd er så smid lige et indlæg inden jeg får flere stræk mærker på maven, end jeg har i forvejen...
Håber i får en dejlig søndag..
kram herfra :-)
14 år7. november 2010 kl. 10:21
briped (slettet)
Hej Tanja,
Det lyder til at der er noget fart over dig :o) Dejlig inspirerende læsning.
M.h.t. din forstoppelse. Husker du at få noget fedtstof dagligt? Hvis ikke kan det hele godt komme til at proppe til. Min løsning når problemet har stået på nogle dage er at drikke noget 'thea bona' te. Det virker afførende, men tag det lidt roligt indtil du kender din krops reaktion på teen. Det kan godt virke [kursiv]noget[/kursiv] effektivt. Tror jeg købte det i Matas.
Go' vind :o)
Britta
Det lyder til at der er noget fart over dig :o) Dejlig inspirerende læsning.
M.h.t. din forstoppelse. Husker du at få noget fedtstof dagligt? Hvis ikke kan det hele godt komme til at proppe til. Min løsning når problemet har stået på nogle dage er at drikke noget 'thea bona' te. Det virker afførende, men tag det lidt roligt indtil du kender din krops reaktion på teen. Det kan godt virke [kursiv]noget[/kursiv] effektivt. Tror jeg købte det i Matas.
Go' vind :o)
Britta
14 år7. november 2010 kl. 11:13
Tanjaknoth (slettet)
Hej Briped (Britta) Tak for rådet.. hvis der ikke er sket noget i morgen kan det være jeg skulle prøve at tage ned og køb det the.
Jeg spiser advocado, nødder, mandler, oliven og kokos olie fed fisk osv.. så jeg burde få fedtstof nok... jeg motionere dagligt og spise rmange fibre grønt osv..
Tilgengæld har jeg haft en del stress de sidste 3 - 4 dage over nogle ting i mit privat liv, hvilket bla. har givet dårlig søvn osv.. måske det kan være årsagen til forstoppelse trods uændrede spise og motions vaner... ???
PS
Det glæder mig at du finder min tråd inspirerende.. håber du får en dejlig søndag
Venlig hilsen
Tanja
Jeg spiser advocado, nødder, mandler, oliven og kokos olie fed fisk osv.. så jeg burde få fedtstof nok... jeg motionere dagligt og spise rmange fibre grønt osv..
Tilgengæld har jeg haft en del stress de sidste 3 - 4 dage over nogle ting i mit privat liv, hvilket bla. har givet dårlig søvn osv.. måske det kan være årsagen til forstoppelse trods uændrede spise og motions vaner... ???
PS
Det glæder mig at du finder min tråd inspirerende.. håber du får en dejlig søndag
Venlig hilsen
Tanja
14 år7. november 2010 kl. 11:44
briped (slettet)
Hej Tanja,
Tja, så er det nok hverken mangel på motion eller fedtstof der gør det. For mit eget vedkommende er der ikke altid nogen forklaring på det, men når jeg lever som jeg gør p.t. går der som regel både 3 og 4 dage mellem jeg 'skal'. Dejligt tidsbesparende ;o) Jeg går så ikke i panik for jeg har jo teen stående i skabet, hvis det skulle være.
Dejlig søndag. Er lige kommet hjem fra Netto, og har flået skindet af 19 kyllingelår og nedfrosset dem. Dejlig 'fast food'. Der røg også lige nogle pakker hjemmelavet, magert kødsovs samme vej. Det er skønt at være på forkant :o)
M.h.t. til teen. Som sagt, vær lidt forsigtig. Prøv med et krus af almindelig styrke i første omgang. Vær forberedt på at der godt kan gå timer inden det virker. Jeg krydser fingre for at dine andre problemer også løser sig.
Tja, så er det nok hverken mangel på motion eller fedtstof der gør det. For mit eget vedkommende er der ikke altid nogen forklaring på det, men når jeg lever som jeg gør p.t. går der som regel både 3 og 4 dage mellem jeg 'skal'. Dejligt tidsbesparende ;o) Jeg går så ikke i panik for jeg har jo teen stående i skabet, hvis det skulle være.
Dejlig søndag. Er lige kommet hjem fra Netto, og har flået skindet af 19 kyllingelår og nedfrosset dem. Dejlig 'fast food'. Der røg også lige nogle pakker hjemmelavet, magert kødsovs samme vej. Det er skønt at være på forkant :o)
M.h.t. til teen. Som sagt, vær lidt forsigtig. Prøv med et krus af almindelig styrke i første omgang. Vær forberedt på at der godt kan gå timer inden det virker. Jeg krydser fingre for at dine andre problemer også løser sig.
14 år7. november 2010 kl. 15:27
CharlottePotte (slettet)
Hej Tanja
Hyggelig at følge din tråd.
Vores "historie" minder på flere punkter om hinanden kan jeg se på trods af at der er adskillige kilo til forskel (til din fordel :o))
Men jeg startede også den 7. september og har også tidligere dyrket meget motion, men gik lidt ned over at en knæskade stoppede mig på topplan.
Jeg var som barn og helt ung ikke overvægt, men på grund af skaden + PCOs og et langt fertilitetsforløb (læs ca. 10 år) og så en evne til at spise for meget specielt om aftenen og sikkert også for lidt søvn er det altså endt helt galt for mig.
Jeg har været sammen med min mand i 16 år og han har også været med fra lav til høj vægt og glad for mig lige meget hvad jeg vejer men vil selvfølgelig gerne have at jeg er sund og rask.
Derfor er det inspirerende at følge din tråd da jeg kan se så mange af mine egne tanker heri. Tror altså jeg skal ud og have det der biggest looser.
Så tak for indblikket i en med-tabers liv og held og lykke med projektet :o)
Go' søndag.
Charlotte
Hyggelig at følge din tråd.
Vores "historie" minder på flere punkter om hinanden kan jeg se på trods af at der er adskillige kilo til forskel (til din fordel :o))
Men jeg startede også den 7. september og har også tidligere dyrket meget motion, men gik lidt ned over at en knæskade stoppede mig på topplan.
Jeg var som barn og helt ung ikke overvægt, men på grund af skaden + PCOs og et langt fertilitetsforløb (læs ca. 10 år) og så en evne til at spise for meget specielt om aftenen og sikkert også for lidt søvn er det altså endt helt galt for mig.
Jeg har været sammen med min mand i 16 år og han har også været med fra lav til høj vægt og glad for mig lige meget hvad jeg vejer men vil selvfølgelig gerne have at jeg er sund og rask.
Derfor er det inspirerende at følge din tråd da jeg kan se så mange af mine egne tanker heri. Tror altså jeg skal ud og have det der biggest looser.
Så tak for indblikket i en med-tabers liv og held og lykke med projektet :o)
Go' søndag.
Charlotte
14 år7. november 2010 kl. 16:14
Jeg er ret ny her på madital og har lige set din tråd for første gang. Vil bare lige sige stort tillykke med dine flotte resultater og din nye livsstil!
Du skriver, at du har været til lægen og få tjekket, om du får nok af div. vitaminer osv. Bliver dette tjekket ved en blodprøve? -Jeg kunne nemlig godt selv tænke mig at blive tjekket.
Hilsen pitabnu