#2 af Rokko (slettet)
Minus 10 kg til den 1/1 2011
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Rokko (slettet)
re: Minus 10 kg til den 1/1 2011
lyder som om du nok skal nå dit mål... jeg syntes selv det er rart og have et overblik over hvad man gerne vil gøre for at det skal lykkeds... og man når sine mål... og det er jo li ha du har lavet her....
Stort tillykke med det vægttab indtil nu... :) det er flot...
Tror på det skal lykkedes...
Stort tillykke med det vægttab indtil nu... :) det er flot...
Tror på det skal lykkedes...
14 år17. oktober 2010 kl. 12:14
Tanjaknoth (slettet)
Tusind tak :-)
14 år17. oktober 2010 kl. 14:21
Tanjaknoth (slettet)
Her er lige en liste over alle de positive ting der er sket efter at have tabt de første 10 kg
Jeg er holdt op med at lide af hals brænd
jeg sover bedre om natten¨
humøret er blevet bedre
jeg har fået mere energi til de daglige gøremål
fra at pruste som et damp lokomotiv op af bakkerne i starten når jeg cyklede (måtte endda stå af og trække op af de værste bakker) har jeg nu fået en større udholdenhed og bliver knap så let forpustet.
jeg kan nu passe noget tøj som har været for småt i lang tid - noget af det er endda ved at være for stort til mig nu.
Det tøj jeg kunne passe da jeg var størts (str 46) er blevet smidt ud og jeg vil aldrig lade tøj i den str. indfinde sig i mit hjem igen...
jeg har fået kindben igen... he he
Mine øjne er blevet mere klare og jeg føler mig sundere og pænere end jeg har været i lang tid.
på minus listen er der det med tyngdekraften der har fået en form for indflydelse på min barm.. men så er det jo godt at en god BH kan lavemirakler og kæresten som jeg har haft igennem 14 år elsker mig for den jeg er og jeg var endda en lille nipsting da vi blev kærester i sin tid.
Men alt i alt er det mest positivt - jeg savner ikke nogle bestemte fødevare for jeg ved dybt inde at det ikke gavner min beslutning om at få min slanke krop tilbage.
Jeg er holdt op med at lide af hals brænd
jeg sover bedre om natten¨
humøret er blevet bedre
jeg har fået mere energi til de daglige gøremål
fra at pruste som et damp lokomotiv op af bakkerne i starten når jeg cyklede (måtte endda stå af og trække op af de værste bakker) har jeg nu fået en større udholdenhed og bliver knap så let forpustet.
jeg kan nu passe noget tøj som har været for småt i lang tid - noget af det er endda ved at være for stort til mig nu.
Det tøj jeg kunne passe da jeg var størts (str 46) er blevet smidt ud og jeg vil aldrig lade tøj i den str. indfinde sig i mit hjem igen...
jeg har fået kindben igen... he he
Mine øjne er blevet mere klare og jeg føler mig sundere og pænere end jeg har været i lang tid.
på minus listen er der det med tyngdekraften der har fået en form for indflydelse på min barm.. men så er det jo godt at en god BH kan lavemirakler og kæresten som jeg har haft igennem 14 år elsker mig for den jeg er og jeg var endda en lille nipsting da vi blev kærester i sin tid.
Men alt i alt er det mest positivt - jeg savner ikke nogle bestemte fødevare for jeg ved dybt inde at det ikke gavner min beslutning om at få min slanke krop tilbage.
14 år17. oktober 2010 kl. 14:48
Lovely
Hej Tanja - du bad om opskrift på nøddedrys til morgenmaden (inde på min tråd) her er den i al sin enkelhed:
Hak 300g mandler og 200g hasselnøddekerner groft.
Rist det på en tør pande sammen med 150g hørfrø og 3 store tskf. kanel
Når det er godt varmt - og hørfrøene er begyndt at poppe - tilsætter du 80g sukrin og rører godt.
Når sukrinen er smeltet og det dufter fantastisk af kanel i hele køkkenet hælder du blandingen over på en bageplade beklædt med bagepapir og lader det køle af.
Kan opbevares i lufttæt beholder. Jeg spiser det alle hverdagsmorgener, og denne portion holder længe.
Lovely
Hak 300g mandler og 200g hasselnøddekerner groft.
Rist det på en tør pande sammen med 150g hørfrø og 3 store tskf. kanel
Når det er godt varmt - og hørfrøene er begyndt at poppe - tilsætter du 80g sukrin og rører godt.
Når sukrinen er smeltet og det dufter fantastisk af kanel i hele køkkenet hælder du blandingen over på en bageplade beklædt med bagepapir og lader det køle af.
Kan opbevares i lufttæt beholder. Jeg spiser det alle hverdagsmorgener, og denne portion holder længe.
Lovely
14 år17. oktober 2010 kl. 18:12
beni0061 (slettet)
Jeg syntes du er mere end sej ;0) hvor er det super godt gået.. Bare hold fast i den gode stil, så skal du nok dit mål..
14 år17. oktober 2010 kl. 18:56
Tanjaknoth (slettet)
Kære Lovely tusind tak for opskrifen.. den vil jeg prøve og det er der garanteret også andre der vil... ;-)
14 år17. oktober 2010 kl. 19:05
Tanjaknoth (slettet)
beni0061
Tusind tak for de opbakkende ord... de er altid velkomne.. og Jep jeg ved jeg nok skal nå mit mål... for det ekstra jeg skal gøre for at lægge min kost og livsstil om giver sååå meget i den anden ende i overskud, selvtillid og godt humør at jeg da bare ikke vil tilbage igen...
før jeg kørte galt for snart 4 år siden var jeg meget veltrænet og levede sundt... men de sidste 4 år med inaktivitet og forkerte spisevaner har ikke just været gode for faconen og kondien... og ikke mindst badevægten ;-)
Tusind tak for de opbakkende ord... de er altid velkomne.. og Jep jeg ved jeg nok skal nå mit mål... for det ekstra jeg skal gøre for at lægge min kost og livsstil om giver sååå meget i den anden ende i overskud, selvtillid og godt humør at jeg da bare ikke vil tilbage igen...
før jeg kørte galt for snart 4 år siden var jeg meget veltrænet og levede sundt... men de sidste 4 år med inaktivitet og forkerte spisevaner har ikke just været gode for faconen og kondien... og ikke mindst badevægten ;-)
14 år17. oktober 2010 kl. 19:10
Tanjaknoth (slettet)
Igår blev jeg nærmest ramt af den ondeste domino effekt... børnene har efterårs ferie og de ville så gerne ned og besøge deres oldemor... (en meget frisk en af slagsen) og hun forstår at varte gæster op... vi ringede til hende om formiddagen og spurgte om hun gav en kop kaffe - (så kunne vi nemlig komme hjem og spise frokost hos os selv.. ) men vi hyggede os og vi satte os til at sidde og lave armbånd - tiden gik og min mave begyndte at rumle.. olde satte alverdens godter på bordet kiks ost småkager oll. jeg spiste 3 digestive (som bare ikke er særlig sunde) og en enkelt småkage.. klokken var 15 før vi kom derfra og olde havde inviteret os til aftensmad til kl 18 jeg skulle nå i banken plus nogle andre ærinder inden vi skulle ned og spise hos olde, så da kl var 18 var det eneste jeg havde fået et morgen måltid og de der par kiks nede hos olde.. (jeg har kæmpet med at sørge for at få de der 5 - 6 måltider om dagen ) synes det kan være svært at få tid til. Olde serverede hjemmelavet pizza og sodavand.. jeg tænkte at nu var dagens rytme jo totslt ødelagt, så jeg drak en grape light og spiste 3 små stykker pizza for jeg var jo sulten som bare pokker... alt i alt turde jeg næsten ikke hoppe på vægten i dag men guess what !!! vægten stod på 85,9 (- 600 g på 2 dage)så kunne næsten ikke få armene ned her til morgen... men jeg skal så også lige have gang i de gode vaner i dag... den blev vist lidt lang denne opdatering.. håber i får en dejlig dag derude...
14 år19. oktober 2010 kl. 09:03
beni0061 (slettet)
Ja men det var så lidt, det er ofte de ord man har mest brug for ;0) Den ene dag hos olde betyder jo ikke noget, (men det opdagede du jo selv) hvis bare man igen dagen efter er tilbage på det rette sted.. lyder også som om at det var en super hyggelig dag.
14 år19. oktober 2010 kl. 10:34
I dag vejer jeg 86,5 (vægten har drillet lidt de sidste par dage) - jeg har været nede på 85...
Nu vil jeg give den en ordentlig skalle og har sat mit næste delmål til 76,5 kg til det bliver den 1 Januar 2011
Mit endelige mål er at komme ned på 60 kg.. men lige nu koncentrere jeg mig om de næste - 10 kg.
jeg vil her i tråden skrive lidt ned fra dag til dag måske/forhåbentlig til inspiration for andre men til dels for at holde mig selv i nakken.... Det giver en god motivation at skulle stå til regnskab over for andre end en selv... ;-)
Måden jeg taber mig på er ved at droppe sukker og hvidt mel og skærer kraftigt ned på indtagelse af kartofler, pasta og ris...
Alt åbenlyst usundt er elimineret fra min kost.
Jeg sørger for at få 5 - 6 mindre måltider i løbet af dagen.
Jeg spiser meget varieret med sørger for at få en masse grove grøntsager, fibre, protein, lidt god olie osv... dvs sundt og mættende...
og jeg drikker ca 1,5 l vand om dagen og derudover et par kopper kaffe eller the.
Motion består dels af cykling, gåture med min hund og træning med håndvægte og pilates boldt.
Derudover sørger jeg for at bevæge mig mere i løbet af dagen end jeg plejer...