Minus 10 kg til den 1/1 2011

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Minus 10 kg til den 1/1 2011
Kære Tanja

Det var interessant at læse din historie. Jeg kender så godt tanken - "Hvordan kom jeg så urealistisk langt ud - hvordan lod jeg mig selv slippe al kontrol"?

Mit svar (til mig selv) har nok været. Jeg magtede ikke at have fokus på min vægt i en lang periode (hvor jeg også røg op fra starten af 60erne til 100+). Måske havde jeg ikke en klinisk depression - men har siden overvejet om jeg havde en udiagnosticeret fødselsdepression. Jeg fik to børn i rap. Var sygemeldt det meste af begge graviditeter - min mand gjorde stor karriere og var aldrig hjemme - jeg stod med det hele selv. Min absolut eneste trøst var mad. Min mand magtede ikke at være der for mig. Jeg magtede ikke at slå i bordet - havde to små blebørn - gik derhjemme i et nyt område, hvor jeg ikke havde nogen venner endnu.

Jeg husker perioden som et langt, bittert - forbandet (i ordets egentlige betydning) stræk, der bare handlede om fysisk overlevelse. Jeg magtede ikke at gøre noget godt for mig selv - troede vel endnu mindre at jeg havde fortjent det.

Heldigvis fik jeg vendt skuden. Tabte mig en masse kg (at jeg så tog 15 på igen - ja det var bare almindelige sløsethed!! FNYS) og fik taget en masse aktive beslutninger om, hvordan min fremtid skulle se ud. Fik gjort det HELT klart for min elskede, at hans rolle skulle være anderledes i fremtiden. Så min proces var ikke bare "at tabe mig" men at finde en ny livskvalitet ovenpå en ganske skrækkelig, trist, bitter periode.

Hov, der fik du så også lige min historie (det er det der, med det selvoptagede) men jeg tænkte, at jeg ville fortælle dig, at jeg kender det der med at skulle ud af en livskrise og finde sig selv igen (eller måske genopfinde??)

Jeg nyder at følge din tråd.

Varme hilsener

Lovely
14 år28. oktober 2010 kl. 10:44
Kære Lovely.. tusind tak for dit svar og for at du ville dele din historie herinde :-) håber du får en dejlig dag :-)
14 år28. oktober 2010 kl. 10:53
så er jeg snart i 70erne der skal bare 4 -5 kg af før det magiske 7 tal står først på vægten - følte det var nærmest uopnåeligt for 2 mdr siden hvor jeg var tæt på de 100 kg det er egentlig ret vildt... og fedt at det trods alt går den rigtige vej selvom nogle dage er hårdere end andre :-) ønsker alle en dejlig dag :-)
14 år28. oktober 2010 kl. 15:17
Jeg har fået et spil til wii som hedder "Biggest looser" egentlig har jeg haft det noget tid - men idag fandt jeg det frem og tog en times intensiv træning foran "flimmeren" hold da op jeg fik pulsen op og sved på panden... jeg må indrømme at jeg fik helt kvalme i ordets bogstaveligste forstand - kan godt mærke at kondien ikke er på sit højeste selvom jeg er begyndt at cykle 10 - 20 km op til 5 x om ugen - men jeg holdt fast og gav den gas til mit trænings program var gennemført.. jeg kan godt anbefale det, mine unger grinede godtnok lidt af at jeg hoppede rundt og svedte foran vores tv... men det var faktisk rigtig godt og når kondien bliver bedre kan jeg langsomt øge sværhedsgraden så jeg tror jeg vil tage en time foran wiién 5 gange om ugen - for det er efterhånden ikke vejr til at cykle udenfor mere. ps det bliver en trænings form som kommer til at foregå når manden ikke er hjemme, det grin behøver han ikke at få he he
14 år28. oktober 2010 kl. 17:36
:-)) 84,6 stod vægten på til morgen - så det tyder på at det kg der røg i løbet af to dage ikke har tænkt sig at komme tilbage igen .. kan næsten ikke få armene ned.. for hver gang der ryger et kg af er jeg tættere på mit mål... og mit næste delmål er jo som sagt før at komme ned under de 80 - jeg har fødselsdag den 19 november hvor jeg runder de 31 år det kunne jo være jeg skulle give mig selv de 4,7 kg mindre til den dag... så jeg vejer max 79.9 på min fødselsdag :-) det skulle kunne lade sig gøre...

Har da i øvrigt de ømmeste muskler efter en times intensiv træning foran wiién igår - det kan godt være at nogle ser det som en fjollet tv spil.. men det er virkelig hård kost og det virker.... jeg kan virkelig anbefale det.

håber i alle får end dejlig dag
14 år29. oktober 2010 kl. 08:35
Uhh.... Jeg får lyst til at storme ned og købe en Wii... Det lyder fedt det "spil"... Skal man ikke have andet end Wii´en og spillet, for at bruge det? Tænker på at til Wii Fitness, skal man jo også have boardet...
14 år29. oktober 2010 kl. 14:24
Du kan rolig købe spillet det kræver nemlig ikke andet end den almindelige "fjernebetjening" til wii.. uden nunchuk... :-) du skal have et par sko du kan træne indendørs i - vil jeg anbefale og så kan det være en god ide med et liggeunderlag (for knæenes skyld når man skal ned på gulvet) og så kræver det et par bukser med lommer i da flernbetjeningen skal være i henholds vis venstre eller højre lomme under noget af træningen.
men jeg kan love dig det er sjovt og skønt at man ikke absolut skal hjemmefra for at træne...
14 år29. oktober 2010 kl. 15:58
Det lyder super fedt, så jeg må da vist lige have sparet sammen til sådan en... Jeg har nemlig vildt svært ved at komme ud, når det er dårligt vejr... ;o)
14 år29. oktober 2010 kl. 19:40
Lavede hjemmelavet pizza til familien i dag... og havde de bedste intentioner om at spise det nupo suppe jeg har købt en enkelt kasse af ( og det bliver også den sidste) bryder mig ikke synderligt om det selvom det er okay.. nåh men sagens kerne var at jeg endte med at skippe nupoen idag og spise to små stykker pizza - derudover har jeg spist sundt hele dagen og tror egentlig ikke jeg har fået for mange kcal i det store regnskab for i dag... det håber jeg for vil jo gerne have at tallet på vægten har flyttet sig i morgen også...
14 år29. oktober 2010 kl. 20:19
Øv Bøv... :-( sidder og har det skide dårlig med mig selv... de to små stykker hjemmelavet pizza - med hvedebund som jeg var dumdristig nok til at spise til aften, mættede slet ikke som det mad jeg er begyndt at spise... så den sidste time har jeg siddet og kæmpet med mig selv for det smagte jo godt... og det endte også med at jeg gik ned og tog et stykke til grrrhhh... !
hvad sker der lige for mig... det var max 5 minutters nydelse - hvis man kan kalde det nogen særlig nydelse at sidde og spise et stykke halv kold pizza imod en hamrende dårlig samvittighed over for mig selv... hmm jeg vil lige prøve at tage ved lære af min fejl og hoppe op på hesten i morgen... jeg har jo lovet mig selv at komme under 80 kg til min 31 års fødselsdag ( den 19 november) det er måske et lidt vildt mål men kommer jeg ikke de 4 kg ned inden da så skal jeg denondenlynme nok komme det lige efter... j(så jeg kan sætte mig det næste delmål... jeg er ked af at læsse mit "lort" af her - men tror det er vigtigt at skrive både det positive og negative ned under mit "forløb" så der kommer noget ligevægt et eller andet sted i denne proces...

Jeg kan jo desværre ikke gå og være super cool hele tiden he he :-D men i morgen giver jeg endnu et slag for at nå målet mod min drømmekrop...
for det skal sku lykkes...
14 år29. oktober 2010 kl. 23:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...