#21 af Tanjaknoth (slettet)
Minus 10 kg til den 1/1 2011
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Tanjaknoth (slettet)
re: Minus 10 kg til den 1/1 2011
Ja det er simpelthen for fedt... :-) er begyndt at glæde mig til der står 7 forest i tallet på vægten og det virker ikke så håbløst længere :-)
14 år24. oktober 2010 kl. 13:36
beni0061 (slettet)
ja syntes at jo mere vægten går ned, jo mere motiveret bliver man.. Eneste ulempe..Det er møgdyrt at skulle købe nyt tøj.. Men hvor er det FEDT..
14 år24. oktober 2010 kl. 16:07
Tanjaknoth (slettet)
Jeg er så "heldig" at jeg først er blevet "stor" de sidste 4 år - siden jeg kørte galt! så jeg har en del tøj i mindre str. som jeg kan komme i efterhånden... (desværre er der også meget der er blevet sorteret fra fordi jeg ikke regnede med at blive så lille igen... men jeg kommer ikke til at gå nøgen :-) det store tøj ryger ud så snart det er blevet for stort... men når jeg er kommet ned på min ønske vægt så skal der dælme shoppes igennem så jeg kan få en ny frisk garderobe... det vil jeg glæde mig til.... :-)
14 år24. oktober 2010 kl. 19:32
Tanjaknoth (slettet)
85,2 stod vægten på til morgen - det er minus 1,3 kg siden jeg startede denne tråd for 8 dage siden... så det går den rigtige vej :-)
14 år25. oktober 2010 kl. 08:35
Tanjaknoth (slettet)
Er i øvrigt helt smadret i mine mavemuskler, mine skuldre, arme og bryst.. lavede nogle nye øvelser igår blandt andet dive bumbers... den er ond og jeg kan da virkelig mærke at der er muskler et sted :-) men egentlig en meget fed følelse - min krop er blevet brugt og nu restiturere den og næste gang kan jeg måske tage nogle flere repetationer af øvelserne.
14 år25. oktober 2010 kl. 08:45
Tanjaknoth (slettet)
Aargh! vægten stod på 85, 7 i morges... ærger mig indimellem over at jeg absolut ikke kan holde ud at vente en uge med at gå på vægten... men trøster mig med at jeg ved at jeg har spist sundt og været rimelig aktiv..
jeg er lige kommet hjem efter en god lang gåtur med min rottweiler og prøver at overbevise mig om at det nok skal gå ned af med vægten selvom de sidste 2 kg har været noget op og ned...
Jeg overvejer at begynde at skrive mit mad ind igen men jeg synes det er besværligt at skal veje alt hvad man spiser og rende rundt med en lille blok hvor alt bliver skrevet ned, så jeg kan lægge det herind om aftenen... dog har jeg klaret det før og det er jo heller ikke særlig tidskrævende... men det minder mig for meget om at være på kur og inde i mit hovede er jeg jo igang med en livsstils ændring... hmm...
I aften skal vi have et par store saftige højrebs bøffer - glæder mig.. trænger til lidt andet end kalkun, kylling og fisk... og ifølge diætisten charlotte hartvig - kan man i princippet spise alt det fedtfattige kød man orker uden at tage på.. men fjerkræ og fisk er dog det der gavner kroppen mest...
jeg er lige kommet hjem efter en god lang gåtur med min rottweiler og prøver at overbevise mig om at det nok skal gå ned af med vægten selvom de sidste 2 kg har været noget op og ned...
Jeg overvejer at begynde at skrive mit mad ind igen men jeg synes det er besværligt at skal veje alt hvad man spiser og rende rundt med en lille blok hvor alt bliver skrevet ned, så jeg kan lægge det herind om aftenen... dog har jeg klaret det før og det er jo heller ikke særlig tidskrævende... men det minder mig for meget om at være på kur og inde i mit hovede er jeg jo igang med en livsstils ændring... hmm...
I aften skal vi have et par store saftige højrebs bøffer - glæder mig.. trænger til lidt andet end kalkun, kylling og fisk... og ifølge diætisten charlotte hartvig - kan man i princippet spise alt det fedtfattige kød man orker uden at tage på.. men fjerkræ og fisk er dog det der gavner kroppen mest...
14 år26. oktober 2010 kl. 11:01
Tanjaknoth (slettet)
Wow ! på trods af det knap så opmuntrende tal på vægten i morges - ville jeg lige prøve at måle mit talje mål... og sikke et chok jeg fik.. på den positive måde...
da jeg vejede ca 90 kg var mit taljemål 103 - jeg er 161 cm høj
i dag vejer jeg 85,7 og mit taljemål er 84 det er jo sååå vildt... jeg er 4 cm fra en "ikke faretruende krop"
så selvom de sidste par kg har været lidt besværlige at brænde af er der jo sket noget væsentligt på omkredsen...
men jeg kan også tydeligt mærke det på mit tøj - det jeg gik i da jeg var størst er simpelthen blevet kasseret bukserne kan jeg ikke holde oppe og trøjer og undertøj sidder og slasker på mig.... men hvor er det da dejligt at få bekræftet at det ikke er stoffet i tøjet der af uvisse årsager er blevet slapt.. ha ha måtte måle mig hele to gange for at få bekræftet at jeg ikke havde målt forkert..
:-)
da jeg vejede ca 90 kg var mit taljemål 103 - jeg er 161 cm høj
i dag vejer jeg 85,7 og mit taljemål er 84 det er jo sååå vildt... jeg er 4 cm fra en "ikke faretruende krop"
så selvom de sidste par kg har været lidt besværlige at brænde af er der jo sket noget væsentligt på omkredsen...
men jeg kan også tydeligt mærke det på mit tøj - det jeg gik i da jeg var størst er simpelthen blevet kasseret bukserne kan jeg ikke holde oppe og trøjer og undertøj sidder og slasker på mig.... men hvor er det da dejligt at få bekræftet at det ikke er stoffet i tøjet der af uvisse årsager er blevet slapt.. ha ha måtte måle mig hele to gange for at få bekræftet at jeg ikke havde målt forkert..
:-)
14 år26. oktober 2010 kl. 11:22
Foss (slettet)
Det var dog et dejligt chok :-)
14 år26. oktober 2010 kl. 12:33
Tanjaknoth (slettet)
Ja ærgelsen over min vægt i morges blev vendt til positiv gåpåmod... :-))
14 år26. oktober 2010 kl. 17:06
Tanjaknoth (slettet)
Jeg har valgt at spise sen aftensmad i dag... spiser normalt senest kl 18 udover "lidt aftenkaffe"
men jeg ser ikke meget til min dejlige kæreste for han har tit fri kl 19 og er først hjemme kl 20.30 så jeg vil vente og spise sammen med ham i dag, vi skal have okse højrebs bøffer og dem vil jeg ikke sidde og nyde uden ham.. ungerne har spist aftensmad de fik kylling med salat og ovn kartofler og nuurh min mave knurrede da de spiste men jeg snuppede en gulerod til at tage den værste sult...
men jeg ser ikke meget til min dejlige kæreste for han har tit fri kl 19 og er først hjemme kl 20.30 så jeg vil vente og spise sammen med ham i dag, vi skal have okse højrebs bøffer og dem vil jeg ikke sidde og nyde uden ham.. ungerne har spist aftensmad de fik kylling med salat og ovn kartofler og nuurh min mave knurrede da de spiste men jeg snuppede en gulerod til at tage den værste sult...
14 år26. oktober 2010 kl. 18:42