Minus 10 kg til den 1/1 2011

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Minus 10 kg til den 1/1 2011
Tusind tak for jeres tillykker ----(----"@

Jeg har danset en times sveddryppende zumba i dag - man kan blive helt afhængig af det og det er jo med at holde gang i den gode stil så jeg aldrig aldrig mere skal se 8 tallet som det første tal på vægten mere... :-) jeg har slet ikke kunne få armene ned i dag.. jeg har oven i købet afsløret min vægt over for min kære mand... jeg måtte bare fortælle ham hvor langt det 7 tal var og hente og at det nu er nået... han er rigtig glad på mine vegne.. og synes jeg er super sej. så nu kan han få lov at følge resten af min rejse mod målet - i tal.. jeg har jo bare fortalt ham hvor meget jeg har tabt - men synes det var for pinligt at indrømme hvad jeg var oppe og veje inden jeg begyndte at tabe mig... men det var han ligeglad med - for som han siger - så har jeg jo gjort noget ved det inden det gik helt galt med helbreddet... han er nemlig fuldstændig ligeglad med hvor stor eller lille jeg er - han har altid forgudet mig - vi har været sammen siden jeg var 17 og han var 24 så han har efterhånden set mig i alle størrelser. :-) og han hænger sku stadig ved... han har altid bare været slank men svinger med plus minus 5 kg sommer -vinter det har han altid gjort..

nåh men stadig jublende hilsner fra Tanja som nu er nede på 79,7 (blev lige nød til at nævne det igen c",)
14 år11. december 2010 kl. 17:11
Godmorgen :-)

Jeg fik spist morgenmad inden jeg kom i tanke om vægten - så vejningen bliver i morgen - spændende har trods snot og hovedpine været helt oppe i skyerne de sidste dage siden jeg forlod 80.erne :-) det er langt mere tilfredsstillende end da jeg forlod 90.erne nu er det så spændende hvor langt jeg skal ned i vægt.. alt er relativt - jeg synes ikke der er meget overflødig fedt tilbage - dog er der da noget... men jeg er uværligt blevet en bette skid efterhånden - folk glor på mig med store undrende øjne når jeg fortæller dem at jeg vil tabe mindst 15 kg mere... og udbryder - Nu skal du passe på du ikke bliver for tynd eller hvor vil du tabe de kg henne eller du ser da godt ud nu, du skal da ikke tabe dig mere.... men men men jeg ligger stadig i kategorien fedme 1 ud fra bmi udregning såååeh... ;-/ men når jeg runder de 77 er jeg kun overvægtig.. tænk sig der skal så lidt til at skille det ad og på en anden beregning ud fra cm mål - talje - lår - overarm vægt osv så skal jeg veje mellem 74 og 77 det er altså noget af en jungle... for 3 mdr siden fik jeg målt min samlede muskelmasse til at veje 50 kg på en svine dyr proffesionel vægt ude på et sundheds center i Ålborg. og muskelmassen er jo nok ikke blevet mindre siden... men jeg tager et kg af gangen og stopper når jeg er tilfreds - når jeg når en str 36 i bukser så er jeg ved at være der.

sikke en masse snik snak..

håber i får en skøn dag.

varme hilsner

Tanja
14 år13. december 2010 kl. 08:50
Sikke stille der har været i forummet de sidste dage er i forsvundet i ophøjet julestemning eller hvad sker der ;-)

Jeg har lige siddet og hygget mig med et lille mellem måltid bestående af dadler med valnødder inden i. mums!

I aften skal vi til juleafslutning i skytteforeningen hvor både mand børn og jeg går om mandagen... jeg blev spurgt om jeg ville servere æbleskiver og sodavand for børnene - og det vil jeg da ;-) jeg er vist den eneste kvindelige skytte og jeg er jo sådan en hyggelig en, så jeg bliver ofte spurgt om jeg vil deltage i sådanne arrangementer :-)

Når min datter kommer hjem skal vi lige have bagt nogle pølsehorn til madpakkerne - og have gang i noget tidlig aftensmad, så vi kan nå at spise inden vi skal til juleafslutning.

jeg har ikke fået danset zumba som jeg ville i dag men tilgengæld har jeg vadet byen tynd og har fået handlet ind til den nærmeste fremtid - fået fyldt fryseren op med friske forsyninger af grøntsager og så har jeg købt et nyt produkt - sorte ris - som er blevet udnævnt til superfood. det indeholder flere antioxidanter end blåbær - fibre, mineraler, vitaminer osv... så det skal da prøves - savner ris og hvis disse er gode vil jeg ikke undvære ris helt. dog skal man være opmærksom på at de skal koges i 40 minutter :-)

Jeg er efterhånden ved at løbe helt tør for tøj der bare sidder nogenlunde på mig.... alt hænger - selv mine tunikaer ligner et telt efterhånden V udskæringen hænger nede på maven og stoffet sidder bare og slasker - men 17 kg er jo også en slat... :-) jeg var i genbrug i dag for at finde lidt tøj der sidder ordentligt - jeg er for nærrig til at købe nyt da jeg ved at jeg kun skal bruge det i en kort periode, hold da op det er svært det der med størrelserne... jeg har åbenbart mistet min kropsbevidsthed fuldstændig - det tøj jeg finder er for stort - damerne i genbrug grinede noget af mig og forsøgte at finde noget jeg kunne bruge - men lidt kræsen er man jo, så jeg måtte gå tomhændet hjem.. jeg er gået fra en E til en C skål så jeg er har været tvunget til at investere i et par nye BHer for de skal sku sidde ordentligt . desværre er jeg en dyr dame hvad undertøj angår så det svider lidt... men sådan er det jo ;-)

kan i have en dejlig aften

knus Tanja
14 år13. december 2010 kl. 15:36
Julefreden har sænket sig over madital :-) Eller måske er det gaveindkøb og julearrangementer....
Stille er her!!!
Fantastisk med dit tøj Tanja, det er jo kun positivt :-) Har du ikke noget i gemmerne du kan passe??
For nej ingen grund til den helt store garderobe fornyelse, når det alligevel skal kasseres hehe.
MEN giver dig ret i at bh'er skal være perfekte, der er jeg også en dyr dame :-)))

Håber i har haft en dejlig aften med skydning, hygge og æbleskiver.

Knus Trif

Ja og dejlig aften til alle andre :-)
14 år13. december 2010 kl. 21:30
Hej Tanja!

Ja - her er stille, har ihvertfald ikke selv været her et stykke tid. Har overhovedet ikke været hjemme - og har simpelthen haft for travlt i løbet af dagen. SÅ ØV.

Fedt at høre med dit tøj. Kender jo rigtig godt fornemmelsen ;o)) Håber det lykkes dig at finde noget acceptabelt "mellemtøj" til mellem nu og det endelige mål. Det er jo svært - skal man smide penge efter sin nye nu slankere krop, så verden kan se smækker-lækkerheden - eller skal man vente og så for alvor give den gas, når målet er (næsten) nået.

Køber stadig mit tøj så det passer, men helst lidt til den "stramme" side. Det motiverer altså, at man hele tiden "liiige skal smide den delle" for at det sidder perfekt.

Varme tanker

Lovely
14 år14. december 2010 kl. 07:57
Godmorgen Trif og Lovely og alle i andre.. dejligt at høre at der er liv derude smiler...

Det tøj der hænger på mig var noget jeg havde i gemmerne det helt lille er blevet smidt ud/foræret væk osv - troede jo det var et overstået kapittel i mit liv at være en lille vips... ! men det positive er jo så at jeg kan starte på en helt frisk med noget lækkert tøj.-

vægten bliver jeg lige nød til at juble ud til morgen sagde den 79,2 wuuhuu det er slet ikke til at fatte - troede jeg skulle ligge og sveje mellem 80 og 79,5 men det ser ud til at med lidt god vilje kan jeg presse vægten ned på 78 en af de nærmeste dage og så er jeg lidt uden for fare zonen. smiler... jeg var ikke engang fristet af hverken æbleskiver øl eller sodavand igår.. I det hele taget er jeg kommet til et punkt hvor Intet kan friste - ønsket om at tabe mig er blevet så inderligt at jeg spiser den mængde og de fødevare der er godt for mig og som hjælper mig mod mit mål... ikke for at lyde hellig - jeg spiser skam lækker mad - svælger i kaviar og rejer - lækker hjemmelavet tun salat - skønne salater bagte rodfrugter - veltilberedt kød osv så jeg forkæler min gane og min krop men med moderate mængder - Nu da zumbaen og hjemmetræningen giver pote - har jeg besluttet at spare pengene og vente med motions centeret til Januar - så har jeg råd til at købe et 3 mdr kort istedet for at give "mere" for en enkelt mdr. jeg elsker bare zumba - man bliver helt afhængig af det - det er helt fantastisk.

Kan i have en dejlig dag derude... jeg vil en tur til Ålborg og finde de sidste julegaver, så jeg kan blive klar til juleaften.

knus Tanja
14 år14. december 2010 kl. 08:17
Flot at være til julehygge og ikke gå i hverken æbleskiver eller øl eller...
Jeg synes også det er "nemmere" lige for tiden og kan sige højt, at det vil jeg ikke putte i min krop!!!
Er ellers meget glad for kager osv. Men har besluttet at det bliver til det "småtte"!!! Og kun til de særlige lejligheder.

Spændende med fitness til januar, det er også der de har flest indmeldinger hehe. Men du er jo zumba haj hjemme, det er jo rigtig givende!!!

Mon ikke til udsalget der kan blive til lidt tøj - stramt, så det holder en tid hoho.

God julegave-indkøbstur, jeg har lige klaret de sidste og er helt flad. Med lange arme af at slæbe poser.
Knus Trif
14 år14. december 2010 kl. 12:40
78,9 - Nu går det stærkt... er vildt overrasket over vægten de sidste dage, efter en periode med knap så meget fart på... ;-) det er slet ikke til at fatte - mon det er zumbaen og juleræset der har fyret op under forbrændingen !?!

Trif tak for beskeden - håber dine arme er kommet tilbage til normal længde efter juleindkøbene hihi

Ungerne og jeg var på besøg hos mine forældre igår jeg havde taget noget kalve lever med til mig selv og det fik jeg en skive rugbrød og nogle bønner og rosenkål til. de andre fik en pasta ret.

Jeg har endelig givet min mor inspiration til selv at ændre sine kost vaner... hun lider af kronisk blødende tyktarmsbetændelse - en sygdom som for hendes vedkommende gik i udbrud for 4 - 5 år siden - hun har taget meget på bla. pga. det binyrebark hormon hun skal have hver dag... derudover har hun alvorlig slidgigt i den øverste halvdel af ryg søjlen hvor discus er slidt så meget at det er knogle mod knogle Av Av - gigt medicinen dur ikke sammen med hendes dårlige mave så det er skruen uden ende og det har givet hende en depression så hun trøstespiser :-( men efter at have fulgt med på side linien - hun har vel set mig 3 gange siden jeg startede med vægttab og kan jo se en forandring hver gang - så er hun også blevet tændt på at gøre noget ved det. hun vil så først starte til januar - det er fint nok med mig :-) håber og tror hun får det meget bedre når hun har tabt de ekstra kg.

Hun har dog altid lidt af elevator vægt fordi hun er hoppet på alle de der vanvittige kure man skal følge slavisk og når hun har tabt sig er hun hoppet tilbage i det gamle mønster og så har den været gal igen...

nu skal hun lærer lidt om livsstilsændringens glæder - smiler...

jeg er sku så glad for at hun endelig har set "lyset"

Der er efterhånden mange der har spurgt hvad jeg har gjort for at tabe mig, men de fleste bliver skuffede over at jeg ikke har en let løsning - en mirakel kur - de forventer ikke at man skal gøre en aktiv indsats for at ændre sit liv for at blive sundere og slankere. men der er altså kun en der har ansvar for sit liv - og det er en selv... derfor bliver man jo også nød til at gøre en aktiv indsats for at ændre de dårlige vaner og få nogle nye gode.. jeg føler at jeg trods det at jeg ikke spiser småkager og fyldt chokolade mm. at jeg er blevet en endnu større livsnyder end jeg nogensinde har været...

Jeg nyder de små lækre anretninger jeg laver - jeg nyder følelsen når jeg har spist og ikke føler mig prop fyldt.. jeg nyder de par stykker lækker mørk chokolade jeg forkæler min gane med hver 14. dag sammen med en kop cafelatte ell. og jeg nyder at bruge min krop aktivt igen - jeg nyder sex med min mand - mit sexliv var nærmest dødt inden jeg begyndte at tabe mig - mit forhold til min mand, mine børn og min familie er blevet bedre - jeg er blevet mere positiv og har fået et større mentalt overskud... det er sku da ærgeligt at jeg ikke tog fat i mig selv langt tidligere i forløbet - men nu kan jeg måske i højere grad nyde frugten af min livsstils ændring fordi jeg har været nede og skrabe bunden ;-)

Lige en masse flyvske tanker herfra

kan i have en dejlig 15 december derude.

varme hilsner

Tanja

14 år15. december 2010 kl. 09:05
Kære Tanja
Det var dyb læsning!!!! Og igen, fantastisk at du deler sådan ud til alle os andre!! Det betyder utroligt meget!
Jeg håber din mor får styrke til at begynde at spise sundt, men det er svært med depression og smerter oveni.... Men det ved du jo!!
Ville være så godt for hende at komme væk fra den usunde mad, for den gør os absolut ikke godt - hverken fysisk eller psykisk!!

Jeg kan godt genkende dem der skuffet finder ud af jeg ikke har fundet en tryllestav. At det er hårdt arbejde og VALG!!! Vi skal jo have liv til at fravælge det lyse brød, småkagerne osv osv. Jeg oplever bare nogen gange at folk nærmest bliver sure.
Men sådan er det!!! Og et stykke god mørk chokolade eller et stykke hjemmelavet konfekt - det nyder jeg nu og da.

Lige præcis mht mand og familie, så får man større overskud!! Og når man føler sig lækker - ja så er man bestemt også mere til sex end når man bare er møgtræt af sig selv!!

Rigtig dejlig dag og knus Trif

14 år15. december 2010 kl. 09:20
Hej Tanja

Dejligt med de 78,9 kg. Sejgt.

God dag til dig.

Knus Knud

14 år15. december 2010 kl. 10:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...