Minus 10 kg til den 1/1 2011

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Minus 10 kg til den 1/1 2011
hej i to skønne mennesker...

jeg nyder helt sikkert ungernes glæde, i fulde drag - her kommer julemanden på besøg hver søndag i advendt (om natten) Eeeelsker når de begejstrede kommer springende om morgenen med de har fået -Min datter er dog for længst holdt op med at tro på ham, men min søn på 6 tror vist stadig lidt på ham :-) - Der er jo mange hyggelige ting ved julen, pynten og lysene som giver en hyggelig stemning, på de kolde og mørke vinteraftener - julefesterne og det sociale samvær er alt sammen hyggeligt.. men jeg kommer ikke i sådan en nostalgisk julestemning som mange andre, jeg har ikke lige den rette bagage fra min barndom at tage med mig, men nu har jeg chancen for at skabe mine egne dejlige minder som voksen med børn der nyder julen og alle de oplevelser der hører en rigtig jul til.

I dag kom ungerne hjem fra skole før tiden, skolen havde lukket pga sne.. så jeg gav mig i kast med at lave pandekager og the til dem og da vi havde hygget os med det, fik de begge lov at vælge noget julepynt som de måtte pynte deres værelse med - der fik jeg jo ikke pyntet igår og jeg synes de selv skulle have lov på deres nye fine værelser... alt i alt har det været en god dag, jeg har fået lavet lidt husligt og hygget med ungerne, men træningen har været en saga blot - vi var dog til skydning som vi plejer her om mandagen og det gik udmærket jeg fik 190 ud af 200 point - men det giver altså kun motion i højre håndt pegefinger, så i morgen må jeg hellere give den en ordentlig skalle med motionen..

det er vist godtnok blevet lidt sent, så det kunne da være jeg skulle finde min seng.

sov godt derude...

stort knus

Tanja
14 år29. november 2010 kl. 23:51
Hej Lovely.. jeg må da hellere lige tilføje at det er super godt at du er på banen igen - så håber jeg at du efterhånden har fået jaget den sidste rest af virus på porten, så du kan blive fit for fight igen..

knus

Til morgen stod vægten på 81,1 laveste vægt hidtil - men kun 200 g under sidste uges laveste vægt som var 81,3 og tættere på de 79,9 så alt i alt har det ikke været den forrygende uge, somjeg havde håbet på , men bedre end ingen ting.

kan i have en dejlig Tirsdag <3
14 år30. november 2010 kl. 08:12
Der er ikke meget nyt under solen i dag ... vægten har ikke rykket sig ud af stedet..

Glæder mig frygteligt til jeg kan komme ud og cykle igen.. men med det vejr tør jeg ikke håbe alt for meget på at det bliver i år..

Jeg måtte ringe til politiet i dag, for der lå en bil med snuden ned og enden op herude i en af de dybe grøfter (jeg bor ude på landet) bilen var tom, men hver eneste bil der passerede bremsede (med fare for selv at ryge samme vej) for at tjekke om der var nogle skadeslidte i bilen.. men politiet har lovet at komme og sætte bånd om bilen, så folk kan se at bilen er forladt..

Jeg skal til mekanikeren med min egen bil i dag, så jeg skal mødes med min kære mand ude ved hans arbejdsplads og så kører han med derud i sin bil, så jeg kan komme med ham hjem, når min bil er afleveret..

Jeg må indrømme at jeg bliver mindre og mindre begejstret for vejret jo mere jeg er tvunget til at kører i det... der sker så mange uheld herude pga det glatte fører... men synes nu selv at jeg er en udmærket billist - så jeg kører selvfølgelig efter forholdende :-)

nåh det bliver vist bare til en masse sniksnak..

kan i have en super dejlig 1 december

knus Tanja
14 år1. december 2010 kl. 13:22
Hej Tanja

Ja, nu cykler jeg jo næsten altid:-). Jeg har en mountainbiker fra Trek. Det er faktisk ret sjovt at cykle i sneen, men man skal naturligvis være forsigtig.

Kan du også ha en god dag

Knud
14 år1. december 2010 kl. 13:46
Hej Knud - Vi bor langt ude på landet og der er meget sne... der ligger i dynger så vejene er blevet smallere end de plejer at være.. kommer der to modkørende biler er der ikke plads til en cykel og der er møg glat - jeg har selv en mountainbike med 27 udvendige gear.. det er en knald god cykel og dyr var den oven i købet.. men tør ikke sætte liv og lemmer på spil for at komme ud og cykle.. desuden lider jeg af nedsat lungefunktion med obstruktive forandringer, så jeg har svært ved at få luft udenfor når det er så koldt... men jeg glæææder mig så meget til det bliver vejr til det igen...'

god aften til jer derude

Knus Tanja
14 år1. december 2010 kl. 18:22
Godmorgen :-)

Vægten har taget sig den frihed at stå og "surmule" med armene over kors - uden at rykke sig ud af flækken, når jeg stiger op på den - har man kendt mage til frækhed... okay.. (overdrivelse fremmer forståelsen :-) men jeg lovede godtnok mig selv, at jeg lige skulle give den baghjul og lande på 79,9 til den 7 December - det kan nås endnu.. men hvis jeg ærligt og med en del selverkendelse kigger mit aktivitets niveau og mit kalorie indtag efter i sømmende, så har jeg ikke været helt så stål sat, den sidste uges tid, som jeg burde/synes jeg skulle være - i følge mit mål... men så længe jeg holder vægten og ikke går op er det faktisk også okay.. det kan jo godt ske jeg ubevidst trænger til at stabilisere mig inden jeg fortsætter mit vægttab.. jeg begræder ikke udeblivelsen af tabte kg - og er ej heller blevet demotiveret - tværtimod vil jeg gøre en ekstra indsats på det fysiske plan - jeg snakkede med min kære mand igår, om muligheden for at melde mig ind i mit lokale fitness-center igen... økonomien har været noget stram de sidste måneder, men med lidt god vilje, kan vi godt kaste 1000-1200 efter et 3 mdr kort derop til... så jeg er helt eksalteret over at jeg skal rigtigt igang igen... har dog mange remedier herhjemme så jeg kan sagtens få en masse ud af hjemme træning - men det er altså ikke helt det samme som at komme i motions centeret... kan desværre først komme derop i morgen, da min bil holder på værksted - og det er for meget af det gode at skal vade 6 km i sne til knæende for at komme frem og tilbage fra Nibe - selvom det helt sikkert ville være udmærket motion...

Glade Torsdags hilsner

Tanja
14 år2. december 2010 kl. 08:45
Godmorgen..
Stilstand på vægten.. Ja hvis bare man kunne sige det samme herude. Her er mit problem at vægten pendulere fra 110 til MAX hele tiden..Nu må Nordatlanten godt holde op med de bølger..

Men fitness center.. Tilykke.. Hvis man kan sige sådan.. Pas nu på de Cykler, der er noget med at det kan give nogle slemme bylder i bagen har jeg hørt.. ;o)

Ja, tænk hvis man bare havde råd til alt hvad man ønskede.. Så havde man slet ikke grund til at glæde sig til noget som helst... Hvis man om man virkelig prøvede, ikke ville være istand til at bruge sin formue.. Simpelthen ikke kunne få udgifterne til at slå til... Sikke dog en trist tilværelse... Men lige i den her tid, hvor man egentlig gerne ville bruge lidt ekstra, oftest for at glæde andre, ja... øv...

Hvad er der galt med automobilet?.. Kommer hun sig eller skal der laves større indgreb.. udgifter, hele tiden..

Det samme med min... Men alligevel er det jo mit kæreste eje, lige efter familien.. Har virkelig et syg forhold til biler.. Audi har lige sendt mig en mail, hvor de fortæller om den nye A6'er, som kommer til April... Jamen jeg er jo allerede forælsket... Jeg kan jo ikke leve uden... Har jo godt nok en, hvilken hustruen også nok skal gøre mig opmærksom på... ;o) Men det er jo ikke samme årgang... Den her er jo helt ny... altså...

Er vist kørt helt af sporet her... ups..

Håber du trods strabadserne får dig en dejlig dag Tanja,

Stort
Knus...
Michael.
14 år2. december 2010 kl. 09:56
Hej Michael..

Jamen så har vi jo den samme last - jeg har også en frygtelig svaghed for biler.. vw - Mercedes og Audi er klart mine favoritter... jeg har jo en lækker vw Passat - limousine 1,9 TDI 5 dørs fra 05 i sort med forkromede lister - alt i udstyr incl. integrerede børne sæder - og et top lækkert anlæg med 6 højtalere... jeg fik desværre stjålet mine lækre lavprofils fusser 225 - 40 - 18 med de fedeste fælge - de havde været i restordre i 3 mdr og da jeg endelig fik dem forsvandt de efter 14 dage - bilen stod på sten her ude foran vores hus uden hjul... :-( der er faktisk et par billeder af det på FB. siden da har jeg kørt på standart 16 " alu fælge- vil da ikke finansiere andre folks behov for at få dæk på deres bil...

Min bil er på værksted fordi den for 1 mdr tid siden fik skiftet et termostat i køleren der var gået amok og fortalte at bilen kogte selvom den lige var blevet startet... efter "operationen" er den begyndt at dryppe med køler væske og da jeg solgte mine Lifte ude på værkstedet da jeg lukkede min forretning er vi tvunget til at tage på værksted for at få det tjekket - jeg tænker det er et spændbånd der lige skal spændes efter.. men da så værre er det ikke... jeg bliver bare nød til at vente til min kære mand har fri, før vi kan komme ud og hente den.. han har familie bilen - en ford mondeo stc. som han så vil hente os i og læsse os af ved mekanikeren så jeg kan få min bil hjem igen :-)

Håber du klare dig derude i stormen - god medring med bagen... smiler..

stort knus Tanja
14 år2. december 2010 kl. 10:12
Hehe Tanja og Michael, jeg kan melde mig under fanen af bil-entusiast!! Vi har dog ladet fornuften råde og har stor lækker mondeo st.car, dog kommer der en dag hvor ungerne er fra reden OG så skal der nok en Audi el lign i garagen hehe. Min mand er mest til vw :-)
Knus Trif
14 år2. december 2010 kl. 10:53
Hej Tanja. Sikke en tråd... Fantastisk du holder fokus det er virkelig til stor inspiration for os andre...
Hilsen Belfast
14 år2. december 2010 kl. 11:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...