#202 af Tanjaknoth (slettet)
Minus 10 kg til den 1/1 2011
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Tanjaknoth (slettet)
re: Minus 10 kg til den 1/1 2011
I øvrigt knud tillykke med vægttabet - så går det jo den rigtige vej igen :-)
14 år27. november 2010 kl. 11:49
Store_Michael (slettet)
Hej Tanja,
Er om mulig næsten lige så spændt som dig, på at høre jublen når vægten endelig skriver "7" før noget andet i Nibe..
Lyder rigtig familie-hyggeligt med det julemarked..
Er næsten en skam man ikke kan kigge forbi med familien..
Familien er sneet inde hjemme på ejendommen.. Eller har i hvert fald ikke skovlet sne endnu.. (kan være de har været igang i skrivende stund) Men Mette er ved at vøre rigtig godt træt af sne siger hun.. ak ja..
Og mig som bare elsker sne.. Er jo lidt snyd...
Men forstår nu udemærket hvis folk ikke er meget for sneen.. Selv skal jeg jo ikke nå noget når jeg er hjemme. Har jo ingen forpligtigelser over for arbejdsgiver eller noget.. Så hvis bare vi kan få barnet i skole (10 km til hjallerup skole) jamen så er det fint.. og hvis ikke, ja, så er der nok heller ikke andre der kan komme derind.. :o)
Er så dejlig ligegyldig med tid/sted når alt er dækket af sne.. Det bliver til en masse impulsive handlinger som varm kakao, boller, og leg i sneen..
Ingen stress og jag.. har jo ikke noget jeg skal nå i de 10 uger jeg er hjemme..
Nå.. nu dagdrømmer jeg vist igen her på din tråd..
Kan du nu have en rigtig god dag med masser af dejlige timer med familien...
De varmeste hilsner
Michael..
Er om mulig næsten lige så spændt som dig, på at høre jublen når vægten endelig skriver "7" før noget andet i Nibe..
Lyder rigtig familie-hyggeligt med det julemarked..
Er næsten en skam man ikke kan kigge forbi med familien..
Familien er sneet inde hjemme på ejendommen.. Eller har i hvert fald ikke skovlet sne endnu.. (kan være de har været igang i skrivende stund) Men Mette er ved at vøre rigtig godt træt af sne siger hun.. ak ja..
Og mig som bare elsker sne.. Er jo lidt snyd...
Men forstår nu udemærket hvis folk ikke er meget for sneen.. Selv skal jeg jo ikke nå noget når jeg er hjemme. Har jo ingen forpligtigelser over for arbejdsgiver eller noget.. Så hvis bare vi kan få barnet i skole (10 km til hjallerup skole) jamen så er det fint.. og hvis ikke, ja, så er der nok heller ikke andre der kan komme derind.. :o)
Er så dejlig ligegyldig med tid/sted når alt er dækket af sne.. Det bliver til en masse impulsive handlinger som varm kakao, boller, og leg i sneen..
Ingen stress og jag.. har jo ikke noget jeg skal nå i de 10 uger jeg er hjemme..
Nå.. nu dagdrømmer jeg vist igen her på din tråd..
Kan du nu have en rigtig god dag med masser af dejlige timer med familien...
De varmeste hilsner
Michael..
14 år27. november 2010 kl. 13:34
kbla (slettet)
Hej Tanja
Jeg er helt enig med dig i aqt jeg også skal huske den nederste del af kroppen. Lige lidt blær: Jeg nupper lige pt. 230 kg i benpres.....:-) hi hi....har kunnet ta 270 kg ja og så er der altså ikke flere kilo i den maskine. Men der er benmuskler jeg kan træne yderligere. Men jeg har det ikke lige så godt med de maskiner, så det ku godt være jeg lige skulle ta mig sammen og så ta dem med en dag.
Jeg var ikke lige klar over det med impotens, og at vi mænd skal træne bækkenbund. Så tak for det. Og nu vi er ved det ja så pudsigt nok er jeg faktsik ikke så interesseret i damer lige pt, altså ikke hvad angår sex. På en måde nyder jeg det. Nå det var altså meget personligt fra min side:-)
Hvad mener du med det indre korset? Hvad er det? Og hvordan træner man sit indre korset?
kram knud
Jeg er helt enig med dig i aqt jeg også skal huske den nederste del af kroppen. Lige lidt blær: Jeg nupper lige pt. 230 kg i benpres.....:-) hi hi....har kunnet ta 270 kg ja og så er der altså ikke flere kilo i den maskine. Men der er benmuskler jeg kan træne yderligere. Men jeg har det ikke lige så godt med de maskiner, så det ku godt være jeg lige skulle ta mig sammen og så ta dem med en dag.
Jeg var ikke lige klar over det med impotens, og at vi mænd skal træne bækkenbund. Så tak for det. Og nu vi er ved det ja så pudsigt nok er jeg faktsik ikke så interesseret i damer lige pt, altså ikke hvad angår sex. På en måde nyder jeg det. Nå det var altså meget personligt fra min side:-)
Hvad mener du med det indre korset? Hvad er det? Og hvordan træner man sit indre korset?
kram knud
14 år27. november 2010 kl. 15:03
Tanjaknoth (slettet)
Hej Knud - det indre korset er de dybt liggende bugmuskler og den dybtliggende muskelgruppe der støtter rygsøjlen i alle dens bevægelser... med et stærkt indre korset får du en bedre krops holdning, en fladere mave. og du stabilisere din rygsøjle, så den ikke så let tager skade.. (eks.ved forkerte vrid og løft) en skriftlig beskrivelse af øvelser til det indre korset, bliver vist for omfattende her og du vil få mere ud af at få det vist/forklaret af en fysioterapeut eller træner - i det motions center hvor du går er der helt sikkert tilknyttet en "fagmand" på området som evt kan demonstrere for dig hvordan du skal gøre... også udførelsen af bækkenbunds øvelser kan han/hun helt sikkert også forklare dig.
Selvom du ikke pt er interesseret i kvinder er det stadig en god ide at træne bækkenbunden, (jeg har arbejdet på plejehjem) og du vil blive skræmt hvis du vidste hvor mange ældre også mænd, der har besvær med enten at holde på vandet eller komme af med det for den sags skyld... så det er faktisk en god investering i ens livskvalitet når man bliver ældre.
Michael... Tusind tak for at du hepper på mig - det er altid en god motivations faktor - knus...
knus Tanja
Selvom du ikke pt er interesseret i kvinder er det stadig en god ide at træne bækkenbunden, (jeg har arbejdet på plejehjem) og du vil blive skræmt hvis du vidste hvor mange ældre også mænd, der har besvær med enten at holde på vandet eller komme af med det for den sags skyld... så det er faktisk en god investering i ens livskvalitet når man bliver ældre.
Michael... Tusind tak for at du hepper på mig - det er altid en god motivations faktor - knus...
knus Tanja
14 år27. november 2010 kl. 17:29
Store_Michael (slettet)
Hej Tanja, ;o)
Har søgt lidt mere information om alt det klogskab du bringer om vor nedre regioner..
På herlev hospital, afdeling Q.. Der har de lavet en fin pdf.fil med information til os mænd om træning af bækkenbund.. rigtig fint materiale..
Hat nu brugt en time på broen her.. Er fuldstændig i kontakt med min bækkenbund *GG* lyder altså lidt fimset når man siger det højt...
Men har gjort som der stod og jeg skal love for det er en muskel der kan mærkes.. Er da helt vild øm efter sådan en omgang..
Er nu glad for jeg bestod den test de beskriver. Så skulle efter deres målestok have et velfungerende bækkenbud - ting.. Hep hey...
Så knud... Der er masser af information på nettet om emnet.. også vejledninger og sådan..
Jeg vil vandre vidre heroppe.. har lige 3 timers vagt endnu.. :o(
Sov godt når i kommer så langt..
Michael..
Har søgt lidt mere information om alt det klogskab du bringer om vor nedre regioner..
På herlev hospital, afdeling Q.. Der har de lavet en fin pdf.fil med information til os mænd om træning af bækkenbund.. rigtig fint materiale..
Hat nu brugt en time på broen her.. Er fuldstændig i kontakt med min bækkenbund *GG* lyder altså lidt fimset når man siger det højt...
Men har gjort som der stod og jeg skal love for det er en muskel der kan mærkes.. Er da helt vild øm efter sådan en omgang..
Er nu glad for jeg bestod den test de beskriver. Så skulle efter deres målestok have et velfungerende bækkenbud - ting.. Hep hey...
Så knud... Der er masser af information på nettet om emnet.. også vejledninger og sådan..
Jeg vil vandre vidre heroppe.. har lige 3 timers vagt endnu.. :o(
Sov godt når i kommer så langt..
Michael..
14 år27. november 2010 kl. 20:54
Tanjaknoth (slettet)
Hej Michael... jeg læste og besvarede din tråd inden jeg opdagede at du også havde skrevet herinde.. men det lyder da helt lovende "at der er kontakt" du skal måske begrænse varigheden af øvelserne her i starten ellers lyder det til at det godt kan blive lidt voldsomt - smiler - men det er en rigtig god ide at udføre øvelserne hver dag og man kan jo som sagt gøre det hvor som helst og når som helst... :-)
Jeg har ikke været på vægten idag... jeg stoler på at jeg har fuld kontrol over situationen... og i morgen mandag skal vægten smides ind i "en fælles tråd" der hedder 10 kg 10 uger (5) håber alle der er med i den har haft en god uge...
og det samme håber jeg at i her på M.I.T også har haft...
varme hilsner til jer alle fra et snedækket nordjylland.
Jeg har ikke været på vægten idag... jeg stoler på at jeg har fuld kontrol over situationen... og i morgen mandag skal vægten smides ind i "en fælles tråd" der hedder 10 kg 10 uger (5) håber alle der er med i den har haft en god uge...
og det samme håber jeg at i her på M.I.T også har haft...
varme hilsner til jer alle fra et snedækket nordjylland.
14 år28. november 2010 kl. 10:29
Tanjaknoth (slettet)
så blev 1. søndag i advendt overstået - havde dog glemt at få lavet en advents krans.. men der må jeg jo tage revance.. igår fik jeg så pyntet til jul - ungerne synes det var hyggeligt at stå op til.. vi bor meget stilrent og minimalistisk så det er en dejlig afveksling med nogle farver og lidt hygge... da vi ikke skal holde jul hjemme i år, har jeg valgt ikke at få et juletræ... der er jo heller ikke nogen grund til at gå over gevind - smiler.. for mig er julen desværre bare noget der skal overståes - men for ungernes skyld bliver der hygget og pyntet og julet trods alt.. min barndoms jul var præget af utryghed og alt for fulde mennesker og det gør at jeg ikke forbinder julen med noget særlig hyggeligt.. men mine børn skal jo gerne have nogle dejlige minder at se tilbage på...
vægten blev endnu engang glemt inden morgenmaden.. tjaaah så venter med vejning til i morgen.. tror dog denne uge har været den mest nedslående (jf.vægten) under hele mit vægttab.. men tror nu stadig jeg har tabt cm... så jeg tager det helt roligt...
Sneen har lagt sig som en tyk dyne over alt og jeg var ude og tumle i det hvide landskab sammen med min 6 år gl. søn igår - desværre er sneen af en sådan karakter at det er umuligt at bygge snemænd og lave snebolde ud af det.. men mon ikke det kommer...
ønsker jer alle en dejlig Mandag
knus her fra Nordjylland
vægten blev endnu engang glemt inden morgenmaden.. tjaaah så venter med vejning til i morgen.. tror dog denne uge har været den mest nedslående (jf.vægten) under hele mit vægttab.. men tror nu stadig jeg har tabt cm... så jeg tager det helt roligt...
Sneen har lagt sig som en tyk dyne over alt og jeg var ude og tumle i det hvide landskab sammen med min 6 år gl. søn igår - desværre er sneen af en sådan karakter at det er umuligt at bygge snemænd og lave snebolde ud af det.. men mon ikke det kommer...
ønsker jer alle en dejlig Mandag
knus her fra Nordjylland
14 år29. november 2010 kl. 09:50
Lovely
Hej Tanja..
Hyggeligt med julepynt - bor også selv ret clean og minimalistisk, så den farvede julepynt er en kærkommen afveksling.
Det er synd, at du har dårlige minder om din barndoms jul - og jeg håber at du trods alt nyder dine børns glæde, forventning og begejstring. Jeg nyder ihvertfald mine unger, der jublede højlydt, da jeg trak i nisse-kjolen igår, imens vi pyntede op i hele hytten.
Men ellers elsker jeg alt ved julen - er også begavet med fantastiske minder fra min barndom, og jeg kan SLET IKKE FÅ NOK. Når alle andre vrænger ad den første julepynt i oktober/november, kaster jeg mig glubbende over mine - talrige - julebøger for at få inspiration og masser af hygge.
Den madmæssige udfordring er dog til at få øje på ;o)) Men er fasttømret i troen på, at jeg ikke i år kommer ud med et plus på 4 kg.
varme tanker
Lovely
Hyggeligt med julepynt - bor også selv ret clean og minimalistisk, så den farvede julepynt er en kærkommen afveksling.
Det er synd, at du har dårlige minder om din barndoms jul - og jeg håber at du trods alt nyder dine børns glæde, forventning og begejstring. Jeg nyder ihvertfald mine unger, der jublede højlydt, da jeg trak i nisse-kjolen igår, imens vi pyntede op i hele hytten.
Men ellers elsker jeg alt ved julen - er også begavet med fantastiske minder fra min barndom, og jeg kan SLET IKKE FÅ NOK. Når alle andre vrænger ad den første julepynt i oktober/november, kaster jeg mig glubbende over mine - talrige - julebøger for at få inspiration og masser af hygge.
Den madmæssige udfordring er dog til at få øje på ;o)) Men er fasttømret i troen på, at jeg ikke i år kommer ud med et plus på 4 kg.
varme tanker
Lovely
14 år29. november 2010 kl. 13:20
Store_Michael (slettet)
Det lyder lidt som nat og da der ;o)
Ja jeg holder mig lidt i midten..
Jul er dra d. 20-27 Dec. Længere kan jeg ikke strække begejstringen.. Men plejer at begynde på småkagerne d. 1 dec.. Specielt fedtebrød og klejner... Der er så pokkers meget svind i mine kagedåser, så må jævnligt bage gennem hele dec. ;o)
Men ikke i år.. Er jo ikke hjemme. Og herude er det jo bare ikke "kur-mad"..
Men Tanja, Glæd dig over at ungerne glæder sig, og ikke skal trykkes af de samme minder.. Hvis du kan glæde dig over ungernes humør og begejstring.. Så kan du sikkert nok finde smilet frem... ;o)
Knus
Michael....
Ja jeg holder mig lidt i midten..
Jul er dra d. 20-27 Dec. Længere kan jeg ikke strække begejstringen.. Men plejer at begynde på småkagerne d. 1 dec.. Specielt fedtebrød og klejner... Der er så pokkers meget svind i mine kagedåser, så må jævnligt bage gennem hele dec. ;o)
Men ikke i år.. Er jo ikke hjemme. Og herude er det jo bare ikke "kur-mad"..
Men Tanja, Glæd dig over at ungerne glæder sig, og ikke skal trykkes af de samme minder.. Hvis du kan glæde dig over ungernes humør og begejstring.. Så kan du sikkert nok finde smilet frem... ;o)
Knus
Michael....
14 år29. november 2010 kl. 20:38
Det er fint nok at du vil fokusere på bryst skuldre og arme men det er altså drøn vigtigt at du også får trænet din ryg og dine ben og dit indre korset... så du ikke lige pludselig ryger ned med en discus prolaps... hvis du vil se rigtig godt ud skal du sørge for at kroppen bliver trænet over det hele - det ser sku lidt fjollet ud med en stor overkrop med brede skuldre og et flot brystparti.. og et par tynde stikkelsbær ben til at bærer vægten og hvis man glemmer ryggen går det helt galt... men snak med en træner om hvordan du skal træne for at styrke dit indre korset og din bækkenbund, som faktisk er det aller vigtigste men som de fleste glemmer, fordi det er en muskelgruppe man ikke kan se med det blotte øje... men det er den muskelgruppe der blandt andet er med til at holde kroppen stabil. nogle mændt tror at bækkenbunds træning kun er for kvinder - men der tager de altså helt fejl... for hvis man ikke træner sin bækkenbund kan man som mand risikere at lide af impotens og inkontinens (ufrivillig vandladning) når man bliver ældre og det er sku da dumt ikke at forebygge...
Men god dag til dig også...
knus Tanja