Minus 10 kg til den 1/1 2011

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Minus 10 kg til den 1/1 2011
He he Tak i to... ja min stedfar han kan lige få det sagt - jeg har haft ham, siden jeg var 9 mdr.. så mine 3 brødre er kun 1/2 brødre... men det tænker jeg nu ikke så meget over...

Michael - Man kan vel godt sige at i er en slags kolleger - han har nemlig også været sømand hele livet han var meget omkring Afrika og Australien da jeg var barn og var tit væk 3 mdr af gangen... han kom hjem med de utroligste ting (som nu er blevet ulovlige at importere) men dengang måtte man.. så hjemmet var prydet af dyreskind (antiloper, gnu,zebra) kæmpe skildpadde skjold, store uhyggelige afrikanske masker, fint udskårne trommer med dyreskind, træfigure skåret ud til afrikanske dyr osv osv det var altid spændende at se hvad han kom hjem med... jeg blev også fuld som 3 årig, hvor han havde mig med på sømændendes forbund, jeg gik og drak slatter ha ha og jeg endte med at falde i søvn på nogle malebøttter som væltede så jeg var smurt ind i maling.. min mor var rasende da vi kom hjem, men jeg havde hygget mig...

nåh det var vist et lille sidespring.. men jeg kan love dig noget Michael, jeg forlader ikke madital - jeg skal da også følge med i hvordan det går jer og jeg skulle jo gerne bevare inspirationen, så jeg kan holde vægten, selvom jeg ved at det kan jeg sagtens, vil aldrig tillade mig at tage det hele på... men elsker at være i dette forum, hvor der er så mange dejlige mennesker...

God Mandag

Tanja
14 år22. november 2010 kl. 15:38
Puha jeg har fået alt for lidt at spise i dag... jeg har kørt fra herodes til pilatus for at hjælpe børnenes oldemor og hendes veninde... Det var nu meget hyggeligt og jeg nyder at hjælpe de "gamle hoveder, de er sku så søde" Jeg har takket pænt nej, når jeg er blevet budt både det ene og andet... var så dum ikke at tage noget mad med mig, da jeg ikke regnede med at det ville tage så lang tid.. derudover har jeg faret rundt for mig selv og mine børn - vi får som regel rugbrød med forskellig pålæg om mandagen, da vi alle skal til skydning - så jeg har levet af kaffe hele dagen, da jeg ikke ha haft tid til at spise og en enkelt skive rugbrød med skinke til aften... fordi jeg der havde kvalme af sult og ikke kunne spise - meget meget dumt, det er lidt ligesom at gå et skridt i den forkerte retning - min vægttøgning begyndte, da jeg stoppede med at spise om dagen og blev frygtelig sulten om aftenen hvor jeg kastede en masse kalorier på maskineriet på´en gang... hmm... mon ikke jeg skulle gå ned og finde noget kalorielet og let fordøjeligt selvom kl er blevet mange, ellers ender det med at jeg skal ligge og hører maven rumle hele natten... i morgen skal jeg være vagt ved terminsprøverne på skolen, der må jeg nok hellere huske en fornuftig madpakke, så det ikke går ligesom i dag :-)
14 år22. november 2010 kl. 21:12
Er lige kommet hjem efter at have været prøvevagt ved termins prøverne i 8 - 9 kl. for ikke at ende som igår, sørgede jeg for at at få morgenmad inden jeg skulle afsted og tog så lidt formiddagsmad med, har lige spist lidt frokost, så jeg er godt dækket ind...

Jeg kom ikke på vægten i morges, er egentlig glad nok for at jeg kan glemme det, for selvom min vægt skal være en fast følgesvend resten af mit liv - for at jeg kan tage en evt. vægttøgning i opløbet, så skal den ikke styrer min hverdag.. men jeg glæder mig dog til at se hvad den siger i morgen - håber der står noget med 80,?? men det er måske ønsketænkning... satser stadig på at komme under de 80 i løbet af de næste 8 - 10 dage.. så er det tæt på at jeg hopper op på taget og danser limbo - nøgen - og dog... selvom jeg ikke har naboer tæt på, er det nok ikke lige årstiden til den slags.. he he desuden lider jeg en smule af højdeskræk - så det må blive ved tanken :-D

Her i Nibe sner det igen i dag - der er koldt og det blæser.. jeg hører ikke til den del af befolkningen, der synes det var sjovt at være sneet inde i det meste af 3 mdr sidste år, så håber det bliver en mild vinter i år..

God Tirsdag :-)

14 år23. november 2010 kl. 12:42
Jeg glemte desværre at komme på vægten til morgen - inden morgenmaden - jeg plejer jo at veje mig før jeg spiser morgenmad.. men så dristede jeg mig til at hoppe på den efter morgenmaden og der sagde den stadig 81,3 så det ser fornuftigt ud... jeg tror stadig på at tallet 79 dukker op inden længe... det er næsten ikke til at holde ud at være sååå tæt på men jeg må væbne mig med tålmodighed - det skal nok komme...

Ønsker jer alle en dejlig Onsdag

14 år24. november 2010 kl. 09:22
Hej Tanja,
Selvfølgelig kommer det '7' tal snart i front..

Synes at være noget forkert i at jeg går og venter på et '1' tal og du venter på et '7' tal... hvis altså ikke man lige tænker over det aller forreste '1' tal på min vægt.. ;o)

Hold dig munter.. også i dag..
14 år24. november 2010 kl. 13:36
Hej Tanja...

Hvor er det fedt at du sådan glemmer din vejning. På en eller anden måde viser det jo, at du har prioriteterne iorden ;o))

Hepper på dit syv-tal... og KENDER din utålmodighed... vil jo også så gerne nå de magiske 60 - om 3 kg. Men står HELT stille - gode vaner til trods...SUK.

Anyways, krydser alt hvad jeg har for at det lykkes for dig inden for de næste par uger

Varme tanker

Lovely
14 år24. november 2010 kl. 18:21
Hej Michael og Lovely

Hvor det dog varmer med sådan et frisk heppekor i ryggen... vægten var lige lovlig rapkæftet til morgen, den tillod sig at stå på 81,9 og altså en vægtøgning på 600 g siden igår - tror dog at begrundelsen herfor er at maven igen igen igen er gået totalt i stå.... jeg må have gang i nogle rosiner eller noget... :-D

Håber i får en dejlig dag

kh Tanja
14 år25. november 2010 kl. 08:20
Mavekneb... Jamen så må jeg foreslå forsvarets svedske-grød.. Det virker.. Husker at det i hvertfald ikke var det man skulle have for meget af...
Kan også købes i brugsen og super best.. er vist "skælskør" der laver det.. er sådan nogle alu-poser.. sikkert nok solgt i en smart pap kasse..

Har fundet dig på FB nu.. Min arbejdsgiver mener dog at vi bruger internettet for meget, så han har sørget for at FB kun virker; uden billeder, video og apps.
Så altså FB med ren tekst..
Man få selvfølgelig de informationer man skal bruge, men kniber lidt med "nye" bekendtskaber..

Men sådan er det jo.. jeg må jo bare vente til jeg kommer hjem.. i Januar..

Godt nyt om skibet her.. Nu virker det igen..
Nu skal forsikringen bare lige give lov til afgang..

Kan du have en fornøgelig dag...
Michael .
14 år25. november 2010 kl. 10:32
Hej Tanja

Måske var det også en god ide for dig med et ordentligt boost af energi.

Læs mit indlæg i Lovelys tråd. :-)

Knud
14 år25. november 2010 kl. 18:13
Hej Michael.. ja sveskegrød er altid godt for tarmsystemet he he det må jeg ned og have købt et par kasser af :-))

Hej Knud... Jeg synes nu jeg får masser af god mad... oksekød er dejligt jeg elsker store bøffer - men jeg ved at vi mennesker har forholdsvis svært ved at fordøje oksekød og derfor spiser jeg mest kylling, kalkun, fisk og skaldyr... men også kalv, okse, lam, vildt og "indmad" - læs (kalve og kyllinge lever) hjerter og andre indre organer kan jeg ikke lige få ned... men lever er faktisk okay og det skulle hjælpe huden med at følge med ind, under en slanke proces...

Det der bearnaise sovs i pulverform eller færdiglavet er jeg simpelthen ikke overbevist om giver andet end et boost i form af ophobning af E. numre og andre grimme ting.. så skal man igang fra bunden, med olie og estragoneddike æg osv... det er nærmest en videnskab at lave bearnaise fra bunden -(jeg har været i lærer som kok i 2 år men droppede udd. da jeg blev gravid som 18 årig men den sovs er skutte for hvide mennesker smiler...) jeg ved godt du har fået rådene af en ernærings ekspert, men jeg er ikke helt overbevist om at det er et bedre råd end at sørge for at få fibre nok indtage gode sunde olier fra fisk, mandler, avocado og godt kød, lækre grøntsager... jeg tænker lidt at det muligvis var bedre at skrue op for kcal indtaget, så kroppen ikke tærer på sig selv i en uges tid eller 14 dage... så kroppen får ro og kommer i ballance igen...

Jeg er jo godt klar over at noget er galt sidne maven flere gange med flere dages varighed stopper fuldstændig med at fungere :-(( det er jo en ballancegang det der med fibre protein kulhydrat og fedt.. men vi lærer da heldigvis hele livet :-)

14 år25. november 2010 kl. 19:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...