Minus 10 kg til den 1/1 2011

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Minus 10 kg til den 1/1 2011
Ja det er så vildt... hastigheden på mit vægttab er godtnok dalet lidt i forhold til i starten hvor de første 4 -5 kg forsvandt inden jeg nåede at se mig om - men nu er det ca. 1 kg mindre om ugen.. men det er også helt fint, så er der da en chance for at min strækmærke befængte hud på maven kan følge bare lidt med.. :-)
14 år11. november 2010 kl. 13:48
Jeg er begyndt at gå og snuse lidt til den "nye mode" jeg aner simpelthen ikke hvad stil jeg skal vælge når jeg får "min nye" slanke krop... den tid hvor jeg har øget min vægt har jeg ikke haft nogen stil overhovedet... jeg var komplet ligeglad med hvad jeg gik i, bare jeg slap for at gå med bar r.. og nu da jeg efterhånden er gået flere tøjstr. ned er jeg så nærig at jeg nægter at købe nyt, før jeg har nået mit mål, jeg har heldigvis nogle tunikaer og nogle leggins som jeg kan bruge et stykke tid endnu.. og nu da vi går den kolde tid i møde, gør det jo ikke noget at strikketrøjerne er nogle numre for store... jeg har heldigvis ikke smidt alt tøjet ud fra mit forløb under vægtøgningen, så jeg har da lidt bukser der sidder nogenlunde ordentligt på mig endnu.. hvis man ser bort fra at jeg ligner en 14 årig tenage knægt med hængerøv :-) - det kan nu godt ske jeg bliver nød til at gå i den nærmeste genbrugt butik på et tidspunkt så jeg ikke kommer til at se alt for forhutlet ud i mit alt for store tøj.. indtil jeg skal ud og powershoppe tøj som jeg vil gå i, når figuren er blevet som den skal være...
14 år11. november 2010 kl. 14:05
KENDER det - man er egentlig for nærig til at købe nyt - og så går man og ligner en lazaron i sit gamle, alt for store, tøj.

Har også problemer med, hvad jeg skal vælge, og hvilken stil jeg er til. Lige pt. er jeg dog glad for strikkede kjoler, da de både skjuler de små buler - og til gengæld fremhæver kurverne. Som oftest kan man også vokse lidt op og ned i dem. Det lidt jeg har tilbage, som jeg kan passe, er så forvasket at det grænser til det pinlige...

Synes bare du er så supersej. Det er virkelig inspirerende at læse din historie.

Knus

Lovely
14 år11. november 2010 kl. 14:21
Hej Nanna

Smiler :-).:-)

Ja der er noget i din pointe om at jeg lige skal feje for egen dør. Og det er så også det jeg er igang med:-).

Jeg har jo besluttet mig for at jeg aldrig mere vil være overvægtig. Årsagen hertil er at jeg bare synes at det kræver noget af en jernvilje at tabe mig de ekstra 10 kilo der lige røg på på tre måneder lige op til sommerferien. Det var ikke lige så godt.

Men lidt om mig. Jeg blev tilbudt en ledende stilling i den virksomhed, hvor jeg arbejder den dag idag, da jeg var 40. Altså for ni år siden. Indtil da havde det ikke været et problem for mig at holde min normalvægt. Det viste sig at jeg var en rimelig god leder. Afdelingen jeg ledede blev vendt fra at give underskud og være lukningstruet, til at give et millionoverskud i løbet af et lille års tid. Så en dag spurgte direktøren om jeg ikke lige kunne køre en afdeling mere og så ville jeg naturligvis få en væsentligt højere løn og bonus. Jeg drøftede det med min daværende samlever. Hun syntes det var ok, selv om jeg skulle arbejde væsentligt flere timer. Og så gik det ellers over stok og sten. Masser af møder og bjerge af elendig mad til de her møder; rundstykker, kager, chokolade, sodavand osv. Tid til at træne havde jeg heller ikke mere. Fik sådan en android telefon af direktøren således at jeg altid var online og kunne checke post og email. Min familie så jeg mindre og mindre til, men det gjorde ikke så meget fordi nu kunne vi jo få råd til to skiferier og to bade ferier om året. Så de syntes at det var helt ok at jeg arbejdede til midnat når jeg kom hjem. Til sidst var jeg chef for tre afdelinger og jeg ved ikke hvor mange medarbejdere. Men så en dag hvor vi var ude ved min bror fik vi noget helt anderledes mad. Min bror fortalte at ham og konen havde meldt sig ind i DDV. Og kort fortalt lykkedes det ham at lokke mig på vægten. Den viste 107 kg. Og så besluttede vi, mig og konen, sig også for at melde os ind i DDV. På tre måneder tabte jeg så 25 kg fedt og tog tre kg på i muskler således at jeg vejede 85 kg. Og så var jeg stabiliseret som de kalder det for hos DDV.

Arbejdet gik stadig over stok og sten. Kunne dog godt mærke at jeg blev mere og mere stresset. Og så en dag til et møde ude hos en kone fik jeg et ildebefindende. Heldigvis for mig var kunden, eks sygeplejerske, så hun kørte mig ud til min egen læge. Her gik det så helt galt. Pludselig var min puls på 224, han gav mig nitroglycerin sprøjtet direkte i blodet. Ringede efter hjerteambulancen. De kom og så husker jeg ikke mere. Blev opereret i hjertet i Skejby. Jeg husker at dag jeg vågnede var jeg bare så glad for at se mine børn og besluttede mig for at nu skulle det være slut med mit superstressede og usunde liv.

Idag lever jeg et helt andet liv. Nyder tilværelsen som single. Konen var ikke helt tilfreds med min nye mere almindelige indtægt. Så kort sagt er jeg faktisk ved at genfinde det liv som jeg levede som helt ung, hvor jeg trænede hver dag i badminton to timer og så kampe i weekenden. Nyder bare at træne igen og at spise sund mad. Nu skal jeg bare lige ha sixpacken frem igen, feje for egen dør som du skriver:-) Og hvem ved. Så en dag står hun der måske lige pludeselig: Min drømmekvinde med sixpack og ben i næsen. :-):-)

Knud
14 år11. november 2010 kl. 14:24
Til kbla: Skred din kone fordi du fik en almindelig indtægt igen??? Det lyder godt nok helt langt ude, hun skulle da være glad for at kunne se dig mere? Utaknemmelige skarn!

Okay, jeg kan godt se at du fejer for din egen dør :) Der er måske også en forskel på om man tager på fordi man ikke har tid til sig selv eller fordi man er ulykkelig/er spiseforstyrret eller lignende. Det er bare svært at høre at mænd "vil" have én som hviler 110 % i sig selv og ikke "må" have overskydende sul, for det er som om der ikke er plads til at fejle i det regnskab. Men det er jo ikke så meget mit problem og måske mere din kommende kærestes :)

Til Tanja: så længe du sørger for at klæde dig feminint og nyde din nye figur kan det vist ikke gå helt galt! Tillykke med at være så tæt på 7'erne!
14 år11. november 2010 kl. 15:32
Hej Lovely og Nana lnie.

Tusind tak for jeres ros og opbakning...

Jeg glæder mit til at kunne springe ud til sommer, som en sommerfug der er kommet ud af sin kokon... efter en kold vinter i slidt oversize tøj... for jeg er 100 % sikker på at jeg til den tid vil have smidt de fleste af de kg jeg skal af med... så kommer arbejdet med at tone kroppen så den bliver helt smækker lækker.. men der er jeg nok først nået hen til næste år ved den her tid, når huden har trukket sig lidt på plads osv.. jeg er spændt op om det bliver nødvendigt med et brystløft og reducering af overskydende maveskind..

kan i have en god aften i dejlige mennesker :-)
14 år11. november 2010 kl. 16:38
Tillykke med de 82kg! Super godt gået! Og kunne lige se det for mig med dit tøj ;D Men det er nok også lidt dumt at gå ud og købe en hel masse nyt, når der meget gerne skulle ryge lidt kilo endnu. Men før eller siden bliver det jo nødvendigt :P Du skal nok nå de 70 kg! Du er super godt på vej!
14 år11. november 2010 kl. 19:30
Hej Nanna

Mit syn på kvinder er jo ikke nødvendigvis det syn andre mænd har på kvinder. Jeg tror da at mange mænd fint kan leve sammen med en kvinde med lidt sul på kroppen og være ovenud lykkelig for det.

Og hvis jeg skal være helt ærlig er det nu heller ikke et problem for mig hvis der er et par ekstra kilo på en kvinde. Der er masser af smukke kvinder med ekstra kilo. Men jeg vil bare ikke leve sammen med sådan en kvinde. Og sådan er det:-)

Så jeg venter på at min drømmekvinde dukker op en skønne dag. Det skal nok ske, når det rette øjeblik opstår og vores øjne mødes, og der opstår den her helt vidunderlige kemi, der bare er helt ubeskrivelig. Drømme er gratis og det sker faktisk at de går i opfyldelse.

Jeg kan anbefale dig at læse en bog skrevet en amerikanderinde for snart mange år siden. Bogen handler om at leve positivt og lykkeligt. Den er nem at læse og at forstå og at handle efter.

Louis L. Hay: Lev Lykkeligt

Knud:-)
14 år11. november 2010 kl. 20:52
Hej Tanja

Skønt at det stadig går frem ad. :O) Nu er der sørme ikke langt til 7'erne. Du skal se - før end du ved af det, så er de der :O)

Jeg havde/har ellers et mål lidt lige som dig med at opnå en bestemt vægt til min fødselsdag. har fødselsdag på lørdag og havde/har som mål at hvis jeg når en vægt på 73 (eller under), måtte jeg købe en fin kjole jeg havde set (og prøvet) som fremhæver den figur der er ved at dukke op. :O) MEEEEN - idag siger vægten 73,4 og er bange for de sidste 400 gr ikke ryger på bare 2 dage. ØV. Men dog tæt på :)

Go aften og bare klø på. Du er sej :O)
14 år11. november 2010 kl. 20:57
Hej Nanna

Sorry. Der var lige en smutter. Titlen er ikke: Lev Lykkeligt.

Her er den korrekte:

Louis L. Hay: Helbred dit Liv

Lige en lille anmeldelse.

I denne indsigtsfulde og øjenåbnende bog tager
Louise L. Hay fat om roden på de sundhedsmæssige
problematikker, der plager det moderne menneske.
Hun beskriver, hvordan vi skaber vores oplevelser
gennem de tanker, vi tænker om os selv.
ødelæggende mønstre som bitterhed, kritik og
skyldfølelse ligger dybt i mange af os, men ved
at blive bevidst om de bagvedliggende årsager til
disse negative tankemønstre kan vi transformere
os selv. Selverkendelse og selvaccept er nøglen
til en positiv forandring, hvor vi genvinder
styrke og sundhed via kærlighed til os selv.

HELBRED DIT LIV af Louise L. Hay er oversat til 29
sprog og har solgt over 35 millioner eksemplarer
på verdensplan.

Vh Knud:-)
14 år11. november 2010 kl. 20:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...