MUFA styrer

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: MUFA styrer
@Gitte
Det lyder umiddelbart som om du har gjort det rigtige.
For lige at kommentere på "gæst" udtalelser: Jeg har ikke lige regnet på hvor stort kalorie-underskud dit vægttab ville kræve, især fordi det kræver kendskab til din startvægt. Men lidt hurtig hovedregning giver at du i snit har tabt dig omkring 800 g pr uge, hvilket er SUPER godt gået at holde over en så lang periode, men samtidig absolut indenfor den hastighed der anbefales for et sundt vægttab! Så nyd din sejr, og lad dig ikke gå på af andre kloge hoveder!! (Det lyder også til at du har haft gode pålidelige kloge hoveder med ind over ;0) )

@ Bimsepigen
Og ja, lidt specific mavefedt-fjerning er du vist ikke den eneste der ville nyde... der er et glimrende depot ca 20 cm længere oppe hvis det absolut SKAL omplaceres og ikke bare vil forsvinde ;0)
14 år14. oktober 2010 kl. 22:57
Kære Gitte,

Jeg har ikke regnet på dit kalorieforbrug (ville ikke ane hvordan jeg skulle gøre)- og vil endnu engang slå fast, at jeg synes det er mega-sejt at du har tabt alle de kg.

Min pointe er bare, at vi alle sammen har forskellige måder at gøre tingene på. Har både læst Bitz' bøger og Charlotte Hartvigs (bl.a. "Spis Maven Flad") og synes begge forfattere er inspirerende på hver sin måde.

Når jeg taler om kalorier er det fordi at det bare er et uomtvisteligt faktum, at hvis man skal tabe sig - ja så skal man spise færre kalorier end man forbrænder - uanset hvilke modeller man følger. Man behøver jo ikke tælle dem, eller vide hvor mange man indtager.

Iøvrigt var jeg meget glad for Christian Bitz´Go Kur inde på TV2 - kender du den? Der findes både madplaner og bunkevis af opskrifter inde på TV2s hjemmeside - måske du kunne bruge noget derinde?

Så - jeg vil som sagt ikke nedgøre dit eller nogen andres vægttab - jeg synes det er flot når I taber jer - uanset hvordan I gør.

Hvordan vægten så holdes når man kommer ned - det er jo en kamp der er lige så stor som det at tabe sig - om ikke større.

Har læst, at det er sværere for en tidligere overvægtig der har tabt sig at holde sin vægt, end det er for en alkoholiker at holde sig fra alkohol og en narkoman fra stoffer. Så det er hårde odds. Kæmper - I der følger min tråd ved det jo - meget for at finde en livsstilsstrategi, der passer til mig.

God weeken til dig Gitte - og alle andre der læser med.

Lovely

14 år15. oktober 2010 kl. 08:24
Tusind tak fluffy82 :) det er hvad læger og Christian Bitz siger , og jeg føler selv det e rdet rigtige , for har på et intet tidspunkt følt det som besværligt . :)
og nyder min nye livsstil .

Jeg forstår ikke der er så mange der fokusere på hvad nu når alle kilo er smidt , hvad så ?

1. lær og ros dig selv , for det er godt gået

2. var det her ikke din drøm, hvorfro så ødelægge den .

3. psyken spiller en stor rolle, hvis du er stresset eller ulige vægtig , så er det vigtig og finde ud , hvad der gør du er det, for så har du sikkert overspist eller trøstet spist som trøst.

og nyd dog for helvede du har smidt alle de kilo , klap dig selv på skuldren , og forkæl dig selv med massage eller andet der gør dit sind og sjæl godt :)

jeg ved ikke om i kan bruge det, jeg har for 2 år siden gået til samtaler og fundet ud af hvorfor jeg blev tyk ,og nu er jeg her mange kilo lettere , så en dag tog jeg alt mit gamle tøj og kørte afsted , og sagde farvel til den gamle Gitte.
Mentalt føler jeg ikke det som en udfordringen når jeg har tabt de sidste kilo , jeg skal fortsætte med at leve sådan og kommer ikke til at drikke coca cola igen og æde 2 potioner og få hvidt sukker og hvidt brød ind i huset osv , tror det er en beslutning der skal tages for good , og den har jeg taget , og for mig er mit helbred det vigtigeste og ønsker ikke flere livsstil sygdomme , og jeg kunne jo dårligt gå før i perioder , og mine dårlige ben fik jeg huller på .

så jeg ville ikke tilbage til det gamle liv, mit liv nu er fantastisk , en masse energi selvtillid og meget større bevægelse, det vil jeg ikke bytte med noget i verden , men igen tror jeg det største problem e rpsyken , for drømmer du stadig om kagerne og chokoladen osv ja så er det et problem og tro mig der er mange alternativer , man kan sagten få en fedtfattig banana split osv det er måden man laver det på og mængderne .

så glæd jer over det i har tabt og fortsæt evt når i er færdige med at veje jer en gang om ugen , så holder i fast i jeres beslutning om aldrig at blive tyk igen , tro på jer selv , og nyd livet , men ikke på den "fede måde " vær positiv <3
14 år15. oktober 2010 kl. 14:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...