#21 af Frk Jakob (slettet)
har du mere end 15kg.plus og vil være med i et fælles skab om at smide kiloene
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Frk Jakob (slettet)
re: har du mere end 15kg.plus og vil være med i et fælles skab om at smide kiloene
Jeg bor også i NrdSjælland og vejer næsten 100 kg. Jeg vil gerne ned på 80 kg. Jeg har sjældent tid, men jeg VED at noget som vil virke for mig er at veje mig sammen emd andre, at stå til regnskab over for andre, tykke eller tynde.
14 år8. september 2010 kl. 21:32
bruger slettet
At spise ude
Idag har jeg haft en hyggedag med min mor og min søn. Min mor har lige haft fødselsdag og jeg gav hende en frokost i byen.
Jeg syns det var ldit svært at vælge mad når nu denne kur og motivationen for det ligger i baghovedet og summer, men alt i alt syns jeg at jeg slap godt fra det. Jeg valgte en sandwich med salat og laks. Brødet var ikke særligt groft så jeg spiste kun halvdenen af det. Til gengæld spiste jeg al salaten og det meste af den røgede laks men skrabede dressing af. Til aftensmaden overtalte jeg min mor til at lave noget sundt , jeg fik kalkun, gulerødder, porre og blomkål og derved fik jeg vejet lidt op for frokosten.
Hvad gør i når i skal ud enten i byen eller hos venner?
Jeg syns det var ldit svært at vælge mad når nu denne kur og motivationen for det ligger i baghovedet og summer, men alt i alt syns jeg at jeg slap godt fra det. Jeg valgte en sandwich med salat og laks. Brødet var ikke særligt groft så jeg spiste kun halvdenen af det. Til gengæld spiste jeg al salaten og det meste af den røgede laks men skrabede dressing af. Til aftensmaden overtalte jeg min mor til at lave noget sundt , jeg fik kalkun, gulerødder, porre og blomkål og derved fik jeg vejet lidt op for frokosten.
Hvad gør i når i skal ud enten i byen eller hos venner?
14 år8. september 2010 kl. 22:13
xxm (slettet)
re: At spise ude
milsen kan du ikke åbne din dagbog så man kan fælge med hvis du føre mad ind? men fint som du har gjort i dag med at springe halvdelen af brødet over,
Jeg prøver pt. at tage mindre potioner og spise meget laaaaaaaaaaaaaangsomt hvis vi er ude og spise, men eller kan man godt tillade sig at sige nej tak til f.eks kage og andet helt usundt eller spise mindre end man normalt ville spise... men der ud over skal der også være plads til dage hvor man ikke tænker så meget over hvad man spiser...... derfor behøver man ikke skulle starte "forfra".... men måske så bare spise lidt ekstra sundt et par dage eller gøre en lidt størrer indsats på motions siden
Jeg prøver pt. at tage mindre potioner og spise meget laaaaaaaaaaaaaangsomt hvis vi er ude og spise, men eller kan man godt tillade sig at sige nej tak til f.eks kage og andet helt usundt eller spise mindre end man normalt ville spise... men der ud over skal der også være plads til dage hvor man ikke tænker så meget over hvad man spiser...... derfor behøver man ikke skulle starte "forfra".... men måske så bare spise lidt ekstra sundt et par dage eller gøre en lidt størrer indsats på motions siden
14 år8. september 2010 kl. 22:20
GLB (slettet)
Jeg plejer gerne at guffe et æble og nogle gulerødder inden jeg tager i byen - så er jeg nemlig ikke så sulten og tager langt mindre portion og ar nemmere ved at vælge fra :)
Har haft en rigtig dårlig eftermiddag, øv! Men har heldigvis holdt mig fra gufferiet og manden står for lækker mad, mens jeg slapper af i sofaen og lillemanden leger på værelset :)
Har haft en rigtig dårlig eftermiddag, øv! Men har heldigvis holdt mig fra gufferiet og manden står for lækker mad, mens jeg slapper af i sofaen og lillemanden leger på værelset :)
14 år9. september 2010 kl. 18:30
xxm (slettet)
super Githa...vær stolt af dig selv over du kunne holde dig fra de søde sager.... og nyd din aftens mad og din mand.... nu ved jeg ikke lige hvorfor din eftermiddag har være dårlig... men husk at humøret går op og ned husk de gode ting i livet knus Tine
14 år9. september 2010 kl. 20:43
bruger slettet
Ang. dagbog
Jeg troede da at jeg havde åbnet min dagbog?? Jeg har ikke tastet mad og motion ind da jeg ikke lige er nået til at gide at veje min mad og motion bliver bare ikke rigtig til noget endnu heller.. Men hvis jeg ikke har åbnet den.. hvordan pokker gør jeg så?
14 år10. september 2010 kl. 10:50
bruger slettet
Ang. hygge/trøstespisning
Githa, jeg kender udemærket det der med at have dårlige dage og blive endnu mere forfalden til guf og lækkerrier. Jeg er normalt en type der så snart jeg skal hygge lidt eller trøste mig selv, så ryger der guf på bordet! Og det er især når dagen har været dårlig det er svært at holde sig fra den slags syns jeg. Flot at du gjorde det.
Når jeg får de lyster så laver jeg mig en tallerken med frugt skåret i stykker og gerne med lidt rosiner på.. det kan være super lækkert. Og så har jeg lige fundet en opskrift på en form for havregryns/kokoskugler som dækker mit behov for søde sager. Vil du have opskriften?
Når jeg får de lyster så laver jeg mig en tallerken med frugt skåret i stykker og gerne med lidt rosiner på.. det kan være super lækkert. Og så har jeg lige fundet en opskrift på en form for havregryns/kokoskugler som dækker mit behov for søde sager. Vil du have opskriften?
14 år10. september 2010 kl. 10:54
bruger slettet
Oss mig
Så kiggede jeg lige lidt ind igen, og så at der var en nystartet tråd for os med mindst 15 kg overflødigt på sidebenene. Så den er jeg med på.
Jeg er 34 år og i mit allerhøjeste nogensinde. Prøver at spise sundt , men har en dejlig mand som elsker alt der er lavet af sukker. Og min rygrad er stærk nok til at modstå det, når vi går nede i byen, men ikke når det ligger ude i skabet. Forskellen er at jeg kun skal være standhaftig i 15 min nede i byen, men konstant herhjemme. Så ene sunde ting garneret med slik og kage.
Ang min strategi så vil jeg igen kigge til kernesund og udelukke det meste gluten og sukker fra min kost. I forvejen får jeg stort set ikke mælkeprodukter, da jeg ikke tåler dem så godt. Jeg vil skrive ind i madital hver dag, selv om jeg har en del måltider på mit arbejde, hvor jeg ikke helt kan bestemme selv eller veje. Så det er meget på slum, men erfaringen siger mig hvor meget jeg ca tager.
Motion har jeg endnu ikke en strategi for, men jeg arbejde i ældreplejen om natten og rører mig alt for lidt derudover.
Ang hvordan vi gør det, så synes jeg at vi skal lave en ny tråd hver dag der hedder f.eks "15+ dato". Det er mere læsevenligt at tråden ikke bliver monsterlang. Og så synes jeg at man skal byde ind med det man har lyst til. Har man lyst til at fortælle hvad man vejer er det okay, har man et godt tip, har man en god/dårlig historie eller trænger man til et godt råd... Find selv på mere.
Dette var mine tanker, hvad tænker i andre???
Jeg er 34 år og i mit allerhøjeste nogensinde. Prøver at spise sundt , men har en dejlig mand som elsker alt der er lavet af sukker. Og min rygrad er stærk nok til at modstå det, når vi går nede i byen, men ikke når det ligger ude i skabet. Forskellen er at jeg kun skal være standhaftig i 15 min nede i byen, men konstant herhjemme. Så ene sunde ting garneret med slik og kage.
Ang min strategi så vil jeg igen kigge til kernesund og udelukke det meste gluten og sukker fra min kost. I forvejen får jeg stort set ikke mælkeprodukter, da jeg ikke tåler dem så godt. Jeg vil skrive ind i madital hver dag, selv om jeg har en del måltider på mit arbejde, hvor jeg ikke helt kan bestemme selv eller veje. Så det er meget på slum, men erfaringen siger mig hvor meget jeg ca tager.
Motion har jeg endnu ikke en strategi for, men jeg arbejde i ældreplejen om natten og rører mig alt for lidt derudover.
Ang hvordan vi gør det, så synes jeg at vi skal lave en ny tråd hver dag der hedder f.eks "15+ dato". Det er mere læsevenligt at tråden ikke bliver monsterlang. Og så synes jeg at man skal byde ind med det man har lyst til. Har man lyst til at fortælle hvad man vejer er det okay, har man et godt tip, har man en god/dårlig historie eller trænger man til et godt råd... Find selv på mere.
Dette var mine tanker, hvad tænker i andre???
14 år10. september 2010 kl. 11:10
bruger slettet
15+ dato
Jeg syns umiddelbart ideen med 15+ dato lyder meget god.. Men personligt er det ikke sikkert jeg kigger herind hver dag og så går der måske noget tabt? Men du har ret i at tråden bliver meget lang og ærgeligt nok står det nye i bunden i stedet for i toppen... Men måske kunne man lave 15 + Uge 36? så det bliver en uge af gangen?
14 år10. september 2010 kl. 14:36
GLB (slettet)
re: 15+ dato
Det med 15+ uge lyder fornuftigt! :)
14 år10. september 2010 kl. 16:58