50 % ned i vægt......

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: 50 % ned i vægt......
FLOT!! tillykke med den gode start!!
14 år25. august 2010 kl. 21:54
Hello Charmefyr (herligt navn ^^),

Det er modigt af dig at arbejde hen imod en GB-operation. Mange har en ide om, at hvis man faar en GB, saa er alle problemer loest, for nu behoever man jo ikke at spekulere paa hvad man spiser laengere. Jeg kan se udfra dine posts, at du udmaerket godt ved det ikke forholder sig saadan.

Madital.dk er et rigtigt godt sted. Folk her er utroligt imoedekommende og bakker hinanden op, ligesom man generelt forstaar at folk er forskellige, osv..

Tag dig ikke af, at der har vaeret lidt pres paa dig for at faa dig til at indtaste. Du ved jo, de mener det godt, men jeg lover at jeg ikke ogsaa vil proeve at faa dig til at taste ind! lol

Tillykke med foerste vejning!...

Bare vent, foer du ved af det vil du taenke: "Jamen jeg troede da det ville tage meget laengere tid!?".
Et andet win er, at du faar mulighed for at faa lidt styr paa hvad du spiser allerede inden GB, og det vil komme dig til gode paa laengere sigt!

En interessant tanke: Jeg kender til folk som begyndte at tabe sig fordi de havde udsigt til en GB, men som besluttede, da tiden var inde, at ikke faa GB alligevel fordi de havde opdaget i mellemtiden at de kunne tabe sig uden.

@Katj,

Du skriver nogle interessante ting. Bl.a. naevner du at ens kalorie behov forandrer sig under vaegttabs-forloebet.
For mig lyder dette rigtigt, men jeg er i tvivl om hvordan det forandrer sig. Faar man behov for faerre el. flere kalorier?

- Kunne du have lyst til at fortaelle lidt naermere om hvad du ved, el. hvad dine personlige erfaringer er i denne henseende?
14 år25. august 2010 kl. 23:44
hej Ywon
ude på oversigtssiden - du ved info-siden hvor der til venstre står hvor mange kalorier du har indtaget, og hvor mange kalorier du har forbrændt (set gennem dine indtastninger) står der i den højre side hvor mange kalorier din krop har behov for dagligt med din vægt, højde alder etc. Det tal er faldende efterhånden som man taber sig. Det giver jo sig selv at jeg ikke har så meget krop der skal bruge energi, så den kan klare sig med mindre, når den bliver mindre! I den rubrik får man kun en glad smiley hvis man spiser sit mindste behov i kalorier, og i øvrigt stadig har et overskud til at tabe sig på - kaloriemæssigt.
håber det giver mening! Jeg er ihvertfald ret godt kørende ved at spise mine 1947 kalorier om dagen, motionere så der er et overskud. i denne omgang den sidste halvanden uge har jeg tabt mig ca 3 kilo. Bestemt uden sult og faktisk har jeg været ude i byen og spise knap så sundt 3 gange.. haft gæster og ja alle de farlige ting, men det er gået ok!
jeg er i grunden også indstillet på, at det her taberi skal være en livsstilsændring som lige netop giver mig plads til udskejelser og ikke bliver surt, hvor jeg intet tillader mig for så går det galt.. det kan jeg IKKE klare i ret lang tid!!
håber det gav lidt mening! ;)
Mvh. Katja
14 år26. august 2010 kl. 08:40
hejsa igen...
har været til endnu en kontrol vejning, og denne gang med et minus på 1.8 kg.. så det samlet resultat er nu på et samlet minus der hedder 5.7 kg.. smiler
14 år1. september 2010 kl. 10:57
sejt!! re: 50 % ned i vægt......
hvor er det godt gået!!
er desværrelidt gået i stå men skal nok komme efter det!!
14 år1. september 2010 kl. 15:40
re: sejt!! re: 50 % ned i vægt......
bare op på hesten igen,, så skal det nok komme,, rom blev jo ikke bygget på en dag,, gg
14 år1. september 2010 kl. 16:30
nej og fik dem bestemt heller ikke samlet sammen på en dag!! :-D

men er bare nogetså ulideligt smovse-syg..... øv - og vinder bare ikke kampen hver gang..
14 år1. september 2010 kl. 17:15
katj..

du har min fulde opbakning,, og det skal nok også lykkedes for dig at komme tilbage på rette spor igen.. jeg venter med længsel på brevet med dato for en operation,, smiler
14 år1. september 2010 kl. 22:23
tak tak!!
og som et mirakel er der forsvundet omkring et kilo siden sidst ved at gøre ingenting... har ikke spist overvældende sundt, både fået slik, is, chips og kage, kartofler og hvidt brød - tja cirka alt det jeg ikke burde.. men selvfølgelig i små mængder.. og jeg har cyklet meeen ikke helt så meget! skørt!! men dejligt! så nu kan jeg igen.. ;-)
Og tillykke med de fine vægttab på det sidste også.. det går da skide godt for dig!!
ja det bliver spændende med en dato..
14 år10. september 2010 kl. 08:18
Katj, ja det er bare underligt. Nogle gange forsvinder der en masse uden at man gør noget. Andre gange gør man alt det rigtige, og så sker der ikke noget som helst.
14 år10. september 2010 kl. 11:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...