50 % ned i vægt......

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

50 % ned i vægt......
hejsa..
jeg er totalt ny i dette forum.. men har taget en rask beslutning.. har Dags Dato været ved lægen og fået en henvisning til en Gastrisk Baypass operation..
har gennem det meste af mit voksne liv taget på.. men fik af vide fra lægen jeg max havde 15 år hvis det fortsatte uændret..
mange ting spiller en afgørende rolle i min beslutning.. min kæreste,, mine børn,, fremtiden osv..
jeg søger herigennem støtte - opbakning - gode råd.. osv..
mvh Charmefyren....
14 år19. august 2010 kl. 18:24
re: 50 % ned i vægt......
Tillykke med din beslutning og dit nye liv. Hvad end man tror, så kan man nemlig komme til at leve et afbalanceret liv i forhold til mad. Men det tager lang tid at indarbejde de gode vaner.

Du kan få en masse støtte og opbakning herinde, skulderklap eller spark bagi eller hvad du nu end måtte have brug for.

Vi har hver vores måde at tabe os på, så nu skal du finde din vej til en sundere livsstil.

Mit bedste råd til dig er, HÆNG I OG KLØ PÅ.... OG sidst men ikke mindst, fokusere på det positive!
14 år19. august 2010 kl. 19:14
jeg er også Meget positiv. og virkelig indstillet på det, velvidende om det IKKE bliver nogen let omgang.. at lægge mig under kniven var den løsning som gav mig sparket..
det er klart at målet er LANGT ude i fremtiden, men skridtet er taget, så er det kun et spørgsmål om at vente
14 år19. august 2010 kl. 19:30
Velkommen til og tillykke med din store beslutning. DEt er helt sikkert en spændende tid du går i møde.

Har du været inde på GB-foreningens hjemmeside, derinde er der et forum hvor man kan følge med i andre folk der overvejer operationer eller allerede har været igennem hele møllen? Selvom jeg ikke er opereret eller regner med at blive det, finder jeg alligevel meget inspiration derinde, der er et forum der hedder før og efter fotos, og det er jo helt vildt så flotte resultater der opnås. Det giver mig blod på tanden at se disse mennesker som har tabt så mange kilo, de kommer til at ligne helt nye mennesker.

Jeg er sikker på at du nok skal finde en masse støtte herinde, og de 8 % du selv skal smide inden operationen skal nok ryge uden problemer.

Jeg glæder mig til at følge dig på din vej, og du siger bare til når hvis du syntes det bliver svært.
14 år19. august 2010 kl. 20:32
hey mopsie..
jamen mange tak.. jeg ved med mig selv det bliver en hård tid. men samtidig vil jeg det her SÅ meget. og nu er beslutningen taget..
jeg skal nok løbende holde dig/jeg opdateret herinde hvordan det går. hvis det havde interesse..
jeg har aftalt med egen læge at komme til kontrol vejning ca 1 gang om ugen,, for at blive holdt til ilden som man siger..

mvh.. Brian
14 år19. august 2010 kl. 21:21
Hej Brian

Det lyder superspændende. God beslutning at tage, der er trods alt en del at gøre det for :-)

Vi er klar til at heppe.

14 år19. august 2010 kl. 21:30
Hej Brian

God arbejdslyst!! for der er godt nok mere arbejde i at komme af med kilo end i at samle dem sammen!!
Jeg er selv med i den tunge gruppe, hvor der virkelig skal smides mange kilo, og ja, halvdelen skal da ihvertfald væk.

Jeg vil på det varmeste anbefale dig at begynde med at indtaste dét du spiser, hver dag hele dagen! samtidig med at få indtastet hvad du laver af aktiviteter! det er så dejligt at man kan følge med i, hvad de ting jeg får puttet i hovedet koster - og hvor meget 1 time på cyklen giver af overskud på kaloriebalancen!
jagten på smiley der er glade.. tja gæt selv hvor effektivt det kan være.. ;)
hvor meget skal du tabe dig inden du kan blive opereret? hmm bare sig til hvis det ikke er noget du har lyst til at dele..
nå vil ud og have et glas vand inden mit velfortjente bad efter en god time på cyklen hertil aften!!
held og lykke
14 år19. august 2010 kl. 23:21
hey igen...
jeg tror ikke jeg er specielt god til at nortere hva jeg spiser. mener det er for tids krævende. og lange arbejds dage gør det besværligt.. men mener at ha så meget selv diciplin at det nok skal lykkedes.. mit mål er at tabe mellem 15 og 20 kg.. inden operationen.. så med en gylden huske regel er det ca 1 kg om ugen..

mvh. Brian
14 år19. august 2010 kl. 23:38
det tager nu ikke så lang tid at få det tastet ind.. det der tager tiden er at veje maden, men man kommer hurtigt til at have en fornemmelse af hvor meget det forskellige vejer..
men det er jo selvfølgelig helt op til dig, og hvis du kan holde øje med dit kalorie indtag uden - og sørge for at kroppen får det den har behov for - ja så hatten af for det! :)
kan jo kun sige hvad der hjælper mig.. og i denne uge er jeg lige startet op igen efter en ferie uden skellen til hvad der kom i munden og allerede er der strøget 2,2 kilo siden mandag morgen.. og det er jo da også en sjat! er i hvert fald godt tilfreds med mig selv - og jeg har både spist godt og meget.. endda været ude at spise rigtigt usundt en gang.. men det kunne jeg få plads til ved at taste ind og jeg overskred ikke dagens kalorieforbrug!!' nå men som du nok kan fornemme er jeg varm fortaler for indtastning.. he he
håber vi får at høre om dine fremskridt!
14 år20. august 2010 kl. 09:07
hay katj...
vi er heldigvis ikke ens, men kan sagtens se hva du mener med at taste ind,, og hatten af for dit flotte resultat denne uge..
og selvfølgelig skal jeg nok løbende fortælle hvordan det går,, og hvornår jeg skal derind.. helt sikkert
14 år20. august 2010 kl. 17:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...