50 % ned i vægt......

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: 50 % ned i vægt......
Jeg vil sige det sagtens kan lade sig gøre ikke at taste ind. Det har jeg måske gjort 5 % af min tid! Måske endda mindre. Jeg gør det når jeg skal på sporet igen. Når jeg får mig forvildet ud på en vej jeg ikke kan komme væk fra igen. Så tæller jeg slavisk i nogle dage. Ellers kører jeg ca. tal inde i mit hoved!
14 år21. august 2010 kl. 21:27
selvfølgelig kan det sagtens lade sig gøre.. men behovet i kalorieindtaget ændrer sig også efterhånden som man taber sig - og når nu man gerne skal have halveret sin vægt sker der også en betydelig ændring der.. derfor sys jeg det er en stor støtte!
og jeg taster heller ikke ind hver dag - som igår med en tur i legoland, der giver jeg op... men når nu den skal have en skalle- og jeg skal have de gode vaner ind på rygraden, så er det en god støtte.. det er nemt at få overblik over hvad man egentlig får af det ene og det andet, og især af sammensætningen og at jeg husker at få fedt.. det gode vel at mærke!
nu er jeg også blevet påpasselig med at få nok kalorier så mit dagsbeov er dækket ind - der taber jeg mig nemlig bedst!
hold da op sikke en smøre!! ;) håber ikke det blev for meget! Men sys egentligt det er lidt rart at sætte ord på, hvorfor det er godt for mig - det holder mig fast i en god rytme!
14 år22. august 2010 kl. 08:56
Hej.
Jeg er også en af de tunge "drenge" dog uden tap ;-)
Jeg taster altså næsten hver dag for at holde mig til ilden. Et simpelt rundstykke med smør er f.eks meget "dyrt" og det tænkte jeg ikke lige på før.
Jeg har ikke været normalvægtig siden jeg var 18 (og var det kun 1 år) og nu er jeg 44 :-o Jeg regner egentlig heller ikke med at blive det igen men men der er trods alt en øvre grænse. Nu er det så 3. gang jeg er i gang med at tabe "de samme" 20 kg SUK og 2 gange skyldes vægtøgningen for en stor del min stofskiftesygdom FNYS.

Nå lang smøre, hvor jeg egentlig kun ville sige: optælling af kalorier er supert for mig :-)
14 år22. august 2010 kl. 19:44
ja det er jo lige de der små ting man spiser... som man ikke lige tænker over hvad koster.. jeg har købt et bæger cultura m. hindbær uhmmmm men nøjs det koster... og det ville jeg da heller aldrig have troet uden mine indtastninger.. dejligt der er den her mulighed!! held og lykke!!
14 år23. august 2010 kl. 10:44
Jeg vil foreslå at du tager dig tid til at taste alt ind hver dag i de første par måneder (Der kan sagtens gå sport i det, så det ikke føles som en byrde). Noget af det allervigtigste i den proces du skal i gang med er at få overblikket over hvad det er man kommer i munden. Der skal ikke meget til før man har fået for mange kalorier en dag og så taber man sig ikke, og sker det nok dage i træk så beholder motivationen at kæntre. (Sådan var det ihvertfald for mig).

Jeg gik igang i august sidste år og har i alt tabt 70+ kilo siden uden at jeg synes det har været forfærdeligt, så det kan sagtens lade sig gøre og jeg ønsker dig alt mulig held og lykke :)
14 år23. august 2010 kl. 13:57
beholder = begynder*
14 år23. august 2010 kl. 13:57
tak for de mange indlæg...
og syns det er perfekt at I har glæde af at indtaste jeres tal... MEN jeg tror stadig jeg er i en lidt anden situation end de fleste herinde.. jeg har haft mange ting i min hverdag jeg har skåret væk.. halvveret eller udskiftet. og det er pt. den vej jeg skal.. for første fase af min langsigtet plan hedder at tabe 15 - 20 kg inden jeg kan få min operation...
ps.. har første kontrol vejning onsdag 25 august.. smiler
14 år24. august 2010 kl. 21:53
krydser fingre for dig i dag..
hmm ja den fornemmelse har jeg også tit.. at min situation er en helt anden alvorlig en, men altså hvis du tænker at jeg er en af dem der kæmper en kamp med 5-10 kilo, kan jeg berolige dig med at det er jeg bestemt ikke!!
det ville klæde min krop helt fantastisk at blive befriet for 70 kg!! og jeg har også måttet skære enormt mange ting væk.. og falder så i alligevel indimellem, men kan holde det til små mængder fordi jeg taster ind..

meeen vi er jo enige om, at hver især har forskellige behov og gør på forskellig vis! ;) så bare det er nogen i den anden ende at dele sejre og frustrationer med!!
14 år25. august 2010 kl. 13:17
Det med at taste ind.

Jeg kigger bag på hvad end jeg nu spiser. Og så regner jeg bare ud i hovedet. Så har jeg nogle mål til hvor mange kcal jeg må få pr. måltid. Og så kan jeg hurtigt se om jeg fx. må få en minimal til mellemmåltid....... Hvis ikke, så går jeg efter noget andet ;-) Jeg er og bliver hellere aldrig typen der taster alt ind. Det magter jeg simpelthen ikke. Så hellere nogle regler for hvor mange kcal jeg må få pr. måltid. Så samler man hellere ikke kcal sammen til en pose slik. For det gør jeg hvis jeg skal tælle. Så skærer jeg ned på det sunde i stedet for! For kcal mæssigt kan man jo tillade sig det. Men man er jo meget forskellig hvad angår vægttab!
14 år25. august 2010 kl. 15:44
hjemme igen...

har været hos læge til 1. vejning,, havde tabt 3.8 kg på en uge. så er kommet flyvende fra start.. men der er LANGT vej endnu...
14 år25. august 2010 kl. 18:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...