#41 af Gaiajo
Hemmelige superprodukter??
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Gaiajo
re: Hemmelige superprodukter??
Jeg vil da også gerne have opskriften på den kage :)
14 år8. august 2010 kl. 14:05
Stronger (slettet)
@SiriS :-) Nej det var ikke noget spørgsmål. Jeg ved godt det ikke er sundt med light produkter, men altså når jeg nu bruger shampo, make up og sådanne andre ting der er fyldt med en masse lort, kan jeg ikke se effekten af at undgå light produkter. Jeg har absolut ikke erstattet min tidligere livsstil med light produkter, laaaaaangt fra. Men når jeg er i byen en aften fx. vil jeg ikke sidde og ligne en sur gammel tante der kun drikker vand, når der nu står en cola light. Og når jeg skal hygge med nogen en fredag aften gider jeg hellere ikke sidde og tygge i en knasende gulerod. Ofte spiser jeg så det med sukker i alligevel, da det er så sjældent jeg spiser det (har lige erfaret at sukker giver hovedpine). Men cola light, zero og max, sorry, men jeg forguder dem. De er min kaffe. Jeg drikker nemlig ikke kaffe! Drikker ikke cola hverdag, men det er abolsut kun pga. min dårligsamvittighed over for manden, for hvis jeg boede selv, så ville jeg kører det ned i litervis :-( En superslanker der går til bekendelse hihi
Men jeg vil prøve at læse den artikel du snakker om, for måske jeg bliver klogere. Lige nu er det vel i og for sig uvidenhed der gør jeg spiser light prod. Men jeg er altid åben for andres synsvikler og meninger, så jeg vil skynde mig ind og kigge på den artikel ;-)
Men jeg vil prøve at læse den artikel du snakker om, for måske jeg bliver klogere. Lige nu er det vel i og for sig uvidenhed der gør jeg spiser light prod. Men jeg er altid åben for andres synsvikler og meninger, så jeg vil skynde mig ind og kigge på den artikel ;-)
14 år8. august 2010 kl. 20:27
Lovely
Kære SiriS
Jeg tror vist alle er enige om, at vejen til vægttab og/eller sundhed nok er en individuel sti - som man selv skal finde.
Med denne tråd ønsker jeg bare at høre andres råd - hvad virker for dem? Kan jeg finde inspiration i andres tilgang til dette vanskelige område - hvor forskningen den ene dag siger ét og den næste noget andet.
Jeg synes vi ofte er ladt lidt alene i junglen af oplysninger - man kan finde citater, undersøgelser og artikler der støtter snart den ene og snart den anden holdning til kulhydrater, vitaminer, proteiner, sukker, sødestoffer osv. osv.
På den baggrund synes jeg det kan være rart at udveksle tanker om det, der virker på ens egen krop, psyke og humør. Det er jo ikke et "quick-fix" men en erfaringsudveksling der foregår - den kan man så sortere i efter temperament, pengepund og overbevisning.
Bare sådan du ikke misforstår denne tråd og dens "dybere mening"
Lovely
Jeg tror vist alle er enige om, at vejen til vægttab og/eller sundhed nok er en individuel sti - som man selv skal finde.
Med denne tråd ønsker jeg bare at høre andres råd - hvad virker for dem? Kan jeg finde inspiration i andres tilgang til dette vanskelige område - hvor forskningen den ene dag siger ét og den næste noget andet.
Jeg synes vi ofte er ladt lidt alene i junglen af oplysninger - man kan finde citater, undersøgelser og artikler der støtter snart den ene og snart den anden holdning til kulhydrater, vitaminer, proteiner, sukker, sødestoffer osv. osv.
På den baggrund synes jeg det kan være rart at udveksle tanker om det, der virker på ens egen krop, psyke og humør. Det er jo ikke et "quick-fix" men en erfaringsudveksling der foregår - den kan man så sortere i efter temperament, pengepund og overbevisning.
Bare sådan du ikke misforstår denne tråd og dens "dybere mening"
Lovely
14 år8. august 2010 kl. 20:30
Lovely
Hej "mål 65 kg"
Min personlige holdning til sødestoffer osv. - altså light produkter i den sukker-fri forstand er, at i mit tilfælde er det bedre, at få noget af dette - fremfor at udsætte min krop for sukker (der giver mig dårlig hud, dårligt humør og hovedpine *suuk*)
Jeg er gået ind i det med åbne øjne - mit primære sødestof, når jeg selv laver mad med et sødt islæt er sukrin, der så vidt vides ikke har andre bivirkninger end at bekæmpe de fri radikaler *ss* men jeg holder mig nu heller ikke tilbage med de "fabrisssødede" ting. Kunne simpelthen ikke fungere, hvis jeg ikke indimellem kunne få et eller andet til psyken - frem for kroppen *gg*
Desuden er det min erfaring, at trangen til slik mv. med sødemidler bliver mindre og mindre, jo længere tid man lever uden sukker.
Lovely
Min personlige holdning til sødestoffer osv. - altså light produkter i den sukker-fri forstand er, at i mit tilfælde er det bedre, at få noget af dette - fremfor at udsætte min krop for sukker (der giver mig dårlig hud, dårligt humør og hovedpine *suuk*)
Jeg er gået ind i det med åbne øjne - mit primære sødestof, når jeg selv laver mad med et sødt islæt er sukrin, der så vidt vides ikke har andre bivirkninger end at bekæmpe de fri radikaler *ss* men jeg holder mig nu heller ikke tilbage med de "fabrisssødede" ting. Kunne simpelthen ikke fungere, hvis jeg ikke indimellem kunne få et eller andet til psyken - frem for kroppen *gg*
Desuden er det min erfaring, at trangen til slik mv. med sødemidler bliver mindre og mindre, jo længere tid man lever uden sukker.
Lovely
14 år8. august 2010 kl. 20:35
rdrd (slettet)
Så sendes både den alm og fødselsdagsversionen afsted til de sidste der har spurgt.
14 år9. august 2010 kl. 13:07
Abjerre (slettet)
Jeg vil også rigtig gerne have opskriften på den chokoladekage der er blevet udleveret adskillelige gange:)
Og hvis andre har nogle gode bageopskrifter på brød og kage er de også velkomne!
Og hvis andre har nogle gode bageopskrifter på brød og kage er de også velkomne!
14 år16. september 2010 kl. 11:26
bruger slettet
Angel Food Chokolade kage...
Jeg vil også meget gerne bede om den... :o)
14 år16. september 2010 kl. 13:05
silja12 (slettet)
re: Den der angelfood kage
Jeg vil også meget gerne have den.
På forhånd tak :)
På forhånd tak :)
14 år23. september 2010 kl. 11:58
TrawtorRocker (slettet)
Hejsa.
Jeg bruger V6 Lakrids. Synes det holder smagen længe og gør at jeg ikke får lyst til søde sager.
Derudover er jeg stor fan af Faxe Kondi Light. Det er lige for jeg bedre kan lide den end ikke-light udgaven.
Min største last er Coca Cola og jeg kan desværre sagtens smage forskel på den "ægte" og light eller zero... Så vil jeg hellere snuppe en faxe kondi light.
Synes chokolade-te lyder super lækkert. Det vil jeg prøve :o)
Jeg bruger V6 Lakrids. Synes det holder smagen længe og gør at jeg ikke får lyst til søde sager.
Derudover er jeg stor fan af Faxe Kondi Light. Det er lige for jeg bedre kan lide den end ikke-light udgaven.
Min største last er Coca Cola og jeg kan desværre sagtens smage forskel på den "ægte" og light eller zero... Så vil jeg hellere snuppe en faxe kondi light.
Synes chokolade-te lyder super lækkert. Det vil jeg prøve :o)
14 år23. september 2010 kl. 12:59
Fezzemor (slettet)
Det ville være dejligt hvis jeg også kunne få tilsendt de to udgaver af chokoladekagen - mange tak!
14 år25. september 2010 kl. 18:43