#11 af rdrd (slettet)
Hemmelige superprodukter??
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+rdrd (slettet)
re: Den der angelfood kage
kommer her:-)
14 år4. august 2010 kl. 20:57
GLB (slettet)
Jeg kunne også godt tænke mig opskriften på Angelfood :-)
Et par af mine superfoods, når jeg skal ned i vægt er:
Fromage Fraice 0,3% m lidt sødemiddel og vanille
Ristede hørfrø
Rød Peber og grønne asparges lynstegt på pande med en mikroskopisk klat rigtig smør
Letkogt broccoli rørt med fromage fraice, salt, peber, paprike, forårsløg og grønne asparges
Sukkerfri Gajol
Et par af mine superfoods, når jeg skal ned i vægt er:
Fromage Fraice 0,3% m lidt sødemiddel og vanille
Ristede hørfrø
Rød Peber og grønne asparges lynstegt på pande med en mikroskopisk klat rigtig smør
Letkogt broccoli rørt med fromage fraice, salt, peber, paprike, forårsløg og grønne asparges
Sukkerfri Gajol
14 år4. august 2010 kl. 21:09
rdrd (slettet)
Afsted til dig Githa
14 år4. august 2010 kl. 21:20
trinegrue
Den der angelfood kage
Jeg kunne også godt tænke mig opskriften!
Jeg hælder meget til frugt når jeg er sukkertrængende. Mango, ananas, granatæble. Andre frugter end dem jeg spiser hver dag (æble, vindruer), for så er det lidt mere specielt når jeg spiser de specielle frugter :)
Jeg hælder meget til frugt når jeg er sukkertrængende. Mango, ananas, granatæble. Andre frugter end dem jeg spiser hver dag (æble, vindruer), for så er det lidt mere specielt når jeg spiser de specielle frugter :)
14 år5. august 2010 kl. 07:36
rdrd (slettet)
så kommer den også afsted til dig
14 år5. august 2010 kl. 07:54
bruger slettet
Den der kage lyder lige som noget for mig.
'Er lige startet på vægttab og skal have gæster til fødselsdag på lørdag. Plejer jo at lave lagkage og andre fede ting, men hvis jeg nu kunne lave en kage som jeg også selv kunne spise lidt af, ville det bare være dejligt :-)
Vil du sende den til mig også?
'Er lige startet på vægttab og skal have gæster til fødselsdag på lørdag. Plejer jo at lave lagkage og andre fede ting, men hvis jeg nu kunne lave en kage som jeg også selv kunne spise lidt af, ville det bare være dejligt :-)
Vil du sende den til mig også?
14 år5. august 2010 kl. 08:59
bruger slettet
Jeg bruger hjerteforeningens opskrifter rigtig meget.....så jeg spiser faktisk næsten kage hver dag.....og taber mig stadig :-)
Det gode ved deres opskrifter er at der er energiudregning på og en beskrivelse af hvor meget du kan spise hvis du vil tabe dig......eks. 1 stykke kage på 30 g til mellemmåltid.....og sådan er det med alle retter.
Så jeg spiser faktisk ganske almindeligt og helt ligesom resten af familien....og det virker bedre for mig end at gå på en kur, jeg ved jeg ikke kan overholde mere end 2 dage :-)
Det gode ved deres opskrifter er at der er energiudregning på og en beskrivelse af hvor meget du kan spise hvis du vil tabe dig......eks. 1 stykke kage på 30 g til mellemmåltid.....og sådan er det med alle retter.
Så jeg spiser faktisk ganske almindeligt og helt ligesom resten af familien....og det virker bedre for mig end at gå på en kur, jeg ved jeg ikke kan overholde mere end 2 dage :-)
14 år5. august 2010 kl. 09:43
rdrd (slettet)
Anne1978: det må du da. Jeg bruger den sommetider til lagkage også, med hjemmelavet kagecreme, banan og makroner. Den kan du få med også i samme omgang. Beskrivelsen af hvordan man laver kagecremen har jeg dog ikke skrevet ind, så det gør jeg lige inden jeg sender den afsted til dig. Sødmælken i cremen kan godt udskiftes med skummetmælk, hvis det er, så skal du bare passe ekstra på at det ikke går på bunden af gryden.
14 år5. august 2010 kl. 12:58
SiriS (slettet)
Hvordan 'sender' du opskrifter fra den ene profil til den anden? (Og hvordan fandt du ud af det?)
Jeg blev lige inspireret til at skrive en lidt mere omfattende liste. Jeg har brug for at stramme lidt op.
hytteost
makrel i tomat
æg
gryn og frø til grød
mandler og nødder
frugt, helst 3 forskellige slags
rugknækbrød
hørfrøolie
vand
surmælksprodukter
gulerødder
agurk
tørrede bønner og linser
tun i vand
bresaola (oksekødspålæg)
rejer
frosne grønsager som gør madlavning nem: grønne bønner, ærter, majs
Jeg blev lige inspireret til at skrive en lidt mere omfattende liste. Jeg har brug for at stramme lidt op.
hytteost
makrel i tomat
æg
gryn og frø til grød
mandler og nødder
frugt, helst 3 forskellige slags
rugknækbrød
hørfrøolie
vand
surmælksprodukter
gulerødder
agurk
tørrede bønner og linser
tun i vand
bresaola (oksekødspålæg)
rejer
frosne grønsager som gør madlavning nem: grønne bønner, ærter, majs
14 år5. august 2010 kl. 14:59
SiriS (slettet)
Men nej, jeg bruger ikke nogen 'lette' luksusprodukter ud over frugt og mandler. Jeg prøver på at vænne mig til at nøjes med en lille smule af det jeg godt kan lide, fx mørk chokolade.
14 år5. august 2010 kl. 15:00