60 kg - juleaften

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: JUHUUUU HALVVEJS
hej lovely.
fedt at høre du stadig hænger, hvor mange dage har vi tilbage?
mine dage er begyndt at flyde lidt sammen, sys ikke rigtig at jeg taber mig så jeg forsøger at holde motivationen oppe, jeg har noget tøj som jeg gerne vil i igen til jul så man kan være pæn og lækker. :D

men jeg må bare op på hesten igen. det nytter ikke noget at te sig som et lille barn, det er mig selv der har spist alt det lrot som har gjort at jeg skal tabe mig nu, så nu må jeg være voksen.
14 år15. september 2010 kl. 22:28
dagen i dag går bare rigtig godt, jeg ligger ca. 1 kg under kurven så jeg er godt på vej, selvom der ikke er sket så meget i det hele så er det jo alligevel 1 kg i ugen så jeg kan jo ikke klage, og jeg er fortrøstningsfud, vil gerne ned på ca. 66-65 kg inden jeg går i fase to så har stadig lidt vej endnu, savner egentligt ikke min frugt og brød og er da også bange for at hvis jeg først gir' mig selv lov til at få lidt så kan jeg ikke stoppe igen, men det mp jeg jo se på til den tid, tror min stanhatighed er blevet større denne gang fordi nu har jeg jo jer andre at følges med, det passer sådan ca. i startvægt og ænskevægt. :D altså jeg har det lidt sådan at jeg bare skal være tilfreds med det jeg ser i spejlet, ifølge bmi og det så skal jeg veje omkring de 50 og det sys jeg måske er lige i underkanten, men nu må vi jo se, jeg gruer bare for når jeg nærmere mig muren, det er jo der det først bliver rigtig svært, og ens viljestyrke bliver testet. :D

tror faktisk det her er det længste jeg sådan rigtig har været på en livsstilsomlægning, har prævet 13 dages kuren med rigtig gode resultater og ville da ikke være afvisende om at jeg evt. ku ty til den hvis de sidste kg rigtig bare er trælse, jeg tabte mig nemlig omkring de 5 kg så det er faktisk ret godt og om det så bare er 2 kg så er det jo stadig i den rigtige retning og hvis det er de der trælse sidste kg så er det jo bare fedt, fordi de sidder jo for det meste rigtig godt fast. :P

jeg skriver bare på livet løst fordi dagen i dag bare er startet godt, ELSKER når jeg har tabt mig, og det gir blod på tanden til at fortsætte tror måske jeg sku tælle op i dage jeg har holdt det her, uden at falde i med begge ben, self. har jeg tilladt mig selv lidt en gang imellem i forbindelse med sociale arangementer.

kostomlægning: 10 dage og det skal holdes helt til ca. 1 december eller måske lidt længere alt efter hvordan det går med vægten, og bliver det nødvendigt så kommer den der 13 dages kur ind over igen hen mod slutningen. :D

der er kun 4 uger til efterårsferien står for døren og der skal bare hygges med familien, tror vi skal ha planlagt et eller andet, måske en tur i skoven eller sådan noget.

samt jeg har tupperware på søndag og sys også der skal være plads til ½ bolle til kaffen så jeg ikke skal sidde der som den eneste og ikk få noget, og vi lever kun en gang så lidt skal der være plads til ellers så bliver det for surt, og man kan sige at så længe jeg taber mig så er jeg godt tilfreds.

haha der kom lige en hel roman ud af mig, og jeg kan ikke garantere at der ikke kommer mere i løbet af dagen, hvis den evt. fortsætter som den bedste i længere tid.

go' dag. :D
14 år16. september 2010 kl. 07:22
tadaaaaa.... 101 dage tilbage - og 7,5 kg. Mens-kiloet er røget og jeg er tilbage ved udgangspunktet - 67,5 kg - HALVVEJS.

Er i fantastisk og sprudlende humør - har lyst til at tage livtag med hele verden. NU skal jeg bare ned på den der normale BMI. Om 1(!!) kg rammer jeg de magiske 24,9. Det gælder om at hænge i.

I weekenden skal vi have gæster, kager og boller mv. - og det kan blive svært. Jeg skal jo selv bage det hele, og udfordringen består så i, IKKE lige at smage på lækkerierne. Bager også grovboller og serverer med forskelligt magert pålæg - så der også er lidt til mig.

Zumba igår var som altid fuld af vitalitet og livsglæde. Jeg kan slet ikke falde ned igen, når jeg har været igennem sådan en time, og har bare lyst til at danse natten væk. Det gjorde jeg dog ikke. Trods alt.

Idag har jeg så ugens sidste time - og så går jeg ellers i "fester-og-gæster-mode" til den kommende weekend. Chokoladekagen bliver den sværeste at modstå. I al beskedenhed, bager jeg den mest afsindigt gode chokoladekage ;o)

Lousie: Hvor er jeg glad for at høre, at det går godt for dig. Det er simpelthen super til motivationen, når det går den rigtige vej. Det er sejt, at du holder fast i din kostomlægning. Personligt har jeg kørt på siden 2. august - som det fremgår af min tråd - og nu har jeg jo så smidt halvdelen af den vægt jeg skal. Det er 7,5 kg på godt og vel 1½ måned. Regner dog med at næste "stræk" bliver noget hårdere - når der ikke er så meget at give af mere!

Lovely
14 år16. september 2010 kl. 07:40
hej lovely.
så er jeg nået igennem min dag og den fortsatte lige så fantastisk som den startede, har holdt mig til sund mad, selvom jeg gav mig selv lov til at købe mad i kantinen så stod jeg alligevel op og lavede salat til mig selv. :D
rigtig stolt af mig selv. så står den på kylling med ovnbagte grønsager til aften. :D har spist min ration af nødder for i dag, så hvis jeg skal ha noget sødt til kaffen så må det blive et glas light sodavand. :D men jeg har det lige som dig endten så overspiser jeg ellers så har jeg fund kontrol over mit madindtag med et rimeligt kalorie undersku. lige nu er jeg i den periode der hedder kontrol, troede egentligt jeg fik kcal nok (min 1200) men efter jeg er begyndt at taste ind så får jeg kun mellem 850-1000 kcal. men taber mig stadig så kroppen har åbenbart ikk noget imod et mindre kcal indtag.
14 år16. september 2010 kl. 16:50
jep jep så starter endnu en go dag, jeg har endnu en gang tabt mig, 300 g så nu er vægttabet "helt" oppe på 1,9 på 10 dage så jeg er godt tilfreds, 14,3 kg to go. :D hvis jeg virkelig spænder mig an og kommer i gang med noget motion så tror jeg godt jeg kan nå det.
de 14,3 kg det er helt ned til min idealvægt på 55 kg men planen er egentligt at jeg ville sige at 58 kg inden jul er fedt er helt ekstremt fedt for mig som ellers ikke er så god til at holde ud, men jeg klare mig endnu, og så længe jeg taber mig omkring 1 kg om ugen så er jeg godt tilfreds, tror måske jeg når en lille mur når jeg kommer ned omkring de 65-60 kg men jeg ved den kommer så jeg er forberedt så den kan bare komme an. skal til middag hos min mormor og morfar i morgen, og vi har fået afvide at det ikke er slankemad, det er lidt træls forid nu er jeg så godt igang og det er træls de ikke lige kunne tænke på mig, fordi min morfar f.eks. spiser ikke kartofler så når de kommer til os så sørger vi for at der er noget andet til ham, så sys bare godt at de ku tænke på mig denne ene gang, :D

zumba imorgen om formiddagen og hvis jeg nu er rigtig go så tager jeg mig lige en lille løber i skoven også, så tror jeg nemlig godt jeg kan tillade mig lidt dessert. :D

min sidste mindstevægt er 67,5 og der er kun 1,8 kg tilbage og det er mit første delmål. :D fordi så er jeg ligesom i 0 igen, bare træls jeg lod mig selv tage alle de kg jeg i forvejen havde tabt på igen, jeg har en lille fest med gamle arbejdekollegaer den 25. og degang vi arbejde sammen var jeg stadig tynd, haha så nu er jeg bare glad for der er røget lidt indne, jeg har mødt de fleste siden sådan på gaden så de har også set mig da jeg var størst, glæder mig bare til familien begynder at sige at de kan se det på mig så er jeg glad.

den står på arbejde i dag og søndag så der får jeg også gået en del så det er jo også motion. :D

vil begynde at måle mig en gang i ugen så jeg også kan se hva der sker på cm'erne første måling i dag så:

lår: 59 cm
hofte: 108 cm
mave(dellen): 96 cm
overarm: 30 cm

go' dag til alle.
14 år17. september 2010 kl. 08:55
det er mit det idste indlæg jeg var bare så længe om at skrive det at den havde nået at logge mig af. :D
14 år17. september 2010 kl. 08:56
normal BMI
sad lige og kiggede lidt på det, og der er faktisk "kun" 7,4 kg til et normalt BMI ´, når det når jeg kommer ned på 62,5 og det mål vil jeg gerne nå til den 1. november. :D kunne være fedt med julen i udsigte med normal BMI.

jeg er lige som et lille barn som slet ikke kan vente med at pakke gaverne op juleaften, glæder mig bare så meget til at se om jeg når mine mål, tror jeg vil gå og tænke lidt over min delmål og evt. en lille belønning til mig selv så er der en grund til at holde modet oppe. :D så jeg ikke falder i, jeg er bare top motiveret også fordi jeg kan se normal BMI for enden i tundlen og julen er noget man kan ta og føle på så det virker slet ikke som noget fuldkommen uoverskueligt. jeg forsøger at tage en dag ad gangen, men jeg er bare så glad for tidne, så jeg kan slet ikke lade være med at tænke på fremtiden.

kan så småt begynde at se det på dellen omkring maven at der sker noget.
jeg går til ridning så mine ridebukser som jeg ikke har ku passe siden ejg købte dem er jeg kommet i igen, og dem kan jeg følge med i hvordan det går fordi de sidder jo til så når jeg taber mig så kan de bedre ses på dem end noget andet. :D
14 år17. september 2010 kl. 09:22
re: normal BMI
som om dagen ikke var fantastisk i forvejen så ligger der da lige en chek i postkassen når man kommer hjem. :D nice så er der lige til lidt ekstra. haha
elsker mit liv lige i de her dage. håber bare det bliver ved.
14 år17. september 2010 kl. 14:21
Hvorfor gjorde jeg lige det?
100 dage tilbage - præcist - til JULEAFTEN....og så er der lige røget 200g på igen - men det er ok - mine lår er godt tunge og ømme efter en virkelig hård zumba time igår, så jeg tilskriver det væske pga voksende musker ;o))

Men altså...det hele går fint. Så skal jeg bage kanelsnegle til ungerne - og står jeg så ikke bare der, og labber remoncen i mig. Jeg mener - SMØR - SUKKER blandet. Hvad f...... handler det lige om.

Og så på en dag, hvor hele verden har talt om, hvor lækker jeg ser ud, og hvordan man virkelig kan se, jeg har tabt mig. Igår gik jeg rundt i mit yndlingsjogging-sæt i str. S. Det kan jo strækkes - og reelt er jeg vel 38 - og lidt 40 (rundt om maven især) - men det føltes alligevel ret fedt at klemme mig ned i noget, jeg ikke har kunnet passe det sidste år.

Jeg har tilgivet mig selv den der remonce. Har kvalme - er jo slet ikke vant til sukker og fedt blandet sammen, så jeg har det faktisk fysisk dårligt. Kan slet ikke spise aftensmad. Så jeg straffer ikke mig selv - men lider bare over den uvante fede og søde spise i min mave (adrrrr..) men det er så den slags jeg indimellem må leve med. At jeg gør noget fuldstændig tåbeligt - og egentlig kan jeg slet ikke lide det. Ihvertfald IKKE NOK til at bruge så mange kalorier. Så burde jeg sgu have spist noget chokolade istedet for.

Imorgen skal jeg bage kage det meste af dagen. ØV. HÅBER jeg kan holde igen.

Men ellers har jeg det ok. Har været en af de dage, hvor jobbet har været lidt træls. Har den der irriterende følelse i maven af, at jeg ikke har været udfarende, selvpromoverende nok. Jeg VED jo, jeg er god til det jeg laver - og alligevel har jeg svært ved at stå ved mine egne evner.

Tror måske remonce-katastrofen hænger lidt sammen med, at jeg er dykket ned i mit pæn-pige-kompleks. Når jeg skal reagere, har jeg jo kun de gammelkendte reaktionsmønstre (SUKKER)

Da jeg var yngre, kunne jeg finde på, at spise sukker direkte fra sukkerskålen. Eller (og hold så fast) blande smør/margarine med sukker og bare spise det. Heldigvis er jeg næsten kommet helt væk fra disse meget ekstreme ting - men det lurer stadig, når jeg føler mig utilstrækkelig.

Nogle gange synes jeg det er svært at være super-kvinde. Karriere, børn, krop....mand (fræk som bare pokker skal man jo også være)... alle de der roller jeg prøver at udfylde. Igen har jeg fået det bedre med den jeg er efterhånden som jeg er blevet ældre. Men det er stadig en kamp. En lommepsyko-analyse kan jo hurtigt fortælle at jeg her har fat i noget af kernen til mine evindelige vægtproblemer. Mad er simpelthen min ventil... Sørgeligt.

Det blev da et deprimerende fredagsindlæg. Håber ikke jeg skræmmer for mange væk, med mine tanker. Jeg har det helt ok - og er noget overrasket over, at jeg faktisk uden de større sværdslag har tilgivet mig selv min remonce-episode, og jeg er fuldstændig klar til at fortsætte min rejse mod de 60 - om 100 dage

God og smilende weekends til dem, der faktisk har orket at læse hele mit indlæg

Lovely
14 år17. september 2010 kl. 17:41
re: Hvorfor gjorde jeg lige det?
hej lovely.

det er menneskeligt at fejle og at falde i det sker en gang imellem, men fedt du bare tilgav dig selv og er klar til at gi den gas igen, der er jo heller ikk ret meget andet man kan. :D
14 år17. september 2010 kl. 18:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...