60 kg - juleaften

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

60 kg - juleaften
Nu er motivationen vist alligevel ved at være på plads igen. Jeg har sat mig det mål, at tabe mig fra 75 kg til 60 kg - med måldato juleaften (så kan jeg da huske det)

Tror I det er realistisk?

Jeg tænker at grundreglerne her i første uge er:

3 l vand om dagen
NUL SUKKER
Max 1200 kcal dagligt

Motionen starter jeg op om 1-2 uger, når jeg hviler sikkert i de rigtige kostvaner.

14 år2. august 2010 kl. 08:01
re: 60 kg - juleaften
Ja, det er da bestemt realistisk -men det kræver motivation og gå-på-mod.... og ikke mindst en masse motion, som jeg synes at du skal starte på med det samme ;O)

3 l vand dagligt er i overkanten, en voksen kvinde har brug for 1½-2 liter. Drikker man for meget, kan man skylle salte mv. ud af kroppen. Man skal naturligvis øge indtaget ved sport og varme, men ellers er 1½-2 l nok.

Held og lykke
14 år2. august 2010 kl. 10:15
Jeg synes det lyder som et rigtigt godt mål - held og lykke!
Kan faktisk godt forstå du gerne vil vente lidt med motionen, for sådan har jeg det nemlig også.
Motion er en svær ting at lukke ind i ens liv, hvis man aldrig har været vant til det. Og det kræver RIGTIG meget motivation, og den slags overskud tror jeg simpelthen ikke jeg har endnu. Men det skal nok komme - for os begge to endda! (:
14 år2. august 2010 kl. 10:31
Motion er jo mange ting ;o) Det behøver jo ikke være en tur i fitness eller 30 km på cykel.

Grunden til at jeg synes at man skal igang med moton med det samme er, at det fremme motivationen for at spise sundt - og når man spiser sundt får man lyst til motion ;O)

For mit eget vedkommede får jeg dårlig samvittighed og undlader at spise noget usundt hvis jeg har motioneret - så er min motion jo spildt!

Man behøver ikke dyrke 2 timers daglig motion - bare det at lave lidt mere end man plejer er et skridt i den rigtige retning.
14 år2. august 2010 kl. 10:41
Tak for jeres svar...

Mht. motionen ved jeg fra tidligere (vægttab 40 kg) at det er nødvendigt at jeg først har indarbejdet alle de mere eller mindre besværlige rutiner omkring den sunde mad (gå i dybden med varedeklarationer, veje det hele, lave kostplaner).

Op til sommerferien trænede jeg på crosstrainer og dansede - ialt 3-4 timer pr uge - men lige nu kan jeg mærke, at det er kosten der er den store synder.

Desuden har jeg læst, at motion kan sætte forbrændingen i vejret - men det, der virkelig batter noget når man skal tabe sig er at lægge kosten om. Kunne godt tænke mig et par hurtige kg for motivationens skyld - da jeg af erfaring ved, at vægten står stille pga væske mv. de første par uger med træning. Så det er mest for at "narre mig sevl" jeg venter ;o))

Jeg klør på - små ændringer hver uge - så skal det nok gå. Tager iøvrigt rådet med vandet til mig. Troede faktisk at 3 L var det anbefalede indtag. Fint at man kan blive klogere herinde :o)
14 år2. august 2010 kl. 10:41
Hej. Jeg vil også gerne ned på de 60 kilo inden jul. Men har valgt ikke at satse så stort til en start. Lige nu vil jeg gerne under de 70 kilo. Kan jeg komme det her i løbet af efteråret vil jeg blive meget glad. Jeg er 170 høj så det er en kamp når jeg kommer omkring de 70 kilo da det ikke går så stært mere og kiloene er sværre at få af..
14 år2. august 2010 kl. 11:45
Det kan du godt nå, det er jeg sikker på!

Selv vil jeg nå mit store mål inden det nye år sætter igang, nemlig 65 kg! = 30 kg tabt vægt! Jeg vejer på nuværende tidspunkt lidt under 74 kg! Så der er lidt under 9 kg tilbage (wouw det er vildt når man skriver det ned).

Jeg synes ikke du skal vente med motionen, jeg har aldrig hørt det du snakker om, medmindre du ikke kan overskue at dyrke motion!

Held og lykke med vægttabet!
14 år2. august 2010 kl. 18:00
Huraaa - de første 800g er væk (ved godt det mest er væske og alt det der...men alligevel)

Samtidig er første dag uden sukker overstået. Ved at der venter mig hovedpine og træthed de næste par dage (forbandede abstinenser) men jeg er topmotiveret.

Vil give mig selv de der 60 kg i julegave....
14 år3. august 2010 kl. 07:32
Held og lykke! :-)
14 år4. august 2010 kl. 11:00
Fantastiske 2,9 kg er røget siden mandag. Selvfølgelig er det fordi, at der ryger væske - og det går jo stærkt i starten, men alligevel er det jo super for motivationen.

Jeg har indtil videre overholdet nul-tolerancen overfor sukker og spist fiberrigt osv.

Jeg føler mig snart parat til at inddrage motionen - men har lovet mig selv, at dette først sker når jeg rammer 69,0. Der skal være lidt at give af - jeg binder altid en masse væske mv. når jeg starter op, og nogle gange har jeg faktisk mistet motivationen på denne baggrund (dumt, tangerende det imbecile, jeg VED det godt).

Når først jeg ser 6-tallet i front på vægten vil jeg helst undgå at se 7-taller igen foreløbig.

Jeg har dog sat I-poden til opladning, hvis jeg nu ikke skulle kunne styre min trang til at gøre flere sunde ting for min krop.

Tror dog stadig det er bedst for mig - mentalt set - at få indført en ny forandring ad gangen og indarbejde den, før jeg sætter gang i næste skridt.

Overvejer kraftigt at melde mig til Zumba sammen med en veninde - det virker helt vildt sjovt, næsten ikke som motion. Jeg ELSKER at danse - og tænker at dette så må være lige noget for mig.

Er glad og fuld af motivation. Må huske at putte lidt i en krukke - jeg VED jo, der kommer rigtig svære og trælse dage.
14 år5. august 2010 kl. 14:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...