60 kg - juleaften

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: En julenisse mere
Hvor dejligt, at der er flere der vil være med i min lidt tidlige julekalender :o))

Navnlig idag, hvor det af ukendte årsager er lykkedes mig at tage 1,4 kg på siden igår. Har dog en mistanke om, at det er min nært forestående menstruation, og de par væskekg, der altid følger med.

Jeg kan jo også bare lade være med at veje mig hver morgen.

På et tidspunkt herinde læste jeg netop en debat om vejning hver dag ctr. vejning ugentlig. En debatør sagde...jamen jeg vil hellere veje mig hver dag, så kan jeg bedre takle vægtstigninger, end hvis der går en uge, og vægten ikke har rykket sig - eller er steget (ikke ordret citeret!!). DET kan jeg nikke genkendene til. Så.. jeg vejer mig også hver dag - selvom det indimellem giver lidt nedture.

Men ellers går det fint. Holder planen - og i min kurve er der heldigvis plads til et par ryk opad. Indtil videre siger vi 3,4 kg siden sidste mandag. Så det er jo faktisk rigtig fint.

Igår meldte jeg mig ind i det lokale fitnesscenter - og jeg har meldt mig til nogle hold. Nu skal jeg så bare have bestilt tid til personlig programlægning - så jeg kan få nogle stærkere "bøffer"

Det bliver en hård tid. Af erfaring ved jeg, at jeg binder utrolige mængder væske, når jeg starter træning op efter en pause.... og så gider vægten jo ikke rigtig rykke sig i den rigtige retning. Men ok...jeg kender jo rumlen.
14 år12. august 2010 kl. 07:29
re: 60 kg - juleaften
135 dage - og 11,4 kg tilbage, siger julekalenderen.

Jeg holder mig pænt under kurven - og i disse dage er jeg glad, hvis jeg bare holder vægten. Min menstruation har sædvanligvis en ret uhyggelig effekt på min vægt. Heldigvis forsvinder det hele jo igen.

Fredag igen....så jeg skal huske i sommerhuset, her i weekenden:
- NUL SUKKER
- NUL vin (tror ikke vi får gæster, så der er ingen undskyldning)
- Intet hvidt brød - men gerne rugbrød
- Lidt sukkerfrit slik er ok - hvis de andre spiser slik
- Husk at: Køb sukkerfri kakaomælk. Det er bare for MUMS (den smager faktisk bedre end den almindelige Mathilde) så der kan drikkes varm kakao efter en aftentur til stranden

Jeg krydser fingre for endnu en weekend uden synd.

Lovely
14 år13. august 2010 kl. 10:35
Tilbage fra weekend. Jeg overholdt alle mine regler - men tog alligevel 100 g på.

Det begynder at blive lidt træls...er 1,3 kg tungere (stadig) end det laveste jeg er nået ned på i denne omgang - ØV.

Men - jeg mister ikke modet. Idag er det ZUMBA for første gang i det lokale fitnesscenter...glæææder mig helt vildt. Tror også det er godt for mit humør.

Jeg bryder godt nok mit løfte til mig selv. Havde lovet højt og helligt, at jeg først ville integrere motion, når jeg var nået under 70 - men kunne altså ikke vente mere ;o)

Gør mig mange tanker omkring, hvor meget (alt for meget) slankeprojekt og vægt fylder - og altid har fyldt - i mit liv. Overvejer om jeg alligevel skulle tale med en psykolog om mit forhold til mad - få løsnet lidt op for mine tanker. Kampen mod kiloene har fyldt min bevidsthed i større eller mindre grad - men altid været til stede - siden jeg var 8-9 år gammel.

Min krop har måttet gennemgå vægttab og vægtstigninger fra 49 kg som det mindste og mere end 100 kg som det meste siden jeg var i starten af tyverne.

Drømmen er, at jeg kan finde ro med min krop, med mad - og lade noget andet fylde det store rum, disse ting har optaget i mig. Jeg tror desværre bare altid tankerne vil være der. Den svigtende selvtillid - had/kærlighedsforholdet til min fjende nr. 1 - mad.

... det var mange mandagstanker.

Julekalenderen virker stadig - jeg holder mig fint under min kurve.

Lovely
14 år16. august 2010 kl. 08:52
første Zumbatime overstået. Fantastisk. Sjovt - og så gik det hurtigt. Har først opdaget at jeg har motioneret her bagefter - mine ben er lidt tunge i det.

Sådan nåede jeg endnu en milepæl i mit projekt. Dette efterår er sandhed dedikeret til at gøre mig til en rigtig lækker lille sag ;o))
Har holdt mig på dydens smalle sti idag - har ikke lige fået noteret en æske gajoler og et sukkerfrit rustent søm ned - men det rykker jo heller ikke noget særligt i regnskabet.

Glæder mig til resten af processen - til at se min krop skrumpe - blive lidt fastere - og mærke min selvtillid vokse for hvert kg jeg smider
14 år16. august 2010 kl. 20:17
Benene er let ømme idag og mavemusklerne kan jeg mærke inde bag det beskyttende lag fedt....

Men ellers er jeg i godt humør. Glæder mit til imorgen, hvor næste zumbatime finder sted.

Smed yderligere 200 g til idag - hvilket vil sige at jeg nu vejer nøjagtig 1 kg mere, end da min menstruation startede. Den ER slut - men tilsyneladende følger min krop ikke sit sædvanlige mønster med, at der automatisk ryger et kg. Måske fordi mine ben er lidt tunge og væskefyldte...

Er optimist idag. Lå imorges og tænkte på hvor dejligt det bliver, endelig at være slank igen. Jeg tror den slags tanker er gode til at motivere.

Har tænkt meget over sødemidler ctr. ikke-sødemidler. I denne topmotiverede fase, var det måske spændende at forsøge at droppe dem?

Synes dog nok livet vil blive lidt for kedeligt med for meget salat og alt for lidt af det "unødvendige og sjove"..her tænker jeg på en enkelt fanta zero i ny og næ, samt mine elskede rustne søm, der kan holde selv den mest ihærdige sukkercraving stangen.

Har iøvrigt købt sukkerfri hjem-is og kan ikke få armene ned over, præcis hvor fantastisk det smager - tænk engang - en is der koster mindre i kalorier end et stykke frugt....det er da bare fantastisk!! Jeg har kun spist en - for det er nydelse, absolut forbeholdt de helt særlige stunder

Min mand er ikke hjemme iaften/nat - jeg tænker lidt, morgenkåbe i sofaen - fodbad og måske en is? Med hele arsenalet af slanke- og motionsbøger ved min side. Dagbogen ved hånden.

Måske skulle jeg istedet smugtræne foran Zumba-DVDerne... mulighederne er uendelige...
14 år17. august 2010 kl. 11:54
Zumba var ENDNU sjovere idag. Højt tempo - og nu kunne jeg jo lidt af de sjove trin - såeh.. måske ligner jeg ikke en samba (zumba)gudinde.. men jeg føler mig som en. Hvor bliver jeg dog i fantastisk humør af det!

Vægten sagde + 100 g idag. Og det er jo noget med to skridt frem og et tilbage. Tager det med sindsro - selvom jeg jo sådan set helst vil være slank NU - og ikke vente helt til jul. Tålmodighed har bare aldrig været min stærke side.

Er forbavset over, hvor godt det går med at spise rigtigt på arbejde (mig og min madpakke!!)
14 år18. august 2010 kl. 19:19
Julekalenderen siger, at der er 129 dage tilbage til juleaften - og at jeg nu mangler 10,9 kg.

1 kg - og så passerer jeg første store delmål - skifter 70'erne ud med 60'erne. For evigt .. eller...

Så står den snart på belønning - vil prøve de dersens gelenegle for første gang i mit liv. I en diskret fransk manicure udgave forstås.

Det der Zumba..kan ikke afholde mig fra at gå og lave små dansetrin indimellem. Stilletterne flyver over gulvtæppet her på mit arbejde, i en lille intern salsa. Det er rendyrket livsglæde.... tror jeg vil træne trin til DVDerne senere idag - så jeg er KLAR til næste uge, hvor jeg også har booket to timer.

Nu overvejer jeg så to ting:
1. Prøve Yoga for første gang i mit liv
2. at få lagt styrketræningsprogram - alternativt sætte mig mere ind i cirkeltræning

På madfronten tror jeg faktisk jeg gør det sådan nogenlunde så godt som jeg kan. Mønstrene er nu ved at være iorden. Trangen til sukker minimeret - hvilket også vil sige, at metadonen (sødemiddelssødet slik fx) også virker mindre fristende.

Jeg har det super med mig selv. Motivationen er i top - og jeg glæder mig til at blive den lækreste julesild - om 129 dage. Er allerede ved at planlægge en sund(ere) og (mere) sukkerfri jul. Der er jo stadig længe til - men foreløbig er tanken, at jeg ikke har tænkt mig at spise sukker i julen - men at erstatte med "metadon" samt nødder, abrikoser osv.

Nå - nok om jul. Det er jo stadig sommer. Regnen er stilnet af, og solen har sendt et par glade torsdagsstråler ned til mig allerede.

Jeg tror - idag er jeg vist nærmest lykkelig.

Lovely
14 år19. august 2010 kl. 09:16
128 dage og 10,6 kg siger kalenderen. Regnede ud at det er næsten 600g om ugen - så det er jo en udfordring, navnlig når jeg kommer lidt længere ned i vægt.

Idag er jeg lidt træt. En lang uge - dels startet op på Zumba, dels har jeg været alene med børnene en del af tiden, stået tidligere op - og i det hele taget været meget på.
Trangen til søde sager var ved at overvælde mig da jeg kom hjem. Fik ikke spist ordentlig frokost - og var ved at blive dårlig, da jeg var ude at købe ind. Har haft diarré idag, hvilket nok heller ikke hjælper.

Nå, men forsøgte mig med en riskiks med sukkerfri nutella - og DET hjalp. Efterfulgt af en lille håndfuld mandler og et stort glas sukkerfrit saftevand. Nu kan jeg lidt igen.

Er SUPERSTOLT af, at jeg ikke faldt i, men ved at aftenen i sofaen med min elskede truer. Tænker at jeg nok er nødt til at lave nogle sukrin-ristede mandler - så jeg har noget. Måske rense en bakke jordbær og spise dem.

Ved, at lige idag - ja der bliver det svært. Men jeg VIL ikke synde, Kender mig selv godt nok til at vide, at synder jeg først igennem - så har jeg meget, meget svært ved at genfinde motivationen. Istedet har jeg lovet mig selv, at jeg må spise lidt mere af min metadon - de sukkerfrie alternativer.

ARGH.

Nå - men ellers skrider det jo fremad. Føler næsten jeg synder helt vildt - fordi jeg TÆNKER på det hele tiden. Skal konstant minde mig selv om, at jeg faktisk viser en - for mig - helt fantastisk viljestyrke og rygrad.

God weekend til alle.
14 år20. august 2010 kl. 16:47
mangler 9,2 kg - men det er nok ret kortsigtet. Har tabt mig voldsomt hen over weekenden - fordi jeg har været SYG. Jeps...siddet på toilettet hele natten med diarré og ulyst til at udsætte min mave for hverken vådt eller tørt.

Har dog drukket cola (med sukker grrrr) på lægens anbefaling og spist hvidt brøds - ristet (grrrrr på lægens anbefaling) for ikke at blive fuldstændig dehydreret.
Håber jeg er klar igen imorgen, hvor den står på zumba og arbejde. Var jo lige syg for et par uger siden, og har bestemt ikke lyst til at have flere sygedage.
Er nu ret sikker på, at jeg stadig har styr på sukkersituationen fra imorgen - men tænker at det kan blive vanskeligt at spise mit sædvanlige mad? Den tid - den sorg. Nu handler det bare om at blive rask.

Iøvrigt kan jeg konstatere, alle de gange jeg går forbi det store spejl i badeværelset - at man får en virkelig flad mave af sådan en omgang (bare lidt "galgenhumor")

Håber at vende stærkt tilbage imorgen.
14 år22. august 2010 kl. 16:35
Hvor er du god, ja kan godt se vi næsten mangler det samme.... Og dejligt du tæller dage ned til jul. Kan du ikke tælle ned inde i juleholdet også hihi!

Øv at være syg..... Men hvis det giver flad mave, så skulle man måske prøve det *GG*
14 år22. august 2010 kl. 18:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...