60 kg - juleaften

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: 60 kg
Hej Lovely
Stort tillykke. Det må være hårdt med det sidste seje træk... Tænk, at der nu kun er 2 kg til de 60. Det er virkelig flot gået af dig!
Jeg ønsker dig en rigtig god weekend med din elskede - nyd nu hinanden! Og jeg håber, du nyder gæsternes selskab i weekenden og undgår at synde alt for meget!
14 år3. december 2010 kl. 09:50
Det er rigtig dejligt at høre!! Og hvor er det godt din elskede kommer hjem - og hvis du nu "nyder" ham RIGTIG meget, så er der vel også plads til hjemmebag mm. hehe :-)
Knus Trif
------- uuuhhhmm gløgg...... dejligt!!! Har endnu ikke fået det, men søndag kommer der et glas indenbords :-)
14 år3. december 2010 kl. 11:43
tsk tsk.. Lovely har rygrad som kogt spaghetti. SELVFØLGELIG gik det rent galt - og vægten siger + 1,6. ØV. Men min egen skyld.

Følte mig stadig syg og elendig i weekenden, og hvad værre er, så kom min elskede hjem og røg også på penicillin. Så vi er nogle sølle, sølle stakler (PIV). Men idag synes jeg det går bedre. Har fået min lugtesans tilbage, og nyder min kanel-te i fulde drag her foran skærmen, inden den står på en rigtig travl arbejdsuge. Er lidt bekymret for, om der overhovedet bliver tid til at holde jul (ej - ikke for alvor, men alligevel)

Skiferien er bestilt. Nu skal der også dyrkes motion i ferien, så det bliver ultra-spændende. Har ikke dyrket vintersport siden min tidlige ungdom, og kan love at jeg bliver cirka det sjovest indslag på pisten - men det er jeg nu ligeglad med. I det mindste kan jeg få luftet mit lækre ski-sæt - og så ser jeg da godt ud, når jeg ruller ned ad pisten med skiene i alle retninger!!

Juletræet er blevet hentet og står parat. Vi havde en hyggelig aften med venner og (alt for meget) mad samt vin. Dagen efter stod den på æbleskiver og gløgg.

Men nå - det er jo lærepenge - hvis jeg ikke vil høre, så må jeg føle.

Dagens gode nyhed - føler mig rask nok til at genoptage zumbaen. GLÆDER mig til at ryste bagdelen til lidt lækre latino-rytmer igen. Det er bare for længe siden - var jo kun afsted en gang i sidste uge, indtil lægen løftede pegefingeren.

Ellers er overskriften på min uge ARBEJDE; ARBEJDE; ARBEJDE. Men det må jeg så bare komme igennem. Må indrømme at jeg er lidt småstresset. Suk.

Har iøvrigt besluttet at ugens mad-tema skal være fisk, så nu skal jeg til at tænke kreativt ud i filetter og rejer mv. Synes ikke jeg får nok fisk. På den anden side er det også svært at finde opskrifter, som hele familien vil spise.

Kan I alle have en god mandag

Lovely
14 år6. december 2010 kl. 07:59
Godmorgen Lovely.. hvor er det godt at du er ved at komme til hægterne igen, så du kan komme op og ryste rumpe til de sprøde rytmer ;-)

Jeg får altså billeder inde i hovedet når du nævner det der med ski i alle retninger fnis... tror jeg ville se nogenlunde ligesådan ud, hvis jeg fik spændt et par brædder under føderne... ;-D vintersport har aldrig været min stærke side - men det ville sikkert være til stor underholdning for resten af pisten, hvis jeg prøvede.. holder mig til kælken, den er da til at stole på he he

kan du have en dejlig dag

knus Tanja
14 år6. december 2010 kl. 09:49
Hehe som Tanja skriver, vildt sjove billeder af top lækkert skisæt med ski alle vegne fnis.
Fantastisk med skiferie, det er jo motion MANGE timer om dagen.
Mon ikke du får rystet de æbleskiver af til zumbaen :-) Dejligt du har det bedre og er forenet med manden...
Knus Trif
14 år6. december 2010 kl. 13:30
re: 60 kg - juleaften
Godmorgen til alle!

Altså, 100g er røget siden i går, så det er IKKE tilfredsstillende – men jeg kan også mærke, at jeg rent motivationsmæssigt er på et ”low” lige nu, så der skal arbejdes på at finde ind til ”det VIL jeg bare” – til gengæld kan jeg også have mareridt om at tage det hele på igen – og ikke kunne passe alt mit nye, lækre tøj. Ikke mærke glæden ved at se mig selv i spejlet – ikke mærke stoltheden over min præstation. SUK. Dybt forskruet og forvirret.

Kom – med hiv og sving – til zumba i går. Var stadig lidt træt og snot-agtig, så det holdt hårdt, men det var skønt, imens det stod på. Til gengæld måtte jeg overgive mig til dynerne allerede kl. 21. SUK. Var vist også en lidt spids mor, så det var ikke så fedt. Håber at tage revanche i dag, hvor energiniveauet lige har fået en tand mere. Men puha, hvor har den været barsk, den her influenza.

Skal også til zumba i aften – nu med en af mine yndlingsinstruktører, så det VED jeg bliver fedt. Det er mere det der med at få slæbt sig ud ad døren efter mørkets frembrud, sætte sig i en iskold bil og køre på glatte veje hen til dansestedet. Men nu kan det være NOK. Zumba er noget af det bedste der nogensinde er sket for mig – og min krop, og lidt kulde og vintervejr kan ikke stoppe mig. Nu bor jeg sådan set heller ikke ude på landet eller andre steder, hvor jeg kan bruge ufremkommelighed som undskyldning. Bor midt i et forstads-villa-kvarter med hvad dertil hører af store veje tæt på. Det eneste problem er at få min lille bil op ad bakken fra mit hjem og ned på den store vej. Jeg får trænet mine evner som rally-kører, skulle jeg hilse at sige.

I dag er det igen arbejdet, der fylder – og så selvfølgelig zumba. Hele julgaveræset stresser mig lidt. Mangler stadig nogle gaver – af dem der er svære at købe. Tænker som en gal, men uden større held, synes jeg. Og så er der lige det der med at finde tiden til at få købt dem. SUK. Næste år, det lover jeg mig selv, starter jeg i oktober!!

God tirsdag til jer alle

Lovely
14 år7. december 2010 kl. 08:29
Kære Lovely... jeg kan godt forstå motivationen er på low lige nu.. du skal passe på ikke at presse dig selv, du har lige været sy og er stadig ved at restituere og komme dig.. under din sygdom har du presset dig selv og levet op til næsten umulige krav til dig selv som mor, kone, husholderske, proffesionelt og samtidig har du en masse fysiske krav og mål... som du nok skal få ført ud i livet men giv dig selv et brake, hvor du i en periode på en uges tid ikke tænker vægttab men snarere vægtvedligeholdelse så du ikke stresser dig selv med det, du trækker dit sygdomsforløb i langdrag og lader motivationen dale yderligere ved at presse på... hvis du lovliggør over for dig selv at du god må holde vægten i en uges tid, så bliver du hverken skuffet eller stresset, når vægten står stille... og så kan du give den gas, når du er kommet 110% ovenå igen...

du skal nok nå de 60 kg - men om det bliver plus - minus 14 dage er jo ikke afgørende, bare du giver dig selv lov til at komme til hægterne igen..

Stort knus Tanja
14 år7. december 2010 kl. 11:26
Hej Tanja!

Tak for din søde besked - rigtig fedt at nogen har tid og overskud til at "tage sig af" os, der løber panden mod muren motivations- og energimæssigt.

Jeg har helt klart besluttet at det er OK, at det ikke lige bliver til juleaften jeg når de 60 kg. I lyset af dit indlæg har jeg også tænkt at jeg vil trappe langsomt op før jeg igen kører hardcore med 6 timers zumba om ugen. Denne uge tager jeg 3 eller 4 timer - afhængig af dagsform - og så må vi se i næste uge.

Min elskede er også lidt bekymret for sin kone, der bare sidder og sover i sofaen ved mindste lejlighed - normalt har jeg bunker af energi. Så du har nok ret.

Tak for stof til eftertanke og lidt selvransagelse.

Ellers synes jeg energien er ved at vende tilbage. Har ikke haft de der par timer omkring frokost, hvor jeg bare har nærmest siddet på min stol og stirret blindt ind i skærmen. Det eneste ønske har bare været LAD MIG SOVE. Idag får jeg faktisk noget fra hånden - så det letter også lidt på presset.

Lovely
14 år7. december 2010 kl. 13:37
juhuu...62,3 - så zumbaen var som altid effektiv. Eller også har det noget med at gøre, at den forstoppelse jeg var ude i, fik en brat ende... Ihvertfald er humøret i top ovenpå morgenvejningen.

Idag står den så på en bunke møder udenbys - og deraf følger jo altid svulmende kaffeborde, frokostbuffetter og hvad de gode værter ellers finder på at diske op med, så udfordringer er der nok af.

Lovely
14 år8. december 2010 kl. 07:34
Tillykke med vægten og skønt at humøret er i top - håber du får en dejlig dag

knus Tanja
14 år8. december 2010 kl. 12:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...