60 kg - juleaften

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: 60 kg
Hej Michael

Er vildt misundelig på dig og den lækre steak du har fået. Jeg arbejder sammen med en der flere gange har taget orlov og så taget til USA sammen med konen og børnene da de var små og ikke gik i skole. Keld som han hedder har vist mig en masse billeder fra USA og Canada. Vil bare så gerne derover en dag, og møde de her amerikanere og spise deres superlækre bøffer.

Knud
14 år25. november 2010 kl. 18:11
Hej Knud..
Du kan tro det er et besøg værd herovre..
Men spurgte du om jeg vil bo her... så nej tak..
Men bøfferne.. de er næsten turen værd alene ;o)

Hej Lovely...
Hvordan går det med snyde-skaftet ?
har du fået familien på rette køl igen..
Håber du bedre dig roligt men sikkert..
Vi glæder os til at få din energiske, åbne og hjertelige person til tasterne igen...

God bedring..
Michael..
14 år27. november 2010 kl. 03:15
Hej Lovely.. jeg håber du og familien er ved at være på benene igen.. glæder mig til at der bliver liv i din tråd igen..

stort knus

Tanja
14 år29. november 2010 kl. 09:37
Hvor er det da bare skønt, at blive savnet - så TAK for det!

Er stadig hamrende forkølet (kan I ikke næsten høre hvor nasal jeg er lige nu SUK - ikke videre flatterende)

Jeg har ikke været ved tasterne, fordi jeg ikke har været i nærheden af nettet - har fløjet rundt altid lige et par meter efter der, hvor jeg burde være.

Har meget, meget ondt af mig selv med denne forkølelse og hovedpine der bare ikke VIL forsvinde (mine kære unger og mand er selvfølgelig helt fit for fight igen)

Nå - har besluttet at nu er jeg bare rask, uanset at næsen løber og hjernen krymper sig under presset fra alt det snot, der er placeret i mine bihuler og pandehuler. Så Zumba it is - efter mere end en uges pause. Eneste bekymring er, om jeg mon kommer til at lide af iltmangel ??

Julefrokost.. johh, med forkølelse og på panodiler tog jeg mig sammen til at deltag i den årlige julefrokost. Her blev min nye, slankere figur bemærket og det var da faktisk ret sjovt (og uventet) sådan pludselig at skulle arfværge diverse tilnærmelser - godt for selvtilliden, og godt for humøret i det hele tagetl

I denne uge er jeg så "de facto enlig mor" min mand er bortrejst (troløse skiderik, jeg savner ham allerede), så det bliver hårdt at få det hele til at gå op i en højere enhed, men jeg er jo vant til det - så det er et spørgsmål om at bide tænderne sammen. Det kan dog godt være lidt problematisk med kosten. Jeg har tradition for, at ungerne bestemmer menuen når faderen er bortrejst...

Så det lyder på pasta med tomatsauce, risengrød to aftener, pulverlasagne... og så fredag skal farmand have lov at bestemme. Men det er jo ikke ligefrem slankekost, så jeg er nok nødt til at ud i alternativer. Tænker dog, at suppe stadig er en god idé - det varmer og lindrer når man går rundt og hoster, snøfter og har ondt af sig selv - vigtigtst af alt, ja så er det jo kaloriefattigt.

Ligger over kurven. Men er glad. Vægten sagde 63,3 imorges - det vil sige, at jeg kun er taget 300g på i en weekend med julefrokost og middag hos mine madglade forældre, så det kan jeg vist ikke gøre bedre. Har fundet lidt fred med, at jeg måske ikke heelt når 60 inden jul, for jeg kan sagtens leve med - og elske - min krop på nuværende tidspunkt.

Jeg kan jo se, at det går en smule fremad - mindre vægtudsving i weekends - så jeg er overbevist om, at det kun er et spørgsmål om tid, før vægten igen begynder at gå ned. Det er som om min krop havde behov for at stabilisere sig her hvor jeg er nu, inden der kan ske mere. Hertil kommer, at det har været - og er - meget vanskeligt at tilrettelægge kosten når hele familien har været syg - og jeg stadig selv lider af akut mangel på overskud... det kan lyde som undskyldninger - og er det måske også, men ikke desto mindre giver det jo også en del mening.

Endnu engang tak for jeres søde kommentarer - nu vil jeg sidde og læse lidt om, hvad der sker hos jer andre.

Smil fra mig

Lovely
14 år29. november 2010 kl. 13:02
Nåmen...sidder her i min hyggelige stue med de levende lys tændt i mine små jule-stilleben... dejligt, dejligt.

Dagen har været præget af flere ting. Vægten sagde 62,8 kg, hvilket er mit laveste hidtil - godt nok kun med 100g, men alligevel - lidt har jo også ret. Er næsten nede på kurven igen og ved godt mod.

Noget andet er, at jeg savner min elskede, der er alt for langt væk. Ikke alene savner jeg den fysiske nærhed, men hold da op hvor er det bare keeeeedeligt at sidde alene i den hyggelige stue, når han ikke er her til at snakke med. Skulle jo have været til zumba - men hovedet er stadig fyldt med snot, og jeg magter kun lige arbejde og børn som det er nu - var afsted igår, og tager afsted igen imorgen... babysteps, babysteps

En anden ting der har præget dagen er endnu et eksempel på, hvor svært det kan være - det der med at skulle være stærk kvinde i et rum fyldt med mandlige ledere - pyhhh..var lige ved at blive snigløbet, men fik dog min holdning trumfet igennem - følte mig som om jeg havde været igennem en vaskemaskine bagefter. På kogeprogrammet!! Var dog ret stolt af min egen præstation.

Det er dog et faktum, at man altid skal kæmpe lidt hårdere som kvinde - for at blive taget alvorligt... ihvertfald i min verden.

Og ALLIGEVEL går jeg stadig op i, at være den kønne... at de skal kunne lide synet - sammen med det lysende intellekt. Der er slet ingen tvivl om, at en stor del af min motivation for vægttabet da også ligger i, at jeg SÅ gerne vil se bragende godt ud. Tænker lidt at det er en selvforræderisk tanke, at jeg dyrker skønhedsidealerne, selvom jeg GODT VED, at det i bund og grund er min hjerne, der bringer lønnen hjem???

Tænker at jeg skal et smut til lægen imorgen og få fundet ud af, hvorfor jeg bare ikke kan blive rask. Surt.

Vil sidde her og nyde mine lys og ensomheden, når det nu ikke kan være andet (man kan jo dårligt kalde sig ensom, med 3 vilde unger + lånebarn omkring sig)

God tirsdag aften

Lovely
14 år30. november 2010 kl. 18:53
Kære Lovely

Jeg synes da der er god mening i at du prøver at leve op til dine egne skønheds idealer... også rent proffesionelt - for er man tilfreds med sig selv, føler man ser godt ud og er sund og rask, så hviler man bedre i sig selv og fungere bedre både på sit arbejde og socialt - i forhold til hvis man går og føler sig mindre flatterende/tyk/kedelig/grim osv... så tillykke med at dit ydre og indre hænger sammen - det er da kun dejligt...

ønsker dig lige et god bedring med på vejen..
'
varme hilsner

Tanja
14 år1. december 2010 kl. 13:07
3 jublende børn...må vi åbne den første låge, mor - må vi, må vi.????.. og en søvndrukken mor nikkede bekræftende her den 1. december, der heldigvis er mindre mørk end ellers på grund af de store mængder sne på jorden.

Det er koldt idag - men meget, meget smukt med solskin så jeg nyder udsigten her fra mit kontor.

Andre grunde til at juble (udover datoen...) vægten sagde idag 62,5 så minus 300g. Og altså ny "rekord" i denne omgang. Så jeg mangler kun 2,5 kg. Ved dog ikke, om jeg skal satse på, at det bliver til jul. Forløbigt holder jeg fast i mit mål, og ligger da også liiige nøjagtigt på min kurve - men kan mærke, at det holder rigtig hårdt med at tabe gram...så jeg tænker, at jeg også er nødt til at være realistisk. Jeg er slankere nu, end jeg har været i evigheder - tyndere end da jeg blev gift...

Det ændrer dog ikke på, at jeg altså VIL veje 60 kg. Det skal nok komme. Jeg er blevet supergod til at overholde kostreglerne igen - men zumbaen er på vågeblus, jeg kan simpelthen ikke holde til det i disse dage, hvor jeg går og skranter.

Heldigvis går det bedre. Knap så meget hovedpine... tror kroppen har rigtig godt af at restituere sig i fred og ro, selvom det er vildt frustrerende at tage den med ro - det ligger simpelthen ikke til mig.

Savner min elskede. Rigtig meget. Er lidt frustreret, såvel seksuelt som på nærheden - så han må godt komme hjem og ligge tæt. Heldigvis er der kun et par dage tilbage nu. Børnene savner også deres far, og det er jo sådan set - som jeg vist har skrevet før - også rigtig godt at savne indimellem. Selvom han nok ikke kan se nogen nævneværdig forskel, glæder jeg mig til at vise ham at jeg har tabt endnu et halvt kg.

Eller - faktisk mener han, det er på tide at trække i bremsen med vægttabet. Han kan godt lide, at man er blød og rund forskellige steder - men jeg er bare helt fikseret på at nå mit mål - og det kan han også godt forstå. Heldigvis.

På arbejde er de begyndt med "nu skal du da heller ikke tabe dig mere" den sædvanlige sang. Men det tager jeg med ro - de ved jo ikke hvordan jeg ser ud, når jeg er et par kg tyndere ;o) så reelt kan de ikke sige noget om det.

Min lille hemmelighed; EJ HVOR JEG BRUGER MEGET TID PÅ AT BEUNDRE MIG SELV I SPEJLET beundre mine nu - næsten - slanke lår - forundres over den talje, der er antydning af. Vurdere præcis hvor fin og fladmavet jeg ser ud i mine nyindkøbte pencilskirts.. det er SÅ FEDT. og det hele værd.

Noget andet er, at det i denne omgang har været så meget nemmere at tabe sig - fordi jeg har opdaget madital - og jer herinde...

Glade decemberhilsener

Lovely
14 år1. december 2010 kl. 13:34
hold da op, jeg er træt - føret til hjemturen var glat - det var mørkt, og min lille bil er laaang tid om at varme op, så jeg nåede at blive kold helt ind til knoglerne.

Min egen fejl... skulle absolut ind og have ordnet mine negle - er blevet lidt småafhængig af de der gelenegle. De er dyre men dejlige.

Kan godt lide at se på mine hænder og nyde at de er velplejede. Noget af det eneste ved mig, der har været slankt altid - uafhængigt af vægtklasse er mine hænder - og nu skal de altså belønnes med en lækker manicure, som jeg ligefrem vedligeholder. Har allerede bestilt tid til den 22. december, hvor jeg skal have lavet knaldrøde julenegle - vuhuuu...

Nu står den så på to gange genbrugs-jule-tvkalender. Jeg husker Absalons hemmelighed som ret fantastisk, men har aldrig rigtig haft et varmt forhold til Pyrus, så det er mest for ungernes skyld.

Ellers håber jeg bare, at jeg kan fange min elskede på msn...savner, savner, savner...øv.

Hele huset dufter af kanelkage, og de levende lys brænder i hele stuen. Udenfor blæser det, og sneen falder stadig. Hvor er det altså hyggeligt.

God decemberaften (og nat)

Lovely
14 år1. december 2010 kl. 19:17
Tillykke med den lave vægt, taljen og de lækre lår :-) Hvor er det dejligt at læse du nyder dig selv i spejlet, det er nemlig SÅ vigtigt!!
Og hold fast i dit mål!!! Det tror jeg er vigtigt, jeg er selv ved at være der hvor jeg er pæn igen :-) Og jeg kan også stå nøgen foran spejlet og tænke SÅDAN!!!
Men målet skal nåes!!! Min mand er også fuld af begejstring over det og synes også der skal være kvinde at tage fat i hehe.
Men det er der også stadig om 5 kg.
Føler med dig når du savner din mand, det er da hårdt... Så skal der puttes og hugges og nydes når han er hjemme igen!!!
Tillykke igen!!! Du er meget inspirerende!!
Kh Trif
14 år2. december 2010 kl. 11:01
Syndede godt nok lidt igår (min egen kanelkage og kantinemad til frokost) men formåede at holde vægten på de guddommelige 62,0 - kan næsten ikke tro det, når jeg ser tallet her ude i siden når jeg skriver :oD

Så det virker som om, min krop har accepteret tingenes tilstand og har indvilget i, at jeg lige skal have lov til at smide de sidste 2!

Er jo på penicillin - så det går meget bedre med helbreddet. Skønt - og endnu bedre.. idag kommer han hjem, og jeg skal nyyyde min elskede i fulde drag (selvom han også er småsyg - suk) bare sidde i sofaen og flette fingre og tæer og lytte til hans historier. SUK.

Ellers er jeg jo som sædvanlig truet af weekenden. Den står på gæster både lørdag og søndag, så der skal serveres hjemmebag og gløgg - ikke just fantastisk for taljemålet, men jeg føler at jeg er inde i en god bølge. Har været rigtig god til at begrænse mig de seneste uger, til trods for stilstand på vægten (ros til mig - pudser lige glorien)

Lovely
14 år3. december 2010 kl. 09:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...