60 kg - juleaften

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: 60 kg - juleaften
Det der nye kapittel i livet, hvor ungerne går fra at være små til store kender jeg godt.. (min søn bliver snart 7 og min datter bliver 12) jeg kan godt savne de der små tumlinger indimellem... men livet er simplere med større børn, selvom det bringer nye udfordringer med... og der sker mere.. men de er også mere selvstændige og har deres egne meninger og holdninger til tingene.. smiler....

Selvom det går lidt op og ned med din vægt, har du dælme klaret det godt.. og du er fortsat med den sunde livsstil istedet for at hoppe op og falde ned på de sidste par kg du mangler.. du skal nok nå det, det er jeg helt overbevist om... tendens til topmave - er det ikke noget de fleste kvinder der har født kender til, jeg tror mændende synes det er meget charmerende... :-) vi kan jo ikke blive ved med at ligne stramme 18 årige... vi voksne kvinder har vores egen charme og skønhed.. husk det :-)

14 år16. november 2010 kl. 13:49
Puhha..trætheden tog overhånd, og jeg røg ned i kantinen og indkøbte et stk. fanta zero - samt 2(!!) poser (sukkerfrit) slik.

Øv, har ondt i maven af det forb.... sødemiddel - min eneste trøst er, at jeg ganske givet ikke er i stand til at spise aftensmad - så ondt i maven som jeg har (så kan jeg LÆRE det)

Har vel kun sovet et par timer i nat - og trætheden sidder som en tung hjelm om mit hoved og strammer over øjenbrynene. Overvejede at melde afbud til zumba, men tog mig sammen - og nu er det heldigvis for sent. Er nødt til at møde op, med mindre jeg vil have en bøde (godt nok kun 25 kr - men det er jo også en slags penge)

Franskbrød hæver i fadet, og jeg har været nødt til at meddele på mit arbejde, at jeg ikke kan komme imorgen. Min lille dreng er så syg, så syg...FRYGTER endnu en nat med feberhede børnekinder (sukker højlydt)

Skriver mest her i eftermiddag for lige at minde mig selv om, at jeg jo stadig mangler mine 3,3 kg - og synes det er så svært, så svært - specielt lige nu, hvor jeg er træt og tung i hovedet.

Har lige modtaget bogen "jul - minder og gemmer" som jeg har bestilt hos Saxo - det er sådan en scrapbog, hvor man kan samle alt muligt om det enkelte års juleoplevelser. Det er en rigtig "feel-good" bog, som jeg glæder mig til at komme igang med. Det er en af de nydelser jeg skal have i december - som så IKKE handler om kager og slik, og andet usundt. Det er første del af min plan - at erstatte mad-nydelsen men andre nydelser.

Hygge mig med bøger, dagbog og blade med julehygge (jeg er bare juleGAL). Men iKKE med pebernødder, brune kager og andre syndige fornøjelser.

Det gælder så december indtil den 22. december, hvor jeg får ferie. Så skal der være en "juleuge-plan" og en "nytårsplan" Nytåret fejres i et af landets feriecentre med masser af købemad - så det er næsten en større udfordring end julen - hvor det er mig selv, der køber ind.

Gabende hilsener

Lovely
14 år16. november 2010 kl. 16:47
200g mere er væk = 63,1 kg hvilket jo er meget godt. Vil dog bare SÅÅÅ gerne under den magiske 63 grænse - og bare BLIVE der. Ved dog at mens er på vej, så altså - der ryger jo altid lidt væskekg på. HADER det - selvom jeg godt ved det ikke er en reel vægtstigning er det da irriterende - oven i alle de andre gener ved den tid på måneden (tør slet ikke tale om min HUD).

Har været hjemme og passe min lille syge dreng idag - og det ser heldigvis ud til, at han har det bedre. Pyh. Hårdt at passe barn og hjemmearbejdsplads samtidig. Kosten har ikke værert det bedste. Hjemmebagt franskbrød indtaget i al hast foran computeren. Har dog ikke syndet helt vildt - bare lidt. Desuden venter så to timers zumba i eftermiddag og i aften - det skal nok sætte gang i forbrændingen.

Det bliver interessant at se, hvordan jeg vægtmæssigt takler vinteren. Normalt tager jeg på. Vores liv er ofte ret stresset i denne periode fordi navnlig vores mellemste ofte er rigtig meget syg. Så står den på nemme løsninger med brød og pålæg eller endnu værre -fastfood, fordi man er så træt - at man ikke orker andet end at falde omkuld foran fjernsynet med en dåse slik i skødet.

Men nu har jeg jo min Zumba. Det kan forhåbentlig holde mig kørende gennem denne vinter - både for humøret og forbrændingens skyld.

Fortravlede hilsener

Lovely
14 år17. november 2010 kl. 14:48
Uha...menstruation - og ingen vægtstigning, men det kan jo nås endnu - så stadig 63,1 kg (så tæt på målet - og dog så langt fra suuuuuk)

Dagen er startet skidt. Sov rigtig dårligt pga mit syge barn. Kom op at skændes med både mand og barnepige fra morgenen af (hormoner, hormoner) - kom for sent på arbejde og endte med at stå at tude, da jeg knaldede hovedet op i bagagerummets kant imens jeg fumlede med poser og tasker.

Glemte min bærbare derhjemme, og måtte køre tilbage for at hente den.

Nu sidder jeg her. Hovedpine og kvalme - ulyst til at lave noget, da jeg opdager at en kollega har taget hele æren for et kæmpe arbejde jeg har lagt i en sag. FOR FANDEN.

Hvad skal der til, for at jeg:

1. ikke myrder den første den bedste, der vover at stikke hovedet indenfor på mit kontor (HAR lukket døren, så nu er de advaret)

2. ikke kaster mig frådende over alt fedende i kantinen. Jeg tænker umiddelbart skod-chokolade a la marsbar og toms guldbar (lys selvfølgelig - her er INGEN smalle steder)

3. Ikke ringer tudende til min elskede og skælder ham ud for noget, han absolut intet har med at gøre?

4. Ikke får kastet mig ud i et anfald af afsindigt raseri, inden dagen er omme..

HJÆÆÆÆLP

Det er virkelig en af de dage. Ovenikøbet besluttede barnepigen, at idag lige var dagen hvor hun ville til at træffe selvstændige beslutninger - hvilket er ok - bare IKKE når furien her lige har fået mens og er gået fra rød til glødende.... og det så koster minutter i mit skema - som man BARE IKKE GÅR PÅ KOMPROMIS MED

Bliver helt bange for mig selv - og I andre må meget undskylde at jeg spyr ild idag, men jeg aner ikke, hvor jeg ellers skal spy raseriet, frustrationerne og atl det andt hen?

Det gode er jo så - at der ikke lige er røget et kg på pga menstruationen. Det plejer der jo at gøre -men som jeg sagde, det kan jo sagtens nås endnu.

Tror jeg vil finde de sager frem, der kræver at jeg bare kan sidde stille på min stol med en kop kaffe og boge den helt vildt. Orker ikke kontakt med mennesker. Overhovedet.

Ildragen

Lovely
14 år18. november 2010 kl. 08:35
HeJ Lovely ... selvom du spyr ild - så gør du det altså på en meget underholdende måde, der fik et smil frem på mine læber, da jeg læste det... jeg har det nemlig på samme måde som dig i dag, blødende, godt gnaven, godt ond i sulen og meget glad for at jeg kan være det for mig selv, så det ikke går ud over nogle... jeg har dog ikke formået at klappe mig selv en med min bil idag, men det gjorde jeg for et par uger siden og kan sagtens huske følelsen af låsen fra bagklappen, som maser sig ned i det lag hud som giver horn, når det bliver ramt tilstrækkelig hårdt.... nåh søde Lovely, jeg vil ihvertfald ønske dig en god dag, resten af dagen

knus herfra
14 år18. november 2010 kl. 08:45
> Bank, Bank < (forsigtigt på døren)
Godmorgen...

Er nu kommet til enden, eller nutid af din tråd. Tog lige lidt tid at komme gennem den enorme mængde af indlæg.

En dum dag siger du, jeg forstår bilen opførte sig noget flabet fra morgenstunden, ligesom den bærbare udeblev fra arbejde.. Det er ikke nemt..

Spøg til side :-)

Hvor er det flot... Vægttabet, reglerne, faldgrubberne, de gode dage og de dårlige. Jeg er imponeret over hvor grebet jeg blev af det ene indlæg efter det andet..

Her er der tale om en rigtig person, et rigtig liv. Ikke pyntet, ikke forenklet.. men lige som det er..

Tak for invitationen, det er meget inspirerende at følge med. Er lidt stolt over at "kende" en som kan...
Du skal nok komme ovenpå igen..

Håber du får en god dag, trods alt...

Michael.
14 år18. november 2010 kl. 10:26
Michael og Tanja... tak for de søde indlæg - og Michael, modigt at snige sig ind med det krigeriske humør jeg har lagt for dagen idag!!

Går lidt bedre med humøret. Savner min søde mand, der overnatter ude i nat (troløse grrrrrrr...ej ok - det er jo ikke hans skyld) så jeg skal sove alene ØV ØV - på den anden side kan man jo dårligt bebrejde ham - gift med en furie som han er i disse dage.

Det gode ved det hele er, at jeg fuldstændig har mistet appetitten. Det er ikke sundt - men dog betryggende at det KAN ske ;o)) normalt er det ikke just et problem i min hverdag. Det er som om min krop bare har brug for lidt ro - og det får den så.

Havde egentlig planer om at tage ud i sommerhuset den kommende weekend - men tænker alligevel, at jeg mest har lyst til at hoppe under dynen og sove weekenden væk - det er dog nok ikke realistisk. Dels har jeg 3 børn, dels har jeg en svigermor med fødselsdag - begge ting skal passes, hvis jeg ellers fortsat ønsker at leve en behagelig tilværelse.

Har fået bagt til weekenden. Banankage til ungerne (har indført hjemmebag istedet for fredagsslik. Succes. Så ved jeg hvad de putter i munden - og det er også billigere - så win win. Og så lige morgenbrød, så der er noget weekend-lækkert til flokken.

Men nu sidder jeg så i sofaen. Hvis jeg ikke havde min bærbare i skødet, ville jeg sikkert stirre tomt ud i luften, imens jeg spekulerede på, om voksne kvinder kan tillade sig at gå i seng før klokken otte? Og JA - selvfølgelig kan jeg det. Putte mig med gode blade og bøger. Skrive planer i min bog om julen - gennemgå gavelister og i det hele taget bare få lidt fred med tanken om den dejlige, men krævende, jul.

Savner min elskede. Mest fordi vi skændtes i morges. Vi er blevet gode venner igen - har talt sammen, men savner at ligge i hans favn, de der lange arme, og føle mig så lille og beskyttet. Der er bare INTET ubehageligt der kan nå mig der - det er mit private tilflugtssted.

Nå - så kan jeg jo til gengæld nyde, at den store dobbelt seng er MIN, MIN, MIN.....Kan jo ligge på tværs uden problemer ...

God torsdag aften til jer alle

Lovely
14 år18. november 2010 kl. 19:47
Hvordan står det til... Får du sovet hele weekenden væk?

Synes du har været stille, så det her er bare en lille føler.. Håber du har en fantastisk weekend med ungerne...

Selv savner jeg lidt dem hjemme.. Høre der er sne over det hele hjemme på ejendommen... Barnet har fået ny overtræksbukser og er klar til vinterens strabadser.. Og hustruen min.. ja hun ruger siger hun... :-)

Lidt ligegyldig information måske :-)
Tænkte bare lige på om du nu er med...
Dumt spørgsmål med din erfaring herinde.. selvfølgelig er du med...

mvh
michael.
14 år21. november 2010 kl. 03:06
AAAAAAAAAAAAAAAtjuuuuuuuuuuu

Mere snot...og ja Michael, har stort set sovet hele weekenden. Der er røget 600g på, men tager det roligt, er sikker på jeg hamstrer min. 3 kg snot!! Er SÅ forkølet. Resten af familien ligger hjemme under dynerne og hoster (igen, igen) men jeg skulle selvfølgelig slæbe mig ind på arbejde (øjeblik, skal lige afværge at nyse på tastaturet)...........

Jeg lider af en sygdom der gør, at jeg indimellem er nødt til at tage meget stærk smertestillende medicin. Det er heldigvis kun få gange om året - men i weekenden var jeg så nødt til det...morfin...og forkølelse. Kunne knap stå på benene i lørdags, så spændende, spændende weekend. Godt jeg snart skal opereres.

Humøret er pænt højt. Er stadig supermotiveret - selvom jeg ligger lidt over kurven, ja så er det dælme længe siden jeg er sluppet med en vægtstignng på "kun" 600g på en weekend. Ergo..så længe jeg sover, ja så spiser jeg ikke.

Der er (endnu) ikke sne her hos mig - men det skulle komme i løbet af weekenden. Mine unger er velekviperede ud i vinter og overtrækstøj (det der med overtræk må hentyde til kontoen, det koster altid et pænt overtræk at ekvipere 3 unger til vinteren)

Er egentlig ok med at jeg sidder her og arbejder, imens familien er hjemme. Gider faktisk ikke lege sypeplejerske idag (slemme, slemme mig) så det er ok at sidde på et varmt kontor - iført kjole i uld - med bunker af varm te til at lindre min ru hals. Min nye bedste ven "Kleenex" gør også sit til, at jeg holder fanen højt.

Har overvejet at tage en uge eller to med regelret indtastning igen, bare for lige at holde styr på, hvordan jeg rent kaloriemæssigt ligger i forhold til min nuværende vægt og aktivitetsniveau.

Hvordan er det nu det er - må man zumba'e når snottet står i alle verdenshjørner? Jeg hoster, men har ikke feber. Tror jeg ikke.

Til gengæld kan jeg oplyse, at den ildspyende drage er rejst hjem. Mit blide (I wish) jeg er vendt tilbage, så hormonerne har lagt sig, og jeg er SÅ klar til - forhåbentlig - at smide 1 kg denne uge.

Host og hark fra

Lovely
14 år22. november 2010 kl. 08:18
Prosit... ! og rigtig god bedring til både dig og din familie... håber i hurtigt kommer på højkant óg at du får smidt det kg du gerne vil af med i ugens løb.

stort knus

Tanja

14 år22. november 2010 kl. 08:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...