60 kg - juleaften

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: 60 kg - juleaften
Hej Lovely..

Jeg håber du har haft en fantastisk weekend med din elskede...

Håber du får en god uge og når de mål du har sat dig...

knus Tanja
14 år8. november 2010 kl. 12:01
Hej Lovely...
jeg håber også du har haft en fantastisk kæresteweekend med din mand, og at du har fået powershoppet i vildskab... ;o)
14 år8. november 2010 kl. 13:16
Atjuuh....ok - er så blevet rigtig forkølet og har fået feber - så er blevet hjemme fra arbejde. Men ellers havde jeg den mest fabelagtige, fantastiske weekend. Det var SÅ skønt, afslappet og på alle tænkelige måder helt perfekt.

Stor suite med stort badekar. Lækker mad (hvorfor vægten også IGEN har sagt +900g) og skønne gåture. I tilgift også lækker shopping (har brugt perverst mange penge på en ny vinterjakke). Så forkølelse og feber til trods er jeg i godt humør.

Kan dog se på min kurve, at den har været alt, alt for ustabil de seneste par uger, så jeg må have fundet formen igen.

Vil trække mig tilbage til dynerne. Fryser, er fuld af snot, og trænger bare til at SOVE.

God mandag til alle.

Lovely
14 år8. november 2010 kl. 13:18
Tak i lige måde... Og god bedring.. :o)
14 år8. november 2010 kl. 13:20
God bedring til dig lovely
14 år8. november 2010 kl. 15:08
God bedring :-) nu må du ikke være syg for længe, for vi kommer jo til at savne dine indlæg her på madital hvis der går for lang tid imellem :-)

Men godt du har haft en dejlig weekend og hvor må det være fedt for dig at kunne købe tøj i små størrelser...

knus Tanja
14 år8. november 2010 kl. 16:29
Nyser stadig - og er ret elendig, men som den pligtopfyldende kvinde jeg er, sidder jeg alligevel her på min kontorstol. Tænker lidt, at jeg nok burde være blevet hjemme under dynen. Hele kroppen gør ondt og jeg hoooster konstant. Har sat fuld skrue på varmen på mit kontor - og så kan vi jo bare håbe, at jeg klarer mosten.

Vægten sagde 64,7 her til morgen - hvilket er aaalt for meget - men på den anden side plejer min vægt at være fulstændig utilregnelig når jeg er syg. HMM

Under alle omstændigheder fortæller min kurve mig, at jeg står stille. Svinger med 2 kg - så jeg er alså nødt til at lægge mig i selen. Det er bare problematisk - for jeg orker slet ikke at tænke i motivation og strategi, når det føles som om min krop er ved at falde fra hinanden af træthed. Så jeg er nok nødt til at "tage det, som det kommer" i disse dage, og så håbe på det bedste.

Skal egentlig til Zumba i eftermiddag, men ved ikke rigtig om organismen har godt af dans, i denne snottede tilstand - så jeg tager en vurdering senere.

God tirsdag

Lovely
14 år9. november 2010 kl. 08:02
Hej Lovely you tough woman...! smiler...

Mon ikke du bare skal sørge for at få det næring du ved din krop har brug for og så putte dig hjem og pleje dig selv, når du har fri, istedet for at tage op og smitte hele zumba holdet :-) og selvom det så resultere i at du kun lige holder vægten mens du kommer over din forkølelse, så er det bedre end at okse på og trække sygdommen i langdrag.. ved at lytte til din krop, bliver den hurtigere fit for fight igen og du får energi og motivation til at fortsætte kampen mod de sidste få kg du mangler at smide...

Rigtig God bedring <3
14 år9. november 2010 kl. 08:28
Hej lovely!

Jeg faldt ved ren tilfældighed over din tråd - det var første gang jeg kiggede herinde på forum-siden, men jeg har haft stor glæde af at følge med i vægttabstråde før i tiden. De handlede imidlertid mest om kostråd og den slags. Din handler om din personlige oplevelse af en svær periode i dit liv - og jeg ELSKER din vinkel på det! Det er en vidunderlig idé at logge og blive VED med det, også når det går skidt i en periode!

Jeg læste din tråd fra ende til anden - jeg bruge flere timer på det, og det var en fantastisk beskæftigelse! Stor ros for, at du formår at ændre emnerne lige præcis så meget, at det aldrig bliver kedeligt. For eksempel ændrer du fokus fra kost til sliksult til nye kjoler til arbejde til børn og mand, og kommer på den måde omkring alle de områder af ens liv der påvirker og bliver påvirket af et vægttab. Din tråd har fået mig til at føle, at jeg ikke er alene i verden med mine tanker!

3 kommentarer til det du faktisk skriver;

1: hvordan gik det egentlig med hende den jaloux fra dit arbejde?? (Ja, hun var HELT sikkert bare jaloux, jeg har oplevet det samme hos bekendte)

2: Angående din dårlige mor-samvittighed i forhold til Zumba: du gør en god investering! Jeg ville ønske, min mor havde investeret 4-6 timer om ugen i at gå til Zumba hvis det havde betydet at hun havde haft mere energi og overskud til mig.

3: Angående idéer til hjemme-selvforkælelse - som er noget jeg selv går meget op i:
- dybderensende ansigtsmasker
- en epilator (sådan en djævel som fjerner hårene mere permanent, men giver mindre, lysere hår og ingen stubbe)
- body-scrub over hele kroppen (og så er jeg i øvrigt selv stor fan af Biotherms bodylotion, den blå som dufter vidunderligt af appelsin)
- hårkur
- hjemmelavet fransk manicure (når du skal have akrylneglene af, for forbered dig på at dine egne negle bliver meget grimme og tynde neden under de kunstige! :( )
- nogle af de ovenstående kan eventuelt kombineres - også med en god kop te og et slankemagasin mens du venter på at ansigtsmasken/fodbadet trænger ind og så videre :)

Jeg er imponeret over, at du har kløet på så længe. Jeg glæder mig til at følge dig fremover!

Nanna
14 år9. november 2010 kl. 17:01
Ok - så jeg var altså ikke helt så sej som jeg troede. Måtte pakke sammen og tage hjem igår... hold da op hvor var jeg bare syg!

Idag går det så bedre, og jeg overvejer kraftigt, at forsøge mig med at arbejde igen imorgen - men altså.. det har været en træls omgang. Hjælper jo heller ikke, at resten af husholdningen også er blevet syge :o(
Det eneste positive er vægten - galgenhumoristisk nok har den taget et dyk og ligger nu (igen, igen) på 63,6.

På den anden side har det måske nok været lidt sundt, at komme lidt ned i gear. Er blevet forsynet med stort set samtlige tilgængelige dameblade, og har i en panodildøs oplevet de skønne billeder af helt perfekte julepyntede hjem - med lige så perfekte hjemmebagte småkager. Jeg ELSKER jul. Desværre har den jo en tendens til at være fedende, så det skal jeg selvfølgelig imødegå.

Heldigvis kan jeg jo erstatte gløggen med varm ribena-light (gerne med kanel, æblestykker og som noget nyt - mandelsplitter). Denne gudedrik har virkelig lindret min ømme hals i disse dage.

Og så er der alt det der slik og konfekt - den har jeg ikke helt fod på endnu. Men masser af nødder skal vi jo have, og så har jeg - under en tidligere kur - printet rigtig mange jule-slanke-opskrifter ud, som jeg kan overveje at prøve. Småkager uden smør er dog ikke helt det samme - og spørgsmålet er, om det så ikke er bedre helt at lade være.

Hertil kommer opgaven, at jeg skal holde stor juleaften og julefrokost i mit hjem - hvilket vil sige, at der skal planlægges, bages brød og småkager. Findes sovepladser til gæsterne og tælles dyner. Heroveni kommer så jagten på de helt perfekte julegaver. Nu har jeg jo læst, at shopping faktisk er en ret motionskrævende sport. Dels slæber man på en masse poser, dels stopper og sætter man i gang hele tiden. Dette skulle være ok cardiotræning (siger jeg til mig selv - det er ihvertfald en sportsgren jeg ELSKER med LIDENSKAB,)

Det mærkelige ved shopping er til gengæld, at på min nyligt overståede storby-weekend havde jeg alle muligheder for at shoppe alvorligt igennem. Men stilmæssigt har jeg lidt svært ved at finde mine fødder. Købte den mest fantastiske (og perverteret dyre) vinterjakke. En superlækker, stramtsiddende strikkjole og så en sort kjole der er som taget ud af serien "Madmen" hvis der er nogen der ellers ser den.

INGEN SKO - hvad handler det lige om - det er jo i "skoafdelingen" min virkelige styrke ligger ;o))

Men nå - jeg må have fundet nogle basisting et andet sted. Min gardarobe er i en virkelig sørgelig forfatning.

Dejligt, at jeg endelig har det bedre. Min næse lyser festligt rødt efter alt for meget kontakt med kleenexservietter - men det er til at leve med, for nu kan jeg snart komme igang igen - med livet og kuren!

Til dig Nanna; tak for din søde kommentar. Jeg giver dig helt ret i, at man skal passe på med at isolere sin slankeproces til kostråd og vejning - det fylder jo ud i alle kroge af ens personlighed - handler om store beslutninger og alvorlige forandringer.

Hende der arbejdssilden med den dårlige karma fik vist lidt dårlig samvittighed. Endte med at være rigtig sød - og tog så på en lang ferie, som hun kun lige er vendt hjem fra - så lad os håbe hun holder fast i det. Det andet var lidt svært at håndtere.

Iøvrigt tak for selv-forkælelsesrådene. De skal prøves - måske med undtagelse af den der epilator - lyder simpelthen FOR smertefuldt!! Det er iøvrigt ikke akrylnegle jeg har fået - men gele-negle (er ikke helt sikker på, om der er en forskel??)

Tanja - tak for de gode ønsker - jeg er snart tilbage i storform!! OGSÅ til Zumba ;o))

En rigtig god onsdag aften til jer alle

Lovely
14 år10. november 2010 kl. 18:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...