60 kg - juleaften

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: 60 kg - juleaften
82 dage og 6,4 kg tilbage. Smed de første 1,1 af de 2,1 kg jeg tog på i weekenden. Hvor er jeg dog træt af, at de første af ugens dage altid skal gå med at tabe det, jeg tog på i weekenden. Men jeg kan jo kun bebrejde mig selv.

Dagens udfordring er endnu engang udenbys møde - hvor madpakke bare ikke var en mulighed. Beherskede mig dog i stor stil.

Den dårlige samvittighed gnaver i mig. Med 6 timers Zumba om ugen og et fuldtidsjob har jeg jo måttet bruge af den tid, jeg normalt har med familien. Imorges stod min lille yngste og sagde "Mor - skal du på arbejde?" Da jeg svarede, at det skulle jeg jo sagde han "Men jeg vil have dig" GULP. Det lille lyshårede gudebarn ramte lige i min allersorteste mor-samvittighed.

Må dog holde fast i, at dette efterår er dedikeret til mig. Godt nok er jeg mindre hjemme. Men de har jo også deres far (der - desværre også - arbejder for meget). Men jeg sørger jo for dem. Nusser dem, og taler rigtig meget med dem. Jeg GØR HVAD JEG KAN. Men jeg har behov for min dans.. det er den, der holder mig oppe i en - mere end - hektisk hverdag.

Er der nogen, der forstår, hvad jeg mener? Eller skal jeg geare ned - er det mon løsningen?

Åhhh at balancere det hele. Det er det sværeste i mit liv (udover selvfølgelig at tabe 15 kg - eller, det tror jeg måske alligevel er nemmere)

Lovely
14 år5. oktober 2010 kl. 13:39
Allerførst, så kæmpe tillykke med det super flotte resultat du har nået indtil nu! Det er SÅ sejt!
Altså jeg har ikke selv børn, så derfor kan jeg ikke sætte mig ind i hvordan det må være at skulle balancere det hele, for jeg har faktisk spurgt mig selv hvordan alle jer forældre klarer det. Jeg synes jeg bruger meget tid på at træne hver dag for at komme af med de ekstra kg.
Skal du helst afsted til Zumba? Jeg har selv anskaffet mig DVD'erne og har super glæde af dem derhjemme. Synes jeg får det samme og måske mere ud af det end når jeg er afsted... Mit bud ville være at snuppe en times tid om aftenen når ungerne er puttet, men som sagt kan jeg jo slet ikke sætte mig ind i at være forældre - endnu :o)
Ved også at nogle forældre står op og tager til morgensvømning inden ungerne skal op. Det kræver selvfølgelig at der er lidt A menneske over en... Bare nogle strøtanker.
Ønsker dig virkelig fortsat god kamp mod kiloene for du har bare gjort det SÅ godt og det er virkelig inspirerende for mig at følge din tråd!
14 år5. oktober 2010 kl. 13:48
Tog tidligt fri, for at dulme mor-samvittigheden, og hvor blev han glad, da jeg hentede ham i en - for en gangs skyld stadig helt fuld - børnehave.

så der var lige tid til lidt kvalitets-mor-tid samtidig med jeg klaskede en kæmpe forloren hare (på den slankerigtige måde) så der er mad til et par dage - når imorgen står på to timers zumba.
Det er jo rigtigt at jeg kan træne herhjemme til DVDerne (har dem selvfølgelig også ;o)) Men jeg synes det er meget inspirerende når de forskellige instruktører giver deres besyv med. Måske handler det også om at have lidt alene-tid (hvis jeg nu skal være helt ærlig) Bare noget tid, der KUN handler om mig. Ikke om manden - ikke om børnene eller arbejdet - men om MIG.

Jeg tror vi nok er mange mødre, der i al hemmelighed drømmer om lidt MIG-tid. Og det er svært at tage - for man elsker sine børn med en styrke, så det næsten gør ondt indeni, når man tænker over det. Og man vil dem det bedste - men ego-silden kræver også sit. Og i mit tilfælde er det de mange timer i det lokale fitness-center, der giver lidt mere overskud til så at være mor - i de færre timer jeg er det.

Giver det mon mening.

Med hvert barn fødes også den der lille smerte - den evigt dårlige samvittighed over aldrig at være HELT så god, som man synes børnene fortjener man skal være.

Og nok om det. Når jeg ikke er så filosofisk er jeg jo bare en helt almindelige hverdagsmor, der bakser med logistikken.

Ellers føler jeg mig nogenlunde sikker i sadlen igen. Klarede som sagt mit møde med fin stil - og har godt nok tanket lidt op på kulhydraterne her til aften (2 stk. fuldkorns franske bagateller med sukkerfri nutella) da jeg ved, at jeg jo skal til den hårde Zumba iaften.

Tror måske denne bliver den første uge, hvor det ikke ender med, at jeg har tabt mig samlet set. Det er lidt deprimerende, men på den anden side har jeg (næsten) fundet fred med, at jeg jo indimellem oplever noget der kan føles som et nederlag - og at jeg også selv kan bære noget af skylden - OG at jeg måske ikke er et dårligere menneske af den grund.

Enkelt er det nu ikke. Kæmper stadig med den der fornemmelse af tomhed, som vægttabet ligesom skaber i mig. Det er lidt mærkeligt. At kiloene ryger - og samtidig føles det som om, der mangler noget??

God tirsdag hele vejen rundt

Lovely
14 år5. oktober 2010 kl. 17:59
Hej Lovely.
jeg sys sku du er for sej, men børn, mand og fuldtidarbejde og så finder du alligevel tid til DIG tid i denne kamp, jeg ved ikke helt om det du mener med tomhed fra de tabte kg, er det samme som jeg går og tænker lidt på, før havde man jo kg til at "gemme" sig bag men efterhånden som de er væk så er der kun en selv tilbage og det er det folk ser, det føles lidt underligt at der ikke er så meget af en tilbage men tror bare lige man skal vende sig til det.

jeg har efter laaang tids stilstand endelig fået gang i vægten, tror det hjalp at jeg indførte 2 stykker frugt om dagen, starter dagen med frugt og grønt indtil frokost og wupti så smed jeg lige 600 g på 2 dage så nu fortsætter jeg for at se om det er rigtigt eller om det bare er noget jeg bilder mig selv ind. :D

der er nu kun 4,5 kg tilbage til jeg rammer normal BMI og jeg kan ikke vente, weee
kun 1 kg til jeg rammer mit første mål (67,4). godt nok lidt forsinket men det er bedre end hvis jeg var faldet tilbage og taget på.

go' dag og bare hæng i. :D
14 år6. oktober 2010 kl. 07:03
81 dage tilbage... og stadig 6,5 kg. ØV. Tog 100g på - og fornemmer at det er NU det begynder at blive rigtig svært.

Zumba gange to idag - så formen holder i det mindste! Spiste mig mæt her til aften. Og nu har jeg dårlig samvittighed over at være mæt (??) jeg er simpelthen for mærkelig.

Udover at være mæt, er jeg også bare rigtig træt. Jeg kan godt mærke, at jeg giver den enormt meget gas med træningen - jeg er lidt mere træt sidst på ugen, hvor jeg har kørt på med alle mine Zumbatimer.

Nu skal jeg afsted iaften - og så imorgen hos min yndlingsinstruktør - og så holder jeg så fri, ihvertfald fredag og lørdag.

Måske hænger det også sammen med, at jeg ikke får sovet ordentligt. Hele familien er forkølede, og det giver sig desværre udslag i en del hoste-vågne unger om natten. Det er klart, at afbrudt nattesøvn jo ikke er ideelt. Min søde mand hoster også - så ja, efteråret har ihvertfald for alvor meldt sin ankomst hos os.

Indimellem får jeg lyst til at tage til en øde ø, et varmt sted, lægge mig på stranden med en ordentlig stak krimier og bare hygge mig - i fred og ro, uden stres og jag. Synes nogle gange - vel som de fleste almindelige børnefamilier - at livet kan være lige vel rigeligt hektisk.

Har haft så travlt idag, at jeg ikke engang har fået tastet ind, hvad jeg har spist - men jeg synes jo ikke jeg har spist anderledes end sædvanligt?? Underligt at jeg føler mig så forkvalmet og overmæt.

Idag er jeg vist ingen solstråle. Trænger til lidt mere succes - ja jeg ved det. Er superkrævende og resultatorienteret, men jeg arbejder med det. Lige nu skal jeg bare holde hovedet oven vande.

God onsdag aften til mine med-tabere.
14 år6. oktober 2010 kl. 18:44
Hey.
Der er ingen mennesker der kan være topmotiverede og miss sunshine hele tiden! Som mennesker har vi bare nogle dage, hvor vi er drænede! Og der er virkelig ikke noget at sige til det med dit program...
Men det er det vi andre er her for :o) Til at bakke op og muntre op!
Du er kommet rigtig langt og det vil gå i stå indimellem, men med det arbejde du lægger for dagen skal det nok begynde at gå den rigtige vej igen.
Ønsker dig en rigtig god onsdag aften:o)
14 år6. oktober 2010 kl. 19:57
80 dage og 6,3 kg tilbage. Vægten driller. Tænker med længsel på sidste uge, hvor jeg var nede og snuse til 65,4 - men ok - 900g er jo ikke voldsomt. Hader bare at skulle tabe "de samme" kg igen. Det virker så...demotiverende.

Min sidste zumbatime igår var udpræget fantastisk. Og hård. Meget styrkepræget - og meget sjovt. Var så træt da jeg kom hjem, at jeg bare lige kunne kaste mig under bruseren og derefter kaste mig i sengen. Er tung og træt i hele kroppen idag - hvor endnu en Zumbatime venter efter arbejde.

Kan da godt nyde tanken om, at jeg ikke skal røre mig noget særligt hverken fredag eller lørdag. Min krop trænger til at hvile sig. Det gode er, at jeg er ved at være i tilstrækkelig god form til, at jeg kan gøre lidt ekstra ud af at give dansen et twist og se lidt godt ud, imens det står på - nu hvor hele min energi ikke mere kun går til at tænke over hvor fødderne skal stå og så lige at få trukket vejret!

Igen venter også en hektisk arbejdsdag. Denne uge har været virkelig hård både på privatfronten og arbejdsmæssigt, så jeg trænger virkelig til weekend.

Og så kommer problematikken igen - hvordan skal det mon gå. Denne weekende går jeg kun ind i det med den tanke, at jeg i videst muligt omfang skal forsøge at begrænse skaderne. Damage control er alt hvad jeg magter ;o)

God torsdag!
14 år7. oktober 2010 kl. 07:50
Vil blot endnu engang sige at du er sej. Sejere end mig!

Min vægt er oss gået i stå og bakser stadig med den rødvin og de drinks der røg indenbors sidste weekend i gode venners lag. Det betyder desværre at min kurve for første gang er over stregen :'o( det ser ikke pænt ud og jeg bliver ret trist inden i. Men så må jeg jo give den det mere gas til træning i dag og være det mere opmærksom i den kommende weekende. Rygrad for søren! Gad vide hvem der har taget min?

Min vægt er nu på 75,5 kg og mangler derfor 5,5 kg for at nå første delmål d. 1. dec. Puha!

Men din tråd er meget inspirerende for mig at læse og du er skide go' til at sætte ord på de følelser man går og rumler med. Rart man ikke er alene.

God tosdag til dig (og alle jer andre)
14 år7. oktober 2010 kl. 10:45
Min unaturlig træthed viste sig ret uovervindelig. Måtte stoppe midt i Zumba-timen fordi jeg blev svimmel og fik ondt i maven.

Vel hjemme igen orkede jeg ikke at spise men tog et langt bad - hvorefter min mave gik helt amok, og jeg tilbragte en halv time på toilettet med ret voldsom diarre (herinde deler vi da alt - ikke??) Har stadig ondt i maven og føler det som om jeg ikke har sovet i 100 år (og ville ønske jeg faktisk var Tornerose, så jeg kunne tage en power-power nap på små hundrede år, og vågne op uden at være blevet ældre!!)

Heldigvis har jeg bare en arbejdsdag tilbage før det er weekend og jeg kan slappe helt af. Jeg er simpelthen så gennemtræt, og tænker nu, at det er en kombination af for lidt mad, for meget træning og en begyndende influenza - men lad os nu se.

Vægten rykker sig ikke en milimeter - og jeg må indrømme, at jeg er frustreret. Jeg VED jo godt, at de her plateuer kommer - men jeg er lidt for tæt på min kurve til at synes det er fedt. Det gik jo bare så fantastisk - og nu må jeg affinde mig med skiftevis at tabe et halvt kg og tage det på igen. Det er ikke noget for en gennemført utålmodig sjæl som mig. DYBT SUK.

Kan også mærke, at jeg savner inspiration til frokoster og middage - så jeg må vist igang med min inspirationsmappe her i weekenden og få lidt nye ideer ud i madlavningens svære kunst. I bund og grund er jeg ikke særlig vild med at lave mad - men når det skal være kaloriefattige alternativer synes jeg faktisk det er en sjov udfordring at skifte noget af det usunde ud med det sunde. At dreje på knapperne for at få kalorietallet ned. Helst uden at resten af familien brokker sig for meget.

Jeg laver faktisk mange danske klassikere på den fedtfattige måde - boller i karry, frikadeller, forloren hare og stuvet hvidkål hører til familiefavoritterne sammen med ting som pasta med kødsovs, grovboller med pålæg osv.

Mine frokoster skal helst bestå af fisk og/eller skaldyr - 300g grøntsager og et æg. Eller rester. Eller en sjælden gang et stykke rugbrød med pålæg. For tiden er en favorit røget filet med æg ovenpå og dertil 3 tomater og noget agurk. MUMS. Brød er pludselig blevet en lækker delikatesse som jeg virkelig nyder.

Overvejer så småt om jeg har nogle projekter jeg skal dedikere mig til i weekenden. Projekter betyder at jeg tænker mindre på at spise og mere på at fokusere på det jeg laver - det kan jeg i bund og grund bedre lide.

Sikke en smøre - jeg skriver også fordi jeg bare sidder her med den vildeste trang til rigtig (sukkerholdigt) slik. Kunne myrde for et vingumme-kirsebær, slå ihjeml for en pose kattepoter - men jeg GØR det ikke. Selvom slikhylden ikke er længere væk end jeg kan rejse rmig fra sofaen og bevæge mig ud i køkkenet - hvor det hele ligger og venter på mine grådige hænder og min sultne mund.

Hader den her sliktrang og har meget, meget svært ved at styre den, når den først har fået tag i mig. Alternativerne er bare ikke fristende. Fnyser foragteligt ved tanken om at jeg kunne drikke en kop af min yndlingste og sukker træt ved tanken om knækbrød med sukkerfrit syltetøj. AK verden er et hårdt sted for en slankefanatiker.

God torsdag aften til jer alle!!

14 år7. oktober 2010 kl. 19:18
Har sovet og sovet og sovet i weekenden. Og dermed ikke haft så meget tid til at spise - så vægten har stået stille - lidt rødvin og slik til trods.

Nu synes jeg så verden ser lidt lysere ud igen - og jeg glæder mig til formiddagszumba idag - og så skal jeg have bagt en masse af de sunde brød bagefter. Jeg er blevet ret vild med at bage og eksperimenterer en del med meltyper, kerner osv. for at få brødet til at smage af noget. Det er også en del af min langsigtede strategi - for når jeg selv bager - ja så ved jeg jo også, hvad det er, jeg putter i munden.

Madplan mv. er nedskrevet - og nu mangler jeg så bare at få købt ind.

Ellers må jeg indrømme, at jeg er lidt træt af, at min weekend bare er gået med at sove og lave ingenting. Selvfølgelig ved jeg, at min krop tilsyneladende har haft behov for sådan at hvile igennem - men alligevel, det havde nu været sjovere at foretage sig et eller andet. Min elskede inviterede mig i biografen igår, for at se den nye wallstreet film - og jeg orkede det bare ikke. Faldt istedet for i søvn - i arm - i sofaen. Og det var selvfølgelig også ret hyggeligt.

Ellers glæder jeg mig bare til en hyggelig, aktiv bagesøndag, inden det igen går løs ud over stepperne med job, sport, børn, mand osv. PYH. Nogle gange kan jeg godt spørge mig selv, hvad det egentlig var, der skete? Hvordan havnede jeg her - midt i kvindefælden (den der hedder: Jeg VIL det hele) når jeg nu af natur er ret doven og livsnyderagtig?? Samtidig er jeg også superforfængelig - både hvad angår udseeende (er vist ikke en hemmelighed for dem der følger min tråd) men også når det kommer til at udfylde rollerne som "den dygtige" på arbejde "den uforlignelige" som kone og "den perfekte" som mor. Ak, ak...NOGEN burde komme med en manual til, hvordan man lige lever det perfekte kvindeliv - uden at tabe pusten.

Misforstå mig ikke; Jeg elsker faktisk mit liv. Er begavet med lækre børn og er så heldig at være gift med manden jeg stadig (efter mere end 16 år) med ærlighed i stemmen kan kalde mit livs kærlighed. Materielt mangler jeg heller ikke noget. Derfor er det mig også en gåde, hvad det egentlig er for værdier jeg stræber efter?

Nå - nok om det - herinde er det ihvertfald helt sikkert at det jeg stræber efter er dejligt konkrete 60 kg juleaften. Det SKAL lykkes.

God søndag til mine medsøstre (og -brødre ;o))
14 år10. oktober 2010 kl. 09:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...