#12 af Ywon (slettet)
Max 1200 kcal hver dag i en uge
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Ywon (slettet)
re: Max 1200 kcal hver dag i en uge
Sure thing, jeg er skam med!...
Og selvfoelgelig kan vi da klare det!! ... Jeg har blot ingen menu, og da pengene er smaa vil det nok ikke vaere det mest interessante for Jer andre at vi spiser ens. :)
Men det kunne maaske vaere ganske spaendende at sammenligne menu'er naar ugen er ovre og se, om forskelle i vaegttab kan have noget med selve maden at goere, og ikke blot med kalorie antallet?
.......
Hvor skal du feriere i ugens loeb?
Og selvfoelgelig kan vi da klare det!! ... Jeg har blot ingen menu, og da pengene er smaa vil det nok ikke vaere det mest interessante for Jer andre at vi spiser ens. :)
Men det kunne maaske vaere ganske spaendende at sammenligne menu'er naar ugen er ovre og se, om forskelle i vaegttab kan have noget med selve maden at goere, og ikke blot med kalorie antallet?
.......
Hvor skal du feriere i ugens loeb?
14 år7. juli 2010 kl. 17:17
rdrd (slettet)
Jeg har en i gerne må bruge. Der er lidt for meget protein, men ellers er hovederne rimeligt glade, og hvis man udskifter chokolade kagen med riskager, så tror jeg også energifordelings hovedet bliver glad.
1.000g Vand, drikke-, vejl. værdier (0 kcal)
Morgenmad
2g Vanillesukker med ægte vanille (8 kcal)
8g Rapsolie (71 kcal)
55g Æg, hele, rå (78 kcal)
97g Banan, rå (79 kcal)
250g Skummetmælk (90 kcal)
Frokost
6g Minarine, gennemsnit (22 kcal)
60g Kødpølse (159 kcal)
90g Rugbrød, fuldkorn (184 kcal)
Aftensmad
400g Farmer grønt: Wok blanding (121 kcal)
160g Reje, dybfrost (125 kcal)
197g Banan, rå (161 kcal)
Formiddag
60g Angel food chokoladekage (150 kcal)
I alt indtaget: 1.248 kcal
1.000g Vand, drikke-, vejl. værdier (0 kcal)
Morgenmad
2g Vanillesukker med ægte vanille (8 kcal)
8g Rapsolie (71 kcal)
55g Æg, hele, rå (78 kcal)
97g Banan, rå (79 kcal)
250g Skummetmælk (90 kcal)
Frokost
6g Minarine, gennemsnit (22 kcal)
60g Kødpølse (159 kcal)
90g Rugbrød, fuldkorn (184 kcal)
Aftensmad
400g Farmer grønt: Wok blanding (121 kcal)
160g Reje, dybfrost (125 kcal)
197g Banan, rå (161 kcal)
Formiddag
60g Angel food chokoladekage (150 kcal)
I alt indtaget: 1.248 kcal
14 år7. juli 2010 kl. 18:31
biologi c
hej jeg vil gerne være med- her er et foreslag.
fra diabetes.dk
Forslag til en dagskost (ca. 5000 kJ / ca. 1200 kcal)
Generelt anbefales et vægttab på ca. ½ kg om ugen.
Morgen
½ stk. rugbrød (25 g)
½ stk. grovbrød (ca. 20 g)
1 tynd skive ost 30+ (17 %) (15 g)
marmelade uden tilsat sukker
1 glas mini- eller skummetmælk (2 dl)
eller:
1 portion syrnet mælkeprodukt med højst 1,5 % fedt og uden tilsat sukker (2 dl)
2 spsk. ymerdrys eller mysli uden eller med lavt sukkerindhold (30 g)
eller:
1 portion havregrød (af 1 dl havregryn)
gerne grøntsager
Husk. Drik rigelig vand og evt. sukkerfri drikke.
Formiddag
1 stk. groft knækbrød (15 g) eller 1/2 stk. grovbrød (20 g) evt. skrabet minarine
gerne grøntsager
1 stk. frugt – vælg frugt fra listen.
Kold mad
1 stk. rugbrød (50 g)
fiskepålæg f.eks. torskerogn, makrel i tomat, sild, rejer, tun i vand (20 g)
1 skive magert pålæg af kød eller fjerkræ (10 g)
1 portion råkost eller en rest kogte grøntsager efter appetit
pynt gerne med salatblad, grønt drys eller rødbede, asie o.lign.
evt. 1 glas mini-, skummet- eller kærnemælk (2 dl)
Eftermiddag
1/2 stk. grovbrød (20 g) evt. med skrabet minarine
eller:
1 skive magert pålæg (10 g)
gerne grøntsager
1 stk. frugt
Varm mad
2 kartofler (120 g) eller pasta eller ris (30 g i rå vægt)
grøntsager efter appetit, kogte eller rå
magert kød ca. 80 g eller fisk ca. 125 g (tilberedt vægt)
mager sovs
1 tsk. olie, oliemargarine eller plantemargarine til tilberedning
Sen aften
1/2 stk. grovbrød (20 g)
evt. skrabet minarine
fra diabetes.dk
Forslag til en dagskost (ca. 5000 kJ / ca. 1200 kcal)
Generelt anbefales et vægttab på ca. ½ kg om ugen.
Morgen
½ stk. rugbrød (25 g)
½ stk. grovbrød (ca. 20 g)
eller:
1 portion syrnet mælkeprodukt med højst 1,5 % fedt og uden tilsat sukker (2 dl)
2 spsk. ymerdrys eller mysli uden eller med lavt sukkerindhold (30 g)
eller:
1 portion havregrød (af 1 dl havregryn)
gerne grøntsager
Husk. Drik rigelig vand og evt. sukkerfri drikke.
Formiddag
1 stk. groft knækbrød (15 g) eller 1/2 stk. grovbrød (20 g) evt. skrabet minarine
gerne grøntsager
1 stk. frugt – vælg frugt fra listen.
Kold mad
1 stk. rugbrød (50 g)
fiskepålæg f.eks. torskerogn, makrel i tomat, sild, rejer, tun i vand (20 g)
1 skive magert pålæg af kød eller fjerkræ (10 g)
1 portion råkost eller en rest kogte grøntsager efter appetit
pynt gerne med salatblad, grønt drys eller rødbede, asie o.lign.
evt. 1 glas mini-, skummet- eller kærnemælk (2 dl)
Eftermiddag
1/2 stk. grovbrød (20 g) evt. med skrabet minarine
eller:
1 skive magert pålæg (10 g)
gerne grøntsager
1 stk. frugt
Varm mad
2 kartofler (120 g) eller pasta eller ris (30 g i rå vægt)
grøntsager efter appetit, kogte eller rå
magert kød ca. 80 g eller fisk ca. 125 g (tilberedt vægt)
mager sovs
1 tsk. olie, oliemargarine eller plantemargarine til tilberedning
Sen aften
1/2 stk. grovbrød (20 g)
evt. skrabet minarine
14 år8. juli 2010 kl. 15:17
kamsch
Hej. Det er nogle rigtig fine foslag i er kommet med :-)
Jeg kæmper med at få hovederne til at blive glade men skal nok snart komme med nogle forslag
Jeg kæmper med at få hovederne til at blive glade men skal nok snart komme med nogle forslag
14 år8. juli 2010 kl. 18:09
hemmeligspion (slettet)
Kmsch - skal vi starte på onsdag?
Weekenden bliver svær for mig, da jeg ikke selv skal lave mad. Jeg har lavet endnu et madforslag, som jeg sender til dig i morgen (i tilfælde af, at jeg får strikket endnu et sammen -men ellers er der jo en del her i tråden også).
Weekenden bliver svær for mig, da jeg ikke selv skal lave mad. Jeg har lavet endnu et madforslag, som jeg sender til dig i morgen (i tilfælde af, at jeg får strikket endnu et sammen -men ellers er der jo en del her i tråden også).
14 år12. juli 2010 kl. 08:32
hemmeligspion (slettet)
Så er det i dag jeg starter.
Jeg har allerede tastet det ind, jeg fik til morgenmad og det, jeg tog med på madpakke. Det er ~700 kcal, så jeg er sørme spændt på hvordan det skal gå når jeg stadig har en aftensmad + eftermiddag, der skal overståes.
Jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå. Særligt fordi jeg tidligere bare har skrevet morgenmad og eftermiddagsmad ind og så har "sjusset" mig til aftensmadens kcal indtag. Når jeg spiser hjemme er det oftere nemmere at justere mine portioner, så der er flere radisser, gulerødder, agurker, peberfrugter mv. - når jeg er ude, ender jeg tit i brødkurven eller med en ekstra portion pasta eller kød.
Men 1200kcal dage skal nok skærpe min opmærksomhed på kun at tage en gang - og små portioner. Når man er lidt af en overspiser, så kan man jo nøjes med mindre, end hvad man er vant til -uden savn. Det er i hvert fald mit formål med denne uge at bevise det overfor mig selv.
Eftersom at mine dagbogsindlæg ikke er alt for pålidelige, så vil jeg tilstræbe at komme med en form for update her i tråden. Måske det kan holde mig fast og samtidig hjælpe mig på vej mod de 81 kg, der er mit delmål inden slutningen af august.
Jeg har allerede tastet det ind, jeg fik til morgenmad og det, jeg tog med på madpakke. Det er ~700 kcal, så jeg er sørme spændt på hvordan det skal gå når jeg stadig har en aftensmad + eftermiddag, der skal overståes.
Jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå. Særligt fordi jeg tidligere bare har skrevet morgenmad og eftermiddagsmad ind og så har "sjusset" mig til aftensmadens kcal indtag. Når jeg spiser hjemme er det oftere nemmere at justere mine portioner, så der er flere radisser, gulerødder, agurker, peberfrugter mv. - når jeg er ude, ender jeg tit i brødkurven eller med en ekstra portion pasta eller kød.
Men 1200kcal dage skal nok skærpe min opmærksomhed på kun at tage en gang - og små portioner. Når man er lidt af en overspiser, så kan man jo nøjes med mindre, end hvad man er vant til -uden savn. Det er i hvert fald mit formål med denne uge at bevise det overfor mig selv.
Eftersom at mine dagbogsindlæg ikke er alt for pålidelige, så vil jeg tilstræbe at komme med en form for update her i tråden. Måske det kan holde mig fast og samtidig hjælpe mig på vej mod de 81 kg, der er mit delmål inden slutningen af august.
14 år14. juli 2010 kl. 08:44
hemmeligspion (slettet)
Første dag overstået.
Frem til aftensmaden (grill i parken) havde jeg fået 1000 kcal. Jeg fejlede for ~150 kcal fordi min søster ville dele en is med mig. Jeg begrænsede mig dog - og det er en sejr for mig!
Aftensmaden gik godt. Jeg fik en kyllingefillet og resten var salat - undset en lille håndfuld chips.
Alt i alt ramte jeg altså over 1200 kcal (jeg vil skyde på 1500-1600) og fik dermed understreget hvor dårlig jeg er til at følge skemaer. Til gengæld var det en god øvelse at gå efter 1200 kcal - for jeg spiste nogle mindre portioner og var mere bevidst om mit indtag. Så jeg prøver igen i dag og vil anse det som en succes,hvis jeg bare eeen gang i løbet af ugen rent faktisk rammer under de 1200.
Frem til aftensmaden (grill i parken) havde jeg fået 1000 kcal. Jeg fejlede for ~150 kcal fordi min søster ville dele en is med mig. Jeg begrænsede mig dog - og det er en sejr for mig!
Aftensmaden gik godt. Jeg fik en kyllingefillet og resten var salat - undset en lille håndfuld chips.
Alt i alt ramte jeg altså over 1200 kcal (jeg vil skyde på 1500-1600) og fik dermed understreget hvor dårlig jeg er til at følge skemaer. Til gengæld var det en god øvelse at gå efter 1200 kcal - for jeg spiste nogle mindre portioner og var mere bevidst om mit indtag. Så jeg prøver igen i dag og vil anse det som en succes,hvis jeg bare eeen gang i løbet af ugen rent faktisk rammer under de 1200.
14 år15. juli 2010 kl. 08:41
hemmeligspion (slettet)
Anden dag overstået.
Så kom jeg i hus på anden dagen - uden afsavn!
Jeg ramte ca. 1200kcal i dag og levede op til mit mål!! Helt uden et skema og alene med en bevidsthed. Det bedste er, at det endelig rykker lidt på vægten. Den har ellers stået stille i et stykke tid.
I dag bliver svær - og hele weekenden bliver svær - men det skal bare begrænses, begrænses og begrænses.
Så kom jeg i hus på anden dagen - uden afsavn!
Jeg ramte ca. 1200kcal i dag og levede op til mit mål!! Helt uden et skema og alene med en bevidsthed. Det bedste er, at det endelig rykker lidt på vægten. Den har ellers stået stille i et stykke tid.
I dag bliver svær - og hele weekenden bliver svær - men det skal bare begrænses, begrænses og begrænses.
14 år16. juli 2010 kl. 07:03
MarianneMalek (slettet)
Hej Barbie Princess..
Jeg kunne rigtig godt tænke mig din opskrift på smoothie på 99k. og på Brændende Kærlighed.
Dem må du meget gerne sende til mig, hvis du får tid.
MHV MarianneM
marianne@malek.dk
Jeg kunne rigtig godt tænke mig din opskrift på smoothie på 99k. og på Brændende Kærlighed.
Dem må du meget gerne sende til mig, hvis du får tid.
MHV MarianneM
marianne@malek.dk
14 år16. juli 2010 kl. 22:27
Jeg har hørt at man skal passe på med at gå under det minimum kalorieindtag der er beregnet. Specielt hvis man samtidig har øget motion/trænnings niveauet.
Jeg har kigget lidt på dette link ... måske kan det give et finderpej om hvor langt man kan gå ned i kalorieindtag. Der er bl. andet kalorieforbrug ved de forskellige aktiviteter.
gomotion.dk
Ellers synes jeg det er et super initiativ. Jeg er helt ny her på sitet... men synes det ser ud til at være en god støtte for mig ... og nu glæder jeg mig bare til at se resultater... :-)