Morgenmad

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Morgenmad
Hvad er jeres bud på den optimale slankemorgenmad, som mætter længe?
Jeg plejer selv at være glad for havregryn/grød med 1 stk frugt og skummetmælk, en grovbolle med ost eller A38 med et par stk frugt i.
Jeg kunne tænke mig at høre lidt om, hvad I andre spiser til morgenmad - bare lige for inspirationens skyld :)
14 år1. maj 2010 kl. 20:06
re: Morgenmad
Jeg spiser en lille portion havregryn m. rosiner, 4-5 mandler og skummetmælk :) dertil et glas appelsin juice og et lille æg,mest for at få proteiner fra morgenstunden.
Om vinteren er jeg helt vildt glad for havregrød med frugt, rosiner og nødder, mmmm.
Syntes i det hele taget at havre er noget af det mest fantastiske der findes.
14 år1. maj 2010 kl. 20:45
en stor smoothie af enten ca 200 g banan + 400 g skummetmælk eller af 500 g jordbær + 200 g skummetmælk er min favorit for tiden
14 år1. maj 2010 kl. 21:26
Jeg kan godt lide at tage 100 - 150 gram kvark 1% med et stk. frugt i små tern i. Forskellig frugt efter temperament, det er rigtig lækkert og der er en del protein i kvarken, så det mætter godt :)
14 år1. maj 2010 kl. 21:40
Jeg spiser alt muligt!

Fx. rugbrød, yoghurt, havregryn, hvidt brød, jeg kører ikke på nogen fast kostplaner, i sidste uge hvad jeg rugbrøds trip. Måske det er yoghurt i næste uge!

14 år1. maj 2010 kl. 21:54
Jeg spiser altid noget med havregryn.

Hvis jeg ikke har alt for god tid (hvilket jeg ikke er så god til at have når vækkeuret ringer ved 4-tiden) bliver det til havregryn med rosiner eller tørrede tranebær el. lign.
Men ellers: havregrød - jeg synes også at det mætter bedre da fibrerne er trukket ud.

Hvis jeg er kvast af træning fra dagen inden, snupper jeg også et æg til, da havre og æg supplerer hinanden ret godt i aminosyrefordeling. Men ellers ikke, da jeg ikke er for meget for store mængder æg.

Blødkogt æg og kanel på havregrøden, så er det dømt morgenhygge i klasse 1.
14 år1. maj 2010 kl. 22:02
En smoothie af feks. mango, banan og blaabaer og en mini portion havregryn med skummetmaelk.
I lang tid drak jeg kun smoothie om morgnen, men jeg fandt ud af, at bare en lille portion havregryn mindskede min sult foelelse resten af dagen.
14 år1. maj 2010 kl. 22:32
Havregryn med mælk!! Det er hvad der står på menuen her næsten hver dag året rundt.......jeg kan ikke komme i gang uden ;-)

Det sker jeg snupper en gang havregrød eller øllebrød sammen med ungerne, men primært havregryn. Var vist også den væsentlige grund til at jeg droppede suppekuren allerede på dag 3 - jeg savnede mine havregryn!!

Det mætter længe synes jeg, prøvede en smoothie i går morges, med banan, blåbær, mælk og en sjat havregryn for mæthedens skyld.......men trods de havregryn holdt det mig kun kørende i 1½ time, så var den gal igen ;-)

Så tror bare jeg holder mig fast på de havregryn ;-)

Vh Karin
14 år1. maj 2010 kl. 23:43
Det jeg spiser mest er 100g optøet bær, 250 g cheasy a-38 , 40 g branmusli og 20 g mandler

Her i weekenden har jeg passet mit barnebarn på 1½ år så har den stået på havregrød m banan og rosiner ligesom han får
14 år2. maj 2010 kl. 16:33
Plejer at få 250g yoghurt med en dl (40g) havregryn ovenpå og et stykke frugt til :-)

Det plejer at holde mig kørende fra kl. 6 om morgenen til i hvert fald kl 10... nogle gange helt til 12 hvis yoghurten var sødmælks.. ellers knap så længe... Men det mætter :-)

Ellers 60g havregryn kogt til grød med 200g optøede blåbær eller skovbær fra frost :-) Mmh
14 år2. maj 2010 kl. 18:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...