HJÆLP!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: HJÆLP!
Og deres desserter! Mmm har da aldrig smagt noget så vidunderligt som desserterne i frankrig. Man er næsten nødt til at spise som de franske kvinder for at nyde, men samtidig holde vægten. Tre bider, og så nyde de tre bider i fulde drag :-)
14 år15. juni 2010 kl. 14:45
Tak skal i have :-) Det varmer!

Vi skal bo på et 4-stjernet hotel, med halvpension..
Det vil sige at vi har morgenmad og aftensmad.
Som kommer til at bestå af tag-selv-bord. Der har jeg jo mulighed for at vælge en masse forskellige ting. Jeg er overbevist om at der også har en del sunde ting, i form af salater, og andre grøntsagsretter.. Så jeg må bare være stærk og vælge det usunde fra.. Til frokost spiser vi ude, og der ved jeg ikke helt hvad jeg gør. Må vel bare se om der ikke er noget sundt at vælge på menukortet :-)

Jeg har helt klart tænkt mig at nyde en is eller kage i ny og næ.. Det er jo ferie. SÅ må jeg bare give den en ekstra skalle når jeg kommer hjem igen :-)

Elsker Frankrings mad og desserter, så det bliver lidt af en prøvelse.. Men jeg ved jeg kan klare det!

Kommer jo som sagt til at dyrke motion flere gange om dagen.. For mig er svømning og gåture nemlig motion..

Endnu en gang tak for jeres søde svar..
Rigtig god tirsdag! :-)
14 år15. juni 2010 kl. 16:05
Hvis du har mulighed for at vælge grønt, så start med en KÆMPE tallerken af det, så maven er fuld. Og nyd så en lille smule af alt det der smager godt. Det plejer at virke for mig, for til trods for min kleine størrelse, så har jeg en glubende appetit, og hvis maven ikke bliver fyldt af noget med få kalorier, så er der en god chance for at jeg spiser for meget af det med mange kalorier.
14 år15. juni 2010 kl. 16:45
Hej Niels.

Hold da k*ft hvor er det flot.

Rigtig god ferie med børnene, det fortjener du om nogen.

Knus Annefie.
14 år17. juni 2010 kl. 06:38
Tusind tak Annefie :-)
Vil helt bestemt nyde min ferie!

I dag kom mit bmi under 50 før første gang i mange år..
Det er i dag 49,7. Da jeg startede denne livstilsændring var det helt oppe over 63.. Jeg har i dag rundet et vægttab på 45,5 kg!! Det er jo utrolig meget :-)))

Vil ønske jer alle en dejlig søndag!
14 år20. juni 2010 kl. 16:22
Du er simpelthen så sej

Jeg vil også ønske dig en god ferie, Det skal nok gå med kosten.
14 år21. juni 2010 kl. 14:34
Du ved, Niels, rent forholdsmaessigt har du tabt dig mere end mange af os!

De andre har ret - og jeg kan ikke sige det bedre end dem: Du er bare SAA sej, og saa staerk!!

Tillykke med et BMI under 50! ... YAY! :-D

Og hav en rigtig god ferie i Frankrig! '^L^,

Berit,

De ting du omtaler mht til omgivelsernes reaktioner overfor en ven, som er begyndt at udvikle sig ... Det er noget jeg har undret mig gul og groen over!...

- For hvis man er en ven er det da mest naturligt at stoette den paagaeldende, og at evt. proeve at komme ind i en lignende udvikling selv.

Men mennesker er jo ikke altid logiske, og det har vel noget at goere med at det, at se en ven begynde at aendre sig og have fremgang paa det rent personlige plan, kan vaere en provokerende oplevelse som resulterer i at nogle venner frygter at miste den paagaeldende.

Et el.a. sted virker det paa mig som om de "venner" der reagerer saadan, har nogle psykologiske issues med modenhed (evt. bare paa enkelte omraader).

Jeg har selv haft adskillige oplevelser af den art, som du - og andre - har omtalt, og det er oplevelser som stadigt goer ondt.

Du har (efter min mening) helt og adeles ret i, at dette at atabe sig er mere(1*) end blot en isoleret kosmetisk ting, det er en del af en mere omfattende personlig udvikling.

Men der er jo endnu mere i det end som saa: Som Niels naevner, betyder det saa helt utroligt meget at have stoette. Det gaelder selvfoelgelig ikke mindre hvis man privat oplever at ens indsats bliver forsoegt saboteret, eftersom det jo viser at man mangler forstaaelse hos omgivelserne.

Madital.dk er ganske unik i den henseende, og jeg kan helhjertet tilslutte mig Niels' ord:

"Madital er jo helt fantastisk!
Jeg er allerede virkelig glad for siden :)"

Vel, det er vidst nok fra mig for denne gang, lol.

.......

(1*) - ...i det mindste naar der er tale om vaegttab for folk, der - som nok flertallet af Madital.sk's medlemmer) - har kaempet med overvaegt igennem (saedvanligvis) en aar-raekke, og for hvem det at tabe sig ikke bare er noget man lige goer efter en kort periode med excessiv spisen pga saerligt mange festlige lejligheder el.lign., men noget man maa investere tid, planlaegning, gentagende nederlag, og en masse energi, i.
14 år21. juni 2010 kl. 19:44
Hej Niels!
tak for motivationen! Jeg meldte mig til igår på MAdital - efter at have læst din tråd her..
jeg tænkte hvis Niels kan klare det og komme så langt på kort tid - kan jeg saft suseme også tage mig sammen!! og få begyndt.. igen...
jeg kan se frem til at skulle smide ca 70 kilo, og jeg er endda begyndt i efteråret bare med en lille kostomlægning og masser af motion hvor jeg tabte 12 kilo - har nu taget 4 på efter at min ryg stod af og bare gør ondt - har været sygemeldt i en længere període - og ja motion har ikke været ret muligt og slet ikke som jeg gjorde før min ryg meldte fra.
Dommen fra læger og fysioterapeut er tab dig, hvilket jo ikke er helt skævt - bare svært! så nu søger jeg efter min støtte her!
så tak for sparket - og indblikket i, at jeg ikke er den eneste der er kæmpe stor og VIL gøre noget ved det!
mvh. Katja
14 år22. juni 2010 kl. 08:43
Tak Ywon og Katja :-)
Er glad for at jeg er med til at inspirere nogen!

De næste 6 ugers tid kommer i ikke til at høre fra mig..
Skal på slankeophold ved Limfjorden.
Stedet hedder Livstilslinjen, og jeg har givet 9900 kroner for et 6 ugers ophold :-)

1 af ugerne springer jeg fra, og tager et smut til Frankrig. Det er en aftale jeg har lavet med stedet, så jeg har skam fået lov :-)

Så reelt er det kun 5 uger jeg skal være der..
Jeg får en skræddersyet kostplan, et motionsprogram, og en masse andet.. Er sikker på at jeg nok skal få mig en masse gode venner, og en MASSE sved på panden.
Glæder mig helt enormt!

Håber på af nå en vægt på 145 kg inden 14 august :-)
Det tror jeg sagtens jeg kan nå! Trods ferie..

Så vil ønske jer alle sammen en helt fantastisk sommer!
Vi snakkes ved til august, hvor jeg glæder mig til at dele min oplevelse med jer andre... Håber ikke i glemmer mig alt for meget til den tid :-)

Mange varme knus
Niels!
14 år22. juni 2010 kl. 19:31
Super godt gået - altså du er simpelthen så imponerende !!!

Det lyder lækkert med 6 ugers slankeophold - det skal nok være rigtig godt både fysisk såvel som psykisk :)
Hav en rigtig god tur - jeg glæder mig til at høre fra dig når du vender tilbage - du bliver ikke glemt :)

Hilsen Carina
14 år22. juni 2010 kl. 20:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...