HJÆLP!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: HJÆLP!
Hej niels...

Sidder her og er helt mundlam - og det ligner ellers ikke mig. Derudover er jeg rørt til tårer... Hold kæft hvor ER du bare sej og hvor har du meget at kæmpe med...

Men hvor er det FEDT at høre din tilgang til tingene... at du er så optimistisk. Du får trænet dagligt og du har overvundet dig selv til at komme i svømmehallen og du er bare totalt en succes og solskinshistorie...

Jeg ville ønske at jeg havde din motivation... jeg skal "kun" tabe 7 kg. ... men synes at du klarer det med meget mere humør,,, Du er sååååååå sej. Jeg er stor fan af dig allerede. Bliv endelig ved med at skrive om hvordan det går... :-)

Knus Lene
14 år11. juni 2010 kl. 00:15
Hej Partlyorganic og alle andre.

For at få hele historien med:

Jeg tabte mig i 1997 hele 34 kg. I løbet af knapt tre mrd. Ved hjælp af letigen pillen. Det var super fedt at have tabt sig så meget, men for mig var det ”kun” et tal på badevægten der havde ændret sig og det endte med at jeg har taget det hele på igen + lidt mere. Dengang syntes alle at det var super flot med mit vægttab.

Jeg har været rigtig mange ting i gemmen i mit 35 årig lange liv og gik i 2001 ned med en meget grim depression, det resulterede i tre mrd. Sygemelding fra min arbejdsplads, jeg var angst for at forlade mit hjem og var nærmest handlings lammede det meste af dagen.

Men med god behandling og kæmpe hjælp fra min kæreste(nu mand) er det lykkedes at komme ud på den anden side.
Jeg har ændret mig rigtig meget og det dejligt for mig selv og ikke mindst min mand er super stolt af mine store fremskridt. Vi bor i udlandet og jeg er blevet hende der snakker til fester(før sad jeg og holdt om mit glas og ventede på vi skulle hjem). Tager kontakt til fremmede hvis jeg har behov for det(også på spansk, som jeg ikke er særlig god til) osv. Osv.

Jeg vælger at tro på at jeg har taget tingene i den rigtige rækkefølge denne gang og har fået min selvtillid på plads først. Før var min selvtillid lig med det tal der stod på vægten den dag.

Men det er ikke det at jeg har taget på eller tabt mig at familien har svært ved at forholde sig til, det er den psykiske udvikling jeg har gennemgået.

Det kan jo ikke undgås at Niels vil gennemgå en kæmpe psykisk udvikling hen af vejen i takt med sit vægttab. Altså syntes jeg allerede at jeg kan se på Niels indlæg at han har en styrke som vi andre kun kan drømme om, det er der nogle mennesker der vil få svært ved at takle, for Niels er jo ikke som han plejer. Men det må altså være deres problem.

Med hensyn til din veninde, så tror jeg måske at hun har det sådanne i har, kunne være tykke sammen og nu er du ved at bryde jeres pagt. Prøv at sige til hende at du har brug for at komme af med din overvægt da den holder dig tilbage i din udvikling.

For mig har det at være tyk en tryghed, det kender jeg jo, jeg skal give slip på den rest der er tilbage af mit gamle jeg og lade den nye person skinne igennem. Det er bare super svært.

Nå det blev vist lidt til den lange side, men håber i kan forstå mine grunde.

Hilsen Berit.
14 år11. juni 2010 kl. 17:52
det går rigtigt godt for dig. tillykke.
flot at du svømmer og snart cykler.
det er nok lidt for tidligt at steppe meget. (da du lander hårdt iforhold til det du ellers laver)
flot med den grønne nupo. men prøv at tænke over hvad du skal spise i nupopausen, perioden til næste gang nupo.
jeg tror ikke at det bliver et livslangt projekt for dig, du kan nok nå det på 3-4år. med lange perioder hvor du holder din vægt og kortere perioder med vægttab.
et stort slank tillykke.
14 år11. juni 2010 kl. 19:08
Jeg er virkelig rørt over jeres søde ord!
Det er en kæmpe støtte og opbakning at få sådanne søde og kærlige ord..

Det går super godt.. Om lidt skal jeg holde pause fra den grønne Nupo diæt. Så starter jeg op på at taste mit madindtag ind igen.. Det bliver lidt svært, da jeg skal finde på en masse nyt og sundt mad. Nupo er så enkelt og nemt, da det ikke kræver at man kan lave mad.

Der er nu røget 37,7 kg.. Om lidt runder jeg et vægttab på 40 kilo.. Det glæder jeg mig til :-))

Jeg har brug for nyt tøj! Det jeg har nu hænger på mig.. Puha, det her vægttab bliver dyrt.. Skal jo hele tiden købe nyt tøj.. Har allerede bestilt noget over nette. Da jeg ikke er fan af at prøve tøj i butikkerne i diverse shoppingcentre. Kan alligevel ikke passe noget af tøjet næsten. Der er nogle enkelte trøjer i venus og mars xl jeg kan passe :-)

Men jeg forsætter! og lover at jeg nok skal opdatere jer her.. Det motivere også mig selv nemlig :-)

Med hensyn til min step bænk, og pauser med vægttabet, kan jeg ikke helt se hvorfor.. Altså jeg stepper til forskellig musik, hvor jeg følger rytmen. De første par gange fik jeg ondt i ryggen og benene. Men nu mærker jg intet, udover mig puls! :-)
Så jeg har bestemt ikke tænkt mig at give afkald på min stepbænk.. Med hensyn til pauser i vægttabet, forstår jeg ikke helt hvad du mener? Altså, jeg vejer 176 kg.. Tror ikke min krop har brug for pauser.. Det handler om at smide en hel masse kilo, da jeg godt selv er klar over at jeg kan blive meget syg af min overvægt.. Vil nødig risikere en blodprop, eller at få diabetes.. Derfor vil jeg forsætte med mig vægttab helt uden pauser :-)

Det var alt jeg havde herfra.
God vind - Niels :-)
14 år11. juni 2010 kl. 20:54
Du har brug for 25-35 gram fibre om dagen for at minske risikoen for diabetes.
prøv at spise mad med max 100 kcal pr 100gram
og helst max 50 kcal pr 100gram.

Indkøbsguide
Anbefalet indhold pr. 100 gram af varen:
                                         Kostfibre     Fedt
Hvedebrød                          mindst 5 g     højst 5 gram
Rugbrød                             mindst 8 g     højst 5 gram
Morgenmadsprodukter         mindst 8 g     højst 10 gram
(maks. 15 gram sukker pr. 100 gram)
Mælk og mælkeprodukter                         højst 1,5 gram
Ost                                                        højst 18 gram (30+)
Kød og pålæg                                         højst 12 gram
Fisk (uden panering)                         Ingen øvre grænse
Færdigretter, frosne kartoffelprodukter     højst 5 gram
Dressinger, saucer, pålægssalaterhøjst     højst 5 gram
(Hjerteforeningen)
14 år12. juni 2010 kl. 12:14
YES!
Så rundede jeg et vægttab på 40,5 kg!
Hold da kæft hvor er det dejligt..
Tænk om lidt har jeg tabt 50 kg.. Ca. halvdelen af det jeg gerne vil tabe! Wuhuuu, jeg er virkelig glad :-)

Det bedste er, at folk nu kan se det på mig!!!

Skal på ferie med børnene i slutningen af Juni.. Det bliver en prøvelse for mig med hensyn til kost..
Vi skal til SydFrankrig, så jeg kan sagtens få svømmet og gået hver dag.. Men ved ikke helt med koste.

Det ville også være dejligt hvis der kunne ryge 15-20 kg inden da.. Så jeg ikke dør af hedeslag :-)
Når man er så stor som jeg er, er det ligesom at rende rundt med en kæmpe dragt.. Derfor bliver det hurtigt meget varmt for mig :-)

ER VIRKELIG GLAD :-)))))))))))))))))
14 år14. juni 2010 kl. 23:45
Super flot Niels!!!

Sys altså virkelig at du er sej og det med maden på ferien skal du nok komme igennem, du begynder nok af dig selv at søge det sunde mad og det er der. Så vær ikke bange.

Dejligt at skulle afsted på ferie, dine børn må da også være vildt stolte af deres seje far.

Mange hilsner fra Berit.
14 år14. juni 2010 kl. 23:49
Hej Niels

Når jeg er ude at rejse med arbejde, så hjælper det mig at tænke mere i aktiviteter end i mad. Så hvis jeg spiser nogenlunde fornuftigt ved måltiderne og i øvrigt bruger resten af tiden på fysisk aktivitet væk fra cafeer og restauranter, så er resultatet ikke helt forfærdeligt når jeg kommer hjem.

Under alle omstændigheder når du næppe at tage 40 kg på i Sydfrankrig - og så er det jo mere et spørgsmål om at komme igang igen, når du kommer hjem end et egentligt spørgsmål om at fortsætte mens du er væk. Eller hvad synes du?
14 år15. juni 2010 kl. 09:53
Hej Niels.
Jeg synes det er dybt imponerende, det du gør. Jeg er virkelig imponeret over din vilje styrke, bare bliv ved med det. Glæder mig til at følge med i din kamp om kiloene.
Du må endelig sige til hvis du mangler nogle gode og sunde opskrifter, jeg har en masse lækre opskrifter. Hvis du føler at du mangler inspiration en dag. Stort tillykke med dit nuværende vægttab.
Hilsen Kathrine
14 år15. juni 2010 kl. 13:44
Dit vægttab er flot, og det er da også virkelig gået rigtig, rigtig stærkt! Men det sejeste ved dig er efter min mening at du - selv med den store krop - har sat gang i at røre dig hver dag og er vedholdende. Der har ikke været nogen svinkeærinder overhovedet undervejs!

Du er stadig livstruende overvægtig, men inaktivitet er generelt meget farligere end overvægt. En aktiv overvægtig er heldigere stillet end en inaktiv normalvægtig.

Du må kunne mærke at du er 40 kg lettere. Det er et par ret store indkøbsposer du lige har sat fra dig! Gør dig selv den ære at løfte 8 poser kartofler á 5 kg, næste gang du handler ind, og mærk lettelsen når du lægger dem fra dig igen. Aaah! Jeg bliver glad når jeg tænker på de 4 kg jeg selv har tabt. 4 literkartoner mælk eller 16 pakker smør vejer en del.

Jeg er sikker på du nok skal tabe dig mere inden du skal på ferie, og børnene vil uanset hvad være glade for at svømme og gå ture sammen med dig. Fransk mad er normalt enkel og let, - faldgruberne er nok fede sovse og hvidt brød.
14 år15. juni 2010 kl. 13:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...