Det kører ikke som det burde!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Det kører ikke som det burde!
Jeg er jo begyndt at taste min mad ind og ændre mine kostvaner. Det er 12 dage siden jeg startede, og jeg har en søn på 7 uger som jeg ammer fuldt ud. I starten gik det SUPER. Der gik vægten fint ned :-D De sidste 2 dage har været et helvede :o( For 2 dage siden sagde vægten 70.0.. dagen efter sagde den IGEN 70.0.. fair nok, men så sagde den 70.2 i dag.. Jeg var virkelig irriteret!!!! Spiser små mellemmåltider og har holdt mit kcal-indtag på mellem 1100-1700 kcal./dagligt. Kan se at jeg på de 12 dage har tabt 10 cm ialt, men hvorfor pokker står jeg stille og går endda lidt op i vægt nu???
Det vildeste jeg har spist er ISIS's chokolademousse (142 kcal fordelt ud på en dag) og ISIS's pistagekage.. Ikke et stykke marabou, flødeboller eller noget! Som jeg ellers gerne spiser når jeg ammer.. Det hele er skåret væk, fordi jeg ikke kan "nøjes med et stykke"..

Lige nu har jeg den største lyst til at købe en kasse flødeboller, og bare "gi op".. for jeg gider da ikke kæmpe når vægten så stiger! Alligevel er der en lille stemme i mig der siger jeg stadig bør kæmpe.. og det gør jeg også.. Skal have kyllingefrikadeller og råkost (gulerod og æble) til aftensmad..

Er der nogen der har nogle gode råd, forklaring eller andet? Evt. et los i røven?
14 år18. april 2010 kl. 15:23
re: Det kører ikke som det burde!
Hej du!

Jeg har også været igang i 12 dage og sammenlagt tabt 1,6 så altså fra 87,6 til 86,0 og i går sagde vægten 86,5 og jeg har virkelig spist sundt og godt. Men jeg synes måske også at det er lidt fjollet at jeg vejer mig hver dag, for der er jo SÅ mange ting der kan spille ind fra den ene dag til den anden, men i løbet af en uge kan der meget bedre ske ting og sager :) Så jeg tænker, at du sikkert bare har vand i kroppen eller måske ikke kommet af med det du skal, du ved!
Men bare følg din plan og IKKE giv op. Så gem vægten væk et par dage og bliv rigtig overrasket midt i næste uge. :)
Du klarer det flot :)
14 år18. april 2010 kl. 15:34
Når du ammer er det uhensigtsmæssigt at gå på så stram en diæt da de affaldsstoffer og kemiske stoffer du har i kroppen går lige over i dit lille barn gennem modermælken.
Det koster ca. 500 kcal. i døgnet at amme så jeg gætter på at din krop kan være gået i sultestrejke eller noget i den dur.
14 år18. april 2010 kl. 15:59
Tak for jeres svar.. Ja, måske jeg skulle gemme vægten væk et par dage og se hvad den siger på torsdag :o)

Lilja - jeg er ikke på streng diæt - er mere bevidst om hvad jeg putter indenbords, og synes faktisk bare min kost ser mere "normal" ud nu ;o)
Og er ikke hysterisk med min mad, bare mere bevidst om den.

En dag kan fx se sådan ud :
Morgenmad : 250 g Cheasy Yoghurt m. kirsebær
Formiddag : En banan eller et æble
Frokost : 2 skiver rugbrød med hjemmelavet tunsalat eller kyllingebryst samt 150 g agurk.
Eftermiddag : æble eller pære
Aftensmad : 150 g kød, 150 g grønt og evt lidt sovs.
Tv-hygge : 200 g vindruer..

Drikker en masse vand og mælk til måltiderne..

Så jeg synes faktisk min kost er helt i top til at amme på :-D Får frugt og grønt og spiser næsten hele døgnet. Og hvis jeg er mere sulten til aftensmaden, så spiser jeg bare mere.. taster det bare ind, så jeg har styr på det.. men går ikke sulten i seng :-D
14 år18. april 2010 kl. 16:15
Dit kostskema ser også fint :)

Når jeg sagde det kunne være en for streng diæt var det fordi du skriver at du får mellem 1100 1700 kcal og trækker du 500 ammekalorier fra det så får du jo reelt kun 600 - 1200 kcal. dagligt :) Jeg vil mene at du skal have min. 1600 - 1700 kcal. dagligt for at det ikke er for streng når du ammer fuldt :) Men bare min mening.
14 år18. april 2010 kl. 17:21
Hej

Du skal tage det helt roligt, og ikke veje dig hver dag.. Det gør jeg godt nok selv, men jeg er også afhængig af min vægt, sørg for ikke at blive det, det kan blive en pest xD

Med den kostplan KAN du ikke gå galt i byen, så der er ingen grund til at veje sig hver dag, hvis der er uheldige udsving kan der kun være tale om væskeophobninger eller andre naturlige udsving, der vil forsvinde af sig selv...

Det eneste jeg kunne sætte en finger på i kostplanen er at du siger du drikker en masse vand og mælk... Der er en del kcal i mælk, husk at medtælle kalorier fra drikkevarer :-) Men det er også det eneste, og du spiser i forvejen så lidt taget i betragtning at du ammer, at jeg nu ikke tror at mælken er nogen stor synder medmindre du bælder 2 liter om dagen xD

Held og lykke med vægttabet, og tillykke med sønnen! :-)
14 år18. april 2010 kl. 17:44
Hvis jeg må tilskutte mig dit indlæg... så kan jeg fuldt ud følge det med at det ikke kører som det burde. Da jeg meldte mig ind på siden, vejeder jeg 3 kilo mindre end idag, så det går desværre ikke som det skal. Jeg vil så hjertens gerne tabe mig så jeg kommer ned på 60 kg (vejer lige nu ca. 72 (for et par dage siden vejede jeg 70 kg, men grundet et ædeflip tog jeg lige et par kilo på!!!), men har så svært ved at holde mig fra det forbandet slik, har det ligesom dig, at det er svært at holde sig til kun et stykke, så hellere hele pladen, og der taler vi selvfølgelig om Marabou 200 gr og intet mindre!
Hvad gør I andre, når sliksulten melder sig? Jeg er lidt desperat og vil rigtig gerne tabe mig så mange kilo som muligt inden juli, hvor vi skal på ferie (håber jeg da). Håber nogle kan hjælpe?
14 år18. april 2010 kl. 19:06
Har selv lige ammet, er dog færdig. Men tænk hvis du vejer dig og der er mælk i brysterne, altså at de ikke er tømt, det var de måske den anden dag. Du ved ikke hvor mange ml. mælk de indeholder på det tidspunkt du vejer dig.

Hæng i, jeg tabte 13 kg naturigt vd at amme, og er nu gået på seriøs kur! Da jeg ammede spiste jeg kun efter fornuften og ikke efter en kur!
14 år18. april 2010 kl. 19:44
Amning er den perfekte slankekur!

Det er ehlt normalt at vægten svinger fra den ene dag til den anden. Når du nu er irriteret over det, synes jeg også du skal nøjes med at veje dig et par gange om ugen, men du kan også gå den anden vej og begynde at lægge mærke til hvad du har spist de dage hvor den er steget lidt. Der er flere der har lagt mærke til at kød og hvidt brød får vægten til at stige til det er gennem systemet.

En god fordøjelse er også et rigtig godt hjælpemiddel i vægttabet, så spis yoghurt eller andre syrnede mælkeprodukter hver dag, evt. som mellemmåltid eller dessert. Svesker, fuldkornsprodukter og grønsager 'virker' også.

Pøj-pøj med det!
14 år19. april 2010 kl. 01:10
Får du søvn nok? Det kan jo være svært med småbørn og babyer i huset. Men det er herre-vigtig for vægttabet. For ikke at snakke om det generelle overskud.

Som mor på barsel, så kan man nemt fylde sin hverdag helt ud med alle mulige projekter, hvoraf det vigtigste naturligvis er babyen. Skal man også tabe sig, planlægge indkøb, motionere, have huset i pinlig orden, se mødregruppen, handle ind, realisere sine kreative sider og følge med i Ally om eftermiddagen, så er der ikke så meget tid til den måske nødvendige eftermiddagslur som man kan få, når babyen sover.

Overvej lige om du får søvn nok. Måske skal du endda have mere søvn end du normalt behøver.
14 år19. april 2010 kl. 08:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...