Suppekuren, er den det værd?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Suppekuren, er den det værd?
Hejsa, nu er jeg færdig med at amme, og vil derfor sætte ekstra skub i tingene!

Har læst om alle jer der prøvede suppekuren, og har fundet en god beskrivelse på nettet af den.

Var den det værd, var det som i forventede, eller gik i rundt og var småsultne hele tiden!

Jeg vil altid bibeholde mine sunde vaner, men ønsker bare at sætte lidt mere gang i vægttabet!
14 år12. april 2010 kl. 18:49
re: Suppekuren, er den det værd?
Kuren er rigtig god som kickstarter..
Den har fungere rigtig godt for mig de gange jeg var på den.. Jeg havd bare en del problemer med at holde vægten efter kuren :))

Har smidt mellem 4 og 7 kg de gang jeg har været på den i en uge..

Held og lykke!
14 år12. april 2010 kl. 19:33
Ja jeg nåede så kun at være på kuren i 2 hele dage (suppe er ikke min livret, så at leve af det i mange dage, blev hurtigt for meget) men jeg smed da 1,0 kg på de 2 dage, og det er ligesom om at mine kilo sidder "løsere" nu hvis du forstår hvad jeg mener. Har i hvert fald tabt ydeligere 600 g siden i fredags, uden at gøre det vilde (har både spist chokolade og pommes frites ;-))

Så som kickstarter, tror jeg den er super. Men om det er i holdbart i længden ved jeg så ikke lige noget om :-)

Vh Karin
14 år12. april 2010 kl. 20:09
P.S.
Bor du tilfældigvis i nærheden af Ikast, er du velkommen til at hente al den suppe jeg har liggende i min fryser ;-)
14 år12. april 2010 kl. 20:10
Den skal også kun bruges som kickstarter bare en uge. Og hvis den var god, vil jeg tage nogle uger med min kostomlægning og så springe på en uge mere og så slut!

Jeg er nemlig hellere ikke vild med suppe, men tror godt jeg kan holde én uge ud med det!

Jeg starter kuren op på fredag, hvis der er nogen der har lyst til at være med sammen med mig:-)
14 år12. april 2010 kl. 20:14
Jeg har osse prøvet at spise den til frokost og aften i 2 dage og det gav altså pote, tabte 1,2 kilo. Derudover spiste jeg havregryn til morgenmad, samt flere grøntsager samt frugt i løbet af dagene.
Nu har jeg til 2 dage til i fryseren og det starter jeg på på fredag aften og kører så til søndag med.
Håber på snart at ramme 70 tallet. :o)
14 år12. april 2010 kl. 21:14
Jeg har læst og læst om kuren, og tror alligevel ikke det er noget jeg vil begive mig ud. Synes at kunne læse det kun er væske man taber. Jeg tror jeg holder mig til den gode gammeldags måde, motion og mindre mad
14 år12. april 2010 kl. 21:23
Hvis du drikker rigeligt væske (og her snakker vi 3-4 liter+) så er der ingen fare for at det er væske du taber.

Du skal nemlig drikke rigtig meget for at det har den rigtige effekt. Men det kommer af sig selv synes jeg, jeg blev i hvert fald dårlig hvis jeg ikke drak hele tiden.

Tror det er den fejl mange begår....at de simpelthen drikker for lidt, og så er det væske der ryger.

Men ved det ikke med sikkerhed, jeg var også meget skeptisk inden jeg starte, men kastede mig ud i det....jeg kunne jo højest blive skuffet!!

Men hatten af for at du vælger den gode gamle model....den er jo også skudsikker hver gang :-)

Vh Karin
14 år12. april 2010 kl. 21:32
Jeg kan kun sige jeg er vildt begejstret for suppekuren. Jeg fulgte den 100 % i uge 11 og 99 % i uge 10. Jeg spiste og drak rigtigt meget. Du kan jo kigge i min dagbog hvis du er interesseret.
Alt jeg kan sige er at det i hvert fald ikke var væske jeg tabte og at jeg har haft MEGET nemmere ved at tabe mig efter.
Her er lidt tal:

Mandag uge 11:
Vægt 69,9 kg
fedt 38,1 %
muskel 33,8 %
vand 46,3 %

Mandag uge 13:
vægt 66,2 kg
fedt 34,8 %
muskel 34,2 %
vand 47,5 %

Søndag uge 14:
vægt 62,8 kg
fedt 34,4
muskel 35,2 %
vand 49,0 %

Det eneste jeg manglede af vitaminer var D vitamin og B 12, som jeg så tog i pille form. Dag 5 og 6 fik jeg alt hvad jeg skulle have igennem kosten.
Men det der tiltaler mig allermest er at det er nemt. Man bruger ca en halv time, så er der lavet basiskost til en hel uge.
Jeg elsker tilgengæld suppe og andre flydende ting, som smoothies, så det kan være at det er derfor jeg synes at den er et hit.

14 år12. april 2010 kl. 21:47
Hej... Nu har du godt nok besluttet dig,, men ville lige give mit besyv med.:)

Nu er det ca. 2 uger siden jeg stoppede på kuren.. og må sige at være overrasket.. Jeg smed 3,5 kg på den uge og var ikke sulten på noget tidspunkt.. Jeg overvejede nemlig også om det var vand eller evt. muskler jeg så havde smidt.. men nej.. Muskler var det i hvert fald ikke.. Mine mål blev mindre på lår, hofte, talje og mave, mens lægge forblev det samme.. og armene blev meget meget lidt mindre.. Og desuden har jeg tabt 1,2 kg siden jeg stoppede kuren... Og ovenikøbet ik holdt ordentligt regnskab med maden i påsken..

Så for mig var det klart det værd.. planlægger at skulle på den snart igen..:)
Held og lykke fremover..
14 år12. april 2010 kl. 21:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...