3 kilo på 1 uge ( i teorien)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

3 kilo på 1 uge ( i teorien)
På trods af et virkelig flot vægttab de sidste par uger, så er jeg stadig bagefter i forhold til mit mål. Jeg havde håbet på at veje 62 kilo søndag den 11. april. Det er 3 kilo mindre en jeg vejer idag. Så jeg har præcis syv dage til at tabe 3 kilo.
Jeg har regnet lidt på det og i teorien kan det godt lade sig gøre, men puha en masse motion der skal til.

For at tabe et kilo på en uge skal jeg have et energi underskud på 7126 kcal.
For at tabe 3 kilo skal jeg altså have et kalorie underskud på 21378 kcal på en uge.
Min krop har brug for 1433 kcal hver dag, så de er 10031 kcal jeg skal spise på en uge.
Ergo skal jeg forbrænde 31409 kcal på en uge, eller 4487 kcal om dagen.
4 timer Svømning, fritids-, ikke banesvømning, generel 1.433 kcal 6
6 timer, 15 minutter BEREGNET 635 kcal 1,7
1 time Calisthenics (f.eks. armbøjninger, mavebøjninger, armhævninger, sprællemand) (hårdt) 478 kcal 8
1 time Løbe, 8 km/t 478 kcal 8
2 timer Gå, 5,6 km/t, fast underlag, gå for at få motion 454 kcal 3,8
45 minutter Sjippe, (moderat), generel 448 kcal 10
8 timer Sove 430 kcal 0,9
1 time Calisthenics, hjemmeøvelser, (rolig eller moderat) 209 kcal 3,5
24 timer 4.564 kcal 3,18

Vi skal på ferie i et badeland i næste uge, så i teorien burde det kunne lade sig gøre. Men et er teori, noget andet er praksis :-)
Jeg må bare gøre mit bedste. I får besked om en uge om det lykkedes.

14 år4. april 2010 kl. 18:46
re: 3 kilo på 1 uge ( i teorien)
hehe... hold da op... det var en del.. men hald og lykke her fra.. og god ferie.. =)
14 år4. april 2010 kl. 19:24
Hi hi blev het forpustet af at læse alt det du skulle gøre, mon ikke jeg har smidt nogle kcal. ved det :-)

Held og lykke med projektet, er selv bagefter, men hva, et langsomt vægttab er mere holdbart må jeg trøste mig selv med:-)
14 år4. april 2010 kl. 22:30
Det bliver spændende om du når målet - giver du besked i en tråd ? ; ).

Det er super sejt at du er så opsat å det - så HEP HEP herfra ; )

Maria
14 år5. april 2010 kl. 12:07
Jeg skal nok give besked her i tråden, når jeg vejer mig på søndag :-)
Der er også vand gymnastik, der hvor vi skal hen, så mon ikke jeg kan få sneget en masse motion ind, selvom min mand holder hårdt på at vi har ferie.
Jeg har ferie fra mit arbejde, ikke fra mit vægttab, og ønsker virkelig at bruge den ekstra tid jeg har til rådighed på at give den en skalle.
Jeg tror bare i bund og grund at de andre er bange for at jeg ikke får tid til at opvarte dem og at de ender med at skulle lave mad :-)
14 år5. april 2010 kl. 12:19

Husk at det er DIG det drejer sig om ; ). Når man kommer væk fra sin daglige motion så er det svært at komme igang igen når man kommer hjem

så nyd at du er sund og slank og at du har det dejligt og se at de andre kan tænke på dig ; )
14 år6. april 2010 kl. 10:20
Jeg var ude at løbe i aftes ved halv ti tiden og igen i morges kl otte. Begge gange i en halv time. Det er bare super dejligt.
I resturanterne her servere de sundt og fedtfattigt mad, med masser af grønt, så indtil videre ingen problemer med at nøjes med få kalorier.
Det er lidt underligt at være så langt væk fra sin badevægt, men så kan jeg da ikke blive fristet til at hoppe på den i utide.
14 år6. april 2010 kl. 16:15
Indtil videre skulle jeg ifølge kalorie beregneren have tabt 500 g, så halvanden kilo, ved ugens slutning, er nok ikke helt urealistisk.
14 år6. april 2010 kl. 16:18
Har du overvejet at købe et pulsus?? Paa den maade faar du med sikkerhed at vide, hvor mange kalorier du har forbrændt ved dine forskellige aktiviteter. Den kalorie forbrænding, som er nævnt under motions afsnittet i madital er kun vejledende. Jeg finder det meget motiverende at bruge et pulsur under træning. Man kan f.eks sætte sig et bestemt maal man skal naa hver dag.
Personligt skriver jeg kun rigtigt motion ind i min daglige motions oversigt i madital ikke alle de normale daglige gøremaal det giver efter min mening et helt urealistisk billed af, hvor meget man har forbrændt i løbet af en dag, og kan faa folk til at tro, at de kan spise mere end de i virkeligheden kan.
Kostomlægning er efter min mening det vigtigste, hvis man vil tabe sig og forblive sund og slank. Jeg er sikker paa, at du nok skal tabe de 3 kg maaske ikke i næste uge, men lynhurtigt derefter med din motivation og gaa paamod. Det du saa skal overveje er, hvad du saa skal gøre efter dit opnaaede vægttab. Det er tiden bagefter, hvor det kan blive rigtigt svært, men det ved du helt sikkert alt om.
Ha en rigtigt god ferie.
14 år6. april 2010 kl. 17:40
ork. Jeg har lang vej igen. Skulle gerne ned på 50 kg og ender så med et bmi på 20. I forhold til min målsætning er jeg lidt bagefter. Jeg skulle ramme de 62 kilo på søndag og netop de 62 kilo er lidt magiske for mig, idet jeg så er normalvægtig.
Tænkte at det var en rigtig god mulighed for at få masser af motion, at der ikke var alt muligt andet jeg skal nå.
Idag har jeg nået følgende:
løb 4 kilometer på 30 min til morgen
var i badeland i knap tre timer
spillede badminton i en time (taster ind som en halv time, da vi spillede med vores datter, og skulle tage hensyn til hende)
har gået 4 x 10 min med 7,2 km i timen, ialt 4,8 km
har sjippet i et kvarter
og snupper 10 min mavebøjninger om lidt.
Så jeg er faktisk ganske godt tilfreds med mig selv, og har enda haft det sjovt!
14 år6. april 2010 kl. 21:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...