zumba fitness

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

zumba fitness
Jeg var i mandags til zumba fitness for første gang. Det er simpelthen bare så sjovt og alle kan være med. Man laver bare det man kan holde til. På dette hold var vi 77 mennesker og der var alt lige fra unge til gamle som tykke til tynde. Selvom jeg har 50 kg jeg skal tabe var jeg med og synes det var fantastisk. og man forbrænder virkelig noget.
Prøv det.

Mette
14 år4. marts 2010 kl. 10:31
re: zumba fitness
Det lyder ret fantastisk når jeg har set reklamer for det. OG et eller andet sted handler det jo om at lave det man synes er sjovt. Håber det kommer til Hadsten på et tidspunkt så vil jeg helt klart prøve det.
14 år4. marts 2010 kl. 10:50
Jeg var til zumba i går, og ja det er vildt sjovt. Det er nok fordi vi alle klovner rundt i det. Fitness world (som jeg er medlem af)har det ikke i deres koncept, men så kalder de det bare latin mix, men det er zumba
14 år4. marts 2010 kl. 13:09
Ja lyder vildt godt... Man kan forbrænde 700-1000 kcal på 1 time :)

Har lige meldt mig til en time. Det er en som rejser rundt i landet. Hvis det er godt, melder jeg mig til det. Vi har det i byen...
14 år4. marts 2010 kl. 16:27
Jeg tror nu der er lang vej til jeg forbrænder 700-1000 kal, så skal man vist være lige så dygtig som instruktøren. Næste gang tror jeg at jeg tager mit pulsur på så kan jeg se hvor meget jeg forbrænder
14 år4. marts 2010 kl. 22:26
Ja, det er uhyggeligt så meget sved og arbejde der skal til for at forbrænde selv små mængder kcal. Men jo sjovere det er, jo nemmere - trods alt ;-)
14 år5. marts 2010 kl. 11:32
kunne godt tænke mig at vide hvad i registrerer zumba under i motionsindtastningen...
14 år7. marts 2010 kl. 23:31
Jeg registrer "salsa" under Dans (hurtig). Den kategori, der også indeholder foxtrot mv.

Zumba minder i sin opbygning en del om salsa (ifht. at alle de store muskelgrupper benyttes) - så jeg tror, det er meget retvisende. Ellers kan du altid google dig til en kcal forbrænding for zumba og så taste den ind som fri aktivitet.
14 år8. marts 2010 kl. 07:09
nu har jeg googlet og kommer frem til at det forbrænder ml.500 og 1000 kcal for en time... hvilket giver en gennemsnitlig faktor 11 på motionsdelen...

Til sammenligning giver salsa kun faktor 5,5... så det skulle effektivt give det dobbelte... ikke dårligt ;-D
14 år8. marts 2010 kl. 09:57
Som med alt anden sport, så tror jeg det handler meget om, hvor meget man ligger i det.

Jeg vil i hvert fald påstå at jeg har nogle danse, der minder mere om en faktor 15 og andre, der snøvler sig på et niveau, der ikke er meget over søvn :)

Men når det er sagt, så bruger jeg selvfølgelig også en effektiv metode (bemærk: målet er vægttab):
Undervurder konsekvent motionen
Overvurder konsekvent maden

Så er kaloriebudgettet strammet endnu mere, og effekten skulle gerne være højere end det, programmet lover.

Selvom jeg har kørt den metode siden start (2 uger siden), så har programmet alligevel spået mig til et vægttab på 2,5 kg og når det reelle tab er 3,1 kg, så er diskrepansen ikke forbløffende, taget den noget "upræcise" indtastningsmetode i betragtning. Dertil skal lige siges, at jeg ikke har hverken over eller undervurderet mit energiforbrug til beregningen.

Hvilket i øvrigt minder mig om, at jeg har nået første milepæl! Wohoo! Jeg får en "præmie" for hver 3 kg, der ryger af. Første præmie (som hermed er opnået) er en tur i svømmehallen.
14 år8. marts 2010 kl. 11:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...